Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2023-06-24, 23:35
Jako inicjator i pomysłodawca pozwolę sobie wybrać nazwę. Była już Panna Wodna i Latający Jeleń, tak więc proponuję ORP Rusałka Błotna.
A może Błotniak Rusany ?Bartłomiej Batkowski pisze: ↑ Jako inicjator i pomysłodawca pozwolę sobie wybrać nazwę. Była już Panna Wodna i Latający Jeleń, tak więc proponuję ORP Rusałka Błotna.
Z tym "Latającym Jeleniem" to podobno kwestia tłumaczenia - bardziej odpowiadałaby wersja "Rączy Jeleń". Ale to tak nawiasem. Bo nawiązując do królewieckiej konotacji (czeskiej) Królewca/Kaliningradu, to proponowałbym "Jožin z Bažin".Była już Panna Wodna i Latający Jeleń, tak więc proponuję ORP Rusałka Błotna.
A jesteś w stanie wyjaśnić dlaczego te słowa są "skandaliczne"? Bo one są oczywiste i logiczne.Manfred Weber, przewodniczący Europejskiej Partii Ludowej, której wcześniej szefował Donald Tusk, w wywiadzie dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung” powiedział skandaliczne słowa o tym, że jego siła polityczna jest jedyną siłą, która „może zastąpić PiS w Polsce
Bez przesady, ta strata Orlenu wynikła z utworzenia rezerwy finansowej.
No to przykład z mojego podwórka, czyli z firmy w której pracuję.
Czyli wejscie w Triest nie rozwiąże problemu, a tak naprawdę dodatkowo skomplikuje sytuację w regionie. Oczywiście zakładamy, że do Triestu trafi cargo, które wcześniej było wyładowywane w innych portach ale nie w Koprze. Jeżeli Triest ma przejąć cześć ruchu z K. to będzie musiał zaoferować niższe stawki (?). Oba korzystają i raczej będą korzystać z tej samej infrastruktury pozaportowej, to o czym wspomniałeś.Tadeusz Klimczyk pisze: ↑ Sam fakt inwestowania w terminal kontenerowy w Trieście jest na pewno komercyjnie dobrym pomysłem, bo to samo robi główny operator portu w Hamburgu czyli HHLA. Zespół portowy Luka Koper jest zdecydowanie przytkany.
Problemem, jaki mają wszystkie lokalne porty kontenerowe na Adriatyku nie jest tylko ich własna przepustowość ale przepustowość magistrali kolejowych na Węgry, Słowację, do Czech, Austrii itd... Możemy wybudować jeszcze pięć nowych terminali morskich ale co z tego, kiedy magistrale kolejowe są wciąż te same i nowych nikt nie zbuduje. (...)
Pożyjemy zobaczymy.A HHLA jest właścicielem dużego operatora kolejowego Metrans i w tym upatruje uzyskanie przewagi nad konkurencją w Koprze.
Dlatego temat wylądował tutaj.Natomiast dlaczego projektem interesuje się mafijne państwo Orbana ? Ano przede wszystkim żeby maluczkim robić wodę z mózgu w temacie "odzyskania przez Wielkie Węgry dostępu do morza". Czyli podobnie jak pokazywanie wała Rosji i odzyskanie niepodległości na Zalewie Wiślanym przekopaniem mierzei. (...)
Już prawie miesiąc wisi ten zabawny fejk, więc tak na wszelki wypadek, gdyby ktoś czytał tylko nagłówki to dementuję go . Rzecz jasna żadnego załamania turystycznego w Krynicy nie było, a w ocenie specjalistów zajmujących się branżą rzeczywisty ruch był następstwem dwóch zasadniczych czynników, czyli pogody (która przez część lipca nieco nie dopisała) oraz zasobności portfela i dotyczyło to praktycznie wszystkich kurortów... z Krynica-Zdrój (tak dla podobieństwa nazwy) włącznie.