Strona 55 z 56

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-06-24, 23:35
autor: Bartłomiej Batkowski
Jako inicjator i pomysłodawca pozwolę sobie wybrać nazwę. Była już Panna Wodna i Latający Jeleń, tak więc proponuję ORP Rusałka Błotna.

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-06-25, 09:02
autor: Peperon
Bartłomiej Batkowski pisze: Jako inicjator i pomysłodawca pozwolę sobie wybrać nazwę. Była już Panna Wodna i Latający Jeleń, tak więc proponuję ORP Rusałka Błotna.
A może Błotniak Rusany ?

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-06-25, 09:37
autor: Napoleon
Była już Panna Wodna i Latający Jeleń, tak więc proponuję ORP Rusałka Błotna.
Z tym "Latającym Jeleniem" to podobno kwestia tłumaczenia - bardziej odpowiadałaby wersja "Rączy Jeleń". Ale to tak nawiasem. Bo nawiązując do królewieckiej konotacji (czeskiej) Królewca/Kaliningradu, to proponowałbym "Jožin z Bažin".

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-06-26, 14:18
autor: Piotr S.
Manfred Weber, przewodniczący Europejskiej Partii Ludowej, której wcześniej szefował Donald Tusk, w wywiadzie dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung” powiedział skandaliczne słowa o tym, że jego siła polityczna jest jedyną siłą, która „może zastąpić PiS w Polsce” https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/po ... 1337&ei=34
Ciekawi mnie czy Donald Tusk chociaż raz użył słów nein w stosunku do Niemiec ? może w końcu by wypadało tak powiedzieć zamiast ciągle mówić danke .

Jeszcze jedno zamierzam przy-POminać co nie którym czym były rządy PO

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-06-26, 20:16
autor: Napoleon
Manfred Weber, przewodniczący Europejskiej Partii Ludowej, której wcześniej szefował Donald Tusk, w wywiadzie dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung” powiedział skandaliczne słowa o tym, że jego siła polityczna jest jedyną siłą, która „może zastąpić PiS w Polsce
A jesteś w stanie wyjaśnić dlaczego te słowa są "skandaliczne"? Bo one są oczywiste i logiczne.
1. Czy notowania PO/KO wskazują, że jest to największa siła polityczna w Polsce po PiS?
2. Czy w związku z tym oznacza to, że PO/KO jest najsilniejszą partią/ugrupowaniem po stronie opozycji? (niby logiczne, ale wolę się zapytać - w przypadku "dobrozmianowców" zawsze można usłyszeć, że czarne to nie jest czarne a białe to nie jest białe :wink: ).
3. W w warunkach wolnej gry sił politycznych, rządzący mogą stracić władzę na rzecz opozycji?
4. Czy w naturalny sposób władzę tę przejęłaby najsilniejsza partia/ugrupowania na opozycji?
5. Czy w tym układzie który obecnie jest w Polsce tylko PO/KO jest w stanie naprawdę zagrozić PiS?
Rzecz jasna nie będzie rządzić sama, ale PiS też nie będzie. Ewentualnie szanse na samodzielne rządy są porównywalne (acz nikłe i to bardzo).
Więc co tu facet powiedział "skandalicznego"? Odpowiesz Piotrze S. czy cię to przerasta?

Co do sytuacji Orlenu zaś, to tu masz, Piotrze S. wyjaśnienie: https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/strata- ... 94-4455011
Nie wiem czy zrozumiesz (będziesz chciał zrozumieć), ale spróbuj.

A co do kanału, to może sam kanał nazwać imieniem "Jožina z Bažin"? Pasowałoby jak ulał.
Szczególnie gdy za jakiś czas zacznie zarastać....

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-07-18, 17:38
autor: SiSi
Ciekawe czy projekt sie powiedzie: https://next.gazeta.pl/next/7,151003,29 ... =BoxOpImg8

Troche ciasno sie tam robi. Koper ma przepustowosc 1.5 mln TEU rocznie.

Wrzucam tutaj poniewaz moim zdaniem podobne przedsiewziecie. Jesli sie myle to poprawcie mnie. :D

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-07-19, 13:46
autor: Tadeusz Klimczyk
Sam fakt inwestowania w terminal kontenerowy w Trieście jest na pewno komercyjnie dobrym pomysłem, bo to samo robi główny operator portu w Hamburgu czyli HHLA. Zespół portowy Luka Koper jest zdecydowanie przytkany.

Problemem, jaki mają wszystkie lokalne porty kontenerowe na Adriatyku nie jest tylko ich własna przepustowość ale przepustowość magistrali kolejowych na Węgry, Słowację, do Czech, Austrii itd... Możemy wybudować jeszcze pięć nowych terminali morskich ale co z tego, kiedy magistrale kolejowe są wciąż te same i nowych nikt nie zbuduje. Ten sam problem jest też w polskich portach. Kto siedzi w branży to odcierpiał swoje w zeszłym roku, kiedy tory były zapchane sprzętem wojskowym i węglem.....

A HHLA jest właścicielem dużego operatora kolejowego Metrans i w tym upatruje uzyskanie przewagi nad konkurencją w Koprze.

Natomiast dlaczego projektem interesuje się mafijne państwo Orbana ? Ano przede wszystkim żeby maluczkim robić wodę z mózgu w temacie "odzyskania przez Wielkie Węgry dostępu do morza". Czyli podobnie jak pokazywanie wała Rosji i odzyskanie niepodległości na Zalewie Wiślanym przekopaniem mierzei. Zdaje się Węgrzy kupili już w Trieście jakieś nabrzeże po rafinerii i nic się tam od lat nie dzieje (znamy to ?). Państwo ani jego administracja nie jest w stanie wybudować ani zarządzać tak skomplikowanym tworem jakim jest terminal kontenerowy. Do tego potrzebni są wyspecjalizowani operatorzy - dokładnie tak dzieje się też w Polsce.

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-07-19, 20:32
autor: Peperon
Ale reżimowa TV to pokaże w takim stylu, że oglądacze będą pękali z dumy...

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-07-19, 21:58
autor: peceed
Piotr S. pisze: Jeszcze jedno zamierzam przy-POminać co nie którym czym były rządy PO
Bez przesady, ta strata Orlenu wynikła z utworzenia rezerwy finansowej.
Obecne świetne wyniki Orlenu to w sporej części efekt zakazania handlu w niedzielę, czyli wydymania sporej części społeczeństwa.
Nie chcę się bawić tutaj w obrońcę PO, ale taka manipulacja mnie mierzi.

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-07-19, 23:33
autor: Peperon
Piotr S. pisze: ...Jeszcze jedno zamierzam przy-POminać co nie którym czym były rządy PO
No to przykład z mojego podwórka, czyli z firmy w której pracuję.
Rok 2014, mój pracodawca atakuje rząd Ewy Kopacz, że nie da rady utrzymać produkcji oraz nie opłaca mu się modernizacja poszczególnych wydziałów, bo prąd za drogi. Umówili się na spotkanie i pani Premier odwiedziła firmę, zwiedzając przy okazji poszczególne zakłady, gdzie zapoznała się ze specyfiką energetyczną firmy. W końcu doszło do porozumienia i właściciel wyłożył prawie 500 mln złotych na modernizację i rozbudowę dwóch zakładów.
Rok 2019, pracodawca chciał powtórzyć manewr z roku 2014, by mieć energię w cenach zbliżonych do Niemiec i Francji. Spotkał się nawet z Morawieckim, a efektem tego było... zamknięcie trzech wydziałów firmy po upływie miesiąca od wyborów. Tak rząd PiS "dba o miejsca pracy" w Polsce...
Ja opisuję sprawę firmy prywatnej, ale dużo do myślenia daje obecny stan grupy Azoty, która została pognębiona przez inne spółki tzw. Skarbu Państwa...
A ty chcesz przypominać sytuacje sprzed co najmniej ośmiu lat.
Sądzę, że jesteś w stanie wytłumaczyć sytuację z polskimi podwykonawcami przy budowie farm wiatrowych na Bałtyku i listy pisane przez związkowców Solidarności, gdzie tylko się da.

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-07-21, 14:58
autor: SiSi
Tadeusz Klimczyk pisze: Sam fakt inwestowania w terminal kontenerowy w Trieście jest na pewno komercyjnie dobrym pomysłem, bo to samo robi główny operator portu w Hamburgu czyli HHLA. Zespół portowy Luka Koper jest zdecydowanie przytkany.

Problemem, jaki mają wszystkie lokalne porty kontenerowe na Adriatyku nie jest tylko ich własna przepustowość ale przepustowość magistrali kolejowych na Węgry, Słowację, do Czech, Austrii itd... Możemy wybudować jeszcze pięć nowych terminali morskich ale co z tego, kiedy magistrale kolejowe są wciąż te same i nowych nikt nie zbuduje. (...)
Czyli wejscie w Triest nie rozwiąże problemu, a tak naprawdę dodatkowo skomplikuje sytuację w regionie. Oczywiście zakładamy, że do Triestu trafi cargo, które wcześniej było wyładowywane w innych portach ale nie w Koprze. Jeżeli Triest ma przejąć cześć ruchu z K. to będzie musiał zaoferować niższe stawki (?). Oba korzystają i raczej będą korzystać z tej samej infrastruktury pozaportowej, to o czym wspomniałeś.
A HHLA jest właścicielem dużego operatora kolejowego Metrans i w tym upatruje uzyskanie przewagi nad konkurencją w Koprze.
Pożyjemy zobaczymy.
Jest jeszcze port w Rijece. Biedny, ale Chorwaci pewnie też będą chcieli kawałek tego tortu. 3 porty, trzy kraje. Hmm, cztery wliczając Węgrów.
Natomiast dlaczego projektem interesuje się mafijne państwo Orbana ? Ano przede wszystkim żeby maluczkim robić wodę z mózgu w temacie "odzyskania przez Wielkie Węgry dostępu do morza". Czyli podobnie jak pokazywanie wała Rosji i odzyskanie niepodległości na Zalewie Wiślanym przekopaniem mierzei. (...)
Dlatego temat wylądował tutaj.

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-09-14, 19:25
autor: Dobra Zmiana
Tak mi wpadło w oczy: "W sierpniu tego roku z przekopu przez Mierzeję Wiślaną skorzystały 342 jednostki - to rekord sztandarowej inwestycji PiS. Przez kanał przepłynęło 291 jednostek rekreacyjnych, trzy rybackie, 26 państwowych i 22 komercyjne. Jak podkreśla portel.pl to o 60 więcej niż w lipcu." Łou, 22 komercyjne, tak 0,709 na dzień. Jakiś komentarz w tym zamarłym temacie? 8)

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-09-14, 20:19
autor: Marmik
Jakiś komentarz? A z innej beczki proszę bardzo :)
Krynica.jpg
Krynica.jpg (203.09 KiB) Przejrzano 3845 razy
EDIT: Tak na wszelki wypadek teraz już dopiszę, że to fejk z ukłonami dla agenta Foxa Muldera (I want to belive!) :)

Armagedon przerósł moje wyobrażanie. Naprawdę sytuacja była tragiczna. Nawet najwięksi pesymiści nie spodziewali się czegoś takiego:

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-09-22, 16:37
autor: Peperon
Wychodzi na to, że rozwiązali problem utrzymania toru wodnego na Zalewie.
https://biznes.interia.pl/gospodarka/ne ... Id,7043248

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-10-10, 20:14
autor: Marmik
Marmik pisze: Armagedon przerósł moje wyobrażanie. Naprawdę sytuacja była tragiczna.
Już prawie miesiąc wisi ten zabawny fejk, więc tak na wszelki wypadek, gdyby ktoś czytał tylko nagłówki to dementuję go :D . Rzecz jasna żadnego załamania turystycznego w Krynicy nie było, a w ocenie specjalistów zajmujących się branżą rzeczywisty ruch był następstwem dwóch zasadniczych czynników, czyli pogody (która przez część lipca nieco nie dopisała) oraz zasobności portfela i dotyczyło to praktycznie wszystkich kurortów... z Krynica-Zdrój (tak dla podobieństwa nazwy) włącznie.
W Krynicy Morskiej byłem i przejechałem w miarę płynnie. W samej miejscowości duży ruch, choć faktycznie nieco mniejszy niż jak byłem ostatnio. Natomiast najdłuższe korki w jakich w tym roku stałem... standardowo przed i za Władysławowem, choć remont DK21 w rejonie Ustki, czy też odcinki w pobliżu Jarosławca też dały się we znaki.

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

: 2023-11-13, 04:29
autor: Gregski
Po fali krytyki pojawił się artykuł chwalący tą inwestycję.
https://wiadomosci.wp.pl/przekop-mierze ... 597845696a