Stocznia w Modlinie

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Stocznia w Modlinie

Post autor: Marek T »

Zgodnie z żądaniem AvM - moja (na pewno niepena) lista statków zbudowanych w Modlinie przed wojną.
Wiem, że lista jest niepełna - może Waldek coś doda.

[table]
[mrow]Nr bud[col]Nazwa statku[col]materiał[col]Data budowy[col]rodzaj/klasa
[row][col]?[col]s[col]1926[col]szalanda dennoklapowa, błotniarka
[row][col]?[col]s[col]1928[col]węglarka
[row][col]M 3[col]d[col]1930[col]motorówka broni podwodnej
[row][col]UM Nr 10[col]s[col]1931[col]szalanda dennoklapowa
[row][col]PILOT II[col]d[col]1931[col]motorówka pilotowo-inspekcyjna
[row][col]KM-113[col]?[col]1931[col]krypa rzeczna minowa
[row][col]?[col]s[col]1931[col]śmieciarka
[row][col]SKARBÓWKA[col]s[col]1931[col]motorówka (łódź motorowa)
[row]7[col]KASZUB[col]s[col]1932[col]motorówka patrolowa
[row]8[col]MAZUR[col]s[col]1932[col]motorówka patrolowa
[row]9[col]ŚLĄZAK[col]s[col]1932[col]motorówka patrolowa
[row][col]BATORY[col]s[col]1932[col]kuter pościgowy
[row][col]NIEUCHWYTNY[col]s[col]1934[col]kuter rzeczny (CKU)
[row][col]?[col]?[col]1930te[col]łódź motorowa turystyczna
[row][col]BEKAS[col]?[col]1930te[col]łódź motorowa holowniczo-inspekcyjna
[row][col]BENEDYKT DYBOWSKI[col]?[col]1930te[col]łódź motorowa do badań ichtiologicznych
[row][col]MINER[col]?[col]1930te[col]prom motorowy
[row][col]NUR[col]?[col]1930te[col]łódź motorowa holowniczo-inspekcyjna
[row][col]PRZEWÓZ I[col]?[col]1930te[col]prom klapowy
[row][col]RARÓG[col]?[col]1930te[col]łódź motorowa holowniczo-inspekcyjna
[row][col]REWERA[col]?[col]1930te[col]holownik rzeczny tylnokołowy
[row][col]RYBITWA[col]s[col]1936[col]trałowiec
[row][col]CZAJKA[col]s[col]1936[col]trałowiec
[row][col]KU ?[col]a[col] - [col]ścigacz rzeczny
[row][col]KU ?[col]a[col] - [col]ścigacz rzeczny
[row][col]ok.200 ślizgowców [col][col]1930te
[/table]
Ostatnio zmieniony 2005-02-17, 08:57 przez Marek T, łącznie zmieniany 5 razy.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

AvM
Marek !
Wg Twojej listy No.7-9 zgadza sie z typem KASZUB
AvM
Zaraz poszukam numerów trawlerów, bo tam jest bardziej skomlikowana sprawa.
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

Lista Cwingmana liczy tylko 20 jednostek. Kolejno są podane: węglarka, prom klapowy, łódzie hol.-insp. (3 szt.), łódź badawcza, krypa-śmieciarka dla PMW, przebudowa krypy morskiej dla PMW, motorówka dla PMW, motorówka dla UC, motorówka dla UM, łodzie patrolowe dla SG (3 szt.), Batory, holownik tylno-kołowy, Nieuchwytny, traulery dla PMW (2 szt.) i prom motorowy (brakuje drugiej śmieciarki, szalandy dla UM i łodzi motorowej turystycznej).
Marku, na Twojej liście podany jest rok 1935 jako rok budowy śmieciarki. Taka jednostka dla PMW (dł. 15 m, ładowność 38 ton) została zbudowana w 1930 roku, a ostatecznie odebrana 20.01.1931. Chyba, że w tym przypadku chodzi o błotniarkę? Tak samo data dla KM-113 jest wątpliwa. Umowę na przebudowę popisano 27 lutego 1930 roku, a odebrano krypę 29.04.1931 r.
JB
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Janku - dziękuję.
Trochę namieszałem, bo wpisałem jako datę pole pomocnicze, a nie główne. Już poprawiłem i dodałem datę odbioru śmieciarki.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Jesli chodzi o "liste stoczniowa",
to wazne sa daty zamowien,
a nie budowy, czy ukonczenia.

AvM
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

AvM pisze:Jesli chodzi o "liste stoczniowa",
to wazne sa daty zamowien,
a nie budowy, czy ukonczenia.

AvM
Umowa Nr. 128/29 z 27.02.1930 na budowę krypy-smieciarki (kwota 52 250 zł; odbiór 4.09.30; przedł. do 17.10.30; odrzucono 29.10.30; odebrano 20.01.31).
Umowa Nr. 129/29 z 27.02.1930 na przebudowę krypy węglowej Nr. 113 na krypę-magazyn dla przechowywania min (kwota 145 000 zł; odbiór 5.08.30; przedł. do 23.12.30; odebrano 29.04.31; 167 071 zł).
JB
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Wiekszosc stoczni nie dawale numerow budowy
jednostkom przebudowywanym :-(

AvM
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Trałowce miały podwójną numerację.
S-18 - CZAJKA (Modlin)
S-19 - MEWA (Stocznia Gdyńska)
S-20 - JASKÓŁKA (WPMW)
S-21 - RYBITWA (Modlin)

Nie wiem, czy sa to oznaczenia Stoczni Modlińskiej, czy (co uważam za prawdopodobne) - PZInż. Nadanie numerów "modlińskich" wiązało się z pewnością z faktem, że Modlin był stocznią prowadzącą i tam powstawała dokumentacja.

JASKÓŁKA i MEWA były również określane jako - odpowiednio - T-1 i T-2.

Nie znalazłem numerów ŻURAWIA i CZAPLI.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

AvM pisze:Wiekszosc stoczni nie dawale numerow budowy
jednostkom przebudowywanym :-(

AvM
Tak, ale to była taka dziwna stocznia. Przebudowa krypy minowej z pewnością była jedną z ich większych robót.
Niewykluczone, że mogli nadawać numery nie statkom, ale pracom (zadaniom).
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

U Waldka Warnenczyk ex Goniec:

"W 1928r w Modlinie przeszedł gruntowny remont połączony z podłużeniem statku. "
To tez powazna przebudowa.
AvM
ODPOWIEDZ