Okręty portugalskie okresu II WS

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Gość

Post autor: Gość »

Zarekwirowane okrety pomocnicze w 1944:
1) Obrona Lizbony (10)
patrolowce :ALCACER, ALTAIR, ALCOA, ALBERIA, AGRÈLIA, MARIA LENOR
tralowce: ALBERTOS, ALMOUROL, INVENCIVEL, SANTA FE
2) Leixos(3+1):
patrolowce: ALVERCA, FAFE, tralowiec MACHADO + 1 holownik
3) Ponta Delgada (3):
patrolowce: ALBATROZ, ALFEITE, tralowiec AZEVEDO GOMES
4) Horta (2)
patrolowco-tralowce: ALBERTOS2 , ALVOR
5) Sao Vicente (7)
patrolowce: ALCANTARA, ALFACINHA, ALGOL, ALMANCIL
tralowce: ALBATROZ, ALCION, EXPORTADOR2
Razem 26
8.10.1943 Portugalia wypozyczyla od Anglii 8 trawlerow typu ISLES
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

A coś bliższego o nich wiadomo (poza Isles oczywiście, bo to powszechnie znane ;)
Gość

Post autor: Gość »

Wiekszosc wymienionych przeze mnie okretow to trawlery firmy
(a)Companhia Portuguesa de Pesca, Lisboa:
(b) Soc. de Pesca a vapor Invencive Ltda, Lisbon
(c) Soc. de Pesca a vapor "O Exportador" Ltda, Lisbon
(d) Soc. de Pesca a vapor Santa Fe, Santa Fe
(e) Alberto Graca, Lisbon
(f) Soc. Portuense de Pesca de Arrasto Ltda
(M.C.Martins Mgrs),Oporto
(g) Guilhermes Machado & Cia., Oporto
(h) Soc. Pescarias Arrabida, Ld.
(M.Selidio Pereira & Irmao, Mgrs) ,Lisbon
Dane z LLoyda 1940/41, 43/44 -najprawdopodobniej niepelne.

1) Obrona Lizbony (10)
patrolowce :
(a) ALCACER (1924) 337grt
(a) ALTAIR(1920) 341grt
(a) ALCOA(1929) 351grt
(a) ALBERIA (1910) 320grt
AGRELIA
(a) MARIA LENOR (1907) 293grt
tralowce:
(b) ALBERTOS(1905) 302 grt blt Macie & Thompson, Glasgow
(a) ALMOURAL (1911) 270grt
(e) INVENCIVEL
(d) SANTA FE (1928) 363grt
2) Leixos(3+1):
patrolowce:
(a) ALVERCA (1925) 350grt
(f) FAFE (1912) 298grt
tralowiec
(g) MACHADO (1919) 316grt
+ 1 holownik
3) Ponta Delgada (3):
patrolowce:
(a) ALBATROZ (1909) 315grt
(a) ALFEITE(1919) 338grt
tralowiec:
(h) AZEVEDO GOMES (1903) 297grt
4) Horta (2)
patrolowco-tralowce:
ALBERTOS 2
(a) ALVOR (1920) 336grt
5) Sao Vicente (7)
patrolowce:
(a) ALCANTARA (1929) 356grt
(a) ALFACINHA (1929) 351grt
(a) ALGOL (1930) 345grt
(a) ALMANCIL (1930) 351grt
tralowce:
ALBATROZ,
(a) ALCION (1915) 332grt - ten sam co ALCYON
(b) EXPORTADOR 2 (1909) 227grt
AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Dyspozycja floty 7.10.41:
----------------------------------------------
Ilhas (Wyspy) 1DD, 1 Avizo, 1 inny
Afica 1 lancha, 2 inne
Macau 1 Avizo, 1 lancha
Trajecto 2 Aviza, 2 inne
Portugal continental 5DD, 3 Aviza,3 SS. 7 PG. 1 launchas, 3 inne
Awatar użytkownika
stryju68
Posty: 117
Rejestracja: 2004-06-29, 17:19
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: stryju68 »

Jeżeli chcesz mogę zeskanować Jane's 44/45 , o Portugali jest 7 stron.
Slaw
jeśli można, także się piszę
stryju68@poczta.onet.pl
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Portugalia jako lista prawie skończona. Mam watpliwości dotyczace okrętó rzecznych. Tete pływało, a co do reszty dane sprzeczne. Do tyczy to Rio Minho i Macau. Jedni podają (Janes 44/45) inni nie.
Bardzo mało rysunków. Coś jest, ale mało. Najgorzej z ich avisami. :-x
Gość

Post autor: Gość »

jareksk-zrob przyjemnosc sobie i mnie i przywiez z Lisbony z muzeum matrynarki abum z planikami, tytulu nie pamietam.
Bylo tam tez duzo zdjec :-(

WLizbonie jest pelno modeli aviz i kanonierek, plany
musza byc tez gdzies.

Tete -byl w sluzbie jeszcze 1962
Rio Minho ex Infante dom Manuel
,wycofany 14.11.48, sprzedany 1949
Macau -> 1942 japoncki MAIKO -> 1945 chinski WU PENG, ???

AvM
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

A jak ja się dogadam z nimi w ich barbarzyńskim języku. Dzięki za informacje. Chwilowo jestem uziemiony - conajmniej przez rok w Polsce. Mówi się trudno i szuka się w sieci.
CHRIS
Posty: 397
Rejestracja: 2004-01-05, 21:51

Post autor: CHRIS »

Hallo
Byly zaglowiec szkolny Sagres (ex.Max ex.Rickmer Rickmers) jest zachowany do dzis i znajduje sie w Hamburgu.
Male Info na marginesie (prawdopodobnie nic nowego) :D
W ramach pierwszego programu budowy floty z poczatku lat 30-tych zostaly zamowione we wloszech cztery o.p. pozniejsze wloskie Glauco i Otaria (Delfim / Espadarte) + Argo i Velella
umowy zostaly po rozpoczeciu budowy anulowane i w zamian zamowiono 3 o.p. w GB.
Podobnie bylo z typem A. de Albuquerque.
drugi Program Budowy powstal przy koncu lat 30-tych.
PS.: Tamega w 1945 mial byc uzywany jako okret hydrograficzny
Ch.
Gość

Post autor: Gość »

Jak sie tu podlacza obrazki, mam planik planu krazownika z lat 30-tych.

AvM
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

CHRIS pisze:Hallo
Byly zaglowiec szkolny Sagres (ex.Max ex.Rickmer Rickmers) jest zachowany do dzis i znajduje sie w Hamburgu.
Male Info na marginesie (prawdopodobnie nic nowego) :D
W ramach pierwszego programu budowy floty z poczatku lat 30-tych zostaly zamowione we wloszech cztery o.p. pozniejsze wloskie Glauco i Otaria (Delfim / Espadarte) + Argo i Velella
umowy zostaly po rozpoczeciu budowy anulowane i w zamian zamowiono 3 o.p. w GB.
Podobnie bylo z typem A. de Albuquerque.
drugi Program Budowy powstal przy koncu lat 30-tych.
PS.: Tamega w 1945 mial byc uzywany jako okret hydrograficzny
Ch.
Z Tamega jest ciekawie. Według "Conway's" wycofany circa 1945. Według książki AvM 1943 na złom. To źródło do mnie przemawia. Zawsze to miejscowe. A w dodatku to circa :D
Gość

Post autor: Gość »

jareksk - daty sa z listy z TBS

Plan "duzy" 1937-1946 /okres 37-39+39-42+43-46
Krazowniki 7=0+4+3 (mialy miec po 8000t)
Niszczyciele 15=0+7+8
Aviza 5=2+2+1
OP 17=3+6+8
transportowce samolotow 2=0+1+1
patrrolowce 8=5+3+0

AvM



Progamy 1937 /autoryzacja dekretem 2.5.1938
C/T (niszczyciele) 3 /2
Aviza: 10/-
MTB: 2/6
SS (stawiacze min): 2/3
Zbiornikowiec: 1/1
Okrety ochrony rybolostwa:5/6
okred hydrograficzny:1 /1
Nemo

Post autor: Nemo »

Dawno, dawno temu było takie pismo "The Belgian Shiplover". Załoga wymarła, pismo się skończyło. Póki to trwało, to publikowano tam różne listy flot, linii żeglugowych itp. W numerze 84 z listopada/grudnia 1961 zawarta jest "SHIPSLIST 267." Część I obejmuje artykuł "The Navy in Portugese History"i listę jednostek żaglowych według stanu od 1 grudnia 1640 do końca epoki żagli.
Cżęść II, zawarta w numerze 88 z lipca/sierpnia 1962 obejmuje listę jednostek z napędem mechanicznym, w tym rzecz jasna z okresu II wojny światowej. Miała być też III część listy - obejmująca wprowadzone do służby jednostki handlowe, ale nie wiem, czy i kiedy się ukazała.
Oczywiście, to koszmarne starocie, nie wiadomo, czy aktualne, ale jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Czesc III sie nie ukazala :-(
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Jak ktos lubi never weres:
Obrazek
karolk

Post autor: karolk »

mógłbyś przepisać tu dane, bo powiekszenie nic nie daje i tak są nieczytelne :)
ODPOWIEDZ