Niemcy SM-TR
: 2006-04-14, 10:39
Stawiacze min
Także kanonierki
Bremse(1932)
1435 t; 103,6x9,5x2,8 m; 26000KM=27 w.;4x127, 8x20 AA, 350 min; 192 l;
BREMSE (+6.9.41, rej. Przy1ądka Północnego, br. KR ,,Nigeria” i ,,Au¬rora”)
Brummer(1936)
2410 t; 112,9x13,5x13,2 m; 10000KM=20 w.;4x105 AA, 2x88 AA, 4x37 AA, 450 min; 182 (480 jako OS)
BRUMMER (+ 14.4.40, Kattegat, br. OP,,Sterlet”)
Okręty zdobyte
I. (Norw. 1934; 1940)
1596 t; 97,2x11,5x3,6 m; 6000KM=21 w.; 4x1278x105 AA, 2x37 AA, 4x20 AA, 280 min; 168 l;
BRUMMER 4.40 (eks norw. ,,OlafTryggvason” zd. 9.40 w Horten;=3.5.45, Kilonia, sam.)
Ex JMH (1936; 1943)
3894 t; 106,7x14x m; 4800KM=15 w; 3x105, 3x37AA, 18x20AA, 6 mbg, 260 min;
BRANDENBURG (ex Fr, JMH Kita; +21.9.43 br OP“Unseen“
Zmaj (1929; 1943)
1870 t; 76,5x13,7 x m; 3260KM=15 w; 2x88AA, 5x37AA, 13x20AA, 120 min;
DRACHE (ex Jug. OBWSM Zmaj) (+22.9.44 Samos, br.sam)
Rauma (1939; 1940)
370 t; 52,1x7,1x m; 900KM=12 w; 2x76, 2x20AA, miny
KAMERUN (ex Nor. Rauma)
TOGO (ex Nor. Otra)
Ex JMH (1941)
1975 t; 94,5x12,1 x m; 22000KM=22 w; 2x88AA, 2x37AA, 3x20AA, 200 min;
LOTHRINGRN (ex Fr. Londres)
Ex JMH (1934; 1943)
1794 t; 86,7x12,6x m; 2100KM=13 w; 2x105, 2x65, 12x20AA, 260 min
NIEDERSACHSEN (ex Fr Guyane)
Ex JMH (1934; 1943)
1141 t; 66,1x10,1x m; 600KM=7 w; 2x37AA, 14x20AA, 145 min
OLDENBURG (ex Wł Garigliano)
Trałowce
Duże trałowce
,,M” (1916—1920)
590—610 t; 59,3x7,4x2—2,1 m; 1800-1850KM=14 w.; 1x105 AA, 1—3x20 AA (późn. zmiany), bg; 40l;
M 61 (+26.7.40, wybrz. Hol., miny)
M 72 1940 M 572 (1945 zd. USA)
M 75 1940 -M 575 (k+2.3.45, Sund, sztorm)
M 84 1940 M 584 (+30.11.44, Kattegat, na płn, od Zelandii, miny)
M85 (+1.10.39, na płn. wsch. od Ro¬zewia, miny pol. OP „Żbik”)
M 89 (+26.7.40, wybrz. Hol., miny)
M 98 1940- M 598 (1945 zd. USA )
M 102 1940 M 502 (1945 zd. USA)
M 104 1940 - M 504 + 9.4.45 Kilonia na doku, sam.)
M 110 1940 M 510 (1945 zd. USA)
M 111 1940 M 511 miny)
M 117 1940 M 517
M 122 1940 M 522 (+9.4.45, Kilonia, sam; późn. podn.)
M 132 (+13.11.39, M. Płn., wpadl na bg zerwaną z ,,M 61”)
M 145 1940 M 545 (1945 zd. USA)
M 157 1940 M 557 (k+ 2 3.12.41, na płn.wsch. od Rugii, sztorm, mina?)
jw. Iecz (modern. 1928—1939 OS i JP)
** 721 t; 64,2x(8,3)x2 m
***późn. ponownie OBTR z poprzed¬nimi nazwami
ACHERON ** 1940 M 513 (1945 zd.USA)
ALDERS ** 1940 . M 526 ~ (1945 zd.USA *)
ARKONA 1940 M 515 (+22.5.44, Zat. Kilońska, miny)
BROMMY 1940 - M 550 *** (+15.6.44, Boubagne, sam.)
DELPHIN 1940 M 508 (1945 ZSRR)
FUCHS 1940 M 530 (1945 ZSRR)
GAZELLE ** 1940 M 535 (1945 ZSRR)
HAVEL 1940 -? M 136 (+26.7.40, wybrz. Hal., miny)
HILLE ** 1940 M 560 ** (1945 ZSRR)
JAGD 1940 M 582 (1945 zd. USA )
JUNGINGEN ** 1940 M 534 (+ 4.41,Bergen, sam., późn. podn. i w sl.; 1945 zd. USA )
NAUTILUS 1940 M 581 (1945 zd. USA )
NETTELBECK ** 1940 M 538 *** (=21.6.44, rej. Wyborga, radz. sam., późn. na holu do Królewca; b+ 26.1.45, Hel, sztorm)
OTTO BRAUN 1940 M 529 (+2.12.41,Kałobrzeg, miny)
PELIKAN 1940 M 528 (1945 zd. USA)
RAULE ** 1940 ~ 533 *** (z+ 9.5.42,na płn. zach. od Boulogne, nrm. TRR)
STORTEBEKER 1940 M 566 (1945 zd.USA)
SUNDEWALL 1940 .. M 509 (1945 zd.USA)
VON DER GROEBEN ** 1940 M 507 *** (+15.6.44, Boulogne, sam.)
VON DER LIPPE~* 1940 M 546 *** (+17.6.44, na płn. zach. od Boulogne-, sam.)
,,M 1” „Typ 1935/1939 Mob”
I. (1938—1942)
682 t; 68,1x8,7x2,1 m; 3200KM=18,3 w.; 2x105,2x37 AA, 2x20 AA (od 1942: 6x20 AA),,bg, ew. 30 min; 95-113 l;
M 1 (+12.1,45, rej. Bergen, sam.)
M 2 (+ 11.3.45, wybrz. Norw., sam.)
M3 (1946 ZSRR)
M 4 (1945 zd. USA)
M 5 (+18.6.40, na płn. zach. od Kristian¬sundu, miny)
M 6 (+30.11.41, koło Lorient, miny)
M 7 (1946 ZSRR)
M 8 (+14.5.43, rej. Hoek van Holland, br. KT)
M 9 (1945 zd. USA)
M 10 (+14.3.44, koło Lorient, br. KT)
M 11 (+6.6.40, płd. Norw., miny)
M 12 (1945 zd. USA)
M 13 (+31.5.44, Zyronda, miny)
M 14 (+3.5.45, koło Świnoujścia, miny)
M 15 (+20.3.45, Hamburg, sam.)
M 16 (=20.3.45, Kilonia, sam., § 16.4.45)
M 17 (1946 ZSRR)
N 18 (=20.3.45, Kilonia, sam., § 16.4.45)
M 19 (=20.3.45, jw.)
M 20 (+20.7.44, Zat. Fińska, rej. Narwy, radz. sam.)
M 21 (1945 zd. USA )
M 22 (s+ 7.5.45, Kanał Kiloński)
M 23 (+ 7.41, koło Parnawy, mina; późn. podn., 1942 w sł.; 1945 zd. WBr.)
M 24 (1945 zd. USA)
jw. lecz 685 t, dł. 68,4 m
M 25 (s+ 9.44, zach. Fr.)
M 26 (+15.5.42, Bisk., sam.)
M 27 (+11.8.44, Zyronda, miny)
M 28 (1945 zd. USA)
M 29 (1945 ZSRR)
M30 (1945 ZSRR)
M 31 (+21.10.44, rej. Hanniagsvaag, płn. Norw., radz. KT)
M 32 (1945 zd. USA )
M33 (jw.)
M 34 (1946 ZSRR)
M 35 (1945 zd. USA)
M 36 (+4.5.45, Wielki Belt, sam.)
M 37 (+4.6.44, Zat. Fińska, rej. Narwy, radz. KT)
M 38 (1945 zd. USA)
M 39 (+24.5.44, na płn. zach. od Caen,br. KT)
M 81 (1945 zd. USA)
M 82 (1945 zd. WBr.)
M 83 (+14.6.44, koło wyspy Jersey, br N ,,Ashanti” I ORP ,,Piorun”)
M 84 (s+ 11.8.44., Hawr)
N 85 (1945 zd. USA)
M 101 (z+ 23.11.42, na zach. od Namsos)
M 102 (1945 zd. WBr.)
M 103 (+15.6.44, ujście Emsu, br. sam.)
M 104 (1945 zd. WBr.)
M 131 (1945 zd. WBr.)
M 132 (+20.9.44, rej. Eggeroy, Norw., OP)
M 133 (S+ 1.8.44, St. Malo)
M 151 (1945 ~ ZSRR)
M 152 (+23.7.43, Żyronda, rainy)
M 153 (+11.7.43, płn. cz. Bisk., br. N I KT)
M 154 (1945 zd. USA)
M 155 (1945 ZSRR)
M 156 (+6.2.44, L’Abervrach, płn. Bre¬tania, br. sam.)
M 201 (1945 zd. WBr.)
M 202 (1945 zd. USA)
M203 (1945 ZSRR)
M 204 (jw.)
M 205 (1945 zd. USA)
M 206 (s+ 6 lub 14.8.44, St. Malo)
M 251 (1945 zd. USA)
M 252 (1945 zd. USA)
M 253 (1945 zd. USA )
M 254 (1946 ZSRR)
M 255 (1945 ZSRR)
M 256 (+15.5.42, ??; późn. podn., 5.5.44 w sl.; 1946 ZSRR)
„M 261“ (1942—1944) „Typ 1940”
543 t; 62,3x8,9x2,1 m; 2400KM=16,8 w.; 1—2x105, 1x37 AA (późn. cz. 3—4x40 AA), 2 7—8x20 AA, bez min; TS: także 2 rt 533; 68-80 l;
M 261 (1945 zd. WBr)
M 262 (s+ 25.8.44, Bordeaux)
M 263 (+6.8.44, na płn, od wyspy Yeu, rej. zach. Fr., br. KR ,,Belfast” I N)
M 264 (+18.7.44, na zach. od Helgolandu, sam.)
M 265 (1946 ZSRR)
M 266 (+26.8.44, Kilonia, sam.; późn. podn.; +11.3.45, Kilonia, sam.)
M 267 (1947 . ZSRR)
M 271 (+5.8.44, Zyronda, koło Pauillac, sam.)
M 272 (1945 zd. WBr.)
M 273 (+12.1.45, rej. Egersundu, płd.Norw., br. KRC ,,Norfolk”, KRL ,,Bellona” 1 3 N)
M 274 (S+ 5.9.44, ujście Skaldy)
M 275 (1945 zd. USA)
M 276 (s+ 5.9.44, ujście Skaldy)
M 277 (1945 zd. USA)
M 278 (TS 4; 1945 zd. USA )
M 279 (TS 9; 1947 ZSRR)
M 291 (1947 ZSRR)
M 292 (+21.8.44, Zyronda, sam.)
M 293 (+2.5.45, Kattegat, sam.)
M 294 (1945 zd. USA)
M 301 (+ 4.5.45, Skagerrak, sam.)
M 302 (1945 zd. WBr.)
M 303 (+11.10.44, koło Kybergu, płn. Norw., radz. KT)
M 304 (s+ 25.8.44, Bordeaux)
M 305 (k+ 17.1.45, Baltyk, rej. przyl. Brosteinort, sztorm)
M 306 (1945 zd. WBr)
M 307 (+21.7.44, rej. wysp Spiekeroog i Langeaag, sam.)
M 321 (1945 zd. WBr.)
M 322 (1945 zd. WBr.)
M 323 (1945 zd. WBr.)
M 324 (1945 ZSRR)
M 325 (+5.8.44, Pauilac, sam.)
M 326 (1945 zd. WBr.)
M 327 (1945 zd. USA)
M 328 (1945 zd. USA)
M 329 (+30.3.45, Wilheimshaven, sam.)
M 330 ( 1947 ZSRR)
M 341 (1947 ZSRR)
M 342 (jw.)
M 343 (+ 14.6.44, rej. wyspy Jersey, br. N ,,Ashantii” I ORP ,,Piorun”)
M 344 (s+ 9.44, zach. Fr.)
M 345 (+18.5.43, zach. Fr., sam.)
M 346 (+17.6.43, fiord Tana, płn. Norw.radz. OP ,,Szcz 403”)
M347 (+25.8.44, na płn. zach. od wyspy Schiermonnikoog, sam.)
M 348 (1945 ZSRR)
M 361 (zd. WBr,)
M 362 (zd. WBr,)
M 363 (s+25.8.44, Bordeaux)
M 364 (1945 zd. WBr.)
M 365 (jw.)
M 366 (+8.8.44, rej. St. Nazaire, sam.)
M 367 (+8.8.44, jw.)
M 368 (z+ 15.4.45, płd. Norw., ,,U “)
M 369 (1947 ZSRR)
M 370 (+12.8.44, kolo Rayaa, sam.)
M 371 (TS 1; 1945 zd. USA )
M 372 (TS 3; +12.5.44, koło Świnoujścia, Sam.)
M 373 (TS 5; 1945 zd. USA )
M 374 (TS 6; 1945 jw.)
M375 (TS 8; 1945 jw.)
M 376 (TS 10; +11.4.45, koło Helu, radz.sam.)
M377 (TS 11; 1947 .ZSRR)
M 381 (+ 12.2.45, rej. Kristiansundu, br. OP ,,Venturer”)
M382 (+31.1.45, rej. Malde, Narw,, miny)
M 383 (=13.8.44, rej. wyspy Langeoog, sam.)
M 384 (s+ 11.8.44, Nantes)
M 385 (+15.8.44, koło Les Sables d’Obanne, zach. Fr,, br. KR ,,Mauri¬tius”, N ,,Ursa” i kan. N ,,Iroquois’)
M 386 (1945 ZSRR)
M 387 (TS 2; = 11.4.45, koŁo Helu, radz. sam.; na holu do Lubeki, s+ 2.5.45)
M388 (TS 7; 1945 zd. USA)
M389 (TS 12; 1945 jw.)
M401 (1945.ZSRR)
M 402 (+15.6.44, Boubogne, sam.)
M 403 (+19.4.45, na płd. zach. od Goete¬borga, miny lub sam.)
M 404 (1945 zd. USA )
M 405 (1945 -ZSRR)
M 406 (jw.)
M 407 (1945 ZSRR)
M 408 (1945 zd. USA )
M 411 (1945 ZSRR)
M 412 (b=s+ 9.3.45, Granvilie)
M 413 (+21.7.44, Zat. Fińska, rej. Narwy, radz. sam.)
M 414 (+17.3.43, na zach. od wyspy Te¬xel, sam. torp.)
M 415 (1947 ZSRR)
M 416 (+12.11.44, rej. Egersuadu, br. KRC ,,Kent”, KRL ,,Bellona” i 4 N)
M 421 (+13.2.45, Kołobrzeg, nm. miny)
M 422 (+4.8.44, St. Malo, sam.)
M 423 (1946 ZSRR)
M 424 (+4.8.44, St. Malp, sam.)
M 425 (1947 ZSRR)
M 426 (+12.9.44, Skagerrak, sam.)
M 427 (+13.11.44, płd. Norw., br. sam.)
M 428 (+8.8.44, St. Nazaire, br. sam.)
M 431 (1945 ZSRR)
M 432 (1945 zd. USA)
M 433 (+2 7.10.44, Norw., sam.)
M 434 (1945 zd. USA)
M 435 (+14.5.44, na płn. wsch. od wyspy Ameland, br, sam.)
M 436 (1945 zd. WBr.)
M 437 (1945 ZSRR)
M 438 (+8.8.44, St. Nazaire, sam.)
M 441 (1945 zd. USA )
M 442 (1945 zd. USA )
M 443 (1946 ZSRR)
M 444 (+14.8.44, koło Brestu, sam. i miny)
M 445 (+31.12.44, Hamburg, am. sam.)
M 446 (1947 ZSRR)
M 451 (kb+ 31.1.44, kolo Helsinek, sztorm)
M 452 (1945 zd. USA)
M 453 (1945 zd. USA)
M 454 (1945 zd. USA)
M 455 (+ 4.45, Cuxhaven, sam.)
M 456 (1947 ZSRR)
M 459 (+10.4.44, Zat. Fińska, rej. Narwy, radz. sam.)
M 460 (1945 zd. USA )
M 461 (1945 ZSRR)
M 462 (+11 lub 12.9.44, Skagerrak, sam.)
M 463 (s+ 25.8.44, Bordeaux)
M 467 (1945 ZSRR)
M 468 (+12.8.44, na zach. od Namsos, miny)
M 469 (+4.7.44, na płn. zach. od wyspy Viieland, br. KT)
M 470 (1947 ZSRR)
M 471 (+25.9.44, reda Den Helder, sam.)
M 475 (1945 zd. USA)
M 476 (jw.)
M 483 (+15.6.43, La Manche, mina)
M 484 (1945 ZSRR)
M 486 (+6.8.44, rej. Les Sables d’Obonne, zach. Fr., br. KR ,,Belfast” I N)
M 489 (+23.12.44, koło Mosterhavfl, płd. Norw., br. KT)
M 495 (1945 zd. USA)
M 496 (1947 ZSRR)
„M 601“(1944-1945) „typ 1943“
582 t; 67,7x9x1,9 m; 2400KM=16,7 w.; 2x105 AA, 2x37 AA, 8x20 AA, 24 miny; 107 l;
M 601 (1945 zd. WBr.)
M 602 (jw.)
M 603 (jw.)
M 604 (jw.)
M 605 (jw.)
M 606 (1945 zd. USA)
M 607 (jw.)
M 608 (jw.)
M 609 (jw.)
M 801 (1945 zd. USA)
M 802 (+3.4.45, Kilonia, sam.)
M 803 (1945 zd. USA)
M 804 (+11.3.45, Kilonia, sam.)
M 805 (+11.3.45, jw.)
M 806 (1945 zd. WBr.)
Okręty zdobyte
I. (Hol. 1937—1940; 1940)
460 t; 56,8x7,8x2,2 m; 1690KM=15 w.; 1x76,4x20 AA; 46 l;
M 551 (eks hol. ,,Pieter Florisz”+, podn.-12.8.40 i napr.; 1945 Hol.)
M 552 (eks hol. ,,Abraham van der Hulst”+, podn. 8.40 i napr.; 1945 . Hol.)
M 553 (eks hol.,,Willem van Ewijk”, 5.40 zd, i uk.; +21.4.44, na zach. od Brusterortu, Prusy Wsch., mina; podn. 7.44, wyc. 8.44; 1945 Hol.)
II. (Dania 1939—1942~ 1943)
274 t; 53,8x6,3x2 m; 2200KM=19 w.; 2x75,2x20 AA, 30 min; 48 l;
MA 1 (1943 eks. dn. ,,Soloven”; 5.45Dn.)
MA 4 (jw. eks dn. ,,Soridderen”; 5.45 Dn.)
MA 5 (jw. eks dn.,, Sehesten”; =.11.44,Baltyk, mina, nie napr.; 1945 Dn.)
MA 6 (jw. eks dn. ,,Sohunden”+; podn. i napr.; 5.45 Dn.)
Małe trałowce
“R 1” (1929-34)
60 t; 26x4,4x1,2 m; 700KM=17 w; 1x20AA4x20AA; 18 l;
R 1 – R 16
„R 17” (1934-38)
115 t; 37x5,5x1,3 m; 1800KM=21 w; 2x20 AA4x20AA; 34 l;
R 17 – R 24
„R 25” (1938-39)
110 t; 35,4x5,6x1,4 m; 1800Km=21 w; 2x20AA4x20AA; 34 l;
R 25 – R 40
„R 41” (1939-43)
125 t; 37,8x5,8x1,4 m; 1800KM=20 w; 1x37AA6x20AA; 12 min; 34 l;
R 41 – R 129
„R 130” (1943-45)
150 t; 41,1x5,8x1,6 m; 1800KM=19 w; 1x376x20AA; 38 l;
R 130 – R 150
„R 151” (1940-43)
125 t; 35,4x5,6x1,4 m; 1800KM=21 w; 1x37AA6x20AA; 34 l;
R 151 – R 217
„R 218” (1943-45)
140 t; 39,2x5,7x1,5 m; 2500KM=21 w; 1x376x20AA; 38 l;
R 218 – R 270
R 272 – R 276
R 288 – R 290
„R 301” (1942-45)
160t; 41x6x1,8 m; 3750KM=24 w; 1x37, 3x20, 16 min późn. dod. 2 rt 533; 38 l;
R 301 – R 312
„R 401” (1943-45)
140 t; 39,2x5,7x1,5 m; 2550KM=22,5 w; 1x37AA, 6x20AA; 38 l;
R 401 – R 424
Różne zdonyte
I. ex hol RA 51 – RA 56; 125 t;
II. ex fr RA 1 – RA 8
III. ex wł RA 151 – RA 268, RD 101 – RD 149
IV. RA 101 – RA 105, 70t;
V. RA 106 – RA 112 , 80 t;
VI. RA 201 – RA 204 ; 35 t;
Także kanonierki
Bremse(1932)
1435 t; 103,6x9,5x2,8 m; 26000KM=27 w.;4x127, 8x20 AA, 350 min; 192 l;
BREMSE (+6.9.41, rej. Przy1ądka Północnego, br. KR ,,Nigeria” i ,,Au¬rora”)
Brummer(1936)
2410 t; 112,9x13,5x13,2 m; 10000KM=20 w.;4x105 AA, 2x88 AA, 4x37 AA, 450 min; 182 (480 jako OS)
BRUMMER (+ 14.4.40, Kattegat, br. OP,,Sterlet”)
Okręty zdobyte
I. (Norw. 1934; 1940)
1596 t; 97,2x11,5x3,6 m; 6000KM=21 w.; 4x1278x105 AA, 2x37 AA, 4x20 AA, 280 min; 168 l;
BRUMMER 4.40 (eks norw. ,,OlafTryggvason” zd. 9.40 w Horten;=3.5.45, Kilonia, sam.)
Ex JMH (1936; 1943)
3894 t; 106,7x14x m; 4800KM=15 w; 3x105, 3x37AA, 18x20AA, 6 mbg, 260 min;
BRANDENBURG (ex Fr, JMH Kita; +21.9.43 br OP“Unseen“
Zmaj (1929; 1943)
1870 t; 76,5x13,7 x m; 3260KM=15 w; 2x88AA, 5x37AA, 13x20AA, 120 min;
DRACHE (ex Jug. OBWSM Zmaj) (+22.9.44 Samos, br.sam)
Rauma (1939; 1940)
370 t; 52,1x7,1x m; 900KM=12 w; 2x76, 2x20AA, miny
KAMERUN (ex Nor. Rauma)
TOGO (ex Nor. Otra)
Ex JMH (1941)
1975 t; 94,5x12,1 x m; 22000KM=22 w; 2x88AA, 2x37AA, 3x20AA, 200 min;
LOTHRINGRN (ex Fr. Londres)
Ex JMH (1934; 1943)
1794 t; 86,7x12,6x m; 2100KM=13 w; 2x105, 2x65, 12x20AA, 260 min
NIEDERSACHSEN (ex Fr Guyane)
Ex JMH (1934; 1943)
1141 t; 66,1x10,1x m; 600KM=7 w; 2x37AA, 14x20AA, 145 min
OLDENBURG (ex Wł Garigliano)
Trałowce
Duże trałowce
,,M” (1916—1920)
590—610 t; 59,3x7,4x2—2,1 m; 1800-1850KM=14 w.; 1x105 AA, 1—3x20 AA (późn. zmiany), bg; 40l;
M 61 (+26.7.40, wybrz. Hol., miny)
M 72 1940 M 572 (1945 zd. USA)
M 75 1940 -M 575 (k+2.3.45, Sund, sztorm)
M 84 1940 M 584 (+30.11.44, Kattegat, na płn, od Zelandii, miny)
M85 (+1.10.39, na płn. wsch. od Ro¬zewia, miny pol. OP „Żbik”)
M 89 (+26.7.40, wybrz. Hol., miny)
M 98 1940- M 598 (1945 zd. USA )
M 102 1940 M 502 (1945 zd. USA)
M 104 1940 - M 504 + 9.4.45 Kilonia na doku, sam.)
M 110 1940 M 510 (1945 zd. USA)
M 111 1940 M 511 miny)
M 117 1940 M 517
M 122 1940 M 522 (+9.4.45, Kilonia, sam; późn. podn.)
M 132 (+13.11.39, M. Płn., wpadl na bg zerwaną z ,,M 61”)
M 145 1940 M 545 (1945 zd. USA)
M 157 1940 M 557 (k+ 2 3.12.41, na płn.wsch. od Rugii, sztorm, mina?)
jw. Iecz (modern. 1928—1939 OS i JP)
** 721 t; 64,2x(8,3)x2 m
***późn. ponownie OBTR z poprzed¬nimi nazwami
ACHERON ** 1940 M 513 (1945 zd.USA)
ALDERS ** 1940 . M 526 ~ (1945 zd.USA *)
ARKONA 1940 M 515 (+22.5.44, Zat. Kilońska, miny)
BROMMY 1940 - M 550 *** (+15.6.44, Boubagne, sam.)
DELPHIN 1940 M 508 (1945 ZSRR)
FUCHS 1940 M 530 (1945 ZSRR)
GAZELLE ** 1940 M 535 (1945 ZSRR)
HAVEL 1940 -? M 136 (+26.7.40, wybrz. Hal., miny)
HILLE ** 1940 M 560 ** (1945 ZSRR)
JAGD 1940 M 582 (1945 zd. USA )
JUNGINGEN ** 1940 M 534 (+ 4.41,Bergen, sam., późn. podn. i w sl.; 1945 zd. USA )
NAUTILUS 1940 M 581 (1945 zd. USA )
NETTELBECK ** 1940 M 538 *** (=21.6.44, rej. Wyborga, radz. sam., późn. na holu do Królewca; b+ 26.1.45, Hel, sztorm)
OTTO BRAUN 1940 M 529 (+2.12.41,Kałobrzeg, miny)
PELIKAN 1940 M 528 (1945 zd. USA)
RAULE ** 1940 ~ 533 *** (z+ 9.5.42,na płn. zach. od Boulogne, nrm. TRR)
STORTEBEKER 1940 M 566 (1945 zd.USA)
SUNDEWALL 1940 .. M 509 (1945 zd.USA)
VON DER GROEBEN ** 1940 M 507 *** (+15.6.44, Boulogne, sam.)
VON DER LIPPE~* 1940 M 546 *** (+17.6.44, na płn. zach. od Boulogne-, sam.)
,,M 1” „Typ 1935/1939 Mob”
I. (1938—1942)
682 t; 68,1x8,7x2,1 m; 3200KM=18,3 w.; 2x105,2x37 AA, 2x20 AA (od 1942: 6x20 AA),,bg, ew. 30 min; 95-113 l;
M 1 (+12.1,45, rej. Bergen, sam.)
M 2 (+ 11.3.45, wybrz. Norw., sam.)
M3 (1946 ZSRR)
M 4 (1945 zd. USA)
M 5 (+18.6.40, na płn. zach. od Kristian¬sundu, miny)
M 6 (+30.11.41, koło Lorient, miny)
M 7 (1946 ZSRR)
M 8 (+14.5.43, rej. Hoek van Holland, br. KT)
M 9 (1945 zd. USA)
M 10 (+14.3.44, koło Lorient, br. KT)
M 11 (+6.6.40, płd. Norw., miny)
M 12 (1945 zd. USA)
M 13 (+31.5.44, Zyronda, miny)
M 14 (+3.5.45, koło Świnoujścia, miny)
M 15 (+20.3.45, Hamburg, sam.)
M 16 (=20.3.45, Kilonia, sam., § 16.4.45)
M 17 (1946 ZSRR)
N 18 (=20.3.45, Kilonia, sam., § 16.4.45)
M 19 (=20.3.45, jw.)
M 20 (+20.7.44, Zat. Fińska, rej. Narwy, radz. sam.)
M 21 (1945 zd. USA )
M 22 (s+ 7.5.45, Kanał Kiloński)
M 23 (+ 7.41, koło Parnawy, mina; późn. podn., 1942 w sł.; 1945 zd. WBr.)
M 24 (1945 zd. USA)
jw. lecz 685 t, dł. 68,4 m
M 25 (s+ 9.44, zach. Fr.)
M 26 (+15.5.42, Bisk., sam.)
M 27 (+11.8.44, Zyronda, miny)
M 28 (1945 zd. USA)
M 29 (1945 ZSRR)
M30 (1945 ZSRR)
M 31 (+21.10.44, rej. Hanniagsvaag, płn. Norw., radz. KT)
M 32 (1945 zd. USA )
M33 (jw.)
M 34 (1946 ZSRR)
M 35 (1945 zd. USA)
M 36 (+4.5.45, Wielki Belt, sam.)
M 37 (+4.6.44, Zat. Fińska, rej. Narwy, radz. KT)
M 38 (1945 zd. USA)
M 39 (+24.5.44, na płn. zach. od Caen,br. KT)
M 81 (1945 zd. USA)
M 82 (1945 zd. WBr.)
M 83 (+14.6.44, koło wyspy Jersey, br N ,,Ashanti” I ORP ,,Piorun”)
M 84 (s+ 11.8.44., Hawr)
N 85 (1945 zd. USA)
M 101 (z+ 23.11.42, na zach. od Namsos)
M 102 (1945 zd. WBr.)
M 103 (+15.6.44, ujście Emsu, br. sam.)
M 104 (1945 zd. WBr.)
M 131 (1945 zd. WBr.)
M 132 (+20.9.44, rej. Eggeroy, Norw., OP)
M 133 (S+ 1.8.44, St. Malo)
M 151 (1945 ~ ZSRR)
M 152 (+23.7.43, Żyronda, rainy)
M 153 (+11.7.43, płn. cz. Bisk., br. N I KT)
M 154 (1945 zd. USA)
M 155 (1945 ZSRR)
M 156 (+6.2.44, L’Abervrach, płn. Bre¬tania, br. sam.)
M 201 (1945 zd. WBr.)
M 202 (1945 zd. USA)
M203 (1945 ZSRR)
M 204 (jw.)
M 205 (1945 zd. USA)
M 206 (s+ 6 lub 14.8.44, St. Malo)
M 251 (1945 zd. USA)
M 252 (1945 zd. USA)
M 253 (1945 zd. USA )
M 254 (1946 ZSRR)
M 255 (1945 ZSRR)
M 256 (+15.5.42, ??; późn. podn., 5.5.44 w sl.; 1946 ZSRR)
„M 261“ (1942—1944) „Typ 1940”
543 t; 62,3x8,9x2,1 m; 2400KM=16,8 w.; 1—2x105, 1x37 AA (późn. cz. 3—4x40 AA), 2 7—8x20 AA, bez min; TS: także 2 rt 533; 68-80 l;
M 261 (1945 zd. WBr)
M 262 (s+ 25.8.44, Bordeaux)
M 263 (+6.8.44, na płn, od wyspy Yeu, rej. zach. Fr., br. KR ,,Belfast” I N)
M 264 (+18.7.44, na zach. od Helgolandu, sam.)
M 265 (1946 ZSRR)
M 266 (+26.8.44, Kilonia, sam.; późn. podn.; +11.3.45, Kilonia, sam.)
M 267 (1947 . ZSRR)
M 271 (+5.8.44, Zyronda, koło Pauillac, sam.)
M 272 (1945 zd. WBr.)
M 273 (+12.1.45, rej. Egersundu, płd.Norw., br. KRC ,,Norfolk”, KRL ,,Bellona” 1 3 N)
M 274 (S+ 5.9.44, ujście Skaldy)
M 275 (1945 zd. USA)
M 276 (s+ 5.9.44, ujście Skaldy)
M 277 (1945 zd. USA)
M 278 (TS 4; 1945 zd. USA )
M 279 (TS 9; 1947 ZSRR)
M 291 (1947 ZSRR)
M 292 (+21.8.44, Zyronda, sam.)
M 293 (+2.5.45, Kattegat, sam.)
M 294 (1945 zd. USA)
M 301 (+ 4.5.45, Skagerrak, sam.)
M 302 (1945 zd. WBr.)
M 303 (+11.10.44, koło Kybergu, płn. Norw., radz. KT)
M 304 (s+ 25.8.44, Bordeaux)
M 305 (k+ 17.1.45, Baltyk, rej. przyl. Brosteinort, sztorm)
M 306 (1945 zd. WBr)
M 307 (+21.7.44, rej. wysp Spiekeroog i Langeaag, sam.)
M 321 (1945 zd. WBr.)
M 322 (1945 zd. WBr.)
M 323 (1945 zd. WBr.)
M 324 (1945 ZSRR)
M 325 (+5.8.44, Pauilac, sam.)
M 326 (1945 zd. WBr.)
M 327 (1945 zd. USA)
M 328 (1945 zd. USA)
M 329 (+30.3.45, Wilheimshaven, sam.)
M 330 ( 1947 ZSRR)
M 341 (1947 ZSRR)
M 342 (jw.)
M 343 (+ 14.6.44, rej. wyspy Jersey, br. N ,,Ashantii” I ORP ,,Piorun”)
M 344 (s+ 9.44, zach. Fr.)
M 345 (+18.5.43, zach. Fr., sam.)
M 346 (+17.6.43, fiord Tana, płn. Norw.radz. OP ,,Szcz 403”)
M347 (+25.8.44, na płn. zach. od wyspy Schiermonnikoog, sam.)
M 348 (1945 ZSRR)
M 361 (zd. WBr,)
M 362 (zd. WBr,)
M 363 (s+25.8.44, Bordeaux)
M 364 (1945 zd. WBr.)
M 365 (jw.)
M 366 (+8.8.44, rej. St. Nazaire, sam.)
M 367 (+8.8.44, jw.)
M 368 (z+ 15.4.45, płd. Norw., ,,U “)
M 369 (1947 ZSRR)
M 370 (+12.8.44, kolo Rayaa, sam.)
M 371 (TS 1; 1945 zd. USA )
M 372 (TS 3; +12.5.44, koło Świnoujścia, Sam.)
M 373 (TS 5; 1945 zd. USA )
M 374 (TS 6; 1945 jw.)
M375 (TS 8; 1945 jw.)
M 376 (TS 10; +11.4.45, koło Helu, radz.sam.)
M377 (TS 11; 1947 .ZSRR)
M 381 (+ 12.2.45, rej. Kristiansundu, br. OP ,,Venturer”)
M382 (+31.1.45, rej. Malde, Narw,, miny)
M 383 (=13.8.44, rej. wyspy Langeoog, sam.)
M 384 (s+ 11.8.44, Nantes)
M 385 (+15.8.44, koło Les Sables d’Obanne, zach. Fr,, br. KR ,,Mauri¬tius”, N ,,Ursa” i kan. N ,,Iroquois’)
M 386 (1945 ZSRR)
M 387 (TS 2; = 11.4.45, koŁo Helu, radz. sam.; na holu do Lubeki, s+ 2.5.45)
M388 (TS 7; 1945 zd. USA)
M389 (TS 12; 1945 jw.)
M401 (1945.ZSRR)
M 402 (+15.6.44, Boubogne, sam.)
M 403 (+19.4.45, na płd. zach. od Goete¬borga, miny lub sam.)
M 404 (1945 zd. USA )
M 405 (1945 -ZSRR)
M 406 (jw.)
M 407 (1945 ZSRR)
M 408 (1945 zd. USA )
M 411 (1945 ZSRR)
M 412 (b=s+ 9.3.45, Granvilie)
M 413 (+21.7.44, Zat. Fińska, rej. Narwy, radz. sam.)
M 414 (+17.3.43, na zach. od wyspy Te¬xel, sam. torp.)
M 415 (1947 ZSRR)
M 416 (+12.11.44, rej. Egersuadu, br. KRC ,,Kent”, KRL ,,Bellona” i 4 N)
M 421 (+13.2.45, Kołobrzeg, nm. miny)
M 422 (+4.8.44, St. Malo, sam.)
M 423 (1946 ZSRR)
M 424 (+4.8.44, St. Malp, sam.)
M 425 (1947 ZSRR)
M 426 (+12.9.44, Skagerrak, sam.)
M 427 (+13.11.44, płd. Norw., br. sam.)
M 428 (+8.8.44, St. Nazaire, br. sam.)
M 431 (1945 ZSRR)
M 432 (1945 zd. USA)
M 433 (+2 7.10.44, Norw., sam.)
M 434 (1945 zd. USA)
M 435 (+14.5.44, na płn. wsch. od wyspy Ameland, br, sam.)
M 436 (1945 zd. WBr.)
M 437 (1945 ZSRR)
M 438 (+8.8.44, St. Nazaire, sam.)
M 441 (1945 zd. USA )
M 442 (1945 zd. USA )
M 443 (1946 ZSRR)
M 444 (+14.8.44, koło Brestu, sam. i miny)
M 445 (+31.12.44, Hamburg, am. sam.)
M 446 (1947 ZSRR)
M 451 (kb+ 31.1.44, kolo Helsinek, sztorm)
M 452 (1945 zd. USA)
M 453 (1945 zd. USA)
M 454 (1945 zd. USA)
M 455 (+ 4.45, Cuxhaven, sam.)
M 456 (1947 ZSRR)
M 459 (+10.4.44, Zat. Fińska, rej. Narwy, radz. sam.)
M 460 (1945 zd. USA )
M 461 (1945 ZSRR)
M 462 (+11 lub 12.9.44, Skagerrak, sam.)
M 463 (s+ 25.8.44, Bordeaux)
M 467 (1945 ZSRR)
M 468 (+12.8.44, na zach. od Namsos, miny)
M 469 (+4.7.44, na płn. zach. od wyspy Viieland, br. KT)
M 470 (1947 ZSRR)
M 471 (+25.9.44, reda Den Helder, sam.)
M 475 (1945 zd. USA)
M 476 (jw.)
M 483 (+15.6.43, La Manche, mina)
M 484 (1945 ZSRR)
M 486 (+6.8.44, rej. Les Sables d’Obonne, zach. Fr., br. KR ,,Belfast” I N)
M 489 (+23.12.44, koło Mosterhavfl, płd. Norw., br. KT)
M 495 (1945 zd. USA)
M 496 (1947 ZSRR)
„M 601“(1944-1945) „typ 1943“
582 t; 67,7x9x1,9 m; 2400KM=16,7 w.; 2x105 AA, 2x37 AA, 8x20 AA, 24 miny; 107 l;
M 601 (1945 zd. WBr.)
M 602 (jw.)
M 603 (jw.)
M 604 (jw.)
M 605 (jw.)
M 606 (1945 zd. USA)
M 607 (jw.)
M 608 (jw.)
M 609 (jw.)
M 801 (1945 zd. USA)
M 802 (+3.4.45, Kilonia, sam.)
M 803 (1945 zd. USA)
M 804 (+11.3.45, Kilonia, sam.)
M 805 (+11.3.45, jw.)
M 806 (1945 zd. WBr.)
Okręty zdobyte
I. (Hol. 1937—1940; 1940)
460 t; 56,8x7,8x2,2 m; 1690KM=15 w.; 1x76,4x20 AA; 46 l;
M 551 (eks hol. ,,Pieter Florisz”+, podn.-12.8.40 i napr.; 1945 Hol.)
M 552 (eks hol. ,,Abraham van der Hulst”+, podn. 8.40 i napr.; 1945 . Hol.)
M 553 (eks hol.,,Willem van Ewijk”, 5.40 zd, i uk.; +21.4.44, na zach. od Brusterortu, Prusy Wsch., mina; podn. 7.44, wyc. 8.44; 1945 Hol.)
II. (Dania 1939—1942~ 1943)
274 t; 53,8x6,3x2 m; 2200KM=19 w.; 2x75,2x20 AA, 30 min; 48 l;
MA 1 (1943 eks. dn. ,,Soloven”; 5.45Dn.)
MA 4 (jw. eks dn. ,,Soridderen”; 5.45 Dn.)
MA 5 (jw. eks dn.,, Sehesten”; =.11.44,Baltyk, mina, nie napr.; 1945 Dn.)
MA 6 (jw. eks dn. ,,Sohunden”+; podn. i napr.; 5.45 Dn.)
Małe trałowce
“R 1” (1929-34)
60 t; 26x4,4x1,2 m; 700KM=17 w; 1x20AA4x20AA; 18 l;
R 1 – R 16
„R 17” (1934-38)
115 t; 37x5,5x1,3 m; 1800KM=21 w; 2x20 AA4x20AA; 34 l;
R 17 – R 24
„R 25” (1938-39)
110 t; 35,4x5,6x1,4 m; 1800Km=21 w; 2x20AA4x20AA; 34 l;
R 25 – R 40
„R 41” (1939-43)
125 t; 37,8x5,8x1,4 m; 1800KM=20 w; 1x37AA6x20AA; 12 min; 34 l;
R 41 – R 129
„R 130” (1943-45)
150 t; 41,1x5,8x1,6 m; 1800KM=19 w; 1x376x20AA; 38 l;
R 130 – R 150
„R 151” (1940-43)
125 t; 35,4x5,6x1,4 m; 1800KM=21 w; 1x37AA6x20AA; 34 l;
R 151 – R 217
„R 218” (1943-45)
140 t; 39,2x5,7x1,5 m; 2500KM=21 w; 1x376x20AA; 38 l;
R 218 – R 270
R 272 – R 276
R 288 – R 290
„R 301” (1942-45)
160t; 41x6x1,8 m; 3750KM=24 w; 1x37, 3x20, 16 min późn. dod. 2 rt 533; 38 l;
R 301 – R 312
„R 401” (1943-45)
140 t; 39,2x5,7x1,5 m; 2550KM=22,5 w; 1x37AA, 6x20AA; 38 l;
R 401 – R 424
Różne zdonyte
I. ex hol RA 51 – RA 56; 125 t;
II. ex fr RA 1 – RA 8
III. ex wł RA 151 – RA 268, RD 101 – RD 149
IV. RA 101 – RA 105, 70t;
V. RA 106 – RA 112 , 80 t;
VI. RA 201 – RA 204 ; 35 t;