Portugalia
: 2006-04-18, 16:01
Niszczyciele
„Douro” (1933-35)
1219 t; 98,45x9,45x3,35 m; 2 TP Parsons, 3 k Yarrow, 33000KM=36w, 3500Mm/15 w; 4x120, 3x40AA, 2mbg, 8rt533, 20min; 163-184 l;
DAO (D)
DOURO (DR)
LIMA (L)
TEJO (T)
VOUGA (V)
Torpedowce
Ex A-W “82F” (A-W 1914-15; 1920)
244 t; 58,8x5,8x1,5 m; 52 TP AEG-Curtis, 2 k Yarrow, 5000KM=29 w, 1200Mm/16 w, 280Mm/28 w; 1x75, 1 MG AA; 38 l;
AVE (OS)(wyc. 1940)
SADO (OS)(j.w.)
„Douro” (WBr; 1920-22)
515 t; 73,2x7,2x2,3 m; 2 TP Parsons, 3 k Yarrow, 11000KM=27w, 1600Mm/15 w; 1x102/40, 2x76, 4rt457; 80 l;
TAMEGA (wyc. 1945)
Okręty podwodne
„Delfim” (WBr; 1934)
800/1092t; 69,23x6,5x3,86 m; 2 SD Vickers/2 SE, 2300/1000KM; 16,5/9,2w, 5000Mm/10 w, 2800Mm-110Mm/4 w; 1x102, 2x12,7 AA, 6rt533 (12); 36 l;
DELFIM
ESPARDARTE
GOLGINHO
Eskortowce
Ex br “Flower-Arabis” (1915; 1920)
1250 t; 81,7x10,2x3,4m; 1 MP, 2 k, 2000KM=16w, 2000Mm ; 2x102, 2x76AA; 80 l;
REPUBLICA (wyc.1943)
Ex Br „Flower-Acacia” (1915;1920)
1200 t; 80x10,1x3,4 m; 1 MP, 2 k, 1800KM=16,5 w, 2000Mm; 2x102, 2x76AA; 80 l;
CARVALHO ARAUJO (1937→OH)
„Goncalo Velho” (WBr; 1932)
950 t; 81,69x10,82x3,43 m; 2 TP Parsons, 2 k Yarrow, 2000KM=16,5 w, 6000Mm/10 w; 3x120, 4x40AA→1943: 5x20 AA, 4 mbg; 142 l;
GONCALVES ZARCO
GONCALO VELHO
„Alfonso de Albuquerque” (WBr; 1934)
1780 t; 99,6x13,5x3,81 m; 2 TP Parsons, 2 k Yarrow, 8000KM=21w, 10000Mm/10 w; 4x120, 2x76AA, 4x40AA→8x20 AA, 2mbg, 40 min; 189-229 l;
ALFONSO DE ALBUQUERQUE
BARTOLOMEU DIAS
„Pedro Nunes“ (1934-36)
1090 t; 71,4x10x3,2 m; 2 SD MAN, 2400KM=16,5w, 6000Mm/13 w, 4800Mm/16 w; 2x120, 2x40AA→4x20AA, 2mbg; 112-138 l;
PEDRO NUNES
JOAO DE LISBOA
Trawlery
„Isles” (1941-45)
545 t; 50×8,4×4,27 m; 1 MP, 1 k l., 850 KM= 12 w ; 1×102/45 Mk IX, 3×20 AA, 30 bg; ; 40 l;
P 1 (ex br „Brutay“ 8.10.43; 2.7.45→br.)
P 3 (ex br „Hayling“ .10.43; .7.45→ br.)
P 4 (ex br „Whalsay“ .10.43; .6.45→ br)
P 7 (ex br „Gruinard“ .10.43; .9.44→br)
P 8 (ex br „Eriskay“ .10.43; 26.6.44→br)
„Tree” (1939-40)
530 t; 50×8,4×4,34 m; 1 MP, 1 k , 850 KM=11,5 w; 1×102/45 Mk IX , 2×13AA, 4 MGAA; 35 l;
P 2 (ex br „Mangrove“ 8.10.43; 27.6.45→br.)
Dozorowce
„Beira“ (1910-18)
397t; 45x8,3x2,1m;2 MP, k Yarrow, 700KM=13w, 3200Mm/9 w; 67 l;
BEIRA → 2x76, 2x47 (wyc. 1945)
IBO 2x76, 2x47
MANDOVI4x47
„Zaire“ (1925-29)
397t; 45x8,4x2,1 m; 2 MP, 2 k, 700KM=13w, 3200Mm/9 w; 2x76, 2x47; 67 l;
ZAIRE -(19402x76, 2x20AA, 2 mbg)
DAMAO
DIO
„Torres Garcia“ (1928)
250 t; 28x?x?;
TORRES GARCIA
„Faro“ (1927-30)
295t; 36,58x?x?; MP, 650KM=13w; 2x47
FARO
LAGOS
„Azevia” (1941-42)
230 t; 41x6,5x2,1; SD, 2600KM=17w, 2470Mm/11 w; 2x20AA,2MG; 32 l;
AZEVIA
BICUDA
CORVINA
DOURADA
FATACA
ESPADIHLA
Patrolowce pomocnicze
Typy różne ex RT
ALCACER (1924) 337grt
ALTAIR(1920) 341grt
ALCOA(1929) 351grt
ALBERIA (1910) 320grt
AGRELIA
MARIA LENOR (1907) 293grt
ALVERCA (1925) 350grt
FAFE (1912) 298grt
ALBATROZ (1909) 315grt
ALFEITE(1919) 338grt
ALCANTARA (1929) 356grt
ALFACINHA (1929) 351grt
ALGOL (1930) 345grt
ALMANCIL (1930) 351grt
Stawiacze min
„Mineiro“ (1892)
77t; 19x4x2,1 m; 150KM=8w; 18 l;
MINEIRO (wyc.1943)
„Vulcano” (WBr; 1910)
151 t; 33,5x5,9x2,2 m; 2 MP, 412KM=12w; ?; 24 l;
VULCANO (wyc.1940)
Trałowce pomocnicze
Typy różne ex RT
ALBERTOS(1905) 302 grt
ALMOURAL (1911) 270grt
INVENCIVEL
SANTA FE (1928) 363grt
MACHADO (1919) 316grt
AZEVEDO GOMES (1903) 297grt
ALBERTOS 2
ALVOR (1920) 336grt
ALBATROZ,
ALCION (1915) 332grt
EXPORTADOR 2 (1909) 227grt
Ex H
1 jednostka (NN)
Okręty rzeczne
Macau (WBr; 1909)
133 t; 36,5x6x0,6 m; 2 MP, k Yarrow, 250KM=11,8 w; 2x57, 3 MG; 24 l;
MACAU (15.8.43→zd. jap. „Maiko“)
Tete (WBr; 1918)
100 t; 23,4x6,1x0,7 m; 1 MP, 1 k Yarrow, 70KM=8 w; 2x47, 2MG; ? l;
TETE
Okręty pomocnicze
Okręt hydrograficzny
BERRIO (1897; 350 t; 10 w; ex H; wyc. po 1940)
Transportowce
GIL EANOS (1914; 1770 t; 11 w; wyc. po 1940)
SALVADOR CORREIA (1895; 300 t; 11 w; wyc. przed 1940)
Okręty szkolne
„Lince“ (Wł; 1911)
77 t; 27(mp)x4,3x1,8 m; 300KM=12w; ?AA ;20 l;
LINCE (wyc. 1945)
Ex nm. „Max” (Nm., 1896, 1924)
3067 tp; 80,3×12,2×5,7 m; bark 3m, 2 SD., 700 KM=8 w; 4×57; 181/376 l;
SAGRES
Inne jednostki pomocnicze
OZL Typ „Almirante Schultz” (1929)
529 t; 44×10,4×3,6 m; SD., 380 KM=11 w; .× AA;47 l;
ALMIRANTE SCHULTZ
„Douro” (1933-35)
1219 t; 98,45x9,45x3,35 m; 2 TP Parsons, 3 k Yarrow, 33000KM=36w, 3500Mm/15 w; 4x120, 3x40AA, 2mbg, 8rt533, 20min; 163-184 l;
DAO (D)
DOURO (DR)
LIMA (L)
TEJO (T)
VOUGA (V)
Torpedowce
Ex A-W “82F” (A-W 1914-15; 1920)
244 t; 58,8x5,8x1,5 m; 52 TP AEG-Curtis, 2 k Yarrow, 5000KM=29 w, 1200Mm/16 w, 280Mm/28 w; 1x75, 1 MG AA; 38 l;
AVE (OS)(wyc. 1940)
SADO (OS)(j.w.)
„Douro” (WBr; 1920-22)
515 t; 73,2x7,2x2,3 m; 2 TP Parsons, 3 k Yarrow, 11000KM=27w, 1600Mm/15 w; 1x102/40, 2x76, 4rt457; 80 l;
TAMEGA (wyc. 1945)
Okręty podwodne
„Delfim” (WBr; 1934)
800/1092t; 69,23x6,5x3,86 m; 2 SD Vickers/2 SE, 2300/1000KM; 16,5/9,2w, 5000Mm/10 w, 2800Mm-110Mm/4 w; 1x102, 2x12,7 AA, 6rt533 (12); 36 l;
DELFIM
ESPARDARTE
GOLGINHO
Eskortowce
Ex br “Flower-Arabis” (1915; 1920)
1250 t; 81,7x10,2x3,4m; 1 MP, 2 k, 2000KM=16w, 2000Mm ; 2x102, 2x76AA; 80 l;
REPUBLICA (wyc.1943)
Ex Br „Flower-Acacia” (1915;1920)
1200 t; 80x10,1x3,4 m; 1 MP, 2 k, 1800KM=16,5 w, 2000Mm; 2x102, 2x76AA; 80 l;
CARVALHO ARAUJO (1937→OH)
„Goncalo Velho” (WBr; 1932)
950 t; 81,69x10,82x3,43 m; 2 TP Parsons, 2 k Yarrow, 2000KM=16,5 w, 6000Mm/10 w; 3x120, 4x40AA→1943: 5x20 AA, 4 mbg; 142 l;
GONCALVES ZARCO
GONCALO VELHO
„Alfonso de Albuquerque” (WBr; 1934)
1780 t; 99,6x13,5x3,81 m; 2 TP Parsons, 2 k Yarrow, 8000KM=21w, 10000Mm/10 w; 4x120, 2x76AA, 4x40AA→8x20 AA, 2mbg, 40 min; 189-229 l;
ALFONSO DE ALBUQUERQUE
BARTOLOMEU DIAS
„Pedro Nunes“ (1934-36)
1090 t; 71,4x10x3,2 m; 2 SD MAN, 2400KM=16,5w, 6000Mm/13 w, 4800Mm/16 w; 2x120, 2x40AA→4x20AA, 2mbg; 112-138 l;
PEDRO NUNES
JOAO DE LISBOA
Trawlery
„Isles” (1941-45)
545 t; 50×8,4×4,27 m; 1 MP, 1 k l., 850 KM= 12 w ; 1×102/45 Mk IX, 3×20 AA, 30 bg; ; 40 l;
P 1 (ex br „Brutay“ 8.10.43; 2.7.45→br.)
P 3 (ex br „Hayling“ .10.43; .7.45→ br.)
P 4 (ex br „Whalsay“ .10.43; .6.45→ br)
P 7 (ex br „Gruinard“ .10.43; .9.44→br)
P 8 (ex br „Eriskay“ .10.43; 26.6.44→br)
„Tree” (1939-40)
530 t; 50×8,4×4,34 m; 1 MP, 1 k , 850 KM=11,5 w; 1×102/45 Mk IX , 2×13AA, 4 MGAA; 35 l;
P 2 (ex br „Mangrove“ 8.10.43; 27.6.45→br.)
Dozorowce
„Beira“ (1910-18)
397t; 45x8,3x2,1m;2 MP, k Yarrow, 700KM=13w, 3200Mm/9 w; 67 l;
BEIRA → 2x76, 2x47 (wyc. 1945)
IBO 2x76, 2x47
MANDOVI4x47
„Zaire“ (1925-29)
397t; 45x8,4x2,1 m; 2 MP, 2 k, 700KM=13w, 3200Mm/9 w; 2x76, 2x47; 67 l;
ZAIRE -(19402x76, 2x20AA, 2 mbg)
DAMAO
DIO
„Torres Garcia“ (1928)
250 t; 28x?x?;
TORRES GARCIA
„Faro“ (1927-30)
295t; 36,58x?x?; MP, 650KM=13w; 2x47
FARO
LAGOS
„Azevia” (1941-42)
230 t; 41x6,5x2,1; SD, 2600KM=17w, 2470Mm/11 w; 2x20AA,2MG; 32 l;
AZEVIA
BICUDA
CORVINA
DOURADA
FATACA
ESPADIHLA
Patrolowce pomocnicze
Typy różne ex RT
ALCACER (1924) 337grt
ALTAIR(1920) 341grt
ALCOA(1929) 351grt
ALBERIA (1910) 320grt
AGRELIA
MARIA LENOR (1907) 293grt
ALVERCA (1925) 350grt
FAFE (1912) 298grt
ALBATROZ (1909) 315grt
ALFEITE(1919) 338grt
ALCANTARA (1929) 356grt
ALFACINHA (1929) 351grt
ALGOL (1930) 345grt
ALMANCIL (1930) 351grt
Stawiacze min
„Mineiro“ (1892)
77t; 19x4x2,1 m; 150KM=8w; 18 l;
MINEIRO (wyc.1943)
„Vulcano” (WBr; 1910)
151 t; 33,5x5,9x2,2 m; 2 MP, 412KM=12w; ?; 24 l;
VULCANO (wyc.1940)
Trałowce pomocnicze
Typy różne ex RT
ALBERTOS(1905) 302 grt
ALMOURAL (1911) 270grt
INVENCIVEL
SANTA FE (1928) 363grt
MACHADO (1919) 316grt
AZEVEDO GOMES (1903) 297grt
ALBERTOS 2
ALVOR (1920) 336grt
ALBATROZ,
ALCION (1915) 332grt
EXPORTADOR 2 (1909) 227grt
Ex H
1 jednostka (NN)
Okręty rzeczne
Macau (WBr; 1909)
133 t; 36,5x6x0,6 m; 2 MP, k Yarrow, 250KM=11,8 w; 2x57, 3 MG; 24 l;
MACAU (15.8.43→zd. jap. „Maiko“)
Tete (WBr; 1918)
100 t; 23,4x6,1x0,7 m; 1 MP, 1 k Yarrow, 70KM=8 w; 2x47, 2MG; ? l;
TETE
Okręty pomocnicze
Okręt hydrograficzny
BERRIO (1897; 350 t; 10 w; ex H; wyc. po 1940)
Transportowce
GIL EANOS (1914; 1770 t; 11 w; wyc. po 1940)
SALVADOR CORREIA (1895; 300 t; 11 w; wyc. przed 1940)
Okręty szkolne
„Lince“ (Wł; 1911)
77 t; 27(mp)x4,3x1,8 m; 300KM=12w; ?AA ;20 l;
LINCE (wyc. 1945)
Ex nm. „Max” (Nm., 1896, 1924)
3067 tp; 80,3×12,2×5,7 m; bark 3m, 2 SD., 700 KM=8 w; 4×57; 181/376 l;
SAGRES
Inne jednostki pomocnicze
OZL Typ „Almirante Schultz” (1929)
529 t; 44×10,4×3,6 m; SD., 380 KM=11 w; .× AA;47 l;
ALMIRANTE SCHULTZ