Siłownia New Mexico technicalia

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Teller
Posty: 405
Rejestracja: 2004-07-31, 17:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Teller »

To u góry to znowu ja. Chyba nigdy nie nauczę się najpierw logować, a potem dopiero pisać. :wink:
Wracając do zasilania lokomotyw -- tego żę są na prąd stały jestem pewien na sto procent, jeszcze robiąc w energetyce byłem parukrotnie w rozdzielniach kolejowych i widziałem tam baterie półprzewodnikowych prostowników krzemowych -- to wygląda jak wielka biblioteka, w której zamiast książek stoją aluminiowe radiatory diod krzemowych. Poza tym parę razy pooglądałem sobie rozebrany silnik elektrowozu -- to jest tak zwany silnik szeregowy, o (w teorii) nieskończonym momencie rozruchowym (będąc młodym i przystojnym studentem widziałem jak taki zbój z odhamowanym wirnikiem wyrwał się pionowo w górę ze stanowiska prób na Wydziale Elektrycznym Politbudy w Gliwicach i skończył w sali o piętro wyżej via sufit :shock: . Ale dokładnej wartości napięcia na sto procent nie jestem pewien -- wiem że to kilka kV.
Fear the Lord and Dreadnought
Emden
Posty: 759
Rejestracja: 2004-07-08, 15:22

Post autor: Emden »

Ale dokładnej wartości napięcia na sto procent nie jestem pewien -- wiem że to kilka kV.
W trakcji SKM jest napięcie 550 V
Awatar użytkownika
Teller
Posty: 405
Rejestracja: 2004-07-31, 17:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Teller »

Emden pisze:
Ale dokładnej wartości napięcia na sto procent nie jestem pewien -- wiem że to kilka kV.
W trakcji SKM jest napięcie 550 V
Maławo. Może na sieci ogólnokrajowej PKP jest więcej, ale jak już powiedziałem, tego akurat z wykładów nie pamiętam (choć podawali). :? Ale zawsze mogę się dowiedzieć, paru kumpli w Zakładzie Energetycznym Bielsko jeszcze mam. Są tam dyspozytorami Mocy (niech będzie z Wami). :-D
Fear the Lord and Dreadnought
Emden
Posty: 759
Rejestracja: 2004-07-08, 15:22

Post autor: Emden »

W sumie wydaje mi się że tyle samo, bo po tych torach nie tylko SKM jeżdza. Co do tego że jest to prąd stały rówiniż nie mam wątpliwości.
Awatar użytkownika
Teller
Posty: 405
Rejestracja: 2004-07-31, 17:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Teller »

Ani ja. :-D Żeby elektryk nie rozróżniał prądu stałego od przemiennego, to już byłby wstyd. :wink:
Fear the Lord and Dreadnought
Emden
Posty: 759
Rejestracja: 2004-07-08, 15:22

Post autor: Emden »

Żeby uczeń klasy mat-fiz-geo też :D :D :D
Awatar użytkownika
Teller
Posty: 405
Rejestracja: 2004-07-31, 17:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Teller »

Emden pisze:Żeby uczeń klasy mat-fiz-geo też :D :D :D
Ha! Też byłem. Lat temu... no, była jeszcze epoka króla Edwarda I Rozrzutnego (zwanego Gierkiem) :-D
Fear the Lord and Dreadnought
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Emden pisze:
Ale dokładnej wartości napięcia na sto procent nie jestem pewien -- wiem że to kilka kV.
W trakcji SKM jest napięcie 550 V
To kazdy z czterech starych turboagregatow z Nevady z 1916 r. dawal 300 kV...
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Absolut
KO-wiec
Posty: 396
Rejestracja: 2004-03-07, 22:20

Post autor: Absolut »

Nala pisze:
To kazdy z czterech starych turboagregatow z Nevady z 1916 r. dawal 300 kV...

:o :o :o :o :o :o

300 KILOVOLTÓW???????????????
"I've nothing much to offer
There's nothing much to take
I'm an absolute beginner
But I'm absolutely sane..."
:D
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

eh... jedno zero za duzo mi sie napisalo. Mialo byc 30 kV z turboagregatu o mocy 400 KW.
Ostatnio zmieniony 2004-09-18, 20:30 przez Nala, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Absolut
KO-wiec
Posty: 396
Rejestracja: 2004-03-07, 22:20

Post autor: Absolut »

Nala pisze:eh... jedno zero za duzo mi sie napisalo. Mialo byc 30 kV z turboagregatu o mocy 400 KV.

Tu nie chodzi o zera ("0")...

Tu chodzi o jednostki!!

(w układzi Si jak się nie mylę)...
"I've nothing much to offer
There's nothing much to take
I'm an absolute beginner
But I'm absolutely sane..."
:D
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Pff, zakrecilem sie teraz. Po kolei.
Agregat o mocy 400 KiloWat, napiecie 120 Volt, czestotliwosc 30 (lub 60) Hz.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Absolut
KO-wiec
Posty: 396
Rejestracja: 2004-03-07, 22:20

Post autor: Absolut »

No....
Tak to by się zgadzało....
"I've nothing much to offer
There's nothing much to take
I'm an absolute beginner
But I'm absolutely sane..."
:D
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Jako ciekawostke moge podac, ze pierwsze agregaty Nevady (ktore szybko wymieniono) mialy moc po 300 KW kazdy i wytwarzaly prad staly o napieciu 110 V. Ani to porownac z omawianym tu New Mexico, ktory mial naprawde pokazny power w turboagregatach...
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Gość

Post autor: Gość »

Znamionowe napięcie sieci trakcyjnej PKP:3000V
Awatar użytkownika
mcwatt
Posty: 929
Rejestracja: 2004-01-16, 09:32
Lokalizacja: St Helens

Post autor: mcwatt »

Absolut pisze:No....
Tak to by się zgadzało....
rozumiem że przed modernizacją?
ODPOWIEDZ