Strona 2 z 2

: 2004-02-06, 12:44
autor: Gość
Mis pisze:Tez slyszalem takie opinie jak Karol. Podstawowe zalozenia interoperacyjnosci ze standardami NATO Mirage oczwiscie spelnialy - tzn kwestie systemow nawigacyjnych, wyskalowania przyrzadow, swiatel, urzadzeni IFF, radiostacji. Jednak dokladne procedury ich urzycia i taktyki no i tak jak wspomnioalem uzbrojenie to niestety byly juz inne. Pamietajcie ze w momencie opracowywania Miraga i jego wprowadzania do urzycia Francja nie byla w militarnych strukturach NATO, jedynie w politycznych, tak wiec ich sprzet nie musial byc przystosowany do wspolnego urzytkowania wraz ze sprzetem sojuszniczym.

A co do poszukiwania przez Francje rynkow zbytu wewnatrz NATO to nie liczac Grecji to nikomu nie udalo sie im sprzedac Miraga, a w nowych krajach czlonkowskich to tylko w Polsce byla prowadzona w miare intensywna kampania promocyjna. W Czechach i na Wegrzech to Francja sobie raczej odposcila i wystepowala w przetargu chyba tylko z przyzwoitosci.

Francuzi podobnie jak Brytyjczycy maja podobny stosunek do sprzedazy swoich produktow zbrojeniowych. Uwazaja je za lepsze od np. amerykanskich i sporadycznie zdarza sie , aby schodzili ponizej pewnej granicy cenowej. Tak czy inaczej Mirage 2000 mozna uznac za maszyne porownywalna z F-16 ( mam nadzieje , ze nie czytaja tego Francuzi).
Ciekawym spostrzezeniem jest rola Francuzow w przetargach na samoloty wielozadaniowe w Czechach i na Wegrzech. Byli w porownaniu do Polski bardzo pasywni.
Arek

: 2004-02-06, 13:10
autor: Mitoko
Można powiedzieć, że ich hasłem przewodnim było "kupcie bo europejski"

: 2004-02-06, 13:15
autor: karol
trzeba przyznac, bardzo mocny argument... :)

: 2004-02-09, 09:32
autor: Gość
Mitoko pisze:Można powiedzieć, że ich hasłem przewodnim było "kupcie bo europejski"

Raczej haslo brzmi -moje jest najlepsze ( samoloty Mirage, czolgi Leclerc , okrety roznych klas) . Sprawy (produkty) europejskie sa w takim przypadku na drugim miejscu.

Pozdr. z poniedzialku

Arek