Strona 2 z 3

: 2004-04-07, 09:09
autor: PiotrekS
Hawk series 100 glass cockpit. Reszta jest milczeniem. :glaszcze:

: 2004-04-08, 12:52
autor: Mitoko
Hawki series 120/220 możnaby wykorzystywać do systemu obrony wewnętrznej - przecież podobne zadania stawiali Angole Hawkowi T.1A

: 2004-04-08, 13:55
autor: Mis
A czy w naszym przypadku by sie to sprawdzilo ??

Bardziej nam potrzeba samolotow tanich w eksploatacji, ktore pozwolily by podtrzymac nawyki pilotow, skoro nie stac nas na wystarczajaca liczbe godzin nalotow na maszynach bojowych.

: 2004-04-08, 14:39
autor: Mitoko
Hawki series 120/220 były by zdecydowanie db do podtrzymania nawyków i jako lekkie maszyny LCF i CAS/COIN

: 2004-04-08, 14:41
autor: Mis
Taaa - wiem ze by byly idealne do tego. Tlko czy byly by tanie w zakupie i eksploatacji ??

: 2004-04-08, 14:48
autor: Mitoko
W porównaniu do "klasycznych" maszyn bojowych - niewątpliwie

: 2004-04-08, 15:14
autor: karol
jaka różnica? o ile taniej?

: 2004-04-08, 15:35
autor: Mitoko
Nie znam dokładnie kosztów eksploatacji - ale patrząc najprościej - naddźwiękowa maszyna bojowa a lekki Hawk z silnikiem coś koło 30 kN

: 2004-04-08, 15:39
autor: karol
trzydzieści co?

: 2004-04-08, 16:03
autor: Gość
karol pisze:trzydzieści co?
Jak na moje to 26,8 kN (kilo niutonów) = 2680 daN =ca 2730 kG ciagu :lol:

: 2004-04-08, 16:06
autor: hobbysta
"Jak na moje to 26,8 kN (kilo niutonów) = 2680 daN =ca 2730 kG ciagu"
Przepraszam za brak podpisu pod tym postem

: 2004-04-08, 16:14
autor: Mitoko
Dokładnie - jak to miło, że ktoś ma czas sprawdzać dane ostatnich wersji Adourów :lol:

: 2004-04-08, 20:51
autor: karol
myslałem, ze dowiem sie cos o ekonomicznej stronie, no ale cusz... :)

Hawk a Su-22M4

: 2004-04-08, 20:51
autor: Milrek
Mitoko pisze:W porównaniu do "klasycznych" maszyn bojowych - niewątpliwie
Powyższe jest prawdą ale z drugiej strony z maszyn szkolenia zaawansowanego Hawk jest najdroższy. Jest bardzo drogi.

Dlatego rozważyłbym inną alternatywę.
A może kupić/wyleasingować 40-50 Hawk-ów i wyposażyć w nie Ośrodek Szkolenia Lotniczego z opcją rozwinięcia dwóch eskadr bojowych (a może stworzyć 2-3 eskadry szkolno-bojowe).
Równocześnie wycofałbym z uzbrojenia Su-22 lub MiG-29 tak, żebyśmy mieli w sumie 7-8 eskadr bojowych.

Hawk a Su-22M4

: 2004-04-08, 20:52
autor: Milrek
Mitoko pisze:W porównaniu do "klasycznych" maszyn bojowych - niewątpliwie
Powyższe jest prawdą ale z drugiej strony z maszyn szkolenia zaawansowanego Hawk jest najdroższy. Jest bardzo drogi.

Dlatego rozważyłbym inną alternatywę.
A może kupić/wyleasingować 40-50 Hawk-ów i wyposażyć w nie Ośrodek Szkolenia Lotniczego z opcją rozwinięcia dwóch eskadr bojowych (a może stworzyć 2-3 eskadry szkolno-bojowe).
Równocześnie wycofałbym z uzbrojenia Su-22 lub MiG-29 tak, żebyśmy mieli w sumie 7-8 eskadr bojowych.

: 2004-04-09, 08:35
autor: Mis
Piotrze - mysle ze pojedyncza twoja wypowiedz jest tak samo zauwazalna jak i potrojna :lol:

Ale tak na powaznie. To sadze ze w momencie kiedy bedziemy mieli jakiekolwiek mozliwosci zakupu/leasingu/dzierzawy czy tez jakiegokolwiek sposobu pozyskania Hawkow czy innych samolotow podobnej klasy to Su-22 i MiGi-29 i tak beda juz w takim stanie i wieku ze bedzie trzeba je wycofac ...... :cry:

Ale ja myslac o samolotach szkolenia zaawansowanego mimo wszystko bardziej bym sklanial sie ku Wlochom i ich wersji Jaka-130. Jest to konstrukcja zdecydowanie mniejsza, nowoczesniejsza, chyba bardziej perspektywiczna i wydaje mi sie ze mimo wszystko tansza od Hawkow.