203 mm wystarczy na pancernik?
203 mm wystarczy na pancernik?
Moze tak?
1.Czy ma ktos i moglby wrzucic przekroj Iowy na wregach 201-203 ?jaki tam jest pancerz?
2.W jakiej odleglosci od burty znajdowal sie magazyn paliwa lotniczego (okolo 23 ton) i jakie w tym miejscu jest (badz nie jest )opancerzenie burty
3.Gdzie znajdowalo sie pomieszczenie ,badz jak/skad ladowano luski /ladunki do katapultowania Kingfisherow ?
Czy nie bylo to dokladnie w magazynie lotniczym nad zbiornikami paliwa?
4.Jaka jest odleglosc w metrach od zbiornikow paliwa lotniczego do tylnych stanowisk dzial 40 mm i ile amunicji bylo tam zgromadzone?
5.Jaka jest grubosc grodzi/sciany miedzy zbiornikiem paliwa lotniczego a pierwszym pomieszczeniem maszynki sterowej i czy przechodza pomiedzy nimi jakies rurociagi/kable ?
6.Analogicznie miedzy pierwszym i drugim pomieszczeniem maszynki sterowej ?
7.Pomieszczenie maszynki sterowej jest miedzy wregami nr .... ?
a i jeszcze jedno - gdzie skladowano bomby do Kingfisherow? tez w magazynie lotniczym ? ile?
Jak ktos moglby pomoc to poprosze
1.Czy ma ktos i moglby wrzucic przekroj Iowy na wregach 201-203 ?jaki tam jest pancerz?
2.W jakiej odleglosci od burty znajdowal sie magazyn paliwa lotniczego (okolo 23 ton) i jakie w tym miejscu jest (badz nie jest )opancerzenie burty
3.Gdzie znajdowalo sie pomieszczenie ,badz jak/skad ladowano luski /ladunki do katapultowania Kingfisherow ?
Czy nie bylo to dokladnie w magazynie lotniczym nad zbiornikami paliwa?
4.Jaka jest odleglosc w metrach od zbiornikow paliwa lotniczego do tylnych stanowisk dzial 40 mm i ile amunicji bylo tam zgromadzone?
5.Jaka jest grubosc grodzi/sciany miedzy zbiornikiem paliwa lotniczego a pierwszym pomieszczeniem maszynki sterowej i czy przechodza pomiedzy nimi jakies rurociagi/kable ?
6.Analogicznie miedzy pierwszym i drugim pomieszczeniem maszynki sterowej ?
7.Pomieszczenie maszynki sterowej jest miedzy wregami nr .... ?
a i jeszcze jedno - gdzie skladowano bomby do Kingfisherow? tez w magazynie lotniczym ? ile?
Jak ktos moglby pomoc to poprosze
Wiecie tak, tylko powiem, że NALA, by już wszystkim wyjaśnił o co chodzi, ale chyba się już tutaj nie pokazuje . Sam jestem ciekaw, a wiem, że NALA specjalizuje się właśnie w typie Iowa. Tylko żeby nie było tak jak w przypadku Hood-a, że go ponoć Prinz Eugen zatopił. Można zapytać: po kiego grzyba ktoś wymyślił pancernik?
Resistance is futile.
Powiem tak - nie ulega wątpliwosci, ze maszyna sterowa (w leksykonach i słownikach okretowych spotkałem określenie zarówno maszynka jak i maszyna) jest bardzo dobrze chroniona. Boki np. 343 mm .
Nie wiem w czym było to paliwo (widac jakieś cylindryczne zbiorniki), ale tam pancerza juz nie było...
Moim zdaniem rufa mogłaby wylecieć w powietrze, ale do grodzi kończącej maszynę sterowa. Stery mogłyby chyba być unieruchomione jeśli część rufy by na nie opadła... (?)
Nie wiem w czym było to paliwo (widac jakieś cylindryczne zbiorniki), ale tam pancerza juz nie było...
Moim zdaniem rufa mogłaby wylecieć w powietrze, ale do grodzi kończącej maszynę sterowa. Stery mogłyby chyba być unieruchomione jeśli część rufy by na nie opadła... (?)
Bez watpienia pancerza nie bylo ,pocisk sredniego kalibru dostalby sie do tych zbiornikow spokojnie wywolujac pozar paliwa .Jezeli tam sa ladunki prochowe tudziez bomby do samolotow(tego nie wiem) mielibysmy ladne fajerwerki.Pozar paliwa podsycalaby takze amunicja 40 mm ktora jest bliziutko.Maszynka sterowa jest chroniona od burty - tu nie da rady.CIA pisze:Powiem tak - nie ulega wątpliwosci, ze maszyna sterowa (w leksykonach i słownikach okretowych spotkałem określenie zarówno maszynka jak i maszyna) jest bardzo dobrze chroniona. Boki np. 343 mm .
Nie wiem w czym było to paliwo (widac jakieś cylindryczne zbiorniki), ale tam pancerza juz nie było...
Moim zdaniem rufa mogłaby wylecieć w powietrze, ale do grodzi kończącej maszynę sterowa. Stery mogłyby chyba być unieruchomione jeśli część rufy by na nie opadła... (?)
Ale ja myslem o aksplozjach i pozarze ktory dostalby sie do tych pomieszczen z boku lub z gory.
Od góry:dakoblue pisze:Bez watpienia pancerza nie bylo ,pocisk sredniego kalibru dostalby sie do tych zbiornikow spokojnie wywolujac pozar paliwa .Jezeli tam sa ladunki prochowe tudziez bomby do samolotow(tego nie wiem) mielibysmy ladne fajerwerki.Pozar paliwa podsycalaby takze amunicja 40 mm ktora jest bliziutko.Maszynka sterowa jest chroniona od burty - tu nie da rady.CIA pisze:Powiem tak - nie ulega wątpliwosci, ze maszyna sterowa (w leksykonach i słownikach okretowych spotkałem określenie zarówno maszynka jak i maszyna) jest bardzo dobrze chroniona. Boki np. 343 mm .
Nie wiem w czym było to paliwo (widac jakieś cylindryczne zbiorniki), ale tam pancerza juz nie było...
Moim zdaniem rufa mogłaby wylecieć w powietrze, ale do grodzi kończącej maszynę sterowa. Stery mogłyby chyba być unieruchomione jeśli część rufy by na nie opadła... (?)
Ale ja myslem o aksplozjach i pozarze ktory dostalby sie do tych pomieszczen z boku lub z gory.
pomiędzy wręgami 166 i 189 pokład grubości 142mm
pomiedzy wregami 189 i 203 pokład grubosci 158
Od dołu chyba 38mm
Od tyłu ? na razie nie wiem
Mowa oczywiscie o maszynie sterowej...