Po wojnie ściągnięto ze stoczni Ernst Burmeister Schiffswerft KG w Świnoujściu elementy kutrów KFK.
W Stoczni Szczecińsiej zmontowano z nich 6 kutrów typu SKS-240.
Siódmy teo typu ukończony został jako szkolny HENRYK RUTKOWSKI.
Nieukończony kuter typu KFK sprowadził (ze Świnoujścia - czy też z tej samej stoczni?) do Pucka F. Piechocki. Został on ukończony przez tamtejszy warsztat; w 1958 roku nosił numer GDY 128. Był dłuższy od zwykłego KFK o 4 odstępy wręgowe.
Co jeszcze wiadomo na temat stoczni Ernst Burmeister?
Jakie zakłądy na terenie obecnej Polsi produkowały kutry KFK? Chodzi mi głównie o ustalenie, skąd mogły pochodzić ewentualne niedokończone kadłuby lub elementy tych kutrów.
KFK ze Świnoujścia
Yacht und Bootswerft Burmester / Bremen-Burg und Swinemünde
Ernst Burmester genoß einen besonderen Ruf als Hochsee-Regatta-Segler. Er errichtete 1920 in Bremen-Burg eine
Boots- und Yachtwerft, auf der mehrere bekannte Rennyachten entstanden, aber auch die Rettungsboote für die bedeutendsten
Fahrgastschiffe der Vorkriegszeit, wie z.B. der "Normandie". In den Kriegsjahren baute Burmester große
Serien von Pionier-Sturmbooten (510 Stück) und Minenräumbooten (274 Stück). Er richtete 1941 in Swinemünde eine
Zweigwerft ein, auf der ein Teil der Räumboote erbaut wurde. Vor allem aber fand hier die fabrikmäßige Produktion der
Kriegsfischkutter (KFK) statt. Von Ende 1942 bis zur Zerstörung der Swinemünder Werft im März 1945 wurden 450 KFK
fertiggestellt. In Bremen-Burg wurden in den ersten Nachkriegsjahren zehn Fischkutter, danach Zollboote, Segelyachte
Hilfsschiffe für die Marine und eine Serie von 18 Küstenminensuchern erbaut. 1979 übernahm die Lürssen-Werft den
Betrieb. Die Bauliste hatte bis dahin die Bau Nr. 5695 erreicht. Davon waren 743 Marine-Schiffe mit 88.700 t Deplacement.
* = gebaut in Swinemünde
[table]
[mrow]No[col]Typ[col]Name[col]Jahr[col]Grosse[col]Rhederei
[row]* [col]Kriegsfischkutter [col]KFK 138-156 [col]1942 [col]110 ts [col]Kriegsmarine
[row]* [col]Kriegsfischkutter [col]KFK 157-237 [col]1943[col] 110 ts [col]Kriegsmarine
[row]* [col]Kriegsfischkutter [col]KFK 243-302 [col]1943 [col]110 ts [col]Kriegsmarine
[row]2817/18 * [col]Räumboot [col]R 234-235 [col]1943 [col]140 ts [col]Kriegsmarine
[row]2819/20 * [col]Räumboot [col]R 236-237 [col]1944 [col]140 ts [col]Kriegsmarine
[row]2431/36 * [col]Räumboot [col]R 248-253 [col]1944 [col]140 ts [col]Kriegsmarine
[row]* [col]Kriegsfischkutter KFK[col] 303-337[col] 1944 [col]110 ts [col]Kriegsmarine
[row]* [col]Kriegsfischkutter[col] KFK 338-342 [col]1943 [col]110 ts [col]Kriegsmarine
[row]* [col]Kriegsfischkutter [col]KFK 343-411 [col]1944 [col]110 ts [col]Kriegsmarine
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[row]* [col]Kriegsfischkutter [col]KFK 628-641 [col]1945 [col]110 ts [col]Kriegsmarine
[row]* [col]Kriegsfischkutter [col]KFK 642-654 [col]v.St.45 [col]110 ts [col]Kriegsmarine
[row]* [col]Kriegsfischkutter [col]KFK 655-662 [col]1945 [col]110 ts [col]Kriegsmarine
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[row]* [col]Kriegsfischkutter [col]KFK 677-699 [col]Bb [col]110 ts [col]Kriegsmarine
[row]* [col]Kriegsfischkutter [col]KFK 700-739 [col]Wr [col]110 ts [col]Kriegsmarine
[row]* [col]Kriegsfischkutter [col]KFK 763-912 [col]ann.[col] [col]Kriegsmarine
[/table]
Wybralem tylko statki ze Swinoujscia
Zroblo Cai Boie.
Ernst Burmester genoß einen besonderen Ruf als Hochsee-Regatta-Segler. Er errichtete 1920 in Bremen-Burg eine
Boots- und Yachtwerft, auf der mehrere bekannte Rennyachten entstanden, aber auch die Rettungsboote für die bedeutendsten
Fahrgastschiffe der Vorkriegszeit, wie z.B. der "Normandie". In den Kriegsjahren baute Burmester große
Serien von Pionier-Sturmbooten (510 Stück) und Minenräumbooten (274 Stück). Er richtete 1941 in Swinemünde eine
Zweigwerft ein, auf der ein Teil der Räumboote erbaut wurde. Vor allem aber fand hier die fabrikmäßige Produktion der
Kriegsfischkutter (KFK) statt. Von Ende 1942 bis zur Zerstörung der Swinemünder Werft im März 1945 wurden 450 KFK
fertiggestellt. In Bremen-Burg wurden in den ersten Nachkriegsjahren zehn Fischkutter, danach Zollboote, Segelyachte
Hilfsschiffe für die Marine und eine Serie von 18 Küstenminensuchern erbaut. 1979 übernahm die Lürssen-Werft den
Betrieb. Die Bauliste hatte bis dahin die Bau Nr. 5695 erreicht. Davon waren 743 Marine-Schiffe mit 88.700 t Deplacement.
* = gebaut in Swinemünde
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Wybralem tylko statki ze Swinoujscia
Zroblo Cai Boie.
Mam dobrą książkę "KFK-Kriegsfischkutter" autor? ale chwilowo nie jest ona pod ręką. Kutry KFK na pewno budowano w rejonie powojennej stoczni remontowej Odra, po wojnie Czajczy. Znajdowały się tam duże drugie zakłady Burmestera, wybudowane już po rozpoczęciu wojny. Jak coś siędowiem więcej dam znać.
Pozdrawiam
pefu
Pozdrawiam
pefu
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