Wreszcie podpisano kontrakt na budowę promów dla polskich armatorów
: 2021-11-26, 15:34
W piątek 26 listopada br. w Gdańsku podpisano umowę na budowę nowych promów Ro-Pax dla spółki Polskie Promy, której udziałowcami są Skarb Państwa i Polska Żegluga Morska.
W ramach umowy Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. wybuduje trzy promy, z których dwa będą pływać w barwach Unity Line, spółki zależnej PŻM. Częścią umowy jest list intencyjny, zawierający opcję budowy czwartego promu. Każdy z promów będzie miał 195,6 m długości i 31,6 m szerokości. Długość linii ładunkowej to 4100 m, a prędkość maksymalna wyniesie 19 węzłów. Promem będzie mogło podróżować 400 pasażerów, załoga będzie liczyła 50 osób.jednostki będą napędzane czterema silnikami LNG typu Dual-Fuel ze wspomaganiem bateryjnym (hybryda), zasilanych skroplonym gazem ziemnym oraz paliwem typu diesel, używanym do inicjacji zapłonu. Zamiast konwencjonalnych śrub napędowych, każdy prom będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie, https://www.portalmorski.pl/stocznie-st ... -armatorow
Jest w tym zamówieniu i kontrakcie jakaś zadra w oku założenia planowane były na dużo większe jednostki a wyszło jakoś nie tak, pomijam położoną stępkę w Szczecinie teraz promy mają powstawać w Remontowej co ciekawe w porcie Ystad Szwedzi poczynili pewne modernizacje z pieniędzy z UE na stanowiska dla dużo większych promów licząc ,że takie jednostki zamówią Polacy stało się inaczej , Jest jeszcze jedna sprawa , która dotyczy konia trojańskiego w postaci firmy TT Line , która operuje z terminala w Świnoujściu same wejście tej firmy do Świnoujścia odbyło się w sposób skandaliczny za poprzednich władz ale co gorsza firma ta wybudowała w Chinach dwa większe promy od planowanych Polskich tym samym na pewno będzie narastał spór polityczny
gdyż może się okazać ,że dla wszystkich promów zabraknie ładunków .
W ramach umowy Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. wybuduje trzy promy, z których dwa będą pływać w barwach Unity Line, spółki zależnej PŻM. Częścią umowy jest list intencyjny, zawierający opcję budowy czwartego promu. Każdy z promów będzie miał 195,6 m długości i 31,6 m szerokości. Długość linii ładunkowej to 4100 m, a prędkość maksymalna wyniesie 19 węzłów. Promem będzie mogło podróżować 400 pasażerów, załoga będzie liczyła 50 osób.jednostki będą napędzane czterema silnikami LNG typu Dual-Fuel ze wspomaganiem bateryjnym (hybryda), zasilanych skroplonym gazem ziemnym oraz paliwem typu diesel, używanym do inicjacji zapłonu. Zamiast konwencjonalnych śrub napędowych, każdy prom będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie, https://www.portalmorski.pl/stocznie-st ... -armatorow
Jest w tym zamówieniu i kontrakcie jakaś zadra w oku założenia planowane były na dużo większe jednostki a wyszło jakoś nie tak, pomijam położoną stępkę w Szczecinie teraz promy mają powstawać w Remontowej co ciekawe w porcie Ystad Szwedzi poczynili pewne modernizacje z pieniędzy z UE na stanowiska dla dużo większych promów licząc ,że takie jednostki zamówią Polacy stało się inaczej , Jest jeszcze jedna sprawa , która dotyczy konia trojańskiego w postaci firmy TT Line , która operuje z terminala w Świnoujściu same wejście tej firmy do Świnoujścia odbyło się w sposób skandaliczny za poprzednich władz ale co gorsza firma ta wybudowała w Chinach dwa większe promy od planowanych Polskich tym samym na pewno będzie narastał spór polityczny
gdyż może się okazać ,że dla wszystkich promów zabraknie ładunków .