Polskie okręty wojenne - wrzesień 1939
Polskie okręty wojenne - wrzesień 1939
Witam
Jakie okręty były budowane dla Polskiej Marynarki Wojennej we wrześniu 1939 roku ? Chodzi mi o te których budowa była już fizycznie rozpoczęta , jak i o takie gdzie były podpisane umowy na budowę , lecz takowa jeszcze nie była rozpoczęta . Gdzie szukać takich informacji ? Czy są jakieś plany i dane techniczne tych okrętów ?
Cypis
Jakie okręty były budowane dla Polskiej Marynarki Wojennej we wrześniu 1939 roku ? Chodzi mi o te których budowa była już fizycznie rozpoczęta , jak i o takie gdzie były podpisane umowy na budowę , lecz takowa jeszcze nie była rozpoczęta . Gdzie szukać takich informacji ? Czy są jakieś plany i dane techniczne tych okrętów ?
Cypis
2 niszczyciele typu Grom mod w WPMW w Gdyni [przyszle Huragan i Orkan]
2 op typu Orzel mod w stoczni Chantiers et Ateliers Augustin Normand w La Havre
2 sciagacze w stoczni Samuel White w Cowes
1 okret torpedowy Miner w WPMW w Gdyni
2 op typu Orzel mod w stoczni Chantiers et Ateliers Augustin Normand w La Havre
2 sciagacze w stoczni Samuel White w Cowes
1 okret torpedowy Miner w WPMW w Gdyni
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Jest jeszcze kilka innych książek. Miner miał być pomocniczym okrętem torpedowo-minowym przeznaczonym do transportu min i torped (52 miny lub 10 torped). Potem dodano funkcję przewozu oraz stawiania i podnoszenia sieci zagrodowych (10 sekcji sieci).crolick pisze:no Miner, a co w tym takiego dziwnego. Gdybys czytal Piaskowskiego albo Piwowonskiego to bys wiedzial...karolk pisze:Miner?
JB
1. Monitor MC był projektem z pierwszej połowy lat 30tych, zarzuconym jeszcze przed wybuchem wojny.
2. W budowie znajdowały się też kolejne ścigacze rzeczne typu S-30 (KU-30).
3. W budowie były dwa tzw. "statki dywizjonowe" - okręty dowodzenia dla dywizjonów okrętów rzecznych i chyba jakieś krypy.
4. Nie pamietam co z trałowcami, w każdym razie rozpatrywano budowę dwóch kolejnych. Proponowano okręty nieco większe niż dotychczas (około 300 t), ale gdyby to nie wyszło - to co najmniej miały być powtórzeniem okrętów typu ŻURAW.
5. Były jeszcze mgliste propozycje budowy kolejnych niszczycieli. Między innymi Szef KMW proponował, aby w 1939 roku w ramach pożyczki angielskiej zbudować kilka niszczycieli tego typu. Oczywiście było to totalnie nierealne.
2. W budowie znajdowały się też kolejne ścigacze rzeczne typu S-30 (KU-30).
3. W budowie były dwa tzw. "statki dywizjonowe" - okręty dowodzenia dla dywizjonów okrętów rzecznych i chyba jakieś krypy.
4. Nie pamietam co z trałowcami, w każdym razie rozpatrywano budowę dwóch kolejnych. Proponowano okręty nieco większe niż dotychczas (około 300 t), ale gdyby to nie wyszło - to co najmniej miały być powtórzeniem okrętów typu ŻURAW.
5. Były jeszcze mgliste propozycje budowy kolejnych niszczycieli. Między innymi Szef KMW proponował, aby w 1939 roku w ramach pożyczki angielskiej zbudować kilka niszczycieli tego typu. Oczywiście było to totalnie nierealne.
Czołem!!!
Czy przypadkiem ściągaczy nie było trzech? W planach było 22 sztuki, perwsza transza miał zdaje się byc równa 3. Jak to wyglądało literalnie we wrześniu 1939?
Krzyżowiec, czy to przypadkiem nie było z innej bajki? Z "Panny Wodnej", i chyba w ogóle ten termin to wprowadził Ginsbert, a nie Potyrała.
Nie zapomnijcie o Lotnictwie Morskim, też się budowało.
Jakie plany i skąąąd je macie?
Pozdrawiam
Ksenofont
Czy przypadkiem ściągaczy nie było trzech? W planach było 22 sztuki, perwsza transza miał zdaje się byc równa 3. Jak to wyglądało literalnie we wrześniu 1939?
Krzyżowiec, czy to przypadkiem nie było z innej bajki? Z "Panny Wodnej", i chyba w ogóle ten termin to wprowadził Ginsbert, a nie Potyrała.
Nie zapomnijcie o Lotnictwie Morskim, też się budowało.
Jakie plany i skąąąd je macie?
Pozdrawiam
Ksenofont
W styczniu 1939 roku KMW zamówiło w stoczni White 2 ścigacze.
W lipcu 1939 KMW otrzymało zgodę na zamówienie dalszych 2 ścigaczy w tej stoczni. Rozmowy w tej sprawie miały być podjęte w sierpniu, jednak nie wiem, czy to nastąpiło. Najprawdopodobniej nie.
Plany budowy ścigaczy z funduszy LMiK były piękne, ale pozostały tylko w sferze deklaracji.
W lipcu 1939 KMW otrzymało zgodę na zamówienie dalszych 2 ścigaczy w tej stoczni. Rozmowy w tej sprawie miały być podjęte w sierpniu, jednak nie wiem, czy to nastąpiło. Najprawdopodobniej nie.
Plany budowy ścigaczy z funduszy LMiK były piękne, ale pozostały tylko w sferze deklaracji.