Niemieckie szybkie transportowce wojska

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Ksenofont
Posty: 2105
Rejestracja: 2004-12-27, 23:28
Lokalizacja: Praga

Niemieckie szybkie transportowce wojska

Post autor: Ksenofont »

Witam!!!
Poszukuję informacji o niemieckich statkach “Tannenberg”, “Hansestadt – Danzig” i “Preussen”. Były to według KMW jedyne trzy niemieckie szybkie transportowce wojsk w 1936 roku, dostępne dla konwojów Świnoujście - Piława. I tutaj pytania:
1/ Czy mógłbym prosić o dane katalogowe?
2/ Czy były to staki handlowe, jednostki rządowe, czy jednostki pomocnicze Kriegsmarine?
3/ Jak wiele w tamtym czasie było niemieckich staków mogących iść w konwoju z prędkością 14 węzłów?

Ksenofont
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Statkow ponad 1000 BRT bylo kolo setki.
Sorki, troche za duzo aby wymienic.
Ile bylo na Baltyku, i nadawalo sie do transportu ???
AvM
CHRIS
Posty: 397
Rejestracja: 2004-01-05, 21:51

Post autor: CHRIS »

Hansestadt Danzig
zbud. A.G. VULCAN Stettin w 1926 roku / 2225 BRT (Gröner 2431 BRT)
93,6(90,5)x11,7x4,5m; 2x Diesel 6400(10000)KM / 20w; 2000Mm-16w.

Preussen
zbud. ODERWERKE Stettin w 1926 roku / (Gröner 2529BRT)
93,6(90,4)x11,69x4,5m; 2x Diesel 2x Diesel 6400(10000)KM / 16(20)w; 2900Mm-16w.

Obydwie Blizniacze jednostki byly promami zbudowanymi na rachunek Ministerstwa Komunikacji do obslugi linii Stettin - Pillau/Königsberg
z tym ze Hansestadt Danzig zostal pomiedzy 1926-1939 byl obsadzony i prowadzony przez NDL. W roku 1939 zmobilizowane zostaly natychmiast uzyte jako stawiacze min; pozniej przebudowane
1. STETTINER ODERWERKE w 1939
2. " " w 1940



Tannenberg
zbud. 1934-1935 STETTINER ODERWERKE dla tego samego Armatora (Ministerstwo Komunikacji)
5504BRT 129,6(121,3)x15,54x7,57m; posiadal jako naped 2x Wagner-Schichau Turbiny 12000KM; 20w. 2000Mm-20w.
tak jak poprzednicy zbudowany jako prom na ta sama Linie;
w 1939 zmobilizowany i uzyty jak wyzej; przebudowany w 1939 roku; byl w pierwszej polowie 1940 roku uzyty jako okret szkolny; od IX'40 okret flagowy Grupy Minowej (FdM) T + HD + P
Ch.
W M Wachniewski
Posty: 181
Rejestracja: 2005-01-07, 13:05

Seedienst Ostpreussen

Post autor: W M Wachniewski »

...te nazwy są mi skądś znane - kiedyś w MORZU był artykuł o "Wilkach w owczej skórze" (6/74 czy coś podobnego) - a chodziło o statki, mające ułatwiać Niemiaszkom wyprawę na plebiscyt warmińsaki, czy coś takiego. A potem używano "tego" różnie, jak zapewne Koledzy wiedzą. Ten i ów z tcy statków zatonął nawet chyba na minach? A było na co popatrzeć, byyyło...
Secretary to Mr Davy Jones
W M Wachniewski
Posty: 181
Rejestracja: 2005-01-07, 13:05

SD_OP

Post autor: W M Wachniewski »

Wspomniane statki były de facto "pasażerami"!
Secretary to Mr Davy Jones
CHRIS
Posty: 397
Rejestracja: 2004-01-05, 21:51

Post autor: CHRIS »

Hallo WMW

Wszystkie te statki byly promami zbudowanymi przez panstwo dla utrzymania polaczenia pomiedzy Rzesza i Ostpreußen.

wszystkie trzy zatonely na minach 9.VII. 1941 roku.



Ch.
Awatar użytkownika
Ksenofont
Posty: 2105
Rejestracja: 2004-12-27, 23:28
Lokalizacja: Praga

Post autor: Ksenofont »

Dziękuję za informacje, za namiar szczególnie, ale powiedzcie pokrótce, jak zginęły???
Ksenofont
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

No wiesz, płyną sobie ... nagle BUM, BUM, BUM, a potem bul, bul, bul - jak to na minach. I oczywiście adiu Fruziu.





Popatrz na http://www.wlb-stuttgart.de/seekrieg/41-07.htm - 9.07.1941. I nie zapomnij klknąć na linka przy fotce.
ODPOWIEDZ