KR 1 oder KM 111

If you want to ask or find any info regarding any Polish ship, post it here. All the pictures, all the data goes here.

Moderatorzy: crolick, Marmik

CHRIS
Posty: 397
Rejestracja: 2004-01-05, 21:51

Post autor: CHRIS »

Hi Theo!
Danke schön ...
sowie ich es weis SMOK wurde im Jahre 1938 umgebaut geschah das wegen der immer stärker abnehmenden Stabilität wegen, da im laufe der Jahre zwischen 1933-1937 wurde jedes Jahr mit neuen Geräten und Ausrüstung nachgerüstet und modernisiert (z.B.: im Jahre 1937 erhielt Dampfwinde bis dahin mußte die 600m lange Schlepptau mit muskelkraft ausgelegt und eingehot werden!)
Diente auch als Schulschiff und natürlich als "Führungschiff" im Minen-Abteilung für die Antriebslose Minenleichter, wurde auch in der Marine als "Minenschiff" bezeichnet, aber einrichtungen zum Minenlegen hatte nie besessen. Ach so im Jahre 1937 erhielt am Heck spezielle Rampe die es ermöglichte (Art Rutsche mit rollen) Boien und Ankern auslegen und zu heben.
Ch.
CHRIS
Posty: 397
Rejestracja: 2004-01-05, 21:51

Post autor: CHRIS »

Hallo Marek
otrzymales moja wiadomosc?
Ch.
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4094
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Post autor: crolick »

Theodor Dorgeist pisze:KR 4 > deutsch Ölprahm G.Ö. II
KR 5 > deutsch Ölprahm G.Ö. IIII
KR 7> deutsch Transportprahm G.M. 1
KR 8> deutsch Kohlenprahm G.K. 1
KR 9> deutsch Kohlenprahm G.K. 2
KR 10> deutsch Kohlenprahm G.K. 3
KR 13> deutsch Aschprahm G.A. I
KR 14> deutsch Aschprahm G.A. II
O zesz ty.... :shock:
Wspaniale uzupelnienie dyskusji na temat jednostek portowych z poprzedniego tematu....

Tak na chybcika ustalenia:

krypa śmieciarka (dennoklapowa)– tzw. „błotniarka” / trash barge, build in Modlin [1930], capacity 40-50 m3, dimensions 22.0 (21.2) x 5.2 x 2.00 m -> KR 13 or KR 14

krypy przewozowe wody i ropy build / water and oil transporters [1922] ->KR 8, KR 9, KR 10

barka biurowa / office?! barge - jak to cholera przetlumaczyc :roll:, [~1920] -> KR 7
Ostatnio zmieniony 2004-10-17, 21:35 przez crolick, łącznie zmieniany 1 raz.
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Niektóre z tych kryp z pewnością są jeszcze z 1920 rou ...
CHRIS
Posty: 397
Rejestracja: 2004-01-05, 21:51

Post autor: CHRIS »

Hallo Theo!
Ds ist ein Ding fehlen die Worte..................
Gibt's was genaueres zu den von Dir aufgeführten Leichtern?
Technische Angaben z.B. um anhand dieser eventuell, die "richtigen" fahrzeuge der polnischen Marine zu ordnen zu können.
Ch.
Theodor Dorgeist
Posty: 183
Rejestracja: 2004-09-24, 20:38
Lokalizacja: Deutschland

Post autor: Theodor Dorgeist »

Hallo Chris,

ich habe von den KR- Leichtern nur eine Liste der deutschen Namen und ex polnischen Namen.
Eine weitere Liste gibt nur vereinzelt unklare Größen 75 to, 100 to an und hat keine Aussagekraft.
Ich hoffe ja selber auf Daten und Ergänzungen an dieser Stelle !

***die "richtigen" fahrzeuge der polnischen Marine zu ordnen ***

Es sind zumindestens "richtige" Einheiten der polnischen Kriegsmarine !
Eines Tages komme ich noch mit beschlagnahmten polnische Binnenkähnen die erst von der polnischen Armee beschlagnahmt wurden und dann als Beute behandelt wurden.

Nur es gibt ja noch so viele unklare Seeschiffe..........

Grüße

Theo
CHRIS
Posty: 397
Rejestracja: 2004-01-05, 21:51

Post autor: CHRIS »

Hallo Theo
Ich übersetze erstmal Deine Post...

Pytalem Theo czy ma cos wiecej na ten temat np. Dane Techniczne zeby moc ewentualnie porownac z tymi znanymi ..
Napisal :
Ja mam z KR-krypami tylko Liste z niemieckimi Nazwami i polkimi ex.Nazwami.
Dalsza Lista podaje tylko pojedyncze i niejasne wielkosci 75to, 100to, i sa raczej niepewne wypowiedzi.
I mam nadzieje tutaj Daty i uzupelnienia otrzymac.

to sa "prawdziwe" jednostki polskiej marynarki.
Pewnego dnia przyjde z skonfiskowanymi polskimi Rzecznymi krypami , ktore najpierw przez polska Armie skonfiskowane a pozniej traktowane byly jako zdobycz wojenna.

Tylko ze jeszcze tyle nie jasnosci z Okretami morski jest.
Ch.
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

W książce Czesława Jerysia „Budownictwo okrętowe w Gdyni 1920-1945” (Gdynia 1980) znalazłem (w załączniku 7) tekst umowy z 1.IV.38 r. między Stocznią Gdyńską a PMW. Dotyczyła ona warunków remontów jednostek marynarki, a w tabeli podane były stawki za dzień dokowania różnych okrętów. Wymienione były w niej m.in. Krypy nr 1-3 (275 zł za pierwszy i ostatni dzień oraz 75 zł za pozostałe), Krypy nr 4-5 (225/75 zł) oraz Krypy nr 6-14! (225/- zł). Czyli w tym czasie było 14 kryp o oznaczeniach KR. 1.-14.
JB
Gość

Post autor: Gość »

O kurcze - przegapiłem tę tabelkę.
Marek T
CHRIS
Posty: 397
Rejestracja: 2004-01-05, 21:51

Post autor: CHRIS »

Hallo JB!
Z tego wynika ze Theo mial racje i wszystkie krypy nosily oznaczenie KR.
Wiemy juz, ze w IV.'38 Krypy minowe mialy juz to oznaczenie!
Kiedy zmieniono im oznaczenia na KR.1-3, a moze inaczej....mialy wogole KM oznaczenia?
I co bylo z paliwowymi mialy od poczatku do konca "swoje" KR.4/5?
Ch.
ODPOWIEDZ