Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Tadeusz Klimczyk
Posty: 1177
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Orlik pisze: Port w Elblągu widzi się jako port feederowy dla Gdańska, ale jakoś nie słyszę, że port w Gdańsku takiego portu potrzebuje w Elblągu.
Feederowy dla jakich ładunków ? Pojęcie feeder dotyczy kontenerów, czasami ładunków tocznych. Wg. rocznika statystycznego GUS (a jak mniemam tak instytucja wstała z kolan i jest w tej chwili pod kontrolą patriotów) wskazuje, że obroty portu w Elblągu w 98% dotyczą wymiany różnych ładunków masowych wożonych do i z Kaliningradu. Który podobno leży nad Zalewem Wiślanym ale to tajemnica państwowa. Nie każdy wyznawca musi to wiedzieć bo jeszcze by zaczął myśleć. :-)
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Orlik pisze:Kanał Elbląski możnaby taniej i ciekawiej "ożywić" za pomocą Pętli Żuławskiej, bo to wciąż zaniedbany kierunek
Dlaczego nie oba projekty? Z punktu widzenia turystyki czym więcej tym lepiej. Koszta przecież ich nie obchodza póki robione za państwowe.
Tadeusz Klimczyk pisze:obroty portu w Elblągu w 98% dotyczą wymiany różnych ładunków masowych wożonych do i z Kaliningradu.
No ale Kaliningrad nie zniknie, prawda? Problemem jest chimeryczność relacji handlowych z tym portem, a raczej krajem. Jeśli sam port ma szanse dywersyfikacji transportu to jednak będzie kierunek rozwojowy dla niego. Ja rozumiem, że tezy w raporcie o Przkopie Mierzei są chybione, bo spadek towarów nie był wynikiem zamknięcia wyjścia z Zalewu Wiślanego, ale pogorszenia relacji z FR. Rozchodzi się o to, że z punktu widzenia ekonomii jak i Gdańska to faktycznie fanaberia, ale z punktu widzenia Elbląga to szansa dla nich. Wygląda na to, że tym razem to oni znelźli lepsze dojścia do patriotów.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1177
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

No dobrze. Napiszę to jasno i w jednym zdaniu, żeby było zrozumiałe. Ani w Elblągu ani na jego zapleczu nie ma ładunków, które można by dostarczyć gdziekolwiek poza Zalew Wiślany w sposób tańszy niż korzystanie z portów Trójmiasta. Te śladowe parę procent jest bez jakichkolwiek problemów obsługiwane przez Cieśninę Piławską. Podstawić Ci statek do Elbląga na przyszły tydzień ? Nie będzie z tym problemu.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Pamiętam, że chyba Orlen był zainteresowany używaniem tego portu dla potrzeb farm wiatrowych. Nie przesądzam czy to dobry pomysł, ale będzie infrastruktura, zaplecze i zasoby ludzkie do zagospodarowania to znajdą się z pewnością chętni by na tym zarobić. Ciężko mi też uwierzyć, że to się kiedykolwiek zwróci, ale nie mam wątpliwości, że ktoś będzie chciął wykorzystać tą okazje i ruch przez Przekop zwiększy liczbę statków chodzących między Zalewem, a Zatoką, choćby ze względu na samą turystykę co się powinno odbić na lokalnych firmach z tej branży. Dodatkowo łatwy dostęp to też inwestycje w różnego rodzaju mariny ulokowane w osłonie mierzeji.

Powiem tak. Jeśli by ktoś chciał pójść tam pełną gebą włącznie ze strefami ekonomicznymi dla nowych inwestycji to nie widzę powodów dla których nie można zwiększyć przepustowość tego portu. Sam Elbląg w swojej strategii upatruje swojej szansy w tej inwestycji. Zmagają się z dość sporym spadkiem ludności i brakiem inwestycji. Ja rozumiem przewagi Gdańska, ale argument, że teraz w Elblągu nic się nie dzieje to też nie argument.

Jak pisałem wcześniej przeciwnikiem socjalistycznego sterowanie portem byłem, ale jak już budują to teraz wypada iść za ciosem i wykorzystać cokolwiek z tego nie powstanie. Najgorzej jak kolejna władza uzna, że to nie ma sensu i trzeba zakopać, bo oni mają większe plany i lepsiejsze analizy.
Awatar użytkownika
Orlik
Posty: 874
Rejestracja: 2008-12-15, 18:14

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Orlik »

AdrianM pisze:Dlaczego nie oba projekty? Z punktu widzenia turystyki czym więcej tym lepiej. Koszta przecież ich nie obchodza póki robione za państwowe.
Dlatego politycy i władze samorządowe Warmii i Mazur w zasadzie zgodnie popierają przekop - jeśli coś można zrobić za państwowe, to trzeba brać. Co więcej, wielu liczy, że jak państwo "zainwestuje" w przekop, to będzie musiało dać dalsze setki milionów na rozwój portu i zaplecza turystycznego, budowę nabrzeży, mostów, dróg itd. Ja w to wątpię. Samo przekopanie Mierzei nie przyniesie dochodów i nie stworzy miejsc pracy, nie spowoduje istotnego wzrostu ruchu turystycznego, itd. Pozostanie tylko "szansą" dla regionu - za 1,5 mld złotych.
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Czy ja wiem jest sporo podmiotów prywatnych zainteresowanych inwestycjami różnego rodzaju. Nie wiem jak ta marina co miała powstać w Wiślince, ale to jeden z przykładów jak jest dostęp, teren do zagopsodarowania i znajdzie się pomysł to kapitał nie jest problemem.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1177
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

AdrianM pisze: Powiem tak. Jeśli by ktoś chciał pójść tam pełną gebą włącznie ze strefami ekonomicznymi dla nowych inwestycji to nie widzę powodów dla których nie można zwiększyć przepustowość tego portu. Sam Elbląg w swojej strategii upatruje swojej szansy w tej inwestycji. Zmagają się z dość sporym spadkiem ludności i brakiem inwestycji. Ja rozumiem przewagi Gdańska, ale argument, że teraz w Elblągu nic się nie dzieje to też nie argument.

Jak pisałem wcześniej przeciwnikiem socjalistycznego sterowanie portem byłem, ale jak już budują to teraz wypada iść za ciosem i wykorzystać cokolwiek z tego nie powstanie. Najgorzej jak kolejna władza uzna, że to nie ma sensu i trzeba zakopać, bo oni mają większe plany i lepsiejsze analizy.

To jest kult Cargo w czystej postaci. Jak zbudujemy lotnisko to ono przywabi samoloty.....
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Nie zgadzam się z tą opinią. Lotnisko budujemy i zaraz będzie zbudowane.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1177
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Tutaj niczyje opinie nie mają nic do rzeczy. Opinie może mieć ktoś, kto zna branżę logistyczną od strony budżetowania i kosztów. A to nie jest wiedza powszechna.

Inaczej sprawy się mają w sytuacji, gdy nasz Miś ma otworzyć oczy niedowiarkom i w ogóle wstać z kolan ten Miś ma. Wtedy oczywiście można puścić wodze wyobraźni, pytać polityków, lokalnych samorządowców a nawet profesorów. Gadać o pobudzaniu gospodarki, centrach logistycznych i strefach ekonomicznych,rozwoju turystyki i bezpieczeństwie kraju oraz cokolwiek jeszcze przyjdzie kreatywnej głowie na myśl. Można o tym naprawdę gadać bez końca i ciągle mieć jakąś dodatkową opinię. Wszystko w dobie, kiedy na świecie większość małych portów pada lub ma trudności z utrzymaniem się.
Awatar użytkownika
Toff
Posty: 220
Rejestracja: 2005-11-03, 23:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Toff »

Tadeusz Klimczyk pisze:korzystanie z portów Trójmiasta
Szczególnie, że port w Gdańsku jest od czasu otwarcia ekspresówki odległy od Elbląga o zaledwie 45 minut jazdy.
Gdynia ciut dalej, ale raczej nie więcej niż 90 minut jazdy.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Mitoko »

Piotr S. pisze:Rosja zrobi wszystko, żeby tę inwestycję zablokować.
Co za bzdura - jak to niby uderzy w Rosję ? Takie teksty to na FB, tu ludzie trochę myślą.

A co do pierdół o korzeniach - przejrzyj sobie listę założycieli PiS i ich metryki w komunie (tam o ile pamiętam tylko Lech był czysty) i odpowiedz jakim sposobem komunistyczny prokurator skazujący opozycję dostał się do Trybunału ?
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Tadeusz Klimczyk pisze:Opinie może mieć ktoś, kto zna branżę logistyczną od strony budżetowania i kosztów.
Świetnie, tylko dlaczego nie widzieliśmy tego w postaci jakiegoś kontr-raportu do analizy o zasasdności budowy kanału (czy jak to tam zwał)
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1177
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Ojej ! Naprawdę ? Trzeba wrzucić w Googla: "przekop mierzei opłacalność"

Każdy kto pracuje w logistyce transportu morskiego bez analizy wie, że ten projekt jest idiotyzmem ekonomicznym. Więc dlatego nikt tego środowiska nie pytał o zdanie.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze:A możesz wyjaśnić z jakiego powodu? w tej sprawie Rosja składa zażalenia i interweniuje u komisarza Komisji Europejskiej...
Rosja od wielu lat zachowuje się względem Polski w taki sposób, jakby ją bawiło robienie zamieszania u nas. Im mniejszy koszt, tym większa uciecha.
Nasi "patryjotyczni"politycy nie raz udowodnili, że nie trzeba im wiele, żeby zacząć bić pianę i na końcu wyjść na głupców. Najlepszy przykład to "śledztwo smoleńskie" i krótkie informacje rzucane przez Rosjan, ale przynoszące zamierzony cel, bo wielu "patryjotów" dostawało białej gorączki.
Albo inny przykład. Skoro nasi stale coś robią w sprawie zatrzymania budowy NS 2 to byłoby dziwne, gdyby Rosjanie nie robili nic w sprawie przekopu Mierzei. Proste ? Jak najbardziej. W niektórych krajach nazywa się to polityką zagraniczną. Czymś raczej mało znanym w rządzie tzw. "dobrej zmiany"...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Tadeusz Klimczyk pisze:Każdy kto pracuje w logistyce transportu morskiego bez analizy wie, że ten projekt jest idiotyzmem ekonomicznym.
A czy ja się gdzieś kłóce z tym?! Przecież pisałem tu nie raz, że to zły pomysł był, ale się stało i płakać mi się nad tym w nieskończoność nie chce. Nie zgadzam się tylko z twierdzeniem, że nic z tego nie będzie lub że to nikomu nie jest potrzebne. Będą chętni ludzie to zagospodarują potencjał z tego wynikający, a że przekop się nie wróci to było wiadomo od początku.
Piotr S.
Posty: 2309
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

Tadeusz Klimczyk pisze:
Piotr S. pisze:
Tadeusz Klimczyk pisze:Możesz wyjaśnić co takiego blokuje Rosja ? Konkretnie.
I na jakiej podstawie tak twierdzisz. Najlepiej podaj przykład.
A możesz wyjaśnić z jakiego powodu? w tej sprawie Rosja składa zażalenia i interweniuje u komisarza Komisji Europejskiej
oraz niektórzy politycy z UE i śmieszna totalna opozycja , która wiele lat temu zagłosowała za przekopem w Sejmie jaki oni mają wszyscy
razem w tym interes ?
Nie uciekaj od niewygodnego pytania. Odpowiedz na nie. Jest wystarczająco proste.
A może najpierw jak zadajesz pytanie zwróć uwagę co jest napisane a wyraźnie napisałem ,że Rosja chce zablokować przekop Mierzei Wiślanej a nie ,że Rosja coś blokuje , chce a blokuje to duża różnica a ty widocznie nie rozróżniasz tych pojęć .
ODPOWIEDZ