Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Moderator: nicpon
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Ja myślę, że 5 lat powinno wystarczyć na wyśledzenie tych wszystkich "obcych agentów". Teraz możemy się skupić się na wrogiej "opozycji", która śmie krytykować marnotrawstwo publicznych pieniędzy...
Sorry, ale odjeżdżamy w kosmos... Wszyscy wiedzą, że przekop ma cele polityczne, nawet jego zwolennicy, ale to są zagadnienia z kategorii irracjonalnych, nad którymi nie warto dyskutować.
Póki co mamy rozgrzebaną budowę na podstawie decyzji o natychmiastowej wykonalności, a Komisja Europejska chyba nie bardzo wie, co z tym fantem zrobić. Ale poczekajmy, elektrownia w Ostrołęce też była rozgrzebana i nagle "warunki" się zmieniły...
Sorry, ale odjeżdżamy w kosmos... Wszyscy wiedzą, że przekop ma cele polityczne, nawet jego zwolennicy, ale to są zagadnienia z kategorii irracjonalnych, nad którymi nie warto dyskutować.
Póki co mamy rozgrzebaną budowę na podstawie decyzji o natychmiastowej wykonalności, a Komisja Europejska chyba nie bardzo wie, co z tym fantem zrobić. Ale poczekajmy, elektrownia w Ostrołęce też była rozgrzebana i nagle "warunki" się zmieniły...
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
No wlasnie jakie?Orlik pisze:Wszyscy wiedzą, że przekop ma cele polityczne,
Bo za diabla nie wiem.
Ekonomicznie inwestycja raczej sie nie broni.
Czy region na tym jakos szczegolnie skorzysta? Jakos na pewno ale czy to sie przeklada na poniesione naklady?
Natomiast cel polityczny? Zaden nie przychodzi mi do glowy.
Zas co do centralnego portu lotniczego to myslano o nim od klkunastu lat i moim zdaniem dawno powinien byc oddany do eksploatacji.
Okecie doszlo do 100% wydolnosci i koniec a ruch lotniczy tylko bedzie sie wzmagal.
Nowe lotnisko pomiedzy Lodzia a Warszawa w poblizu autostrad A2 i A1 moim zdaniem ma sens.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Waldemar Łysiak
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
My tym przekopem będziemy transportować zboże z Ukrainy i ma on znaczenie strategiczne w zakresie polityki zagranicznej naszego państwa. Klaster flisaków natomiast będzie transportował drewno to co Szyszka wycioł w naszych puszczach. Taki oto jest nosz plon.Gregski pisze:No wlasnie jakie?
Chodzi o to, że ci co byli wcześniej nic nie zrobili, a oni otworzyli niedowiarkom oczy, że można zrobić i tyle. Jakieś barony z Elbląga i okolicy zbiją kapitał na tym i będą mieć trochę grosza na kolejną kampanie. Same zyski, wystarczy się rozglądnąć i wszędzie zobaczymy pieniądze leżące niemal na ulicy.Gregski pisze:Natomiast cel polityczny? Zaden nie przychodzi mi do glowy.
No niby tak. W ten sposób doszliśmy do kolejnego marnotrastwa jakim była budowa Modlina i modernizacja Okęcia. Dalej nie wiadomo co to jest ten CPK, bo tak zaawansowany projekt rozbudowy koleji wymaga leczenia u specjalisty. Przecież my od lat nie potrafimy zrealizować protej koncepcji "Y" i nawet niezbyt jest pomysł jak on powinien wyglądać. I właściwie jak autorzy sobie wyobrażają budowe tego centralnego węzła kolejowego? Przecież to są rojenia ludzi przeciążonych pracą nad rozpisywaniem kolejnych pomysłów i koncepcji.Gregski pisze:Okecie doszlo do 100% wydolnosci i koniec a ruch lotniczy tylko bedzie sie wzmagal.
Dobrze, że chociaż ten pomysł z obwodnicami wypalił. Może jeszcze po obecnym kryzysie służba zdrowie dostanie dofinansowanie.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Powiedz mi, po co jest ten miś?
– Właśnie, po co?
– Otóż to. Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy: to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo. I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije do jesieni na świeżym powietrzu. I co się wtedy zrobi?
– Protokół zniszczenia…
Jeżeli inwestycja jest uchwalona i nadzorowana przez polityków, to jakie może mieć cele? Przekop jest dla celów polityki wewnętrznej, pokazuje wyborcom, że wstajemy z kolan, że obcy nie będą nam nic zakazywać, że jak zechcemy coś zbudować, to możemy i nikt nam nic nie zrobi, że jak nam samolot ukradli, to my ich wpuścimy w kanał... Taka stara tradycja, ekstradycja ....
– Właśnie, po co?
– Otóż to. Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy: to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo. I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije do jesieni na świeżym powietrzu. I co się wtedy zrobi?
– Protokół zniszczenia…
Jeżeli inwestycja jest uchwalona i nadzorowana przez polityków, to jakie może mieć cele? Przekop jest dla celów polityki wewnętrznej, pokazuje wyborcom, że wstajemy z kolan, że obcy nie będą nam nic zakazywać, że jak zechcemy coś zbudować, to możemy i nikt nam nic nie zrobi, że jak nam samolot ukradli, to my ich wpuścimy w kanał... Taka stara tradycja, ekstradycja ....
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
To i tak są grosze. Wystarczy przyjrzeć się programowi 500+ który jakby nie było miał konkretne zadanie. Generalnie programy socjalne osiągneły niespotykany rozrost i skalę absurdu, a wszystko to obudowane kotrolingiem, kontrolą kontrolingu itd... Zasadniczo już dziś można odpalić każdemu Polakowi po pińcset złotych i pozbywając się kontroligu pierwszego, drugiego, trzeciego do n+1 nieskoszńczoności, odbyłoby się to bez szkody dla budżetu Proste i genialne, ale nie do zrealizowania u nas.
I tam je to pies, czy chodzi o pendolino do Białegostoku, czy budowe strategicznego kanału wzdłuż Bugu (choćby statki miały szorować po dnie), my po prostu lubimy to tak robić by wyszło jak najdrożej, kompletnie bez wyobraźni. Co by nie mówić wycieczki po Kanale Gliwickim są bardzo przyjemne i społecznie pożyteczne
I tam je to pies, czy chodzi o pendolino do Białegostoku, czy budowe strategicznego kanału wzdłuż Bugu (choćby statki miały szorować po dnie), my po prostu lubimy to tak robić by wyszło jak najdrożej, kompletnie bez wyobraźni. Co by nie mówić wycieczki po Kanale Gliwickim są bardzo przyjemne i społecznie pożyteczne
- jogi balboa
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Owszem, jest wydumany i zaraz wyjaśnię dlaczego.To akurat nie jest problem wydumany
Jeśli ktoś ględzi co popadnie gdzie popadnie, to jest tylko i wyłącznie jego wina. I akurat nie my "żyjemy w państwie gdzie...", tylko wywiad jest tak stary jak instytucja państwa, a nawet jeszcze starszy. Takie afery podsłuchowe wychodzą od czasu do czasu w daleko bardziej cywilizowanych państwach niż Polska."kelnerzy" miesiącami prowadzili inwigilacje najważniejszych osób w państwie
Nie ma żadnego problemu. To się nazywa polityka. Problem poniekąd pojawia się gdy ktoś przestaje udawać lub jest na tyle głupi że nie wie jak się to uprawia, czyli gdy postanawia coś ugrać mówiąc głośno o sprawie. I tu w zasadzie cały "problem" się zamyka.Więc za przeproszeniem nie pitol mi tu farmazonów, że problem nie istnieje
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Tak... normalka
Powielaj sobie bujdy jakie ci pasują. Ja jednak odróżniam nagrywanie jołopa Rywina przez Michnika od jakieś krzywej sytuacji rozpracowania rządu przez grupę kelnerów entuzjastów PiS (litości!)
Powielaj sobie bujdy jakie ci pasują. Ja jednak odróżniam nagrywanie jołopa Rywina przez Michnika od jakieś krzywej sytuacji rozpracowania rządu przez grupę kelnerów entuzjastów PiS (litości!)
- jogi balboa
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Taki Watergate po polsku, wielkie mi co. Tyle że to nijak się ma do pisiowej propagandy zagrożenia zewsząd, jakiegoś urojonego trujmorza i utopii pod tytułem "wschodnia flanka NATO".
No może nie "nijak" ale w tym momencie nie wiem do czego pijesz. Ja twierdzę że pisior jest niebezpieczny bo ma zadatki na polską wersję NSDAP albo bolszewików. Oni początkowo też wyglądali dobrze w oczach wyborców, a stosowali identyczną retorykę.
No może nie "nijak" ale w tym momencie nie wiem do czego pijesz. Ja twierdzę że pisior jest niebezpieczny bo ma zadatki na polską wersję NSDAP albo bolszewików. Oni początkowo też wyglądali dobrze w oczach wyborców, a stosowali identyczną retorykę.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Trujmóże to faktycznie odkurzana koncepcja II RP. Cóż... wtedy nie wyszło i teraz też nam nie wyjdzie . Ja nawet nie ma problemu z tym, że u nas coś nie wychodzi lub wychodzi, ale dość dziwnie. Jedyne co boli to uporczywe trzymanie się jakiś oklepanych haseł podpartych ordynrną niewiedzą lub kompletnym brakiem rozeznania. I tu faktycznie trojgazłego na jednego.Co ciekawe inny kraj morski w regionie czyli RFN był jednak w stanie zaproponować rurociąg OPAL dla Republiki Czeskiej. Natomiast my mając dogodną okazję wsparcia Łukaszenki (teraz już za najświętrzym przyzwoleniem naszego sojusznika) nie jesteśmy w stanie zrobić nic w tym kierunku.
Niestety problemy wewnętrzne nie rozwiązują się same, a bez tego ani rusz z czymkolwiek za granice, bo bez porządku w domu nikt nas poważnie nie będzie traktował.
Niestety problemy wewnętrzne nie rozwiązują się same, a bez tego ani rusz z czymkolwiek za granice, bo bez porządku w domu nikt nas poważnie nie będzie traktował.
- jogi balboa
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Współczesne trujmorze wzięło się wyłącznie ze schizy el prezesa na punkcie Piłsudskiego - taka domena zakompleksionych karaczanów, Hitler miał ołtarzyk Fryderyka Wielkiego. Chciałby być zapisany w historii jako taki Polski Wódz Naczelnik nowego milenium. Tylko zapomniał że minęło 100 lat i współczesna Europa wygląda zupełnie inaczej.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
A ja myslalem, ze to "trujacy móz" czyli jakas trujaca roslina albo co?AdrianM pisze:Trujmóże to faktycznie odkurzana koncepcja II RP.
"Trujmorze" zas to morze zatrute sciekami i innym badziewiem.jogi balboa pisze:trujmorze
(Aczkolwiek obecnie przepisy o ochronie srodowiska sa mocno restrykcyjne. Na przyklad koniec z mazutem jako paliwem (no chyba, ze ma sie instalacje czyszczace spaliny))
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Waldemar Łysiak
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Najważniejszy jest plan, a my go mamy. Może być kompletnie bez sensu, ale najważniejsze by był stylistycznie i ortograficznie spójny. Taki plan to jest cóś i d9 tego ten nasz obecny jest wielki. Tak samo wielki jak niegdyś nasza rzecz pospolita obojga. Dlatego z nozołem odzyskamy wpływy w tych niemieckich Inflantach i Ukrainie, a jak się już rozpędu nabierze to i wpłyniemy na bagna poleskie, bo tak mówi nam tradycja. Zastanawia mnie jeno czy który z naszych planistów pamięta jeszcze które z tych krajów chciały z nami współpracować i dlaczego
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Tak właśnie sobie poczytałem analizę z zeszłego roku - i można to by podsumować tak:
1.
Miało być za 880 mln, już teraz dobrze jak to się zmieści w 2 mld.
2.
Ale to nic - potem trzeba:
- pogłębić dwukrotnie szlak wodny
- wybudować wysoki most w Nowakowie
- wyprostować i pogłębić rzekę Elbląg
- wymyśleć gdzie statki mają się mijać i obracać
- pogłębić port (oficjalne dane nawigacyjne dopuszczają obecnie jednostki do 2,2 m - czyli raczej barki śródlądowe i to II klasy)
- pogłębić i poszerzyć szlaki śródlądowe do portu
- kupa innych "drobnostek"
Czyli sam nie wiem ile (dziesiątek) mld PLN i ile (też pewno powyżej 10) lat.
3.
Z punktu widzenia Gdańska i Gdynii najważniejsze chyba jest udrożnienie linii kolejowych - bo to istne "wąskie gardło".
W przypadku Gdańska kłania się budowa nowej linii cargo (o czym niestety nie pomyślano budując nowy most na Wiśle)
W przypadku Gdynii rozbudowa i elektryfikacja szlaku na Bydgoszcz (coś tu się robi, ale w porównaniu do potrzeb to zajmie lata).
1.
Miało być za 880 mln, już teraz dobrze jak to się zmieści w 2 mld.
2.
Ale to nic - potem trzeba:
- pogłębić dwukrotnie szlak wodny
- wybudować wysoki most w Nowakowie
- wyprostować i pogłębić rzekę Elbląg
- wymyśleć gdzie statki mają się mijać i obracać
- pogłębić port (oficjalne dane nawigacyjne dopuszczają obecnie jednostki do 2,2 m - czyli raczej barki śródlądowe i to II klasy)
- pogłębić i poszerzyć szlaki śródlądowe do portu
- kupa innych "drobnostek"
Czyli sam nie wiem ile (dziesiątek) mld PLN i ile (też pewno powyżej 10) lat.
3.
Z punktu widzenia Gdańska i Gdynii najważniejsze chyba jest udrożnienie linii kolejowych - bo to istne "wąskie gardło".
W przypadku Gdańska kłania się budowa nowej linii cargo (o czym niestety nie pomyślano budując nowy most na Wiśle)
W przypadku Gdynii rozbudowa i elektryfikacja szlaku na Bydgoszcz (coś tu się robi, ale w porównaniu do potrzeb to zajmie lata).
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Bo jest to przekop na miarę naszych możliwości. I nikt nie będzie nas przekonywać, że białe jest białe a czarne jest czarne.No wlasnie jakie?
Bo za diabla nie wiem.
Po prostu tym przekopem rządzący chcą udowodnić, że robią to co chcą. Bez względu na to czy to ma sens czy nie. Coś w rodzaju "tryumfu woli".... Dalej już bez komentarza (ale to już by musiał być bardzo polityczny komentarz - a więc i cele muszą być polityczne ).
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Po pierwsze - ten kanał to był obiektem westchnień już pewnego świętego co to go za wagę złota wykupili więc chyba natura takiego doktrynalnie pilnego i nie dającego spać zobowiązania nie powinna budzić wątpliwości, że dalej z tym czekać było po prostu niepodobna?... Wtajemniczeni wiedzą...
Po drugie - ktoś się był przyjrzał ile i jak można w regionie na "robotach kanałowych" (wzory "odgórnego kreowania świata na nowo" w tym regionie z III Rzeszy są bardzo konkretne...) zarobić więc skoro można i to jeszcze legalnie to dlaczego w sumie nie?
Po trzecie - z budową kanałów jest jak z budową piramid - oba przedsięwzięcia oprócz doraźnych krótkich list dopuszczonych do pańskiego stołu mają znaczenie symboliczne. No ale, że piramidę to się zwyczajowo dopiero buduje podczas trzeciej kadencji a tu - podobnie jak u poprzedników - może nie wyjść - więc zapisac się w wiekopomnej historii można choćby znanym kanałem... Takich prób kilka się w rodzimej historii znajdzie więc skupianie się wyłącznie na ekonomicznych celach jest o tyle nieprawidłowe, że nie uwzględnia zwykłej ludzkiej poczeby zapisania się na kartach na wieki wieków... Po stuleciach będzie się pisało - "na wieczną rzeczy pamiątkę poświęcono kanał..." - i nikt nie będzie pamiętał o jakimś tam Donaldzie coś tam a tylko będzie kanał kojarzyć, że to był złoty wiek "faraonetu" nad Bałtykiem...
To, że kanał chudzieńki, płyciutki i maleńki i pływać po nim będą tylko turystyczne żaglówki + może wielmoże będą miały tu i tam bliżej nie będzie mieć ŻADNEGO znaczenia...
Słuszną linię ma nasza władza
Po drugie - ktoś się był przyjrzał ile i jak można w regionie na "robotach kanałowych" (wzory "odgórnego kreowania świata na nowo" w tym regionie z III Rzeszy są bardzo konkretne...) zarobić więc skoro można i to jeszcze legalnie to dlaczego w sumie nie?
Po trzecie - z budową kanałów jest jak z budową piramid - oba przedsięwzięcia oprócz doraźnych krótkich list dopuszczonych do pańskiego stołu mają znaczenie symboliczne. No ale, że piramidę to się zwyczajowo dopiero buduje podczas trzeciej kadencji a tu - podobnie jak u poprzedników - może nie wyjść - więc zapisac się w wiekopomnej historii można choćby znanym kanałem... Takich prób kilka się w rodzimej historii znajdzie więc skupianie się wyłącznie na ekonomicznych celach jest o tyle nieprawidłowe, że nie uwzględnia zwykłej ludzkiej poczeby zapisania się na kartach na wieki wieków... Po stuleciach będzie się pisało - "na wieczną rzeczy pamiątkę poświęcono kanał..." - i nikt nie będzie pamiętał o jakimś tam Donaldzie coś tam a tylko będzie kanał kojarzyć, że to był złoty wiek "faraonetu" nad Bałtykiem...
To, że kanał chudzieńki, płyciutki i maleńki i pływać po nim będą tylko turystyczne żaglówki + może wielmoże będą miały tu i tam bliżej nie będzie mieć ŻADNEGO znaczenia...
Słuszną linię ma nasza władza
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Tak mnie ciekawi czy to tylko taktyka...
https://www.portalmorski.pl/zegluga/453 ... pu-mierzei
https://www.portalmorski.pl/zegluga/453 ... pu-mierzei
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.