Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Moderator: nicpon
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Duże postępy na budowie
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Ciekawostka na budynku śluzy pojawił się napis Kapitanat Portu Nowy Świat port to jest w Elblągu a jaki ma być w Nowym Świecie ? 12 minuta na filmie jest pokazany napis .
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
W lipcu ma się rozpocząć przebudowa toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku 10.4 km gdzie na większej części zostaną wbite larseny , szerokości toru mierzonego w dnie na ma mieć 60 m, a w rejonie Nowakowa 40 m gdzie ma być zbudowany most obrotowy o długość 104,3 m . https://www.portalmorski.pl/zegluga/487 ... ece-elblag
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
To byłby kult Cargo gdyby budowano atrapę lotniska, czy portu.Tadeusz Klimczyk pisze: ↑2020-05-28, 09:43AdrianM pisze: Powiem tak. Jeśli by ktoś chciał pójść tam pełną gebą włącznie ze strefami ekonomicznymi dla nowych inwestycji to nie widzę powodów dla których nie można zwiększyć przepustowość tego portu. Sam Elbląg w swojej strategii upatruje swojej szansy w tej inwestycji. Zmagają się z dość sporym spadkiem ludności i brakiem inwestycji. Ja rozumiem przewagi Gdańska, ale argument, że teraz w Elblągu nic się nie dzieje to też nie argument.
Jak pisałem wcześniej przeciwnikiem socjalistycznego sterowanie portem byłem, ale jak już budują to teraz wypada iść za ciosem i wykorzystać cokolwiek z tego nie powstanie. Najgorzej jak kolejna władza uzna, że to nie ma sensu i trzeba zakopać, bo oni mają większe plany i lepsiejsze analizy.
To jest kult Cargo w czystej postaci. Jak zbudujemy lotnisko to ono przywabi samoloty.....
Istotą kultów cargo jest kopiowanie formy bez zrozumienia treści, nie każda głupota pod to podchodzi.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
-Jak nie Wy, to kto?
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
No i co to da, skoro sępią się z kasą na tor do przekopu ?Piotr S. pisze: ↑2021-06-29, 16:16 W lipcu ma się rozpocząć przebudowa toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku 10.4 km gdzie na większej części zostaną wbite larseny , szerokości toru mierzonego w dnie na ma mieć 60 m, a w rejonie Nowakowa 40 m gdzie ma być zbudowany most obrotowy o długość 104,3 m ...
https://www.portalmorski.pl/zegluga/503 ... ny-od-nowa
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
i co uważasz ,że nic z tego nie będzie ? bo na razie nie rozstrzygnięto III etapu budowy , który jest najtańszy z kosztów w stosunku do dwóch pierwszychPeperon pisze: ↑2022-02-13, 18:50No i co to da, skoro sępią się z kasą na tor do przekopu ?Piotr S. pisze: ↑2021-06-29, 16:16 W lipcu ma się rozpocząć przebudowa toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku 10.4 km gdzie na większej części zostaną wbite larseny , szerokości toru mierzonego w dnie na ma mieć 60 m, a w rejonie Nowakowa 40 m gdzie ma być zbudowany most obrotowy o długość 104,3 m ...
https://www.portalmorski.pl/zegluga/503 ... ny-od-nowa
i całość upadnie ?
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
I co pieniacze POwiecie jeszcze przekop nie jest oddany a już ruszyły inne inwestycje na zalewie , które są pochodną przekopu mierzei
Powstanie 180 miejsc w porcie jachtowym w Górkach Zachodnich
A byli i są tu tacy cwaniacy , którzy POwiadali ,że to nie ma sensu ,że to wybryk Kaczyńskiego ,ze to finansowo jest to nie opłacalne , dla kogo to ?
a życie pokazuje ,że ci co tak kwiczeli przegrywają z rzeczywistością po mimo ,że jeszcze całość inwestycji nie została oddana .
Powstanie 180 miejsc w porcie jachtowym w Górkach Zachodnich
A byli i są tu tacy cwaniacy , którzy POwiadali ,że to nie ma sensu ,że to wybryk Kaczyńskiego ,ze to finansowo jest to nie opłacalne , dla kogo to ?
a życie pokazuje ,że ci co tak kwiczeli przegrywają z rzeczywistością po mimo ,że jeszcze całość inwestycji nie została oddana .
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Nie upadnie, bo to jest projekt polityczny. Tak samo, jak NS 2.
Uważam, że nic nie da otwarcie przekopu, skoro do Elbląga nie pójdą statki o maksymalnych gabarytach umożliwiających przejście przez kanał.
A jak zaczną pogłębiać tor, to pewnie zejdzie z dodatkowy roczek i gdzie sens całej budowy ? Bo chyba nie w żaglówkach, czy innych jachtach...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Jest całkiem niepoważnym że nie zaprojektowano śluz i kanału pod feedery.Peperon pisze: ↑2022-02-16, 19:42 Nie upadnie, bo to jest projekt polityczny. Tak samo, jak NS 2.
Uważam, że nic nie da otwarcie przekopu, skoro do Elbląga nie pójdą statki o maksymalnych gabarytach umożliwiających przejście przez kanał.
A jak zaczną pogłębiać tor, to pewnie zejdzie z dodatkowy roczek i gdzie sens całej budowy ? Bo chyba nie w żaglówkach, czy innych jachtach...
Jak dla mnie to jest on najgorszy jaki można było zrobić pod kątem rozmiaru - już drogi a jeszcze nie gwarantujący obsługi kontenerowców.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
-Jak nie Wy, to kto?
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Peperon napisał
To jest dodatkowy plus ,że już rozbudowują się małe porty , jest to jeden z elementów , który wyraźnie pokazuje ,że beneficjentem nie tylko będzie Elbląg ale inne podmioty jak przystanie hotele to wszystko jest efektem przekopu.gdzie sens całej budowy ? Bo chyba nie w żaglówkach, czy innych jachtach
-
- Posty: 1178
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
A co by tam miały kontenerowce robić ? Wozić kontenery z DCT, który przy dobrej pogodzie widac z Elbląga ? To by dopiero była komedia ....peceed pisze: ↑2022-02-16, 20:12 Jest całkiem niepoważnym że nie zaprojektowano śluz i kanału pod feedery.
Jak dla mnie to jest on najgorszy jaki można było zrobić pod kątem rozmiaru - już drogi a jeszcze nie gwarantujący obsługi kontenerowców.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2020-04-15, 12:17
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Co ma port jachtowy w Górkach Zachodnich do przekopu Mierzei? Może Piotr S. rzuciłby okiem na mapę? Czy po prostu na siłę propaganda sukcesu?
https://www.google.com/maps/place/G%C3% ... 18.7765706
Na marginesie:
Ale jest jeden problem - European Regional Development Found.
https://www.google.com/maps/place/G%C3% ... 18.7765706
Na marginesie:
Ale jest jeden problem - European Regional Development Found.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Bardzo dużo bo będzie sobie można odbyć małą podróż morską jachtem i wpłynąć na zalew tak samo z zalewu będzie można przez kanał popłynąć do Górek zachodnich i nie tylko ale na pewno nie Szkarpawą bo byli tacy co wskazywali ten szlak jako alternatywę dla przekopu i wyjście na morze tylko ,że zapomnieli policzyć kilometry jakie trzeba przepłynąć by wypłynąć na Bałtyk nie mówiąc o dostosowaniu tego szlaku dla statków .Wojciech Łabuć pisze: ↑2022-02-16, 20:58 Co ma port jachtowy w Górkach Zachodnich do przekopu Mierzei? Może Piotr S. rzuciłby okiem na mapę? Czy po prostu na siłę propaganda sukcesu?
https://www.google.com/maps/place/G%C3% ... 18.7765706
Na marginesie:
Ale jest jeden problem - European Regional Development Found.
Ostatnio zmieniony 2022-02-16, 21:46 przez Piotr S., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2020-04-15, 12:17
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Rozmawiamy o kursie taksówką, że liczysz kilometry? Czy rozumiesz na czym polega pływanie "turystyczne" i dlaczego jak ktoś pływa sobie szlakami śródlądowymi i tam trzyma swoje pływające cudo to nie łapie się zbytnio na bajki o tym o ile szybciej na morze wypłynie? I dlaczego rozbudowa portu w Górkach Zachodnich nie ma związku z tym co sugerujesz. Dlatego sugerowałem sprawdzenie mapy abyś przekonał się, że w kierunku wschodnim są inne miejsca, które miałyby większy sens ;p
Oczywiście jakiś ruch "misiem" będzie miał miejsce. Nawet na lotniskach co to miały być tak ważne dla pasażerów a wyszła z tego d..a to jakiś minimalny ruch pasażerski jednak miał miejsce. Jednak nie róbmy na siłę z inwestycji o innym profilu czegoś czym ta inwestycja nie jest i w dodatku nawet gdyby była to na taką skalę nadal nie uzasadnia kosztów przekopu i potrzebnych pobocznych inwestycji. Nie róbmy z logiki pani lekkich obyczajów. Taka desperacka ta desperacja ;p
Oczywiście jakiś ruch "misiem" będzie miał miejsce. Nawet na lotniskach co to miały być tak ważne dla pasażerów a wyszła z tego d..a to jakiś minimalny ruch pasażerski jednak miał miejsce. Jednak nie róbmy na siłę z inwestycji o innym profilu czegoś czym ta inwestycja nie jest i w dodatku nawet gdyby była to na taką skalę nadal nie uzasadnia kosztów przekopu i potrzebnych pobocznych inwestycji. Nie róbmy z logiki pani lekkich obyczajów. Taka desperacka ta desperacja ;p
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Każda inwestycja na zalewie i po za nim uatrakcyjni rejon , jest wielu chętnych żeglarzy , którzy obiorą za cel wpłynięcie na zalew , na zalewie już ruszyły rozbudowy małych portów głównie dla jachtów to nie przypadek to konsekwencja budowy kanału na przekopie . Aby otworzyć Elbląg i zalew na morze nie było innej możliwości niż przekopanie mierzei mniej więcej w tym miejscu ponieważ jest to najkrótszy odcinek , szukanie innych pomysłów takich jak Szkarpawa czy dogadanie się z Rosjanami to gorsze rozwiązania ze względu na odległości i długości torów wodnych w przypadku Rosji dochodzi niepewność polityczna i koszty utrzymania toru po stronie Rosji . Jeżeli myślimy na poważnie o przywróceniu Elbląga na morze i zalewu nie było innej możliwość jak ten wybór tylko taka możliwość uważana jest za najlepszą .Zawsze od czegoś trzeba zacząć przeciwnicy mówią ,że za małe statki będą mogły wchodzić do Elbląga na razie będzie to musiało wystarczyć dane śluzy na przekopie 200 metrów długości, 25 metrów szerokości i 6.5 metra głębokości głębokość toru wodnego 5 metrów , na torze wodnym powstaną mijanki o szerokości 120 metrów, tor wodny projektowany jest na szerokość 60 metrów na zalewie i na rzece Elbląg ,jedynie miejsce przy moście obrotowym w Nowakowie będzie miało 40 metrów .
Głębokość w śluzie 6.5 metra daje pewien zapas aby można do tej głębokości pogłębić tor wodny do Elbląga w przyszłości co przełoży się na większe statki podobnie w osiemnastym wieku zaczynał Szczecin. Elbląg nie miał takich możliwości z przyczyn politycznych po mimo ,że w okresie przedwojennym prosperował obok trzech większych portów Gdyni,Gdańska i Królewca i dopiero teraz zostanie przywrócony tym czym był wcześniej .
Głębokość w śluzie 6.5 metra daje pewien zapas aby można do tej głębokości pogłębić tor wodny do Elbląga w przyszłości co przełoży się na większe statki podobnie w osiemnastym wieku zaczynał Szczecin. Elbląg nie miał takich możliwości z przyczyn politycznych po mimo ,że w okresie przedwojennym prosperował obok trzech większych portów Gdyni,Gdańska i Królewca i dopiero teraz zostanie przywrócony tym czym był wcześniej .
-
- Posty: 1178
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Tak właśnie kombinowali Paupasi zaraz po wojnie. Ale samoloty nie przyleciały. A jacy byli zdziwieni......