Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

Tadeusz Klimczyk pisze:

O terminalu kontenerowym w Elblągu nie dyskutuję bo jest jakiś poziom idiotyzmu, który nawet w Psycholach się nie mieści.
A ta inwestycja to też poziom idiotyzmu ?
Projekt Portu Zewnętrznego ekonomicznie uzasadniony. Budowa już w 2024 roku? https://www.gospodarkamorska.pl/projekt ... roku-52978 a ja powiem tak brawo :brawo: wreszcie . i na pewno zaraz usłyszymy ,że to chore
PiSowskie projekty i ambicje prezesa .
Ostatnio zmieniony 2020-08-26, 13:29 przez Piotr S., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Tadeusz ma na myśli brak przygotowania organizacyjnego i na ten moment, to ma całkowitą rację, ruch kontenerów przez Elbląg może być mało sprawny i nawet taka barka z osiemdziesięcioma sztukami na pokładzie byłaby problemem o ile nie byłby one w trybie ro-ro, bo nie ma sprzętu do takiej masy na raz oraz składowanie też jakieś wymogi musi spełniać i do tego port nie jest gotowy. Biorąc pod uwagę stan na dzień dzisiejszy, to jako logistyk ma rację niestety. :) Ale czy DCT nie wlezie do tego portu, to nie wiadomo, bo wtedy sprawy poszłyby bardzo sprawnie.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
marek8
Posty: 1940
Rejestracja: 2011-07-01, 12:22

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: marek8 »

Pamiętajmy jednakowoż, że inwestycje realizuje nacja, która Gdynię - swoisty fenomen swoich czasów postawiła, która co zazwyczaj umyka nie mając na etapie początkowym za wiele sensu z punktu widzenia racjonalnej ekonomii miała go bardzo dużo na polu ekonomii po naszemu czyli pokażemy my Niemcowi :( - co w bardzo krótkim czasie okazało się też słuszne i sprawiedliwe także na polu handlowym o czym autorzy może i marzyli ale tak niejako przy okazji. No u nas to się tak po prostu musi "na głowie", "od tyłu" i "zupełnie bez sensu" zadziać aby się co wielkiego zdarzyło bo klasycznie, bez podbudowy ideologiczno nie wiadomo jakiej to przecież nie przejdzie... No taka metoda krawiecka po prostu... :)
Jakby kto był w stanie podać "receptę" na rzekome chomikowanie środków nie tylko na tę inwestycję ale w ogóle także na inne "wielkie inwestycje" to byłoby fajnie uchylić rąbka tajemnicy bo to by znaczyło, że wszystko w gruncie rzeczy można robić a całe opozycyjne bajania o oddawaniu niewykorzystanych środków...
Jeżeli to prawda to normalnie i tym razem bez żadnej ironii na serio zacznę zaraz wierzyć, że idzie/wraca złota era i wszystko co do tej pory wykonalnym nie było już jest możliwe... :o
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Piotr S. pisze:
Tadeusz Klimczyk pisze:

O terminalu kontenerowym w Elblągu nie dyskutuję bo jest jakiś poziom idiotyzmu, który nawet w Psycholach się nie mieści.
A ta inwestycja to też poziom idiotyzmu ?
Projekt Portu Zewnętrznego ekonomicznie uzasadniony. Budowa już w 2024 roku? https://www.gospodarkamorska.pl/projekt ... roku-52978 a ja powiem tak brawo :brawo: wreszcie . i na pewno zaraz usłyszymy ,że to chore
PiSowskie projekty i ambicje prezesa .
Tradycyjnie wszystko Ci się miesza ze soba, a że nie wiesz o co chodzi to prównujesz cokolwiek z czymkolwiek byle tylko posta opublikować.

Inwestycja tzw. portu zewnętrznego jest logicznym pomysłem biznesowym, zrodzonym na sukcesie DCT. Jest to inwestycja w ramach instniejącej infrastruktury intermodalnej. Logicznym - nie znaczy skazanym na sukces. Pomysł opiera się na przekonaniu o stałym wzroście ciagów ładunkowych, jakie trafiaja do portów polskich. Czy tak będzie - nie wiem. Czy da sie odebrać jakieś ładunki DCT - nie wiem. Warto pamietać, że DCT powstał na bazie pomysłu Maerska na stworzenie w Gdańsku bałtyckiego hubu przeładunkowego. Spora część kontenerów jakie są przeładowywane na DCT to nie są polskie ładunki. Tyle o strategii biznesowej.
A w rzeczywistości port stara się o wsparcie ze środków publicznych i unijnych na ten projekt i jak na razie otrzymuje z MGMiŻŚ zapewnienia "o wsparciu działań na rzecz...". Bo jak wiadomo kasa się rozeszła. A o ile wiem - na razie inwestora prywatnego nie ma.
Awatar użytkownika
Orlik
Posty: 874
Rejestracja: 2008-12-15, 18:14

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Orlik »

Oj tam, oj tam, że przekop się nie opłaca... Jestem pewny, że jest wielu takich, którym się bardzo opłaca. :clever:

Dla porządku przypomnę, że według uzasadnienia do specustawy rozwój gospodarczy regionu nie jest nadrzędnym celem realizacji tej inwestycji. :czytaj:

Chyba tu jeszcze nie było analizy Sdirect24:
https://f158d7e3-4244-42bb-ab94-650fd6c ... index=true
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

No nie wiedziałem, że cała inwestycja jest wyceniona poniżej 2 mld zł. :o Fajne opracowanie i przez prawdziwych fachowców. W sumie podają, że w zasadzie inwestycja spłacona w momencie rozpoczęcia, no to dopiero optymistyczne spojrzenie na temat!
Ostatnio zmieniony 2020-08-28, 17:27 przez karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

Przy spełnieniu założeń budżetowych zwrot inwestycji nastąpi po upływie 450 lat, o ile obroty portu w Elblągu wzrosną do miliona ton rocznie, a stawki portowe zostaną podwojone, tak, że roczne wpływy portu w Elblągu sięgnęłyby 2 milionów złotych https://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%8 ... C5%9Blanej
Ciekawe co to za cwaniaczek ( z imienia i nazwiska ) napisał ? ,że inwestycja zwróci się dopiero po 450 latach i z jakich inspiracji POlitycznych
padło te 450 lat bo na pewno nie ekonomicznych .
Awatar użytkownika
Grzechu
Posty: 1624
Rejestracja: 2004-06-29, 16:05
Lokalizacja: Kwidzyn (Powiśle)

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Grzechu »

Piotr S. pisze:
Przy spełnieniu założeń budżetowych zwrot inwestycji nastąpi po upływie 450 lat, o ile obroty portu w Elblągu wzrosną do miliona ton rocznie, a stawki portowe zostaną podwojone, tak, że roczne wpływy portu w Elblągu sięgnęłyby 2 milionów złotych https://pl.wikipedia.org/wiki/Kana%C5%8 ... C5%9Blanej
Ciekawe co to za cwaniaczek ( z imienia i nazwiska ) napisał ? ,że inwestycja zwróci się dopiero po 450 latach i z jakich inspiracji POlitycznych
padło te 450 lat bo na pewno nie ekonomicznych .
Niektórzy, jak widzę, mają poziom inteligencji ograniczony na tyle, że nie potrafią kliknąć w dwa odnośniki i przeczytać paru zdań, aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie...
Hint:
Na Wiki kliknij małe "43" - przeniesie cię do linku na Wiki.
Kliknij w ten link - przeniesie cię do tekstu źródłowego.
Przeczytaj ten tekst.
Znajdź nazwisko autora.
O powodzeniu tej mission impossible zamelduj.
Będzie polewka :)

PS. Przedostatni ;) raz wyłączyłem ukrywanie postów "ograniczonych"...
Republika marzeń...
Awatar użytkownika
jogi balboa
Posty: 2823
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: jogi balboa »

Tyle klikania to on nie opanuje. Dla niego max to: klik w pilocie "włącz telewizor" => klik "1" => TVP prawdę ci powie.
Do tego czytać coś każesz i pewnie jeszcze ze zrozumieniem. :no:
Awatar użytkownika
Orlik
Posty: 874
Rejestracja: 2008-12-15, 18:14

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Orlik »

karol pisze:W sumie podają, że w zasadzie inwestycja spłacona w momencie rozpoczęcia, no to dopiero optymistyczne spojrzenie na temat!
Pisz kursywą, bo jeszcze ktoś to na poważnie...
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Nie no jeszcze zacznijmy używać podwójnego podkreślenia i pełnego opisu, że ktoś sobie jajca robi. Doprawdy chcemy splugawić ten tajemniczy kontekst ironi bo ktoś ma problem ze zrozumieniem? Jak na żywo ironizujesz to mrugasz jak przygłup do wszystkich okiem? Czy po prostu dajesz wyrywnym liskom troche emocji i zabawy?
Awatar użytkownika
Orlik
Posty: 874
Rejestracja: 2008-12-15, 18:14

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Orlik »

Nie mieliby problemu ze zrozumieniem, gdyby przeczytali dokument. A to przecież 14 stron ma!
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Jeśli masz rację to byłby bardzo zły sygnał
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Nie czepiajcie się tych 450 lat ;) Każdy ma prawo do własnej optyki, a kto wie, jakie koła zatoczy historia za 450 lat :D Do 1510 roku był jakiś kanał do Elbląga, a zaczopowali go... https://www.portel.pl/dawny-elblag/kale ... -12/107060
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Orlik pisze:
karol pisze:W sumie podają, że w zasadzie inwestycja spłacona w momencie rozpoczęcia, no to dopiero optymistyczne spojrzenie na temat!
Pisz kursywą, bo jeszcze ktoś to na poważnie...
Słuszna uwaga, poprawione
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Ciekawa informacja zjawiła się na necie :) Wygląda na to, że czegoś nie wiemy, skoro przekop ma aż tak duże znaczenie :( https://www.portalmorski.pl/porty-logis ... -trojmorza
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
ODPOWIEDZ