Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

jogi balboa
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: jogi balboa »

karol pisze:cały czas z powagą lansuje się dodatkowy szlak wiślany.
Jakoś nie umiem zachować powagi przy tym pomyśle :D
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3376
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: SmokEustachy »

A czemu akurat przekop ma się zwrócić? Stadion Narodowy się zwrócił? Chyba dlatego, że nie zapłacili wykonawcom i ci zbankrutowali.
A co to? Pisiory gorsze? Czemu akurat im się ma zwracać? Dyskryminacja!
jogi balboa
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: jogi balboa »

Może dlatego że jak nikt wcześniej szafują różnymi takimi sloganami jak: "kasta", agentura", "złodzieje" itd itp. Do tego bez skrupułów na antenie telewizji publicznej. A sami są dokładnie tacy sami: "kasta", agentura", "złodzieje" itd itp.

Poza tym Stadion Dziesięciolecia przynajmniej zapewnił i wciąż zapewnia rozrywkę milionom Polaków bez względu na przekonania polityczne. Kanał zapewnia "rozrywkę" co najwyżej wąskiej grupie oszołomów pod przywództwem zakompleksionego gnoma zwanego potocznie "prezesem".
AdrianM
Posty: 1494
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

A skąd jogi przeświadczenie, że przekop nie dostarczy nam rozrywki? Jeszcze nie powstał, a już emocji mamy tyle co na meczu reprezentacji Polski :bije:

Może Smoku wi cóś więcej niż taki marny zjadacze chleba jak ja czy ty? ;) Może to wszystko dla rozrywki jest :idea:
Awatar użytkownika
karol
Posty: 3838
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Żadna inwestycja nie jest w stanie obronić się przed jej wykonaniem, bo ocenia się ją według tego co jest. A to co będzie, uwidoczni się dopiero po jej wykonaniu.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
AdrianM
Posty: 1494
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Czyli jednak będzie wesoło? ;)

A tak na poważnie to ktoś pamięta jak wyliczało się zwroty inwestycyjne autostrad na początku transformacji? :lol: :x
Awatar użytkownika
karol
Posty: 3838
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

ROA, czy ROI?
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
AdrianM
Posty: 1494
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Zdecydowanie chłopakom chodziło o to drugie, przecież problem był z tym co oni wtedy wykładali ;)
jogi balboa
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: jogi balboa »

A skąd jogi przeświadczenie, że przekop nie dostarczy nam rozrywki?
"Nasram sąsiadowi na wycieraczkę. Ale będzie śmiesznie. hyhy." :glupek2:
jogi balboa
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: jogi balboa »

karol pisze:Żadna inwestycja nie jest w stanie obronić się przed jej wykonaniem, bo ocenia się ją według tego co jest. A to co będzie, uwidoczni się dopiero po jej wykonaniu.
Tak, tak. Dlatego mówię wam. Zbudujmy ten port na Gubałówce. Sie zbuduje, to sie uwidoczni co bedzie po wykonaniu. A może sie obroni?
Piotr S.
Posty: 1693
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

jogi balboa pisze:
Poza tym Stadion Dziesięciolecia przynajmniej zapewnił i wciąż zapewnia rozrywkę milionom Polaków bez względu na przekonania polityczne. Kanał zapewnia "rozrywkę" co najwyżej wąskiej grupie oszołomów pod przywództwem zakompleksionego gnoma zwanego potocznie "prezesem".
jeżeli Stadion Narodowy ma zapewnić tylko rozrywkę to kanał pobije go na głowę bo zamiast rozrywki zarobią mariny hotele restauracje a z możliwości otwarcia zalewu na morze skorzysta i zarobi transport . Zresztą tak się składa ,że jest jeszcze jeden stadion Legi Warszawa gdzie w swoim czasie za rządów HGW w ratuszu podjęto decyzje o przekazaniu 365 mln złoty z budżetu miasta spółce ITI inaczej Wejchert i Walter z TVN , którzy prawidłowo jako
właściciele powinni wziąć kredyt i wybudować stadion. W swoim czasie głośny temat ale misiaczek jogi już tego nie pamięta albo jest za młody .

Na miejskich stadionach grają Hertha Berlin, Inter Mediolan, Paris Saint Germain. Ale stadiony te są własnością spółek miejskich i to one czerpią z tych obiektów korzyści, a nie kluby za pieniądze podatników tak jak to zrobiono w warszawie . W dodatku Legia miała do wynajmu kilkadziesiąt tysięcy metrów biur, które znajdą się w koronie nowego stadionu, i zarabiała na tym pieniądze . Piękny prezent towarzysze z PO zafundowali właścicielom zaprzyjaźnionej telewizji TVN .
A ty misiaczku jogi czepiasz się prezesa a takich wałków nie widzisz u własnych towarzyszy :o
Awatar użytkownika
karol
Posty: 3838
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

jogi balboa pisze:
karol pisze:Żadna inwestycja nie jest w stanie obronić się przed jej wykonaniem, bo ocenia się ją według tego co jest. A to co będzie, uwidoczni się dopiero po jej wykonaniu.
Tak, tak. Dlatego mówię wam. Zbudujmy ten port na Gubałówce. Sie zbuduje, to sie uwidoczni co bedzie po wykonaniu. A może sie obroni?
Nikt nie zabrania zapytać przewodniczącego EPL pana Donalda Tuska, dlaczego, będąc premierem RP, kazał wybudować Kanał żeglugowy do Portu Elbląg ;) Wyślij zapytanie, odpowie, jeśli zapyta się go kulturalnie. A port w Gubałówce możesz zaoferować z odpowiednim uzasadnieniem, pan przewodniczący na pewno zainteresuje się tematem, bo teraz to ma nawet więcej wpływów, niż miał.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 3838
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

AdrianM pisze:Zdecydowanie chłopakom chodziło o to drugie, przecież problem był z tym co oni wtedy wykładali ;)
W roku 2008 analiza ROI wskazała zwrot w ciągu 20 lat do kosztu samego przekopu w tym roku ok. 650 mln zł. Szok był tak duży, że przeprowadzono specjalne badania i w roku 2013 PDT zaaprobował realizację inwestycji w latach 2020-2022. Ktoś inny to realizuje wprawdzie, ale idzie zgodnie z planem :) [edit]zapomniałem dodać, że koszt 880 mln zł. za sam przekop to ustalono właśnie wtedy, a razem z kanałem określono na 2,3 mld zl. według cen 2013 roku
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 3838
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: karol »

Napoleon pisze:A tak generalnie, to jaki jest cel budowy tego kanału? Taki konkretny, z docelowymi wyliczeniami ile tamtędy musi przepływać towarów by ta inwestycja się jakoś zbilansowała. Ktoś może wie?
...
10% masy towarowej Portu Morskiego Gdańsk ma być transportowane do portu satelitarnego Elbląg, takie coś, jak Hamburg-Brunsbuttel, gdzie też barkami chcą odciążyć zatłoczony port. W roku 2013 w momencie podjęcia decyzji, było to około 3 mln ton, teraz wychodzi na 5 mln ton :( Tylko jak to upchać w Elblągu, który aktualnie jest przystosowany do góra 1,5 mln ton w skali rocznej? i to przy dużym wysiłku logistycznym i spedycyjnym. Tego PDT nie określił, bo uznał port za partnera publiczno-prawnego, ale z autostradami też tak było, a zapewniły szalony rozwój wzdłuż swoich tras i nie tylko.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
AdrianM
Posty: 1494
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Jak widać PDT ostatnio nie może sie dogadać z dołami partyjnymi. Może po prostu nie zrozumieli o co mu chodziło? Może nie objaśnił wyraźnie, kto i jak na tym zarobi lub może właściwie o to teraz cała piana idzie :lol:

Podoba mi się, jak często gęsto napoleony nie wtajemniczone we wszystko próbują dociec jaki w tym czy innym projekcie jest sens lub (nie dla filozofów) cel :diabel:

Problemy nie są w tym, że pomysł jest konieczine dobry lub chory, tylko czy aby wynajęta koparka ma tą odpowiednią krzywiznę łyżek do wybierania, a na tym zna się już chyba najlepiej PDT :aniol: A może problem w tym, że wizerunkowo już drugiej stronie nie pasuje, aby tamtędy pływała nie ta Kaczka co trzeba? :P
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 71
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: SiSi »

karol pisze:
Napoleon pisze:A tak generalnie, to jaki jest cel budowy tego kanału? Taki konkretny, z docelowymi wyliczeniami ile tamtędy musi przepływać towarów by ta inwestycja się jakoś zbilansowała. Ktoś może wie?
...
10% masy towarowej Portu Morskiego Gdańsk ma być transportowane do portu satelitarnego Elbląg, takie coś, jak Hamburg-Brunsbuttel, gdzie też barkami chcą odciążyć zatłoczony port. W roku 2013 w momencie podjęcia decyzji, było to około 3 mln ton, teraz wychodzi na 5 mln ton :( Tylko jak to upchać w Elblągu, który aktualnie jest przystosowany do góra 1,5 mln ton w skali rocznej? i to przy dużym wysiłku logistycznym i spedycyjnym. Tego PDT nie określił, bo uznał port za partnera publiczno-prawnego, ale z autostradami też tak było, a zapewniły szalony rozwój wzdłuż swoich tras i nie tylko.
Pytanie kto zaplaci za taki shunting? Porty trojmiasta czy tez panstwo? Od razu dodaje, ze klienci beda raczej sceptycznie nastawieni dla takiego rozwiazania i raczej na pewno nie zaakceptuja wiekszych kosztow.
Kolejna sprawa, shunting do Elblaga to beda 2-3 dni? Jest to, obecnie, wbrew oczekiwaniom rynku. Przy podobnych stawkach za TEU klienci wybieraja szybsze polaczenie. Trudno przewidywac 3-4 lata do przodu, jednak mozna zaryzykowac teze, ze ta tendencja sie utrzyma.

Feedery raczej odpadaja, niewiele pozostalo w EU kontenerowcow dowozowych o zanurzeniu mniejszym niz 5,5 m. Nawet jesli sluza bedze na 6.5 m tp w przypadku feederow nie zmienia zbyt wiele. Tak aby zobrazowac o czym mowimy, najstarsza jednostka Unifeedera Marja ma ok. 7,6 m zanurzenia. Jest to juz typ schodzacy. Wszystkie nowsze sa zazwyczaj wieksze. Maersk od niedawna jako feedery na Baltyku uzytkuje statki 5000 TEU.Ta tendecja bedzie raczej kontynuowana.
Statek o którym pisales 100 x12-14 m bedzie mial z 250 - 500 TEU max nominalnie. Barka jeszcze mniej. Pytanie jak bedzie wygladalo ich uzycie na Baltyku, a nie na Elbie.
W obu przypadkach, pozyskanie statkow lub barek, pojawia sie pytanie, kto za to zaplaci?

Dalej, przekop w obecnej formie to troche strzal w stope, ze wzgledu na sluzy nie moze byc tanio dostosowany - w przyszlosci - do rosnacych gabarytow jednostek plywajacych.
No chyba, ze od razu zakladamy, ze jedynie barki i nic wiecej.
Jesli inwestycja okaze sie trafna to co? Jak w Panamie, kopiemy nowy przekop pod wieksza sluze?
Wez pod uwage, ze poczatkowy koszt przekopu by szacowany na 880 mln, obecnie jest to ponad 1300 mln, z pewnoscia wzrosnie i nie jest to jeszcze koniec wydatkow, raczej ich poczatek.

Ostatnie, przez ostatnie lata, pomimo checi, jest problem z pozyskaniem klientow z Czech, Slowacji oraz Austrii do korzyastania z DCT, ze wzgledu na jakosc polaczen kolejowych, pomimo tego, ze polaczenia kolejowe z ow krajów do DCT sa o ok. 1/3 tansze niz do Hamburga. W zwiazku z tym, czy nie lepiej przeznaczyc wspomniane powyzej srodki na modernizacje linii kolejowych, niz Elblag?
...
ODPOWIEDZ