Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-08-24, 17:47
Jakoś nie umiem zachować powagi przy tym pomyślekarol pisze:cały czas z powagą lansuje się dodatkowy szlak wiślany.
Jakoś nie umiem zachować powagi przy tym pomyślekarol pisze:cały czas z powagą lansuje się dodatkowy szlak wiślany.
"Nasram sąsiadowi na wycieraczkę. Ale będzie śmiesznie. hyhy."A skąd jogi przeświadczenie, że przekop nie dostarczy nam rozrywki?
Tak, tak. Dlatego mówię wam. Zbudujmy ten port na Gubałówce. Sie zbuduje, to sie uwidoczni co bedzie po wykonaniu. A może sie obroni?karol pisze:Żadna inwestycja nie jest w stanie obronić się przed jej wykonaniem, bo ocenia się ją według tego co jest. A to co będzie, uwidoczni się dopiero po jej wykonaniu.
jeżeli Stadion Narodowy ma zapewnić tylko rozrywkę to kanał pobije go na głowę bo zamiast rozrywki zarobią mariny hotele restauracje a z możliwości otwarcia zalewu na morze skorzysta i zarobi transport . Zresztą tak się składa ,że jest jeszcze jeden stadion Legi Warszawa gdzie w swoim czasie za rządów HGW w ratuszu podjęto decyzje o przekazaniu 365 mln złoty z budżetu miasta spółce ITI inaczej Wejchert i Walter z TVN , którzy prawidłowo jakojogi balboa pisze:
Poza tym Stadion Dziesięciolecia przynajmniej zapewnił i wciąż zapewnia rozrywkę milionom Polaków bez względu na przekonania polityczne. Kanał zapewnia "rozrywkę" co najwyżej wąskiej grupie oszołomów pod przywództwem zakompleksionego gnoma zwanego potocznie "prezesem".
Nikt nie zabrania zapytać przewodniczącego EPL pana Donalda Tuska, dlaczego, będąc premierem RP, kazał wybudować Kanał żeglugowy do Portu Elbląg Wyślij zapytanie, odpowie, jeśli zapyta się go kulturalnie. A port w Gubałówce możesz zaoferować z odpowiednim uzasadnieniem, pan przewodniczący na pewno zainteresuje się tematem, bo teraz to ma nawet więcej wpływów, niż miał.jogi balboa pisze:Tak, tak. Dlatego mówię wam. Zbudujmy ten port na Gubałówce. Sie zbuduje, to sie uwidoczni co bedzie po wykonaniu. A może sie obroni?karol pisze:Żadna inwestycja nie jest w stanie obronić się przed jej wykonaniem, bo ocenia się ją według tego co jest. A to co będzie, uwidoczni się dopiero po jej wykonaniu.
W roku 2008 analiza ROI wskazała zwrot w ciągu 20 lat do kosztu samego przekopu w tym roku ok. 650 mln zł. Szok był tak duży, że przeprowadzono specjalne badania i w roku 2013 PDT zaaprobował realizację inwestycji w latach 2020-2022. Ktoś inny to realizuje wprawdzie, ale idzie zgodnie z planem [edit]zapomniałem dodać, że koszt 880 mln zł. za sam przekop to ustalono właśnie wtedy, a razem z kanałem określono na 2,3 mld zl. według cen 2013 rokuAdrianM pisze:Zdecydowanie chłopakom chodziło o to drugie, przecież problem był z tym co oni wtedy wykładali
10% masy towarowej Portu Morskiego Gdańsk ma być transportowane do portu satelitarnego Elbląg, takie coś, jak Hamburg-Brunsbuttel, gdzie też barkami chcą odciążyć zatłoczony port. W roku 2013 w momencie podjęcia decyzji, było to około 3 mln ton, teraz wychodzi na 5 mln ton Tylko jak to upchać w Elblągu, który aktualnie jest przystosowany do góra 1,5 mln ton w skali rocznej? i to przy dużym wysiłku logistycznym i spedycyjnym. Tego PDT nie określił, bo uznał port za partnera publiczno-prawnego, ale z autostradami też tak było, a zapewniły szalony rozwój wzdłuż swoich tras i nie tylko.Napoleon pisze:A tak generalnie, to jaki jest cel budowy tego kanału? Taki konkretny, z docelowymi wyliczeniami ile tamtędy musi przepływać towarów by ta inwestycja się jakoś zbilansowała. Ktoś może wie?
...
Pytanie kto zaplaci za taki shunting? Porty trojmiasta czy tez panstwo? Od razu dodaje, ze klienci beda raczej sceptycznie nastawieni dla takiego rozwiazania i raczej na pewno nie zaakceptuja wiekszych kosztow.karol pisze:10% masy towarowej Portu Morskiego Gdańsk ma być transportowane do portu satelitarnego Elbląg, takie coś, jak Hamburg-Brunsbuttel, gdzie też barkami chcą odciążyć zatłoczony port. W roku 2013 w momencie podjęcia decyzji, było to około 3 mln ton, teraz wychodzi na 5 mln ton Tylko jak to upchać w Elblągu, który aktualnie jest przystosowany do góra 1,5 mln ton w skali rocznej? i to przy dużym wysiłku logistycznym i spedycyjnym. Tego PDT nie określił, bo uznał port za partnera publiczno-prawnego, ale z autostradami też tak było, a zapewniły szalony rozwój wzdłuż swoich tras i nie tylko.Napoleon pisze:A tak generalnie, to jaki jest cel budowy tego kanału? Taki konkretny, z docelowymi wyliczeniami ile tamtędy musi przepływać towarów by ta inwestycja się jakoś zbilansowała. Ktoś może wie?
...