ki diabeł ?

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4479
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Na Shipspotting też się nad tym zastanawiali: http://www.shipspotting.com/modules/new ... t_id=20745
Adam
Posty: 1739
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

U nas też już było i to dawno:
Sam okręt jest całkiem dobrze znany, bo nie raz robiono już podobne "poszukiwania"
jefe de la maquina
Posty: 787
Rejestracja: 2007-10-27, 00:01

statek wyposazony w turbine gazowa.

Post autor: jefe de la maquina »

Zdjecie z gory duzo ne mowi, ale zdjecie od tylu wskazuja, ze statek jest wyposazony w turbine gazowa duzej mocy. Na zdjeciach od tylu widac pod wydechem spalin uklad filtrow powietrza dolotowego. Zwraca uwage uskok na rufie o zookraglych profilu, by zmniejszyc "drag effect".
Nie mozna wykluczyc, ze jest to jednostka do bicia rekordu szybkosci na akwenach gdzie wystepuje duze falowanie, np. przejscia przez Atlantyk. Wskazuje na to kadlub (mono-hull), gdyz na plaskich akwenach zastosowany by raczej wodolot.
W napedach z turbinami gazowymi stosuje sie silniki spalinowe jako podstawowy naped, zas turbina gazowa jest uzywana sporadycznie np w czasie ataku (patrz polskie kutry torpedowe w latach 70-ych). W ukladach duzej mocy, silink spalinowy jest rowniez potrzebny do rozruchu turbiny gazowej (rowiazanie Westinghousa w ukladach stacjonarnych).
Jefe
ODPOWIEDZ