Strona 7 z 8

Re: Statki śródlądowe

: 2013-04-21, 23:50
autor: W.Danielewicz
Pchacz typu TUR

Re: Statki śródlądowe

: 2013-04-21, 23:51
autor: W.Danielewicz
Pchacz typu BAWÓŁ

Re: Statki śródlądowe

: 2013-04-21, 23:57
autor: W.Danielewicz
No i pchacz typu BIZON III

Re: Statki śródlądowe

: 2013-04-21, 23:59
autor: W.Danielewicz
Pchacz typu ŻUBR

Re: Statki śródlądowe

: 2013-04-22, 00:01
autor: W.Danielewicz
A ponieważ mam sentyment do lodołamaczy to poniżej rysunki z mojej stoczni

Re: Statki śródlądowe

: 2013-04-22, 00:06
autor: W.Danielewicz
No i na koniec lodołamacz PANTERA ex Panther, ex Drewenz również z mojej stoczni

Re: Statki śródlądowe

: 2013-04-22, 13:12
autor: RyszardL
Bardzo fajne te rysunki. Nie widziałem, że jest aż tyle typów pchaczy.
W.Danielewicz pisze:A ponieważ mam sentyment do lodołamaczy to poniżej rysunki z mojej stoczni
Też byłbym mocno sentymentalny na Twoim miejscu, jakbym przez pól roku miał zimę dookoła. :-(

Re: Statki śródlądowe

: 2013-04-26, 06:34
autor: admiralcochrane
A kiedy książka? Myślę, że wielu tu na nią czeka :-)

Re: Statki śródlądowe

: 2013-06-19, 18:05
autor: czesław.g
A ja dodam Sokoła

Re: Statki śródlądowe

: 2013-06-19, 19:39
autor: rudas
A ja dodam "Mirę" z Gliwickiego Portu (ex wojskowa motorówka transportowa MT8 z lat 60-tych)

Re: Statki śródlądowe

: 2013-06-20, 12:29
autor: mjg
"FRANCJA" na Wiśle:
http://www.graptolite.net/river/Francja.html
Pozdrawiam

Re: Statki śródlądowe

: 2013-06-22, 23:38
autor: W.Danielewicz
Rysunek holownika SOKÓŁ całkiem sympatyczny. Ale mam tu kilka uwag:
1. stewa dziobowa powinna być prosta.
2. maszt na dziobie był wyższy
3. falszburta bardziej dłuższa zachodząca do 1/3 okna.
4. brak na rzucie bocznym klapy[ jest ona na rzucie górnym] podobnie koła ratunkowe [chyba powinny być ciut grubsze]
5. szyby w sterówce za dzwiami nie było.
6. rufa powinna być bardziej podcięta.
7. brak barierki na nadbudówce dziobowej i knagi na falszburcie
8. wywietrzniki przy kominie powinny być czarne

Re: Statki śródlądowe

: 2014-08-07, 22:36
autor: rudas
"KAZIMIERZ WIELKI" (nazwa od 1948 roku)
poprzednia nazwa "JUPITER" - holownik parowy tylnokołowy
rok budowy 1900
stocznia: Gustav Koch Werft, Stettin.

najstarszy w Europie pływający tylnokołowiec

zdjęcie wykonałem w lipcu 2014 w Kazimierzy Dolnym nad Wisłą

Re: Statki śródlądowe

: 2014-08-09, 13:15
autor: RyszardL
Bardzo fajny ten stateczek :wink: . Mnie się tak właśnie zdawało, że służy turystom w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą.
Teraz ma pewnie napęd dieslowski.

Re: Statki śródlądowe

: 2014-08-10, 18:43
autor: rudas
"Kazimierz Wielki" ma teraz 1 silnik wysokoprężny czterosuwowy typu TMD162F, 6 cylindrowy, produkcji: Volvo-Penta o mocy 400 kW

więcej zdjęć tylnokołowca zamieściłem na na profilu "Port Gliwice" na Facebook

Re: Statki śródlądowe

: 2020-07-06, 11:50
autor: Piotr S.
Nie za bardzo miałem gdzie upchnąć ten news ale tutaj wydaje mi się ,że jest odpowiednie miejsce .
Stocznia Płocka zbudowała częściowo wyposażony śródlądowy statek pasażerski Nicko Spirit przyjmie na swoje trzy pokłady 170 pasażerów przy 38-osobowej załodze.
Ma być eksploatowany na Renie. Menie i Mozeli. https://www.portalmorski.pl/stocznie-st ... o-holandii