pothkan pisze:O ile kojarzę, to były kutry spośród niedokończonych i pozzostawionych w Świnoujściu (no i zapewne do tego ostałych się po sowieckiej grabieży). Czyli ogólnie z przedziału KFK 637-750 (z przerwami), może nawet późniejsze.
Raczej były to kutry późniejsze, bo losy kutrów z przedziału 637-750 były następujące:
KFK 637 - Travemünde, ukończony jak kuter rybacki "Godewind", służba w GM/SA
KFK 638 - Travemünde, dalsze losy nieznane
KFK 639 - Travemünde, 1956 złomowany w Hamburgu
KFK 640 - Travemünde, służba w GM/SA, luty 1992 skreślony z rejestru
KFK 641 - Travemünde, 09.1966 r. złomowany
KFK 642 - Travemünde, 1982 r. sprzedany za granicę, lecz złomowany w Cuxhaven
KFK 643 - 655 - w Travemünde, losy końcowe nieznane
KFK 656 - Travemünde, 1965 r. sprzedany nad Zatokę Perską
KFK 657 - Travemünde, losy nieznane
KFK 658 - Kirkenes - NKi 716, potem sprzedany (?) do RFN, 1976 skreślony z rejestru
KFK 659 - 05.1946 przekazany ZSRR
KFK 660 - Travemünde , losy nieznane
KFK 661 - jak wyżej
KFK 662 - Kirkens, NKi 717, 07.1949 już w RFN
KFK 663 - 04 .1946 przekazany ZSRR
KFK 664 - jak wyżej
KFK 665 - w Travemünde, budowa ukończona, 04.46 przekazany następnie ZSRR (nawy brak)
KFK 666 - Travemünde, losy końcowe nieznane
KFK 667 - Travemünde, 08.1946 - rezerwuar części zamiennych
KFK 668 - Travemünde, losy po r. 1951 nieznane
KFK 669 - Travemünde, przekazany prywatnemu armatorowi
KFK 670 - 671 -Travemünde, losy nieznane
KFK 672 - Travemünde, 1946 pod nazwą TRA 7, dalsze losy nieznane
KFK 673 - Travemünde, losy nieznane
KFK 674 - Travemünde, 08.1946, pocięty na złom?
KFK 675 - Travemünde, losy nieznane
KFK 676 - Travemünde, niegotowy, 01.46 w Kilonii, przekazany ZSRR, dalszych losy nieznane
KFK 677 - zniszczony przez alianckie lotnictwo 12.03.1945 w stoczni Burmeister (Dania)
KFK 678 - Travemünde, losy nieznane
KFK 679 - 680 oraz KFK 683 - 699 zniszczone przez alianckie lotnictwo 12.03.1945 w stoczni Burmeister (Dania) - nr 681-682 ni są wymienione
KFK 700 - 739 zlecenia zostały już udzielone
KFK 740 - 752 - budowa dokończona przez Duńczyków, małe kutry rybackie, żadne KFK we właściwym tego słowa znaczeniu. W zasadzie klasyfikowane jako KFK, ale wydane Danii.
KFK 753 - 912 - budowa nie zaczęta
KFK 913 - 1022 - budowa rozpoczęta we Francji, nie wiadomo w jakim stopniu zaawansowana
KFK 1023 - 1072 - Adriatyk, 1945 nie wiadomo w jakim stopniu budowa zaawansowana
więcej numerów już nie przydzielono.
powstaje więc zasadnicze pytanie, czy polskie kutry rybackie to były rzeczywiście KFK? IMHO to były jednostki złożone z pozostałych na terenie stoczni elementów, a nie całe kutry z przydzielonymi numerami.
Dane z książki Herwiga Dannera o nm. KFK, w tłumaczeniu pomógł mi kolega
p.s. co to są za wykazy Wojciecha Zientary? Jakaś książka czy strona w internecie?