31.) Arka 186(?) Wła-113, nr budowy 137
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 137, wodowany poł.VIII.1954, ukończony 31.VIII.1954
PRS 43044 --> od 1975: PRS 430044; sygnał wywoławczy SNDJ (odebrany w latach 1972/1973)
charakterystyka w I.1959: 74.84 BRT, 28.07 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.23(rej.)×6.36×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.46 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5109, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
charakterystyka w I.1974: 74.84 BRT, 28.07 NRT, 36 ton; 24.00(całk.)/23.23(rej.)×6.36×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.46 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5109, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
poł.VIII.1954: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
31.VIII.1954: ukończony jako Arka 186(?) Wła-113 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Władysławowo)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
3.IX.1954: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni
1.VII.1955: po raz pierwszy wypłynął na połowy ekspedycyjne na Morzu Północnym
19.III.1956: Arka 186(?) Gdy-249 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
31.V.1958 godz. 06.15: wchodząc do portu gdyńskiego, staranował (szyper Henryk Cybulski) należący do Komendy Portu Wojennego Hel kuter „K-4”, poczym
oba kutry uderzyły zacumowany prze Nabrzeżu Pomorskim, statek pasażerski „Mazowsze”
kuter „Arki” doznał wyłamania stewy dziobowej i nadburcia
II.1964: załoga kutra uratoała młodego wilka, który dryfował na krze na płn.-wsch. od Helu, przekazano go do oliwskiego ogrodu zoologicznego
1.I.1965: Gdy-249 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
29.XI.1966: Gdy-249 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
przejmował szyper Julian Jakowicki i kierownik maszyn Wojciech Klaman
17.XII.1966: Wła-167(Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
23.II.1971 godz. 18.45: w czasie podchodzenia do portu we Władysławowie, przy wysokiej fali kuter uderzył stępką o grunt
VII.1975: przeznaczony do kasacji
9.IX.1975: przekazany Marynarce Wojennej Rzeczpospolitej Polskiej
zatopiony na Depce w ramach ćwiczeń artyleryjskich
32.) Arka 187(?) Wła-114, nr budowy 138
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 138, wodowany IX.1954, ukończony 11.IX.1954
PRS 43045--> od 1975: PRS 430045c SNDP (odebrany w latach 1972/1973)
charakterystyka w I.1959: 74.79 BRT, 28.08 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.26(rej.)×6.38×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.46 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5110, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
charakterystyka w I.1974: 74.79 BRT, 28.08 NRT, 36 ton; 24.00(całk.)/23.26(rej.)×6.38×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.46 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5110, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
pocz.IX.1954: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
10.IX.1954: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni jako Wła-114
11.IX.1954: ukończony jako Arka 187(?) Wła-114 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Władysławowo)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
19.III.1956: Arka 187(?) Gdy-250 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
1.I.1965: Gdy-250 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
21.I.1967: Gdy-250 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
przekazywał szyper Tadeusz Gaweł i kierownik maszyn Stefan Went, przejmował szyper Władysław Koss
31.I.1967: Wła-169 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
4./5.IV.1970: w czasie silnego sztormu, w porcie władysławowskim w wyniku uderzania o inne kutry, częściowemu rozbiciu uległy burty kutra
1.II.1971 godz. 15.40: w czasie podchodzenia do glówek portowych Władysławowa, kuter uderzył stępką o grunt, deformując kadłub
przyczyną był napływający z pływem piasek, który spłycił tor wodny
III.1975: przeznaczony do kasacji
9.IX.1975: przekazany Marynarce Wojennej Rzeczpospolitej Polskiej
zatopiony na Depce w ramach ćwiczeń artyleryjskich
33.) Arka 188(?) Wła-115, nr budowy 139
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 139, wodowany poł.X.1954, ukończony 28.X.1954
PRS 43046; sygnał wywoławczy SNDS
charakterystyka w I.1959: 74.75 BRT, 28.04 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.25(rej.)×6.37×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.46 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5111, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
poł.X.1954: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
23.X.1954: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni jako Wła-115
28.X.1954: ukończony jako Arka 188(?) Wła-115 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Władysławowo)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
17.XII.1955(?): Arka 188(?) Gdy-251 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
XII.1964: w ciężkim sztormie na Skagerraku podjął (szyper Stanisław Bojke) z tonącego duńskiego kutra dwóch rybaków i przewiózł ich do Skagen
1.I.1965: Gdy-251 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
27.IV.1966: Gdy-251 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Gdynia)
po 27.IV.1966: Koł-162 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Kołobrzeg)
12.IX.1972: wycofany z eksploatacji
przekazany Zarządowi Powiatowemu TKKF w Koninie, przeprowadzony do Szczecina, gdzie miał być dostosowany do żeglugi śródlądowej
dalsze losy nieznane
34.) Arka 189(?) Gdy-205, nr budowy 140
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 140, wodowany pocz.XI.1954, ukończony 12.XI.1954
PRS 43047; sygnał wywoławczy SNEA (odebrany w latach 1972/1973)
charakterystyka w I.1959: 74.75 BRT, 27.61 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.22(rej.)×6.40×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.42 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5112, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
charakterystyka w I.1974: 74.75 BRT, 27.61 NRT, 36 ton; 24.00(całk.)/23.22(rej.)×6.40×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.42 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5112, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
pocz.XI.1954: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
12.XI.1954: ukończony jako Arka 189(?) Gdy-205 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
17.XI.1954: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni
24.I.1955: wypłynął wraz z kutrem „Gdy-205” i statkiem badawczym „Birkut” (Gdy-201) na wody Skagerraku, w celu przetestowania tuki pelagicznej
systemu Larsena
13.X.1959: w trakcie przejścia Kanałem Kilońskim zderzył się z nabrzeżem
1.I.1965: Gdy-205 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
30.V.1967: Gdy-205 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
przekazywał szyper Józef Kreft i kierownik maszyn Eugeniusz Wende, przejmował szyper Grzegorz Borna
10.VI.1967: Wła-173 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1974/1975: wycofany z eksploatacji
III.kw.1976: wyposażęnie stałe i ruchome zostało zdjęte z kutra
13.X.1976: kadłub nieodpłatnie przekazany Przedsiebiorstwu Realizacji Filmów „Zespoły Filmowe”
1976/1978: kadłub wykorzystywany jako rekwizyt w filmach „Na srebrnym globie” i „Zwycięzca”
dalsze losy nieznane
35.) Arka 190(?) Gdy-206, nr budowy 141
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 141, wodowany poł.XI.1954, ukończony 27.XI.1954
PRS 43048; sygnał wywoławczy SNEB (odebrany w latach 1972/1973)
charakterystyka w I.1959: 75 BRT, 28 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.20(rej.)×6.40×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5113, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
poł.XI.1954: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
27.XI.1954: ukończony jako Arka 190(?) Gdy-206 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
27.V.1957 ok. godz. 03.00: 6 Mm na płn.-wsch. od latarni morskiej w Helu, zderzył się (szyper Lech Jakubowski) ze szwedzkim parowcem „Grano”
24.I.1960 ok. godz. 17.50: 2 Mm na płn. od latarni morskiej w Jastarni, zderzył się (szyper Józef Sprada) z kutrem „Gdy-209”
25.IV.1960 godz. 14.00: na łowisku „S 5”, we mgle zderzył się (szyper Jan Pikniczka) z kutrem „Gdy-237”
5.IV.1961 godz. 02.55: na płn.-wsch. od latarni Helskiej, w odległości ok. 3 Mm od brzegu, zderzył się z kutrem „Gdy-193”
15.X.1961 godz. 22.40: uszkodził (szyper Jerzy Adryański) nabrzeże w przystani Holtenau
15.X.1961 godz. 22.55: wszedł na mieliznę w odległości kabla na płn.-wsch. od latarni Friedrich-Ort
1.I.1965: Gdy-206 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1966: Koł-159 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Barka”; Kołobrzeg)
17.I.1968 godz. 19.05: w czasie śnieżycy osiadł na mieliźnie (szyper Eugeniusz Jurczak) przy wejściu do portu we Władysławowie, ściągnięty przez kuter
ratowniczy „Muszla”
1972/1973: skreślony z Rejestru PRS
36.) Arka 191(?) Gdy-207, nr budowy 142
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 142, wodowany pocz.XII.1954, ukończony 10.XII.1954
PRS 43049; sygnał wywoławczy SNEC (odebrany w latach 1972/1973)
charakterystyka w I.1959: 74.75 BRT, 27.61 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.20(rej.)×6.39×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5114, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
charakterystyka w I.1974: 74.75 BRT, 27.61 NRT, 36 ton; 24.00(całk.)/23.20(rej.)×6.39×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5114, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
pocz.XII.1954: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
10.XII.1954: ukończony jako Arka 191(?) Gdy-207 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
14.XII.1954: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni
14.I.1958: wszedł na mieliznę na płn.-zach. od Rozewia
16.I.1958: ściągnięty przez kuter ratowniczy „Muszla”
18.XII.1959 godz.06.40: najechał na pozbawioną świateł pławę „HL 1”
4.V.1964: cumując do Nabrzeża Warsztatowego „Arki” został uderzony przez manewrujący w kuter „Gdy-228”
6.IX.1964 godz. 13.20: na Morzu Północnym został uderzony (szyper Zygmunt Woźniczka) w rufę, przez trawler „Oława” (Szn-58)
kuter doznał złamania nadburcia, pogięcia wsporników i uszkodzenia rufowego masztu
1.I.1965: Gdy-207 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
14.V.1966: Gdy-207 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
przekazywał szyper Roman Nowicki i kierownik maszyn Mieczysław Sokołowski, przejmował szyper Czesław Konkol
31.V.1966: Wła-164 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
22.III.1971: w czasie podchodzenia do wejścia portu we Władysławowie, kuter uderzył stępką o kilkukrotnie o grunt, uszkadzając kadłub
przyczyną były naniesione sztormową aurą żwirowe rumowiska, który spłycił tor wodny
VIII.1974: uznany za zbędny
III.1975: zakończono rozbiórkę na opał i złom
37.) Arka 192(?) Gdy-208, nr budowy 143
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 143, wodowany I.poł.XII.1954, ukończony 21.XII.1954
PRS 43050 --> od 1975: PRS 430050; sygnał wywoławczy SNEG (odebrany w latach 1972/1973)
charakterystyka w I.1959: 74.82 BRT, 27.85 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.25(rej.)×6.41×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5118, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
charakterystyka w I.1974: 74.82 BRT, 27.85 NRT, 36 ton; 24.00(całk.)/23.25(rej.)×6.41×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5118, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
I.poł.XII.1954: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
18.XII.1954: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni jako Gdy-208
21.XII.1954: ukończony jako Arka 192(?) Gdy-208 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
1.I.1965: Gdy-208 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
7.X.1966: Gdy-208 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
przekazywał szyper Franciszek Uzdrowski i kierownik maszyn Marian Zięba, przejmował Leon Truszke
28.X.1966: Wła-165 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
5.IV.1967 o godz. 06.00: na łowisku bałtyckim w gęstej mgle, zderzył się (szyper Leon Truszke) z kutrem „Ust-103”, odnosząc poważne uszkodzenia
28.XII.1970 ok. godz. 17.55: w czasie podchodzenia do wejścia portu we Władysławowie, kuter uderzył stępką o grunt, uszkadzając kadłub
przyczyną były naniesione prądem piaskowo-żwirowe rumowiska, który spłycił tor wodny
VII.1975: uznany za zbędny
IX.1975: przekazany Marynarce Wojennej Rzeczpospolitej Polskiej
zatopiony na Depce w ramach ćwiczeń artyleryjskich
38.) Arka 193(?) Gdy-209, nr budowy 144
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 144, wodowany poł.XII.1954, ukończony 27.XII.1954
PRS 43051 --> od 1975: PRS 430051; sygnał wywoławczy SNEP (odebrany w latach 1972/1973)
charakterystyka w I.1959: 74.96 BRT, 27.59 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.24(rej.)×6.39×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5120, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
charakterystyka w I.1974: 74.96 BRT, 27.59 NRT, 36 ton; 24.05(całk.)/23.24(rej.)×6.39×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5120, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
poł.XII.1954: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
27.XII.1954: ukończony jako Arka 193(?) Gdy-209 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
31.XII.1954: przekazany Przedsiębiorstwu Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
10.I.1955: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni
24.I.1960 ok. godz. 17.50: 2 Mm na płn. od latarni morskiej w Jastarni, zderzył się (szyper Tadeusz Gaweł) z kutrem „Gdy-206”
1.I.1965: Gdy-209 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
10.I.1967: Gdy-209 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
z ramienia „Szkunera” kuter przejmowali szyper Władysław Bolda i kierownik maszyn Zygmunt Kwiatkowski
31.I.1967: Wła-168 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
20.XII.1967: w trakcie podejścia do portu we Władysławowie, przy posztormoerj fali i wietrze o sile 8 stopni w skali Beauforta, osiadł na mieliźnie (szyper
Tadeusz Bolda) powstałej z naniesionego piasku, zszedł z niej samodzielnie
VIII.1975: uznany za zbędny
X.1976: zakończono rozbiórkę na złom i metal
39.) Arka 194(?) Gdy-210, nr budowy 145
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 145, wodowany poł.XII.1954, ukończony 27.XII.1954
PRS 43052 --> od 1975: PRS 430052; sygnał wywoławczy SNEQ (odebrany w latach 1972/1973)
charakterystyka w I.1959: 75.05 BRT, 27.97 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.22(rej.)×6.40×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5121, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
charakterystyka w I.1975: 75.05 BRT, 27.97 NRT, 36 ton; 24.00(całk.)/23.22(rej.)×6.40×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5121, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
poł.XII.1954: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
27.XII.1954: ukończony jako Arka 194(?) Gdy-210 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
31.XII.1954(?): przekazany Przedsiębiorstwu Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
18.I.1955: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni
IX.1959: na Zatoce Biskajskiej poławiał tuńczyka na wędy
po powrocie bazował w Helu, pełnił funkcję kutra zwiadu rybackiego
2.V.1962: Hel-107 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
26.IV.1975: przeznaczony do kasacji
rozebrany na złom i metal
40.) Arka 195(?) Gdy-231, nr budowy 146
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 146, wodowany poł.XII.1954, ukończony 27.XII.1954
PRS 43053; sygnał wywoławczy SNER
charakterystyka w I.1959: 74.96 BRT, 27.79 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.21(rej.)×6.39×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5122, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
poł.XII.1954: wodowany jako Gdy-211 dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
27.XII.1954: ukończony jako Arka 195(?) Gdy-231 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
31.XII.1954(?): przekazany Przedsiębiorstwu Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
22.I.1955: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni
4.VII.1963 godz. 00.30: na Bałtyku, przy dobrej pogodzie zderzył się (szyper Grzegorz Dorna) z kutrem „Gdy-189”
1.I.1965: Gdy-231 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
IX./X.1966: Gdy-231 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Koga”; Gdynia)
przekazywali szyper Grzegorz Borna i kierownik maszyn Stanisław Krawczyk, przyjmowali Józef Necel i Władysław Matuszewski
10.X.1966: Hel-124 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
19./20.XII.1966: z zacumowanego w porcie helskim kutra, wypadł i utonął zastępca szypra
1.XII.1968: skreślony z ewidencji armatora
13.III.1973(?): zakończnie rozbiórki na opał i złom
41.) Arka 196(?) Gdy-232, nr budowy 147
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 147, wodowany poł.IV.1955, ukończony 30.IV.1955
PRS 43054 --> od 1975: PRS 430054; sygnał wywoławczy SNFK (odebrany w latach 1972/1973)
charakterystyka w I.1959: 74.24 BRT, 26.17 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.24(rej.)×6.39×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5123, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
charakterystyka w I.1974: 74.24 BRT, 26.17 NRT, 36 ton; 24.00(całk.)/23.24(rej.)×6.39×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.41 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5123, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
poł.IV.1955: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
30.IV.1955: ukończony jako Arka 196(?) Gdy-232 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna
6.V.1955: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni
XII.1955: wyszedł z Gdyni wraz z „Gdy-234” na łowiska Skagerraku, na próbne połowy tuką pelagiczną
28.IV.1958 godz. 12.08: na płd. od pławy „Hel 2”, idąc pod trałem, zderzył się (szyper Brunon Andryskowski) z poławiającym kutrem „Wła-45”
1.I.1965: Gdy-232 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
11.VIII.1966: Hel-122 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
8.VIII.1976: wycofany z eksploatacji
rozebrany na złom i opał
42.) Arka 197(?) Gdy-233, nr budowy 148
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 148, wodowany poł.V.1955, ukończony 20.V.1955
PRS 43055 --> od 1975: PRS 430055; sygnał wywoławczy SNFU (odebrany w latach 1972/1973)
charakterystyka w I.1959: 77.15 BRT, 27.96 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.20(rej.)×6.40×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.44 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5125, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
poł.IV.1955: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
20.V.1955: ukończony jako Arka 197(?) Gdy-233 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna, jako pierwszy polski kuter rybacki wyposażony w echosondę marki Simrad
25.V.1955: przekazany Przedsiębiorstwu Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
27.V.1955: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni
9.XII.1955: wyszedł z Gdyni (szyper Feliks Hohn) wraz z „Gdy-235” na łowiska Skagerraku, na próbne połowy śledzi tuką pelagiczną
2.I.1956: wraz z kutrem „Gdy-234” wyszedł z Gdyni na łowiska
były to pierwsze w polskim rybołówstwie jednostki przemysłowego zwiadu rybackiego
5.VI.1956: wyruszył (szyper Feliks Hohn) wraz z „Gdy-234” w rejs rozpoznawczy na Fladen Grund
6.XII.1956: wyszedł (szyper Feliks Hohn) w raz z kutrami „Gdy-234” i „Gdy-235” na rozpoznanie łowisk w cieśninach duńskich
4.I.1957: wraz z kutrami „Gdy-234” i „Gdy-241” prowadził próbne połowy w Skagerraku
11.V.1963 godz. 03.55: w porcie gdyńskim zderzył się (szyper Józef Łukaszewicz) z kutrem „Gdy-14”
1.I.1965: Gdy-233 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
24.I.1966: Gdy-233 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
przekazywał szyperLeon Pek i kierownik maszyn Jan Szudziński, przejmował szypoer Kazimierz Mączkowiak
31.I.1966: Wła-157 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
przez pewien czas służył jako baza hodowli pstrąga w Zatoce Puckiej
VI.1978: uznany za zbędny i przeznaczony do kasacji
III.1980: zakończono rozbiórkę na opał i złom
UWAGA: nie wykluczone, że przekazany został Marynarce Wojennej Rzeczpospolitej Polskiej i zatopiony na Depce w ramach ćwiczeń
artyleryjskich
43.) Arka 199(?) Gdy-234, nr budowy 149
Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni, nr budowy 149, wodowany I.poł.IX.1955, ukończony 20.IX.1955
PRS 43056 --> od 1975: PRS 430056; sygnał wywoławczy SNFZ (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w I.1959: 77.46 BRT, 27.56 NRT, 53 tony; 24.00(całk.)/23.23(rej.)×6.39×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.44 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5126, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
charakterystyka w I.1974: 77.46 BRT, 27.56 NRT, 36 ton; 24.00(całk.)/23.23(rej.)×6.39×~2.60 m, głębokość kadłuba 2.44 m, wysokość boczna 3.04 m;
kadłub konstrukcji mieszanej, 1 pokład, 1 ładownia; 3-cyl. silnik Vølund DR-329, nr silnika 5126, rok produkcji 1954, 210 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 44 m2; 9 węzłów, załoga 7-9 osób
I.poł.IX.1955: wodowany dla Przedsiębiorstwa Połowów i Usług Rybackich „Arka” z siedzibą w Gdyni
20.IX.1955: ukończony jako Arka 199(?) Gdy-234 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
UWAGA: nazwa prawdopodobna, wyposażony w echosondę marki Simrad
22.IX.1955: zarejestrowany w Morskim Urzędzie Rybackim w Gdyni
XII.1955: wyszedł z Gdyni (szyper Józef Madycki) wraz z „Gdy-232” na łowiska Skagerraku, na próbne połowy tuką pelagiczną
2.I.1956: wraz z kutrem „Gdy-233” wyszedł z Gdyni na łowiska
były to pierwsze w polskim rybołówstwie jednostki przemysłowego zwiadu rybackiego
5.VI.1956: wyruszył (szyper Władysław Kurowski) wraz z „Gdy-233” w rejs rozpoznawczy na Fladen Grund
6.XII.1956: wyszedł w raz z kutrami „Gdy-233” i „Gdy-235” na rozpoznanie łowisk w cieśninach duńskich
4.I.1957: wraz z kutrami „Gdy-233” i „Gdy-241” prowadził próbne połowy w Skagerraku
1.I.1965: Gdy-234 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
9.II.1966: Gdy-234 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Gdynia)
przekazywali szyper Edward Rachmak i kierownik maszyn Stanisław Dominiak, przyjmowali Alfred Pieper i maszyn Jan Pieper
7.III.1966: Wła-159 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
4./5.IV.1970: w czasie silnego sztormu, w porcie władysławowskim w wyniku uderzania o inne kutry, częściowemu rozbiciu uległy burty kutra
V.1978: uznany za zbędny i przeznaczony do kasacji
III.1980: zakończono rozbiórkę na opał i złom
Źródła:
Blady Wiesław Polska Flota Rybacka w latach 1921-2001, Morski Instytut Rybacki, Gdynia 2002, ISBN 83-908885-9-9
Huras Bohdan Dalmor. Album Floty Pomorska Oficyna Wydawniczo-Reklamowa „PORTA MARE”, Gdańsk 2019, ISBN 978-83-62022-43-4
Huras Bohdan, Kuklik Mirosław, Necel Franciszek Kutry rybackie z Helu Wydawnictwo REGION Jarosław Ellwart, Gdynia 2019, ISBN 978-83-7591-648-5
Huras Bohdan, Necel Franciszek Rybacka flota Władysławowa Pomorska Oficyna Wydawniczo-Reklamowa „PORTA MARE”, Gdańsk 2015,
ISBN 978-83-62022-87-8
Leszczyński Ryszard Tragedie rybackiego morza. Tom III, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2006,
ISBN 83-922007-9-9
Miciński Jerzy, Kolicki Stefan Pod polską banderą, Seria Biblioteka Miesięcznika Morze tom 2, Wydawnictwo Morskie, Gdynia 1962
Rejestr 1959, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1959
Rejestr 1960, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1960
Rejestr 1961, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1961
Rejestr 1962, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1962
Rejestr 1965, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1965
Rejestr 1967, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1967
Rejestr 1968, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1968
Rejestr 1969, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1969
Rejestr 1970, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1970
Rejestr 1972, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1972
Rejestr 1974, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1974
Rejestr 1976, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1976
Rejestr 1979, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1979
Rejestr 1980, Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1980
Ropelewski Andrzej Ludzie „Dalmoru”, Wydawnictwo „Marpress”, Gdańsk 1997, ISBN 83-87291-24-2
Ropelewski Andrzej Półwiecze „Dalmoru” na oceanach świata 1946-1996, Wydawnictwo „Marpress”, Gdańsk 1996, ISBN 83-85349-59-6
Zbiorowe Działalność Przedsiębiorstwa Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich "DALMOR" w Gdyni w latach 1946-1986, Dalmor, Gdynia 1986
Zbiorowe „Szkuner”. 50 lat Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2005, ISBN 83-919488-9-7
viewtopic.php?f=18&t=6970