Superkutry typu B-25s/A i B-25s/B

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Superkutry typu B-25s/A i B-25s/B

Post autor: Chemik »

Typ B-25s/A

1) Ust 97 (PRS 420361) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 338, wod. 1971(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/1, uk. II.1972) (Korab --> przed 2009 Kazimiera i Marcin Świątek) --> nadal w służbie

2) Ust 98 (PRS 420366) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 339, wod. 1971(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/2, uk. III.1972) (Korab) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

3) Ust 102 (PRS 420367) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/3, uk. VIII.1972) (Korab) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

4) Wła 202 (PRS 420373) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/4, uk. X.1972) (Szkuner --> przed 2009 właściciel: Bożena Pionthke, Krzysztof Czerski, użytkownik: Edward Pionthke, Adam Schmidt) --> skreślony z rejestru PRS w 2009 roku

5) Wła 203 (PRS 420374) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/5, uk. XII.1972) (Szkuner) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

6) Ust 96 (PRS 420368) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 343, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/6, uk. VI.1972) (Korab) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

7) Ust 94 (PRS 420369) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 344, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/7, uk. VII.1972) (Korab --> przed 1998 Tomasz Krupa) --> 21.I.1978 podczas połowów na Rynnie Słupskiej, odniósł uszkodzenia w wyniku eksplozji wyłowionej głowicy torpedowej (podczas próby wyrzucenia jej za burtę) zginał jeden z członków załogi --> 14.XI.1997 wszedł na mieliznę na płn.-wsch. od Darłowa, ściągnięty --> po 1997 Świ 3 (Tadeusz Krupa)? --> po 1997 Świ 7 (Tadeusz Krupa) --> nadal w służbie

8 ) Ust 95 (PRS 420370) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 345, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/8, uk. IX.1972) (Korab --> po 1990 Wiesław Jakubowski) --> 13.X.2005 skreślony z rejestru PRS, w związku ze złomowaniem jednostki (dopłaty UE?)

9) Koł 163 (PRS 420378) (syg. wyw. SQPF; St. Ustka, nr budowy B-25s/A/9, uk. XII.1972) (Barka) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

10) Koł 164 (PRS 420371) (syg. wyw. SQPG; Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 346, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/10, uk. XII.1972) (Barka) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

11) Dar 157 (PRS 420376) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/11, uk. I.1973) (Kuter --> przed 1990 Marian Oleszczuk, Krzysztof Kamiński, Józef Skiba) --> przed 2009 Dzi 106 (Marian Oleszczuk i S-ka) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

12) Dar 159 (PRS 420372) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 347, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/13, uk. XII.1973?) (Kuter) --> 20.III.1988 zniszczony przez pożar, wycofany z eksploatacji i skasowany

13) Koł 165 (PRS 420375) (syg. wyw. SQPH; Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 348, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/13, uk. XII.1972) (Barka) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

14) Dar 158 (PRS 420377) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/14, uk. II.1973) (Kuter --> przed 1990 Konrad Bielaszewski) --> Świ 98 --> przed 2009 Koł 12 (Stanisław i Krystyna Bogacz) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

15) Koł 167 (PRS 420379) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/15, uk. III.1973) (Barka --> po 1990 Michał i Anna Żytki) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

16) Koł 168 (PRS 420380) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/16, uk. IV.1973) (Barka) --> 1996 przebudowany w Stoczni Ustka, zmiana klasyfikacji: statek pasażerski --> 1996 statek pasażerski Santa Maria (Maria Nowakowska, Irena Towarnicka) --> nadal w służbie

17) Wła 204 (PRS 420381) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/17, uk. V.1973) (Szkuner) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

18) Wła 205 (PRS 420382) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/18, uk. VI.1973) (Szkuner) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

19) Wła 206 (PRS 420383) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/19, uk. VII.1973) (Szkuner) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

20) Ust 90 (PRS 420384) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/20, uk. VIII.1973) (Korab) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

21) Ust 91 (PRS 420385) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/21, uk. VIII.1973) (Korab) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

22) Ust 92 (PRS 420386) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/22, uk. IX.1973) (Korab) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

23) Ust 93 (PRS 420387) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/23, uk. 20.X.1973) (Korab --> przed 1994 Ryszard Moraczyński, Wacław Kopeć, Zenon Duś) --> 21.II.1994 wszedł na mieliznę u wsch. wybrzeży Bornholmu, ściągnięty --> skreślony z rejestru PRS w 2011 roku

24) Hel 137 (PRS 420388) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/24, uk. XI.1973) (Koga) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

25) Hel 138 (PRS 420389) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/25, uk. XII.1973) (Koga) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

26) Koł 166 (PRS 420390) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/26, uk. 1974) (Barka) --> przed IX.1983 Gdy 21 (Rudolf Mazur) --> †1.IX.1983 zatonął w Gdyni w Basenie nr 1, w wyniku niedomknięcia (lub otworzenia) zaworu dennego w rurociągu zęzowym; podniesiony tego samego dnia, nie wyremontowany?

27) Dar 160 (PRS 420391) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/27, uk. II.1974) (Kuter) --> istniał w 1989 roku, dalsze losy?

28) Koł 169 (PRS 420392) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/28, uk. II.1974) (Barka) --> 1995? przebudowany w Stoczni Ustka, zmiana klasyfikacji: statek pasażerski --> VIII.1995 statek pasażerski Viking (D.K. Kozieł, I.G. Tomczyk, M. Balicki) --> nadal w służbie

29) Koł 170 (PRS 420393) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/29, uk. III.1974) (Barka) --> istniał w 1989 roku, dalsze losy?

30) Koł 171 (PRS 420394) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/30, uk. 1974) (Barka) --> skreślony z rejestru PRS przed 1989 rokiem?

31) Wła 200 (PRS 420395) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/31, uk. IV.1974) (Szkuner) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

32) Wła 201 (PRS 420396) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/32, uk. V.1974) (Szkuner) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

33) Wła 207 (PRS 420397) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/33, uk. VI.1974) (Szkuner --> przed 2009 Ignacy Necel i S-ka --> 2011 Denega-Necel s.j.) --> nadal w służbie

34) Wła 208 (PRS 420396) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/34, uk. 10.VII.1974) (Szkuner) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

35) Wła 209 (PRS 420400) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/35, uk. 31.VII.1974) (Szkuner --> przed 2009 Tomasz Renusz) --> nadal w służbie

36) Ust 88 (PRS 420401) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/36, uk. 23.VIII.1974) (Korab) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

37) Ust 89 (PRS 420402) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/37, uk. 10.IX.1974) (Korab) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

38) Hel 139 (PRS 420403) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/38, uk. 30.IX.1974) (Korab) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

39) Hel 140 (PRS 420404) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/39, uk. XI.1974) (Koga) --> przed 2009 Wła 131 (Robert Maciejewski) --> nadal w służbie

40) Hel 141 (PRS 420405) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/40, uk. XII.1974) (Korab) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

41) Dar 161 (PRS 420406) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/41, uk. XII.1974) (Kuter --> po 1989 Robert, Tomasz, Jacek i Cezary Siwek) --> 2006 skreślony z rejestru PRS, (złomowana w zamian za dopłaty UE?)

42) Dar 162 (PRS 420407) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/42, uk. XII.1974) (Kuter) --> przed 2009 Koł 125 (Ewa i Jan Kruk) --> nadal w służbie

43) Koł 172 (PRS 420408) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/43, uk. 30.I.1975) (Barka) --> przed 2009 Wła 59 (właściciel:Skup i Sprzedaż Ryb Morskich - s.j., użytkownik: Edward Pionthke, Adam Schmidt) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

44) Wła 210 (PRS 420409) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/44, uk. 8.II.1975) (Szkuner) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

45) Wła 211 (PRS 420410) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/45, uk. 28.II.1975) (Szkuner) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

46) Dar 163 (PRS 420411) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/46, uk. 28.III.1975) (Kuter) --> istniał w 1989 roku, dalsze losy?

47) Dar 164 (PRS 420412) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/47, uk. IV.1975) (Kuter) --> przed 2009 Ust 40 (Ryszard Mordaka) --> nadal w służbie

48) Hel 142 (PRS 420413) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/48, uk. V.1975) (Koga) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

49) Hel 143 (PRS 420414) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/49, uk. VI.1975) (Koga) --> przed 2009 Gda 13 (Janusz Has) --> nadal w służbie

50) Hel 144 (PRS 420415) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/50, uk. VI.1975) (Koga) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

51) Hel 145 (PRS 420420) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/51, uk. VII.1975) (Koga) --> przed 2009 Wła 38 (Janusz Has) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

52) Wła 212 (PRS 420421) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/52, uk. VIII.1975) (Szkuner) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

53) Dar 165 (PRS 420422) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/53, uk. VIII.1975) (Kuter) --> 1999 przebudowany w Stoczni Ustka, zmiana klasyfikacji: statek pasażerski --> VII.1999 statek pasażerski Korsarz (Józef Skiba) --> nadal w służbie

54) Dar 166 (PRS 420423) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/54, uk. IX.1975) (Kuter) --> 16.VIII.1990 doznał poważnych uszkodzeń w wyniku pożaru maszynowni, naprawiony --> dalsze losy?

55) Dar 167 (PRS 420424) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/55, uk. IX.1975) (Kuter) --> istniał w 1989 roku, dalsze losy?

56) Dar 168 (PRS 420425) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/56, uk. IX.1975) (Kuter) --> istniał w 1989 roku, dalsze losy?

57) Dar 169 (PRS 420426) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/57, uk. 30.X.1975) (Kuter --> 1992 Jan Wierzbicki) --> dalsze losy?

58) Dar 170 (PRS 420427) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/58, uk. 28.XI.1975) (Kuter) --> istniał w 1989 roku, dalsze losy?

59) Gda 16 (PRS 420428) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/59, uk. 15.I.1976) (Jedność Rybacka --> po1990 Marek Zimowski) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

60) Gda 17 (PRS 420429) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/60, uk. 22.XII.1975) (Jedność Rybacka) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

61) Gda 20 (PRS 420430) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/61, uk. 17.III.1976) (Jedność Rybacka) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

62) Gda 21 (PRS 420431) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/62, uk. 31.III.1976) (Jedność Rybacka) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

Nie udało mi się dopasować:
a) Dzi 110 (Małgorzata Barylska) --> 16.XII.1999 wszedł na mieliznę u wejścia do portu w Darłówku, 22.XII.1999 ściągnięty.

Typ B-25s/B

101) Gda 18 (PRS 420362) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 340, uk. XII.1971) (Jedność Rybacka --> po 1990 Jan Herzog i S-ka --> 2009 C.D. Reimer, E.S.Woźniak, J.T. Herzog --> 2011 C.D. Reimer, E.S.Woźniak) --> nadal w służbie

102) Gda 21 (PRS 420363) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 341, uk. XII.1971) (Jedność Rybacka) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

103) Hel 136 (PRS 420492) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 342, uk. I.1972) (Koga) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry typu B-25s/A i B-25s/B

Post autor: Chemik »

Dzięki rocznikom z lat 1985-2008 otrzymanym od PRS-u (za co bardzo dziękuję) mogłem uzupełnić już opisane typy.
W każdej jednostce coś uzupełniono, można to porównać z poprzednią listą.

Typ B-25s/A

1) Ust-97 (PRS 420361) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 338, wod. 1971(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/1, uk. II.1972) (Korab --> 1992 Włodzimierz Wojtasiewicz --> 1994 Henryk i Kazimiera Świątek --> 2008 Kazimiera i Marcin Świątek) --> nadal w służbie

2) Ust-98 (PRS 420366) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 339, wod. 1971(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/2, uk. III.1972) (Korab --> 1991 Krzysztof Buss --> 1993 Andrzej Dlouhy --> po 1994/przed 1998 Maciej Dlouhy) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

3) Ust-102 (PRS 420367) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/3, uk. VIII.1972) (Korab --> 1993 Brunon Lis) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

4) Wła-202 (PRS 420373) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/4, uk. X.1972) (Szkuner --> 1991 Henryk Szweda --> 2000 Bożena i Lech Muza --> po 2000/przed 2005 właściciel: Bożena Pionthke, Krzysztof Czerski, użytkownik: Edward Pionthke, Adam Schmidt) --> skreślony z rejestru PRS w 2009 roku

5) Wła-203 (PRS 420374) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/5, uk. XII.1972) (Szkuner --> 1991 Zdzisław Mądrzak, Jan Barbachowski --> 1992 Andrzej Lewiński --> po 2000/przed 2005 właściciel: Krzysztof Kaminski, Rozalia Magulska, użytkownik: Rafał Kaminski) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

6) Ust-96 (PRS 420368) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 343, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/6, uk. VI.1972) (Korab --> 1991 Otech --> 1993 Korab --> I.kw. 1995 Stanisław Łukaszuk, Roman Maison --> przed 1998 Antoni Małolepszy) --> po 2000/przed 2005 Świ-35 (Antoni Małolepszy) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

7) Ust-94 (PRS 420369) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 344, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/7, uk. VII.1972) (Korab --> 1991 Jerzy Duszyński --> 1994 Tomasz Krupa) --> 21.I.1978 podczas połowów na Rynnie Słupskiej, odniósł uszkodzenia w wyniku eksplozji wyłowionej głowicy torpedowej (podczas próby wyrzucenia jej za burtę zginał jeden z członków załogi) --> 14.XI.1997 wszedł na mieliznę na płn.-wsch. od Darłowa, ściągnięty --> po 1997/przed 2000 Świ-3 (Tadeusz Krupa)? --> po 2000/przed 2005 Świ-7 (Tadeusz Krupa) --> nadal w służbie

8 ) Ust-95 (PRS 420370) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 345, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/8, uk. IX.1972) (Korab --> 1992 Wiesław Jakubowski) --> 13.X.2005 skreślony z rejestru PRS, w związku ze złomowaniem jednostki (w zamian za rekompensaty UE?)

9) Koł-163 (PRS 420378) (syg. wyw. SQPF; St. Ustka, nr budowy B-25s/A/9, uk. XII.1972) (Barka --> 1994 Stanisław Dzieńkowski --> po 1994/przed 1998 Andrzej Kropidłowski) --> po 2000/przed 2005 Dzi-112 (P.P.H.U. „Orka”) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

10) Koł-164 (PRS 420371) (syg. wyw. SQPG; Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 346, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/10, uk. XII.1972) (Barka --> 1993 Józef Semenowicz --> 1994 Ryszard Kaszkowiak) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

11) Dar-157 (PRS 420376) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/11, uk. I.1973) (Kuter --> przed 1990 Marian Oleszczuk, Krzysztof Kamiński, Józef Skiba) --> 1990 Dzi-106 (Marian Oleszczuk, Krzysztof Kamiński, Józef Skiba --> po 1994/przed 1998 (Marian Oleszczuk i S-ka) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

12) Dar-159 (PRS 420372) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 347, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/13, uk. XII.1973?) (Kuter) --> 20.III.1988 zniszczony przez pożar, wycofany z eksploatacji i skasowany

13) Koł-165 (PRS 420375) (syg. wyw. SQPH; Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 348, wod. 1972(?), St. Ustka, nr budowy B-25s/A/13, uk. XII.1972) (Barka --> 1993 Zbigniew Maliński --> po 1994/przed 1998 Zbigniew Haliński i S-ka --> 2000 Marian Korus) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

14) Dar-158 (PRS 420377) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/14, uk. II.1973) (Kuter --> przed 1990 Konrad Bielaszewski) --> 1990 Świ-98 (Konrad Bielaszewski) --> po 1994/przed 1998 Koł-12 (Stanisław Bogacz, Jan Kruk --> 2000 Stanisław Bogacz i S-ka --> po 2000/przed 2005 Stanisław i Krystyna Bogacz) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

15) Koł-167 (PRS 420379) (syg. wyw. SQPI; St. Ustka, nr budowy B-25s/A/15, uk. III.1973) (Barka --> 1993 Mieczysław Adamowski --> po 2004/przed 2006 Michał i Anna Żytki) --> 10.VI.2010 wykreślony z rejestru PRS

16) Koł-168 (PRS 420380) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/16, uk. IV.1973) (Barka) --> 1991-1995 wycofany z eksploatacji --> 1996 przebudowany w Stoczni Ustka, zmiana klasyfikacji: statek pasażerski --> 1996 statek pasażerski Santa Maria (Maria Nowakowska, Irena Towarnicka) --> nadal w służbie

17) Wła-204 (PRS 420381) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/17, uk. V.1973) (Szkuner --> 1991 Zdzisław Mądrzak --> 1993 Jan Barbachowski --> po 2000/przed 2005 Jan Czerski, Henryk Szmidt) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

18) Wła-205 (PRS 420382) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/18, uk. VI.1973) (Szkuner --> 1991 Andrzej Hebel --> 1993 Edward Nowak) --> po 1994/przed 1998 Gdy-18 (Edward Daniel Nowak --> po 1997/przed 2000 Krzysztof Roman Schwertfeger --> 2005 Centralne Muzeum Morskie) --> istnieje
Gdy-18(1).JPG
Gdy-18(1).JPG (116.79 KiB) Przejrzano 9578 razy
Gdy-18(2).JPG
Gdy-18(2).JPG (152.43 KiB) Przejrzano 9578 razy
19) Wła-206 (PRS 420383) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/19, uk. VII.1973) (Szkuner --> 1991 Andrzej Jachimkowski) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

20) Ust-90 (PRS 420384) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/20, uk. VIII.1973) (Korab --> 1992 Jacek Kotkowski --> po 1997/przed 2000 Tadeusz Kuźmiuk, Jan Szulc --> 2000 Tadeusz Kuźmiuk --> po 2000/przed 2005 właściciel: Tadeusz Kuźmiuk; operator: Arkadiusz Kuźmiuk) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

21) Ust-91 (PRS 420385) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/21, uk. VIII.1973) (Korab --> 1991 Zygmunt Bugajewski --> 1993 Hemaz s.c. --> po 1997/przed 2000 Mirosław Robak, Janina Wysocka) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

22) Ust-92 (PRS 420386) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/22, uk. IX.1973) (Korab) --> 1991 Dzi-104 (Krzysztof Kamiński --> po1994/przed 1998 Józef Skiba i S-ka --> po 1997/przed 2000 Józef Skiba) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

23) Ust-93 (PRS 420387) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/23, uk. 20.X.1973) (Korab --> 1994 Ryszard Moraczyński --> po 1997/przed 2000 Ryszard Moraczyński, Wacław Kopeć, Zenon Duś) --> 21.II.1994 wszedł na mieliznę u wsch. wybrzeży Bornholmu, ściągnięty --> skreślony z rejestru PRS w 2011 roku

24) Hel-137 (PRS 420388) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/24, uk. XI.1973) (Koga --> 1993 Helmor --> 1994 Włodzimierz Wrzos) --> po 1994/przed 1998 Koł-19 (Włodzimierz Wrzos --> po 1997/przed 2000 P.P.H. Pirs) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

25) Hel-138 (PRS 420389) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/25, uk. XII.1973) (Koga --> 1992 Edmund Makowski --> po 1994/przed 1998 Ireneusz Makowski) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

26) Koł-166 (PRS 420390) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/26, uk. 1974) (Barka) --> przed IX.1983 Gdy-21 (Rudolf Mazur) --> †1.IX.1983 zatonął w Gdyni w Basenie nr 1, w wyniku niedomknięcia (lub otworzenia) zaworu dennego w rurociągu zęzowym; podniesiony tego samego dnia, nie wyremontowany?

27) Dar-160 (PRS 420391) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/27, uk. II.1974) (Kuter --> 1991 Czesław Kler --> po 1994/przed 1998 Czesław Kler i S-ka) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

28) Koł-169 (PRS 420392) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/28, uk. II.1974) (Barka) --> 1991-1994 wycofany z eksploatacji --> 1995? przebudowany w Stoczni Ustka, zmiana klasyfikacji: statek pasażerski --> VIII.1995 statek pasażerski Viking (Edward Cisowski --> po 1997/przed 2000Żegluga Pasażerska S.C., M. Balicki --> po 2000/przed 2005D.K. Kozieł, I.G. Tomczyk, M. Balicki) --> nadal w służbie

29) Koł-170 (PRS 420393) (syg. wyw. SQPL; St. Ustka, nr budowy B-25s/A/29, uk. III.1974) (Barka --> 1993 Józef Semenowicz --> 1994 Ryszard Kaszkowiak) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

30) Koł-171 (PRS 420394) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/30, uk. 1974) (Barka) --> istniał w 1984 roku, skreślony z rejestru PRS przed 1989 rokiem

31) Wła-200 (PRS 420395) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/31, uk. IV.1974) (Szkuner --> 1991 Wojciech Redlin --> po 1994/przed 1998 Małgorzata Redlin --> 2000 M. Redlin, R. Klawikowski,T. Ustarbowski) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

32) Wła-201 (PRS 420396) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/32, uk. V.1974) (Szkuner --> 1991 Mirosław Jędrych, Mieczysław Gruba --> po 1994/przed 1998 Jan Bojarski i S-ka --> po 1997/przed 2000 ”Tawerna” S.C., I.J. Bojarski i J. Ryś --> 2000 Jan i Ewa Ryś --> po 2000/przed 2005 właściciel: Szkuner; operator: Jan i Ewa Ryś) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

33) Wła-207 (PRS 420397) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/33, uk. VI.1974) (Szkuner --> 1991 Włodzimierz Szomborg --> 1992 Zbigniew Odziomek --> 1994 Ignacy Necel --> po 1997/przed 2000 Ignacy Necel i S-ka --> 2011 Denega-Necel s.j.) --> nadal w służbie

34) Wła-208 (PRS 420396) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/34, uk. 10.VII.1974) (Szkuner --> 1991 Zdzisław Koziara --> po 1997/przed 2000 M.A.J.H. „Fisz” S.C. - Mieczysław Sobieszek --> po 2000/przed 2005 M.A.J.H. „Fisz” S.C.) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

35) Wła-209 (PRS 420400) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/35, uk. 31.VII.1974) (Szkuner --> 1991 Józef Labuhn --> po 2000/przed 2005 Tomasz Renusz) --> nadal w służbie

36) Ust-88 (PRS 420401) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/36, uk. 23.VIII.1974) (Korab --> 1992 Bohdan Rjabczyk --> po 1994/przed 1998 PPH Pirs) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

37) Ust-89 (PRS 420402) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/37, uk. 10.IX.1974) (Korab --> 1993 Andrzej Skorupa) --> po 1994 Koł-27 --> przed 1998 Koł-16 (Jan Lech Rybarkiewicz) --> po 1998/przed 2000 Świ 51 (Marek Zimowski) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

38) Hel-139 (PRS 420403) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/38, uk. 30.IX.1974) (Korab --> 1992 Zenon Zając --> 1992 Andrzej Cepil) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

39) Hel-140 (PRS 420404) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/39, uk. XI.1974) (Koga --> 1991 Stefan Piechowski) --> po 30.IV.2002/przed 31.V.2003 statek pasażerski Sandra (Stefan Piechowski) --> po 31.V.2004/przed 31.XII.2004 superkuter rybacki Wła-131 (Robert Maciejewski) --> nadal w służbie

40) Hel-141 (PRS 420405) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/40, uk. XII.1974) (Korab --> 1992 Kazimierz Wyszecki --> 1994 Jarosław Ziemacki) --> istniał w 1994 roku, dalsze losy?

41) Dar-161 (PRS 420406) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/41, uk. XII.1974) (Kuter --> 1992 Mieczysław Siwek --> po 1994/przed 1998 Mieczysław Siwek i S-ka --> po 2000 Robert, Tomasz, Jacek i Cezary Siwek) --> 14.IX.2006 skreślony z rejestru PRS, (złomowana w zamian za dopłaty UE?)

42) Dar-162 (PRS 420407) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/42, uk. XII.1974) (Kuter) --> 1991 Koł-125 (Eugeniusz Witczański --> po 1994/przed 1998 Zbigniew Haliński i S-ka --> po 1997/przed 2000 Marian Korus --> 2000 Stanisław Bogacz i S-ka --> po 2000/przed 2004 Ewa i Jan Kruk) --> nadal w służbie

43) Koł-172 (PRS 420408) (syg. wyw. SPQPN; St. Ustka, nr budowy B-25s/A/43, uk. 30.I.1975) (Barka --> 1993 Antoni Dojlidko) --> po 1997/przed 2000 Dzi-110 (Małgorzata Barylska) --> 16.XII.1999 wszedł na mieliznę u wejścia do portu w Darłówku, 22.XII.1999 ściągnięty --> po 2004/przed 2007 Wła-59 (właściciel:Skup i Sprzedaż Ryb Morskich - s.j., użytkownik: Edward Pionthke, Adam Schmidt) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

44) Wła-210 (PRS 420409) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/44, uk. 8.II.1975) (Szkuner --> 1991 Jerzy Maroszek) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

45) Wła-211 (PRS 420410) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/45, uk. 28.II.1975) (Szkuner --> 1991 Brunon Hintzke, Mieczysław Byczkowski) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

46) Dar-163 (PRS 420411) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/46, uk. 28.III.1975) (Kuter --> 1991 Marian Kujawa) --> 7.VI.2005 skreślony z rejestru PRS z powodu sprzedania na złom (w zamian za rekompensaty UE?)

47) Dar-164 (PRS 420412) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/47, uk. IV.1975) (Kuter --> 1991 Ryszard Mordaka) --> 1992 Ust-40 (Ryszard Mordaka) --> nadal w służbie

48) Hel-142 (PRS 420413) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/48, uk. V.1975) (Koga --> 1992 Jan Srokosz --> 2005 Aqua-Mar, Mariusz Tomiak) --> 27.V. 2005 skreślony z rejestru PRS z powodu sprzedania na złom (w zamian za rekompensaty UE?)

49) Hel-143 (PRS 420414) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/49, uk. VI.1975) (Koga --> 1991 Ryszard Olczak --> 1993 Janusz Has) --> 1994 Gda-13 (Janusz Has) --> w okresie VII.2000-III.2002 poza eksploatacją --> nadal w służbie

50) Hel-144 (PRS 420415) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/50, uk. VI.1975) (Koga --> 1991 Henryk Chojnacki) --> po 2000/przed 2005 Wła-40 (Tadeusz i Wiesława Dodot) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

51) Hel-145 (PRS 420420) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/51, uk. VII.1975) (Koga --> 1991 Wiktor Daraż --> 1993 Jerzy Konkel) --> po 1994/przed 1998 Wła-38 (Stanisław Budnik --> 2008 Janusz Has) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

52) Wła-212 (PRS 420421) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/52, uk. VIII.1975) (Szkuner --> 1991 Kazimierz Pipka, Wojciech Jackowski --> 1994 Wojciech Jackowski) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

53) Dar-165 (PRS 420422) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/53, uk. VIII.1975) (Kuter --> 1991 Andrzej Ziajko i S-ka) --> 1999 przebudowany w Stoczni Ustka, zmiana klasyfikacji: statek pasażerski --> VII.1999 statek pasażerski Korsarz (Józef Skiba) --> nadal w służbie

54) Dar-166 (PRS 420423) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/54, uk. IX.1975) (Kuter --> 1991 Ryszard Sowa) --> 16.VIII.1990 doznał poważnych uszkodzeń w wyniku pożaru maszynowni, naprawiony --> 7.VI.2005 skreślony z rejestru PRS z powodu sprzedania na złom (w zamian za rekompensaty UE?)

55) Dar-167 (PRS 420424) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/55, uk. IX.1975) (Kuter --> 1991 Ryszard Zug --> 1993 Mariusz Tomiak, Janusz Szymański --> 1994 Przedsiębiorstwo Rybackie „Manta” --> po 2000/przed 2005 ”Aqua-Mar”, Mariusz Tomiak) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

56) Dar-168 (PRS 420425) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/56, uk. IX.1975) (Kuter --> 1991 Tadeusz Apanaszczyk --> po 1994/przed 1998 Tadeusz Apanaszczyk i S-ka --> po 2000/przed 2005 Andrzej Kopacz i S-ka) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

57) Dar-169 (PRS 420426) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/57, uk. 30.X.1975) (Kuter --> 1991 Jan Wierzbicki) --> istniał w 2007 roku, dalsze losy?

58) Dar-170 (PRS 420427) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/58, uk. 28.XI.1975) (Kuter --> 1991 Lesław Jóźwicki --> po 1994/przed 1998 Lesław Jóźwicki i S-ka) --> 7.VI.2007 skreślony z rejestru PRS z powodu sprzedania na złom

59) Gda-16 (PRS 420428) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/59, uk. 15.I.1976) (Jedność Rybacka --> 1991 Marek Zimowski) --> wykreślony z rejestru PRS w 2009 roku

60) Gda-17 (PRS 420429) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/60, uk. 22.XII.1975) (Jedność Rybacka --> 1991 Atlantis Co, Ltd) --> istniał w 1994 roku, dalsze losy?

61) Gda-20 (PRS 420430) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/61, uk. 17.III.1976) (Jedność Rybacka --> 1991 Lechosław Goździk) --> po 1994/przed 1998 Dzi-111 (Małgorzata Barylska, Andrzej Pytlos --> po 1997/przed 2000 Małgorzata Barylska --> 2000 Sylwester Pulsa) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

62) Gda-21 (PRS 420431) (St. Ustka, nr budowy B-25s/A/62, uk. 31.III.1976) (Jedność Rybacka --> 1991 Atlantis Co, Ltd --> po 1994/przed 1998 Świ-102 (PPH Pirs) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?

Typ B-25s/B

101) Gda-18 (PRS 420362) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 340, uk. XII.1971) (Jedność Rybacka --> 1991 Przedsiębiorstwo Połowowe - C. Reimer, J. Herzog --> po 1994/przed 1998 C. Reimer, J. Herzog --> po 1997/przed 2000 Jan Herzog i S-ka --> 2009 C.D. Reimer, E.S.Woźniak, J.T. Herzog --> 2011 C.D. Reimer, E.S.Woźniak) --> nadal w służbie

102) Gda-19 (PRS 420363) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 341, uk. XII.1971) (Jedność Rybacka) --> 1991 Atlantis Co, Ltd) --> istniał w 1994 roku, dalsze losy?

103) Hel-136 (PRS 420492) (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 342, uk. I.1972) (Koga --> 1992 Stefan Szczygielski --> I.kw. 2000 Grzegorz Pelasik, Tomasz Nowak --> po 2000/przed 2005 Tadeusz Stankiewicz) --> istniał w 2004 roku, dalsze losy?
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Superkutry typu B-25s/A i B-25s/B

Post autor: Marek T »

B-25/Ir/1 (nr stoczniowy 328) zbudowany dla armatora z Irlandii jako FATHER MURPHY.

Jeszcze pływa.
http://www.sailingbeauty.com/html/chart ... SRACES.php
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Re: Superkutry typu B-25s/A i B-25s/B

Post autor: admiralcochrane »

Witam

mam pytanie od holenderskiego kolegi. Jaka była funkcja żagla widocznego na planikach? Pomocniczy naped, czy stabilizacyjna. Jeśli to pierwsze to czy są zdjecia tych jednostek "pod żaglami" ?
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry typu B-25s/A i B-25s/B

Post autor: Chemik »

admiralcochrane pisze:Jaka była funkcja żagla widocznego na planikach?
A typ B-25s/A (B-25s/B różnił się tylko innym typem silnika) posiada żagle na planikach?
B-25s-A.jpg
B-25s-A.jpg (103.42 KiB) Przejrzano 5889 razy
Wydaje mi się że obie funkcje ożaglowania były w "użytkowaniu"...
...mam gdzieś (ale nie mogę znaleźć fotkę B-25s idącego z podniesionymi wszystkimi żaglami, ato byłby pomocniczy napęd ale to ratytas...
...sporo jest fotek z rufowym żaglem zarówno superkutrów (MFV-72/B-12/25, B-25s) jak i kutrów 17-metrowych (KG-177, B-368/KS-17/K-15/Storem-4), więc funkcja stabilizacyjna była dość powszechna...
...myślę, że i mniejsze kutry też można znaleźć...
ODPOWIEDZ