Rejestry jachtów PRS

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: Marmik, crolick

Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 167
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Rejestry jachtów PRS

Post autor: stara zientara »

Ze strony PRS można pobrać Rejestr Jachtów Morskich 2013.
Czy ktoś z kolegów posiada starsze rejestry w wersji elektronicznej?
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1371
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: Chemik »

Jest do pobrania 24-e wydanie rejestru jachtów morskichj z 2013 roku :)
http://www.prs.pl/przepisy-i-wydawnictw ... lodzi.html
Natomiast wcześniejszych rejestrów jachtowych w wersji elektronicznej nie było.
Ostatni papierowy rejestr to:
23-e wydanie z roku 2008/2009 :D
czyli diabli wiedzą ile jachtów nie załapało się przez te cztery-pięć lat nie publikowania rejestru
Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 167
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: stara zientara »

Chemik pisze:Jest do pobrania 24-e wydanie rejestru jachtów morskichj z 2013 roku :)
Ten mam. :)
Chemik pisze:Natomiast wcześniejszych rejestrów jachtowych w wersji elektronicznej nie było.
Ostatni papierowy rejestr to: 23-e wydanie z roku 2008/2009
Może ktoś ma zeskanowany (ten lub wcześniejszy) i się podzieli?
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Awatar użytkownika
Piotr N.
Posty: 1
Rejestracja: 2014-02-15, 23:12
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: Piotr N. »

mam rocznik 1983. Okrutnie duży skan. 26 Mb.
Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 167
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: stara zientara »

E, tam... duży... :)
Mój skan ma 49 MB.

Mam w tej chwili 1983, 1984 i od Chemika 2008/2009.
Skanuję 1982.

To co mam mogę gdzieś wystawić, ale chyba trochę za duże na załączniki tutaj.
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Marek T
Posty: 3256
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: Marek T »

stara zientara pisze:E, tam... duży... :)
Mój skan ma 49 MB.

Mam w tej chwili 1983, 1984 i od Chemika 2008/2009.
Skanuję 1982.

To co mam mogę gdzieś wystawić, ale chyba trochę za duże na załączniki tutaj.
Może PRS to przygarnie?
Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 167
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: stara zientara »

Marek T pisze:Może PRS to przygarnie?
Niech się zgłoszą, to dam. :)

Na razie taki wyciąg z PRS i wiedzy własnej chciałem tu wysłać, ale forum nie przyjmuje formatów txt, xls i csv.
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 167
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: stara zientara »

Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1371
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: Chemik »

Świetna rzecz!!! Ale przydałyby się w tym jeszcze numery PRS-u.
Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 167
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: stara zientara »

Chemik pisze:przydałyby się w tym jeszcze numery PRS-u.
Nie wszystkie jachty je mają.
Np. nie ma w rejestrach PRS takich jachtów:
POL-9788 http://wojtekzientara.pl/pages/jac/jozefina.htm
POL-13283 http://wojtekzientara.pl/pages/mal/140102mal.htm
i jeszcze parę innych.

BTW. Niektóre numery POL (dawniej PZ) się powtarzają, armatorzy je sobie zatrzymują i rejestrują na nie nowe jachty (np. PZ-106 Komandor i Komandor II).

Zmiana z POL na PZ odbyła się płynnie, nawet do tej pory niektóre jachty mają dokumenty z numerem PZ.

Wcześniej (do lat 70-tych - dokładnie nie pamiętam) system był inny. Numer rejestracyjny miał trzy składniki: np. PZ-VIII-3 lub PZ-V-3. Liczba rzymska w środku oznaczała powierzchnię żagli w dziesiątkach metrów kwadratowych. W każdej grupie numeracja była oddzielna i biegła od 1.
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1371
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: Chemik »

stara zientara pisze:
Chemik pisze:przydałyby się w tym jeszcze numery PRS-u.
Nie wszystkie jachty je mają.
To dla tych które mają

EDIT:
stara zientara pisze: Wcześniej (do lat 70-tych - dokładnie nie pamiętam) system był inny. Numer rejestracyjny miał trzy składniki: np. PZ-VIII-3 lub PZ-V-3. Liczba rzymska w środku oznaczała powierzchnię żagli w dziesiątkach metrów kwadratowych. W każdej grupie numeracja była oddzielna i biegła od 1.

Wydaje mi się że było to ok. 1975 roku.
Jacek Pytkowski
Posty: 200
Rejestracja: 2011-12-17, 21:14

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: Jacek Pytkowski »

Chemik pisze:Wydaje mi się że było to ok. 1975 roku.
Tako rzecze Wikipedia http://pl.wikipedia.org/wiki/Numer_na_%C5%BCaglu, ale coś mi się nie zgadzają wielkości ożaglowania w tych trzech największych (powierzchniowo) klasach :? w stosunku do charakterystyk tamtych "jachtów".
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1371
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: Chemik »

Pozwoliłem sobie wykaz Wojtka uzupełnić (o jachty z Rejestrów Statków Morskich od 1976 do 1982 roku, czy uzupełniać o wcześniejsze rejestry?) i odrobinę przemodelować
jachty.jpg
(4.8 MiB) Pobrany 10792 razy
Dla mnie czarną magią są oznaczenia na żaglach z przed 1976 roku
Awatar użytkownika
stara zientara
Posty: 167
Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: stara zientara »

Dzięki.

Poproszę o chwilę przerwy. Dostałem też wykazy jachtów od Marka T.

Muszę to wszystko teraz połączyć, przeczesać, przeformatować oraz wywalić duplikaty i błędy. Parę dni mi to zajmie. :)
Pozdrawiam
Wojtek
http://wojtekzientara.pl/
Jacek Pytkowski
Posty: 200
Rejestracja: 2011-12-17, 21:14

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: Jacek Pytkowski »

Chemiku! Ja Cię bardzo proszę - nie powielaj ewidentnych błędów PRS-u!!! Przecież wiesz, że POL-5 KFK-Rutkowski/Głowacki ma oznaczenie typu (z najstarszych odszukanych przez nas dokumentów) SKG-240A, a nie jakieś "SRG" - ewidentna literówka przy przepisywaniu któregoś rocznika PRS.

Jan z Kolna miał nr na żaglu PZ-XIV-6, potem PZ-6. http://pl.wikipedia.org/wiki/Stuczterdziestka

Podlasie, bardziej i dłużej znane jako Dar Opola PZ-XIV-2, PZ-22 pływa teraz pod banderą duńska jako Tara http://www.tara.dk/

Brakuje w Twym wykazie szóstej J-140, czyli Otago PZ-XIV-3 (i chyba PZ-23 po zmianie numeracji?, ale nie udało mi się zweryfikować, czy miał już naszyte nowe numery zanim zatonął 29.08.1976 r.) http://pl.wikipedia.org/wiki/SY_Otago
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1371
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rejestry jachtów PRS

Post autor: Chemik »

Jacek Pytkowski pisze:Chemiku! Ja Cię bardzo proszę - nie powielaj ewidentnych błędów PRS-u!!! Przecież wiesz, że POL-5 KFK-Rutkowski/Głowacki ma oznaczenie typu (z najstarszych odszukanych przez nas dokumentów) SKG-240A, a nie jakieś "SRG" - ewidentna literówka przy przepisywaniu któregoś rocznika PRS.
Ja to wiem, ale czy Wojtek to wie (bo to jest jego wykaz)? bo ja dopisałem tylko to co na czerwono. Nie dopisywałem tego co ustaliśmy na forum (bo jest to ogólnie dostępne), tylko dopisałem to co jest w Rejestrach Statków Morskich na temat jachtów.

Otago dopisałem, jest na samym dole.
ODPOWIEDZ