Chyba o tym nie było, a wydaje się, że sprawa będzie miała ciąg dalszy.
Statek Oceanograf - UG
Wymiary i główne parametry statku:
Długość całkowita Lc = 49,5 m
Szerokość konstrukcyjna BK = 14 m
Wyporność maksymalna Dmax = ok. 710 ton
Zanurzenie konstrukcyjne Tmax = 2 m
Prędkość robocza v = ok. 10 węzłów
Napęd diesel electric:
- agregaty Volvo: dwa po 420 kW i dwa po 225 kW,
- pędniki Schottel: dwa rufowe pędniki azymutalne i dwa pędniki dziobowe
Dynamiczne pozycjonowanie - DP1
Zasięg 2500 Mm
Autonomiczność pływania 21 dni
Maksymalna liczba miejsc – 20 osób w 11 kabinach jedno i dwuosobowych
Port macierzysty - Gdynia
Chrzest statku w stoczni NAUTA
Wystąpienie Prezesa Zarządu PGZ - wniosek do prokuratury:
https://youtu.be/qbF5kMJSMvM
Etapy budowy i dokumenty związane z budową Oceanografa:
http://www.ocean.ug.edu.pl/pages/pl/o-i ... e-daty.php
Oceanograf - NAUTA
Oceanograf - NAUTA
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Re: Oceanograf - NAUTA
Podobno blady strach padł na Uniwersytet kiedy w końcu do niektórych dotarło ile będzie kosztowało utrzymanie takiego statku, a uczelnia nie ma potencjału by zapewnić efektywną eksploatację tak dużej jednostki (i przede wszystkim zdobywać na to odpowiednie środki).
No, ale skoro jest statek to może jednak znajdą się środki oraz chętni to współpracy i będzie możliwa eksploatacja statku, a nie jego sprzedaż.
No, ale skoro jest statek to może jednak znajdą się środki oraz chętni to współpracy i będzie możliwa eksploatacja statku, a nie jego sprzedaż.
Re: Oceanograf - NAUTA
Ciąg dalszy "afery":
http://www.superstacja.tv/wiadomosc/201 ... wersytetu/
http://www.superstacja.tv/wiadomosc/201 ... wersytetu/
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.