O polskich portach
- Edward Teach
- Posty: 580
- Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
- Lokalizacja: Gdańsk
O polskich portach
http://www.nadmorski24.pl/aktualnosci/3 ... ign=trendy
Decyzja cokolwiek spóźniona. Obecnie port Gdynia stracił większość kontenerów na rzecz DCT Gdańsk. Trzeba było myśleć wcześniej i zbudować głębokowodny terminal w Gdańsku za państwowe pieniądze. Teraz jeżeli nasze Państwo wyłoży pieniążki na rozbudowę Gdyni to Gdynia będzie musiała konkurować z prywatnym terminalem odległym o 30 km. Należy dodać, że wokół DCT rośnie sosnowy las i jest mnóstwo tanich terenów pod rozbudowę zaplecza portu. Czyli zakładam, że jeżeli Państwo zainwestuje w rozbudowę Gdyni to te pieniądze się nie zwrócą.
https://dctgdansk.pl/pl/plany-rozwojowe ... 2018-roku/
Decyzja cokolwiek spóźniona. Obecnie port Gdynia stracił większość kontenerów na rzecz DCT Gdańsk. Trzeba było myśleć wcześniej i zbudować głębokowodny terminal w Gdańsku za państwowe pieniądze. Teraz jeżeli nasze Państwo wyłoży pieniążki na rozbudowę Gdyni to Gdynia będzie musiała konkurować z prywatnym terminalem odległym o 30 km. Należy dodać, że wokół DCT rośnie sosnowy las i jest mnóstwo tanich terenów pod rozbudowę zaplecza portu. Czyli zakładam, że jeżeli Państwo zainwestuje w rozbudowę Gdyni to te pieniądze się nie zwrócą.
https://dctgdansk.pl/pl/plany-rozwojowe ... 2018-roku/
Edward Teach www.pdf-model.pl
Re: O polskich portach
Pytanie ile czasu upłynie od podjęcia decyzji o budowie wyspy pod nowy terminal w Gdynii, do momentu przyjęcia pierwszego kontenerowca. Dekada?
Gdynia już raczej spisana na straty, a biz przeniesie sie do Gdańska.
Sytuacja w Rotterdamie i Hamburgu skłania Linie do szukania nowych rozwiązań, a Gdańsk pasuje jako hub na Bałtyk i co ważne już jest.
Tylko trzymać kciuki za dalszy rozwój.
Gdynia już raczej spisana na straty, a biz przeniesie sie do Gdańska.
Sytuacja w Rotterdamie i Hamburgu skłania Linie do szukania nowych rozwiązań, a Gdańsk pasuje jako hub na Bałtyk i co ważne już jest.
Tylko trzymać kciuki za dalszy rozwój.
...
Re: O polskich portach
Na Portalu Morskim znalazłem taką okolicznościową zajawkę...
https://www.portalmorski.pl/inne/41032- ... cznosciowy
Nie będę ukrywał, że ściągnąłem to, co było do ściągnięcia
https://www.portalmorski.pl/inne/41032- ... cznosciowy
Nie będę ukrywał, że ściągnąłem to, co było do ściągnięcia
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: O polskich portach
Główny udziałowiec PSA International chce zwiększyć przepustowość DCT Gdańsk do 7 mln TEU https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,T ... n-teu.html
Taka sytuacja na pewno musi zapalić czerwoną lampkę u konkurencji W Hamburgu i nie tylko co na pewno się przełoży na uruchomienie agentury wpływu
i partii targowickich w celu blokowania tej inwestycji .
Taka sytuacja na pewno musi zapalić czerwoną lampkę u konkurencji W Hamburgu i nie tylko co na pewno się przełoży na uruchomienie agentury wpływu
i partii targowickich w celu blokowania tej inwestycji .
-
- Posty: 924
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Re: O polskich portach
Towarzyszu ! W szkole nie było geografii, czy uczęszczać się nie chciało ?
Re: O polskich portach
Porównanie w przeładunkach portów polskich i ukraińskich
Podsumowanie całego 2019 r. na podstawie danych z ZMP i "Namiarów":
Gdańsk: 52 153 tys. ton
Gdynia: 23 965 tys. ton
Szczecin-Świnoujście: 32 174 tys. ton
Police: 1 744 tys. ton
Kołobrzeg:?
Darłowo: 213 tys. ton
Elbląg: 85 tys. ton
Razem będzie ok. 110,5 mln ton, tyle wyszło w naszych portach i 3,04 mln TEU
Dane z Ukrainy
Po raz pierwszy od 10 lat ukraińskie porty przekroczyły granicę 150 mln ton cargo. Pobicie rekordu nastąpiło 11 grudnia 2019 roku. Jak podała Ukrainian Sea Ports Authority of Ukraine, w ciągu 11 miesięcy minionego roku przez porty ukraińskie przetransportowano o 9 mln ton towarów więcej niż w 2018.
Oznacza to wzrost o 18,4 proc., a zarazem historyczny wynik przeładunku portów na Ukrainie. Całkowity roczny wynik przeładunkowy wyniósł ponad 160 mln ton. Ponadto trzy porty: Piwdennyj, Mikołajewo i Olvia ustanowiły własne rekordy. Liderem był Port Piwdennyj z 53,9 mln ton (26.1 proc. wzrostu), Mikołajewo przewiozło 33,4 mln ton (14,5 proc. wzrost), Chronomorsk 26,2 mln ton (21, proc. wzrostu), natomiast port w Odessie przeładował 25,3 mln ton, co dało 16,8 proc. wzrostu
Ilość ton przeładowanych kontenerów przekroczyła, po raz pierwszy od dekady, próg 1 mln TEU (twenty-foot equivalent unit, jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp).
− Trzy czwarte (75 proc.) tego wyniku stanowi eksport produktów ukraińskich przedsiębiorstw. Import stanowi 16 proc., tranzyt 7 proc. Lwia część przeładunku stanowi produkcja kompleksu rolno-przemysłowego – 41 proc., a także przemysłu wydobywczego – 23 proc.
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 70337.html
Czyli mamy 160 mln ton ukraińskich do 110 mln ton polskich , ciekawostką jest to ,że trzy czwarte przeładunków ukraińskich to eksport ich
przedsiębiorstw i to przy trudnej sytuacji politycznej na Ukrainie taki wynik musi zaskakiwać w stosunku do naszych portów .
Podsumowanie całego 2019 r. na podstawie danych z ZMP i "Namiarów":
Gdańsk: 52 153 tys. ton
Gdynia: 23 965 tys. ton
Szczecin-Świnoujście: 32 174 tys. ton
Police: 1 744 tys. ton
Kołobrzeg:?
Darłowo: 213 tys. ton
Elbląg: 85 tys. ton
Razem będzie ok. 110,5 mln ton, tyle wyszło w naszych portach i 3,04 mln TEU
Dane z Ukrainy
Po raz pierwszy od 10 lat ukraińskie porty przekroczyły granicę 150 mln ton cargo. Pobicie rekordu nastąpiło 11 grudnia 2019 roku. Jak podała Ukrainian Sea Ports Authority of Ukraine, w ciągu 11 miesięcy minionego roku przez porty ukraińskie przetransportowano o 9 mln ton towarów więcej niż w 2018.
Oznacza to wzrost o 18,4 proc., a zarazem historyczny wynik przeładunku portów na Ukrainie. Całkowity roczny wynik przeładunkowy wyniósł ponad 160 mln ton. Ponadto trzy porty: Piwdennyj, Mikołajewo i Olvia ustanowiły własne rekordy. Liderem był Port Piwdennyj z 53,9 mln ton (26.1 proc. wzrostu), Mikołajewo przewiozło 33,4 mln ton (14,5 proc. wzrost), Chronomorsk 26,2 mln ton (21, proc. wzrostu), natomiast port w Odessie przeładował 25,3 mln ton, co dało 16,8 proc. wzrostu
Ilość ton przeładowanych kontenerów przekroczyła, po raz pierwszy od dekady, próg 1 mln TEU (twenty-foot equivalent unit, jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp).
− Trzy czwarte (75 proc.) tego wyniku stanowi eksport produktów ukraińskich przedsiębiorstw. Import stanowi 16 proc., tranzyt 7 proc. Lwia część przeładunku stanowi produkcja kompleksu rolno-przemysłowego – 41 proc., a także przemysłu wydobywczego – 23 proc.
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 70337.html
Czyli mamy 160 mln ton ukraińskich do 110 mln ton polskich , ciekawostką jest to ,że trzy czwarte przeładunków ukraińskich to eksport ich
przedsiębiorstw i to przy trudnej sytuacji politycznej na Ukrainie taki wynik musi zaskakiwać w stosunku do naszych portów .
- Edward Teach
- Posty: 580
- Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: O polskich portach
https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... sk/ese4lvp
Warto odnotować rekordowy masowiec z węglem w Porcie Północnym.
Warto odnotować rekordowy masowiec z węglem w Porcie Północnym.
Edward Teach www.pdf-model.pl
Re: O polskich portach
pierwotne źródło tej informacji:Edward Teach pisze:https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... sk/ese4lvp
Warto odnotować rekordowy masowiec z węglem w Porcie Północnym.
https://www.portalmorski.pl/zegluga/449 ... ch-portach
Re: O polskich portach
DCT Gdańsk pojechali po całości już do 2023 roku ma powstać dodatkowy odcinek nabrzeży czyli znaczna rozbudowa terminalu jest to o tyle ciekawe ,że
rządowe projekty Port Centralny w Gdańsku i Port zewnętrzny w Gdyni nie posiada takich terminów w krótkim czasie jedynie podobno terminal kontenerowy w Świnoujściu ma by rozpoczęty w 2021 roku https://biznes.trojmiasto.pl/DCT-zatrud ... 48607.html
rządowe projekty Port Centralny w Gdańsku i Port zewnętrzny w Gdyni nie posiada takich terminów w krótkim czasie jedynie podobno terminal kontenerowy w Świnoujściu ma by rozpoczęty w 2021 roku https://biznes.trojmiasto.pl/DCT-zatrud ... 48607.html
Re: O polskich portach
Co w tym takiego dziwnego? Ten temat byl juz poruszony w watku poswieconym przekopowi przez Mierzeje.
Koszt- efekt.
Wyglada, ze to by bylo tez na tyle, odnosnie ekspansji DCT do Elblaga, Tczewa, Bydgoszczy.... I gdzie tam jeszcze fantazja poniosla.
Koszt- efekt.
Wyglada, ze to by bylo tez na tyle, odnosnie ekspansji DCT do Elblaga, Tczewa, Bydgoszczy.... I gdzie tam jeszcze fantazja poniosla.
...