O polskich portach

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Edward Teach
Posty: 797
Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
Lokalizacja: Gdańsk

O polskich portach

Post autor: Edward Teach »

http://www.nadmorski24.pl/aktualnosci/3 ... ign=trendy

Decyzja cokolwiek spóźniona. Obecnie port Gdynia stracił większość kontenerów na rzecz DCT Gdańsk. Trzeba było myśleć wcześniej i zbudować głębokowodny terminal w Gdańsku za państwowe pieniądze. Teraz jeżeli nasze Państwo wyłoży pieniążki na rozbudowę Gdyni to Gdynia będzie musiała konkurować z prywatnym terminalem odległym o 30 km. Należy dodać, że wokół DCT rośnie sosnowy las i jest mnóstwo tanich terenów pod rozbudowę zaplecza portu. Czyli zakładam, że jeżeli Państwo zainwestuje w rozbudowę Gdyni to te pieniądze się nie zwrócą.

https://dctgdansk.pl/pl/plany-rozwojowe ... 2018-roku/
Edward Teach www.pdf-model.pl
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 219
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Re: O polskich portach

Post autor: SiSi »

Pytanie ile czasu upłynie od podjęcia decyzji o budowie wyspy pod nowy terminal w Gdynii, do momentu przyjęcia pierwszego kontenerowca. Dekada?
Gdynia już raczej spisana na straty, a biz przeniesie sie do Gdańska.
Sytuacja w Rotterdamie i Hamburgu skłania Linie do szukania nowych rozwiązań, a Gdańsk pasuje jako hub na Bałtyk i co ważne już jest.
Tylko trzymać kciuki za dalszy rozwój.
...
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich portach

Post autor: Peperon »

Na Portalu Morskim znalazłem taką okolicznościową zajawkę...
https://www.portalmorski.pl/inne/41032- ... cznosciowy
Nie będę ukrywał, że ściągnąłem to, co było do ściągnięcia ;)
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich portach

Post autor: Piotr S. »

Główny udziałowiec PSA International chce zwiększyć przepustowość DCT Gdańsk do 7 mln TEU https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,T ... n-teu.html
Taka sytuacja na pewno musi zapalić czerwoną lampkę u konkurencji W Hamburgu i nie tylko co na pewno się przełoży na uruchomienie agentury wpływu
i partii targowickich w celu blokowania tej inwestycji .
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: O polskich portach

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Towarzyszu ! W szkole nie było geografii, czy uczęszczać się nie chciało ?
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich portach

Post autor: Piotr S. »

Porównanie w przeładunkach portów polskich i ukraińskich
Podsumowanie całego 2019 r. na podstawie danych z ZMP i "Namiarów":
Gdańsk: 52 153 tys. ton
Gdynia: 23 965 tys. ton
Szczecin-Świnoujście: 32 174 tys. ton
Police: 1 744 tys. ton
Kołobrzeg:?
Darłowo: 213 tys. ton
Elbląg: 85 tys. ton
Razem będzie ok. 110,5 mln ton, tyle wyszło w naszych portach i 3,04 mln TEU

Dane z Ukrainy
Po raz pierwszy od 10 lat ukraińskie porty przekroczyły granicę 150 mln ton cargo. Pobicie rekordu nastąpiło 11 grudnia 2019 roku. Jak podała Ukrainian Sea Ports Authority of Ukraine, w ciągu 11 miesięcy minionego roku przez porty ukraińskie przetransportowano o 9 mln ton towarów więcej niż w 2018.
Oznacza to wzrost o 18,4 proc., a zarazem historyczny wynik przeładunku portów na Ukrainie. Całkowity roczny wynik przeładunkowy wyniósł ponad 160 mln ton. Ponadto trzy porty: Piwdennyj, Mikołajewo i Olvia ustanowiły własne rekordy. Liderem był Port Piwdennyj z 53,9 mln ton (26.1 proc. wzrostu), Mikołajewo przewiozło 33,4 mln ton (14,5 proc. wzrost), Chronomorsk 26,2 mln ton (21, proc. wzrostu), natomiast port w Odessie przeładował 25,3 mln ton, co dało 16,8 proc. wzrostu
Ilość ton przeładowanych kontenerów przekroczyła, po raz pierwszy od dekady, próg 1 mln TEU (twenty-foot equivalent unit, jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp).
− Trzy czwarte (75 proc.) tego wyniku stanowi eksport produktów ukraińskich przedsiębiorstw. Import stanowi 16 proc., tranzyt 7 proc. Lwia część przeładunku stanowi produkcja kompleksu rolno-przemysłowego – 41 proc., a także przemysłu wydobywczego – 23 proc.
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 70337.html
Czyli mamy 160 mln ton ukraińskich do 110 mln ton polskich , ciekawostką jest to ,że trzy czwarte przeładunków ukraińskich to eksport ich
przedsiębiorstw i to przy trudnej sytuacji politycznej na Ukrainie taki wynik musi zaskakiwać w stosunku do naszych portów .
Awatar użytkownika
Edward Teach
Posty: 797
Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
Lokalizacja: Gdańsk

Re: O polskich portach

Post autor: Edward Teach »

https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... sk/ese4lvp

Warto odnotować rekordowy masowiec z węglem w Porcie Północnym.
Edward Teach www.pdf-model.pl
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: O polskich portach

Post autor: polsteam »

Edward Teach pisze:https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... sk/ese4lvp

Warto odnotować rekordowy masowiec z węglem w Porcie Północnym.
pierwotne źródło tej informacji:
https://www.portalmorski.pl/zegluga/449 ... ch-portach
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich portach

Post autor: Piotr S. »

DCT Gdańsk pojechali po całości już do 2023 roku ma powstać dodatkowy odcinek nabrzeży czyli znaczna rozbudowa terminalu jest to o tyle ciekawe ,że
rządowe projekty Port Centralny w Gdańsku i Port zewnętrzny w Gdyni nie posiada takich terminów w krótkim czasie jedynie podobno terminal kontenerowy w Świnoujściu ma by rozpoczęty w 2021 roku https://biznes.trojmiasto.pl/DCT-zatrud ... 48607.html
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 219
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Re: O polskich portach

Post autor: SiSi »

Co w tym takiego dziwnego? Ten temat byl juz poruszony w watku poswieconym przekopowi przez Mierzeje.
Koszt- efekt.
Wyglada, ze to by bylo tez na tyle, odnosnie ekspansji DCT do Elblaga, Tczewa, Bydgoszczy.... I gdzie tam jeszcze fantazja poniosla.
...
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich portach

Post autor: Peperon »

Taki mały przykład hipokryzji rządzących...
https://www.portalmorski.pl/prawo-polit ... amte-rzady
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich portach

Post autor: Piotr S. »

Peperon pisze: 2022-04-02, 21:09 Taki mały przykład hipokryzji rządzących...
https://www.portalmorski.pl/prawo-polit ... amte-rzady
No to jedziemy
Wielka ściema Ewy Kopacz z rzekomym otwarciem gazoportu w Świnoujściu


Minister skarbu państwa Andrzej Czerwiński zapowiedział, że w poniedziałek 12 października Ewa Kopacz z Platformy Obywatelskiej na 13 dni przed wyborami parlamentarnymi oświadczy, że terminal do odbioru gazu LNG w Świnoujściu jest ukończony. Ewa Kopacz chce otworzyć terminal LNG w Świnoujściu, który w żaden sposób nie jest gotowy do komercyjnego i bezpiecznego użytkowania. W rzeczywistości gazoport w Świnoujściu przyjmie pierwsze komercyjne dostawy gazu LNG do Polski najwcześniej w II kwartale 2016 r., czyli aż 2 lata po planowanym przez PO terminie zakończenia inwestycji!
Ewa Kopacz jest jednak znakomitym uczniem swojego mistrza Donalda Tuska, który otwierał przed EURO 2012 odcinki autostrad tylko na kilka tygodni tylko po to by je po zakończeniu imprezy sportowej zamykać w celu dokończenia …budowy. Choć lepszy wydaje się przykład pospiesznego otwarcia z budowlanymi fuszerkami lotniska Modlin, które na długi czas trzeba było zamknąć gdyż żaden samolot bezpiecznie nie był w stanie w Modlinie wylądować. Niestety podobnie jest z gazoportem w Świnoujściu, którego budowa jest na dziś już opóźniona o prawie 1,5 roku.

Wystarczy jutro Ewie Kopacz z PO zadać trzy proste pytania by całkowicie skompromitować medialną ściemę z rzekomym uruchomieniem gazoportu w Świnoujściu.

Pytanie nr 1 do Ewy Kopacz: Czy dla gazoportu LNG w Świnoujściu zostało wydane pozwolenie na użytkowanie umożliwiające jego pełną komercyjną eksploatację, czyli odbiór transportów z gazem LNG przez zainteresowanych przedsiębiorców?
Odpowiedź brzmi: nie. Wszystkie czynności związane z faktycznym uruchomieniem gazoportu potrwają jeszcze, co najmniej 7-8 miesięcy. Konieczne jest schłodzenie instalacji, przeprowadzenie ruchu próbnego i na samym końcu próba eksploatacyjna całego gazoportu. Wciąż nie wiadomo czy wszystkie zamontowane systemy mechaniczne działają sprawnie, ponieważ nigdy nie zostały przetestowane. Wiele z tych elementów wykonano 2-3 lata temu i po prostu ze względu na opóźnienie mogły najzwyczajniej… zarosnąć trawą. Najważniejsze jest to, że nie przetestowano instalacji terminalowych w naturalnych warunkach pracy, czyli w warunkach kriogenicznych, czyli -162 st. C.

Pytanie nr 2 do Ewy Kopacz: Czy ta niegospodarność oraz błędy w prowadzeniu projektu budowy pierwszego w Polsce gazoportu LNG są wynikiem personalnej politycznej karuzeli w Polskim LNG S.A. czyli spółce odpowiedzialnej za realizację inwestycji?_

Odpowiedź brzmi: tak. Tylko w ciągu pięciu lat było kolejno pięciu prezesów spółki Polskie LNG S.A. budującej gazoport. Aż prosi się zadać pytanie uzupełniające czy w stosunku do odwoływanych prezesów wyciągnięto jakiekolwiek konsekwencje służbowe i czy wypłacono im ogromne odprawy w związku z tzw. zakazem konkurencji.

Pytanie nr 3 do Ewy Kopacz: 15 września 2015 roku Polskie LNG S.A. podpisało umowę na dostawę gazu do schłodzenia instalacji terminalowej przez Qatargas. Na kiedy konkretnie w takim razie uzgodniono termin dostawy tego gazu potrzebnego do schłodzenia instalacji terminala?_

Odpowiedź brzmi: zakończenie montażu mechanicznego wszystkich systemów gazoportu w Świnoujściu planowane jest dopiero na… 11 grudnia 2015 r.!

W związku z tym dostawa gazu LNG potrzebnego na schłodzenie instalacji gazoportu będzie mogła być zrealizowana najwcześniej…w grudniu lub dopiero styczniu 2016 r. I dopiero po tym okresie będą mogły się odbyć testy i próbne rozruchy całego terminala LNG w Świnoujściu!

Tak, więc najważniejsze działania konieczne do uruchomienia komercyjnego terminala są dopiero planowane przez Polskie LNG S.A.: mowa o czynnościach rozruchowych wraz z testami wydajnościowymi i próbami eksploatacyjnymi potwierdzającymi sprawne działanie całej instalacji terminalowej. W ich trakcie mogą zostać ujawnione usterki, które spowodują dalsze opóźnienia.

Ewa Kopacz jutro uruchomi pierwszy na świecie terminal LNG, który po rzekomym zakończeniu budowy nie jest w stanie odebrać ani jednego transportu gazu skroplonego do Polski. Najwcześniej gazoport w Świnoujściu będzie mógł zostać uruchomiony w II kwartale 2016 r. co oznacza, że rząd Platformy Obywatelskiej doprowadził do przekroczenia o dwa lata planowego przez PO na czerwiec 2014 r. terminu zakończenia inwestycji. Tymczasem rząd PiS rozpoczynając budowę gazoportu w Świnoujściu w latach 2006-2007 planował jego uruchomienie na IV kwartał 2012 r.
https://wgospodarce.pl/opinie/21351-wie ... winoujsciu

Słabiutko ci to wyszło Peperonie strzał w stopę jak nic czasami jak coś się wrzuci to warto rozejrzeć się na prawo i lewo aby zachować twarz w tym przypadku odleciałeś :aniol: w takim stylu jak to co rusz zatapia się opozycja na różnych poziomach swojej hipokryzji powyższy opis z oddawaniem gazoportu jeszcze raz udowadnia jakimi hipokrytami są zwolennicy PO .
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1078
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Re: O polskich portach

Post autor: peceed »

Piotr S. pisze: 2022-04-10, 17:43i czy wypłacono im ogromne odprawy w związku z tzw. zakazem konkurencji.
To jakiś żart? Zakaz konkurencji przy pracy państwowej spółce publicznej?
Jaką ma ona konkurencję, jaką tajną wiedzę przekaże taki prezes która zniszczy perspektywy ekonomiczne gazportu?
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich portach

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze: 2022-04-10, 17:43 ...Słabiutko ci to wyszło Peperonie strzał w stopę jak nic czasami jak coś się wrzuci to warto rozejrzeć się na prawo i lewo aby zachować twarz w tym przypadku odleciałeś :aniol: w takim stylu jak to co rusz zatapia się opozycja na różnych poziomach swojej hipokryzji powyższy opis z oddawaniem gazoportu jeszcze raz udowadnia jakimi hipokrytami są zwolennicy PO .
No popatrz. Ciotka Wiki podaje, że "...20 listopada 2015 z katarskiego portu Ras Laffan do terminalu LNG w Świnoujściu wypłynął statek Al Nuaman z pierwszą dostawą 210 tys. m³ skroplonego gazu ziemnego. Do celu statek dotarł 11 grudnia 2015. Dostawcą pierwszych dwóch dostaw jest Qatargas Operating Company Limited..." Cały tekst znajdziesz na: https://pl.wikipedia.org/wiki/Terminal_ ... j%C5%9Bciu
11 grudnia 2015 to raczej nie drugi kwartał 2016. Jeśli za "eksperta" bierzesz Kowalskiego, to sam możesz przejechać się niezgorzej.
Poniżej link do tekstu, który zadaje kłam słowom Kowalskiego. Gdyby instalacja nie była ukończona i gotowa do przyjęcia LNG, to nikt nie zaryzykowałby przetaczania gazu do niej.
Tym bardziej, że w razie jakiegokolwiek wypadku nie wytłumaczyłby się przed prokuratorem.
https://wgospodarce.pl/informacje/22085 ... winoujsciu
Poza tym każdy kto miał kontakt z inwestycjami przemysłowymi wie, że instalacje nie od razu wchodzą do pełnej eksploatacji. Poprzedza ją eksploatacja próbna. Dla przykładu w firmie, w której pracuję zwykła suwnica kleszczowa przez miesiąc była eksploatowana, zanim nastąpił ostateczny odbiór przez UDT (Urząd Dozoru Technicznego). Bardziej skomplikowane instalacje pracowały próbnie nawet przez rok.

I jeszcze taki tekst: https://www.cire.pl/artykuly/serwis-inf ... wa-rozruch
Oraz jeszcze jeden, który Ci umknął: https://biznes.wprost.pl/gospodarka/496 ... nawca.html
Wychodzi na to, że zrobiłeś to, co mi zarzucasz. :diabel:
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich portach

Post autor: Piotr S. »

Peperon pisze: 2022-04-10, 22:25
Piotr S. pisze: 2022-04-10, 17:43 ...Słabiutko ci to wyszło Peperonie strzał w stopę jak nic czasami jak coś się wrzuci to warto rozejrzeć się na prawo i lewo aby zachować twarz w tym przypadku odleciałeś :aniol: w takim stylu jak to co rusz zatapia się opozycja na różnych poziomach swojej hipokryzji powyższy opis z oddawaniem gazoportu jeszcze raz udowadnia jakimi hipokrytami są zwolennicy PO .
No popatrz. Ciotka Wiki podaje, że "...20 listopada 2015 z katarskiego portu Ras Laffan do terminalu LNG w Świnoujściu wypłynął statek Al Nuaman z pierwszą dostawą 210 tys. m³ skroplonego gazu ziemnego. Do celu statek dotarł 11 grudnia 2015. Dostawcą pierwszych dwóch dostaw jest Qatargas Operating Company Limited..." Cały tekst znajdziesz na: https://pl.wikipedia.org/wiki/Terminal_ ... j%C5%9Bciu
11 grudnia 2015 to raczej nie drugi kwartał 2016. Jeśli za "eksperta" bierzesz Kowalskiego, to sam możesz przejechać się niezgorzej.
Poniżej link do tekstu, który zadaje kłam słowom Kowalskiego. Gdyby instalacja nie była ukończona i gotowa do przyjęcia LNG, to nikt nie zaryzykowałby przetaczania gazu do niej.
Tym bardziej, że w razie jakiegokolwiek wypadku nie wytłumaczyłby się przed prokuratorem.
https://wgospodarce.pl/informacje/22085 ... winoujsciu
Poza tym każdy kto miał kontakt z inwestycjami przemysłowymi wie, że instalacje nie od razu wchodzą do pełnej eksploatacji. Poprzedza ją eksploatacja próbna. Dla przykładu w firmie, w której pracuję zwykła suwnica kleszczowa przez miesiąc była eksploatowana, zanim nastąpił ostateczny odbiór przez UDT (Urząd Dozoru Technicznego). Bardziej skomplikowane instalacje pracowały próbnie nawet przez rok.

I jeszcze taki tekst: https://www.cire.pl/artykuly/serwis-inf ... wa-rozruch
Oraz jeszcze jeden, który Ci umknął: https://biznes.wprost.pl/gospodarka/496 ... nawca.html
Wychodzi na to, że zrobiłeś to, co mi zarzucasz. :diabel:
Najwyższa Izba Kontroli zajęła się budową gazoportu. Po raz kolejny odkryła prawdę znaną od lat: że państwo słabo sobie radzi z wielkimi zadaniami infrastrukturalnymi.

Konsekwencją tego są opóźnienia, kłopoty z wykonawcami. Bo marna umowa, złe przepisy i kiepski nadzór. Czy jest na to jakieś lekarstwo?


Media piszące o raporcie NIK na temat budowy gazoportu znalazły już najbardziej adekwatne przymiotniki: „miażdżący” i „porażający”. Inspektorzy przyjrzeli się budowie i znaleźli to, co wcześniej znajdowali w przypadku inwestycji autostradowych, kolejowych, budowy stadionów na Euro 2012 itd. Błędy w procedurach przetargowych, źle zredagowane umowy, bałagan w nadzorze, niekompetentni urzędnicy itd.

A jeśli dodamy do tego nierealne terminy narzucane przez polityków, którzy za wszelką cenę chcą się w kampanii wyborczej sfotografować jak przecinają wstęgę, to mamy to, co mamy. Jeśli przez lata nie można było dostosować przepisów do budowy autostrad i żadna większa inwestycja drogowa nie powstała w terminie, to co można powiedzieć o budowie terminala LNG? Dokładnie to samo mamy w przypadku gazoportu.
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... nosci.read

Robisz dziecinne i śmieszne wrzutki i wrzucasz w to PiS tak jak by to PiS rządził przez te wszystkie lata gdy budowano gazoport decyzję o budowie podjęto za rządów PiS ale już w 2008 roku PO zaczęła rządzić i okres ten od tamtego roku spada na barki PO to za ich czasów budowano gazoport długo i z opóźnieniem .
Gdy zbliżały się wybory to na krótko przed aby odtrąbić sukces przed elektoratem PO premier Kopacz zrobiła to przed kamerami w gazoporcie gdzie nie było przy wyładunku żadnego gazowca co w rzeczywistości było ściemą pod publikę bo mogła to zrobić gdyby był wyładunek to jest jakaś zasadność ale wam z PO chodziło o wybory a nie gazoport , gdzie NIK nie zostawił suchej nitki na tych którzy byli odpowiedzialni za tą budowę .
Tak się składa ,że ja was z PO i lewicy uważam za tą samą linie partyjną wywodzącą się z PRL-owskiego pnia i z tego też samego pnia zapadła także niekorzystna decyzja o rezygnacji z budowy Baltic Pipe za rządów Leszka Milera, niech to ja zgadnę gdzie ? to dziś jest Leszek Miler i w jakiej partii :o
Wrzuciłeś wrzutkę ( Taki mały przykład hipokryzji rządzących) ale zapomniałeś uczciwie powiedzieć Kto winny ? tak wiem po waszemu to tylko i wyłącznie wina Kaczyńskiego .

Tak na marginesie jak jesteśmy już przy sprawach portowych "Die Tageszeitung" (TAZ) pisze o ostrzeżeniach ekspertów i ekologów w związku z planami budowy portu kontenerowego w Świnoujściu.
Tak wielki terminal ma też gigantyczne skutki dla Niemiec. W końcu transportowane towary muszą też być stamtąd wywożone - zauważa Neumann. Europosłanka Zielonych oraz eurodeputowany niemieckiej Lewicy Helmut Scholz zlecili przygotowanie ekspertyzy o ocenie oddziaływania na środowisko planowanej przez Polskę inwestycji.
W dalszej części artykułu Niemcy się martwią tym ,że ruch statków zwiększy się o połowę , hipokrytom niemieckim za to nie przeszkadza to ,że promy firmy TT-Line jakby nie było firmy niemieckiej pływają już do Świnoujścia od wielu lat .
Czekam teraz z niecierpliwością na to jacy to użyteczni idioci z polskich partii przyłączą się do niemieckiej nagonki tak się składa ,że mam już swoich pewniaków to PO i lewica i jeżeli chodzi o takie sprawy jak po wyżej to trafienie jest pewne na 100 % w tym przypadku.

całość tutaj - https://biznes.interia.pl/gospodarka/ne ... Id,5953149
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich portach

Post autor: Peperon »

Mogłes wrzucić ten link, ale wolałeś gazetę...
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik- ... u-lng.html
...Robisz dziecinne i śmieszne wrzutki i wrzucasz w to PiS tak jak by to PiS rządził przez te wszystkie lata gdy budowano gazoport...
Ja wrzuciłem tylko link do wypowiedzi Twojego prezesunia, który stwierdził, że bez rządów PiS-u po roku 2015 terminal LNG w Świnoujściu nie zostałby uruchomiony. A przyszli na gotowe...
To Ty, jak wszyscy wyznawcy Kaczyzmu, z braku argumentów wyjechałeś z Kopaczową i się zaczęło...
A wracając do Ewki, to powiem tak. Jak właściciel firmy, w której pracuję, zaczął narzekać na koszty energii i chciał ulg, to Kopacz przyjechała na spotkanie z nim i zmodernizował dwa zakłady, zwiększając o połowę moce przerobowe jednego z nich. Kiedy chciał kolejnych ulg, to spotkał się z Morawieckim kilka miesięcy przed ostatnimi wyborami parlamentarnymi, a efektem tego spotkania było zamknięcie połowy fabryki. Jednym z zamkniętych zakładów był ten zmodernizowany po rozmowach z Kopacz. Miał pracować przez 20 lat. Tak Morawiecki dba o polskie zakłady i miejsca pracy, że oficjalnie 650 osób straciło pracę i musiało się tułać po innych częściach firmy.
Pracowników z firm zewnętrznych współpracujących z nami nie liczę...

A co do inwestycji prowadzonych za obecnych rządów PiS, to powiedz mi, kiedy zaczną budować EJ 1 ?
O takiej drobnostce, jak uwalenie energetyki wiatrowej na lądzie to raczej nie ma co wspominać.

Poniżej kilka linków do tekstów o budowie nowej Zakopianki...
https://wiadomosci.onet.pl/krakow/probl ... ly/c1fslq3
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 36765.html
https://www.money.pl/gospodarka/na-zako ... 3024a.html
https://warszawa.naszemiasto.pl/kolejne ... c1-8638893

No i na koniec coś z branży stoczniowej.
Już za rządu PiS połączono świnoujską MSR ze szczecińską Gryfią. Powiedz mi, jak prosperuje świnoujska część tej firmy ?
Bo z odbudowy Stoczni Szczecińskiej to już chyba przestali marzyć ze względu na same sukcesy...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
ODPOWIEDZ