Strona 3 z 8

Re: O polskich stoczniach.

: 2018-12-15, 21:22
autor: polsteam
AvM pisze:
AdrianM pisze:I od kiedy Blus to jakis autorytet?
Blus napisal kilke artykulow dotyczacych updaku przemyslu okretowego...
... z błędami merytorycznymi / faktograficznymi.

Re: O polskich stoczniach.

: 2018-12-16, 00:11
autor: AvM
polsteam pisze:
AvM pisze:
AdrianM pisze:I od kiedy Blus to jakis autorytet?
Blus napisal kilke artykulow dotyczacych updaku przemyslu okretowego...
... z błędami merytorycznymi / faktograficznymi.
Ale jest jakas baza do dyskusji.

Re: O polskich stoczniach.

: 2018-12-16, 14:20
autor: polsteam
AvM pisze:
Ale jest jakas baza do dyskusji.
no niby tak, bo nieco ponad połowę informacji podaje poprawnie...

gorzej jest z jego interpretacjami i trafnością opinii...

on np. europejski przemysł spisuje na straty i uważa, że w ogóle nie warto się wysilać, żeby go bronić, bo "nie ma czego"...

Re: O polskich stoczniach.

: 2018-12-16, 17:03
autor: AvM
Ja by,m na poczatek polecal lekture

The Rise and Fall of British Shipbuilding
Anthony Burton

jest nawet jako eBook dostepny,

I przypomniec o wielkich dnaich roznych innych przemyslow, jak odziezowego.

Re: O polskich stoczniach.

: 2019-01-21, 09:04
autor: polsteam
Czy PŻM przejmie kontrolę nad MSR Gryfia?

https://www.portalmorski.pl/stocznie-st ... msr-gryfia


PŻM podobno gotowa do zamawiania nowych masowców, ale oczywiście w Chinach... Za to promy dla PŻM / Unity Line mogłyby być budowane częściowo w Chinach, częściowo w Polsce?

https://www.portalmorski.pl/zegluga/415 ... h-masowcow

nowy statek w barwach Unibaltic?...

: 2019-01-21, 09:05
autor: polsteam
za parę dni się okaże czy to prawda...

https://www.portalmorski.pl/zegluga/415 ... -unibaltic

Re: nowy statek w barwach Unibaltic?...

: 2019-01-21, 09:55
autor: AvM
polsteam pisze:za parę dni się okaże czy to prawda...

https://www.portalmorski.pl/zegluga/415 ... -unibaltic
Ale to byl temat o polskich stoczzniach?

Re: O polskich stoczniach.

: 2019-01-21, 10:12
autor: polsteam
sorry, nie ten wątek

Re: O polskich stoczniach.

: 2019-01-21, 17:45
autor: Peperon

Re: O polskich stoczniach.

: 2019-02-13, 10:08
autor: Waldek K
Stocznia Remontowa Nauta likwiduje Zakład Nowych Budów w Gdańsku
https://www.gospodarkamorska.pl/Stoczni ... ansku.html

Re: O polskich stoczniach.

: 2019-02-13, 12:52
autor: polsteam
Waldek K pisze:Stocznia Remontowa Nauta likwiduje Zakład Nowych Budów w Gdańsku
https://www.gospodarkamorska.pl/Stoczni ... ansku.html
od WIELU lat mówiłem, że to u nas branża tymczasowa, nieprzyszłościowa, nierozwojowa - takie przypadki, jak upadłość Maritim Shipyard czy "zwinięcie" Nauty w Gdańsku to potwierdzają.

od samych zainteresowanych (prowadzących taką działalność) zależy czy w Polasce po nich zostanie pustka czy też ich moce produkcyujne przeistoczą się w "ambitniejsze" - produkujące w pełni wyposażone statki.

niestety u bardzo niewielu takie ambicje/dążenia widać... - w większości sami korzystali na doraźnych możliwościach zarobku w podwykonawstwie, ale nie mieli zamiaru się rozwiijać.

Re: O polskich stoczniach.

: 2019-02-13, 13:10
autor: AdrianM
Ciągle pozostaje kwestia konkurencyjności wyrobów. Myślisz, że jesteśmy w stanie przebić Chińczyków? Podawane dysproporcje są spore.

Re: O polskich stoczniach.

: 2019-02-13, 19:13
autor: Piotr S.
Waldek K pisze:Stocznia Remontowa Nauta likwiduje Zakład Nowych Budów w Gdańsku
https://www.gospodarkamorska.pl/Stoczni ... ansku.html
Te tereny powinna przejąć remontowa ma to logikę i sens szkoda pochylni , które leżą tuż za płotem .Remontowa może je wykorzystać do budowy większych jednostek .

Re: O polskich stoczniach.

: 2019-02-17, 00:37
autor: polsteam
Piotr S. pisze:
Waldek K pisze:Stocznia Remontowa Nauta likwiduje Zakład Nowych Budów w Gdańsku
https://www.gospodarkamorska.pl/Stoczni ... ansku.html
Te tereny powinna przejąć remontowa ma to logikę i sens szkoda pochylni , które leżą tuż za płotem .Remontowa może je wykorzystać do budowy większych jednostek .
rynek jest trudny

nie ma gwarancji, że to byłby sukces z zagospodarowaniem tych pochylni

szczególnie w obecnym klimacie wytwarzanym przez rząd dla prywatnego sektora

w programie "Batory" postawiono na stocznie państwowe
- to nie jest CAŁKOWICIE bezsensowne, bo w końcu CZYMŚ trzeba je "rozruszać", ale jednak można to było zrobić inaczej, lepiej (i z udziałem / z pomocą sektora prywatnego), a nie na zasadzie "Zosi samosi" - jak widać Zosia sobie nie poradziła...

a budowa promów generalnie przeniosła się na Daleki Wschód

więcej o rynku budowy promów w aktualnym i w następnym numerze "Polski na Morzu"

w Europie co chwilę jakaś stocznia pada lub jest ratowana...
zupełnie świeże sprawy, to ratowanie chorwackiej grupy Uljanik (łącznie ze stocznią 3 Maj, która kiedyś budowała dla Chipobroku)... i ratowanie FSG (Flensburger...) - jednego z nielicznych znaczących pozostałych w Europie na placu boju budowniczych promów...

Re: O polskich stoczniach.

: 2019-04-09, 09:13
autor: polsteam
kolejny problem Nauty

https://www.portalmorski.pl/stocznie-st ... czni-nauta

mogą być daleko idące konsekwencje finansowe...

Re: O polskich stoczniach.

: 2019-04-10, 01:45
autor: Tadeusz Klimczyk
Pewnie skończy się tak, jak podobny problem Remontowej z dwoma statkami zamówionymi przez Royal Arctic Line i właśnie wystawionymi na sprzedaż:

http://broncoshipbrokers.com/shipdetails?pid=1139