Jak wielka jest grecka flota handlowa?

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Edward Teach
Posty: 798
Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
Lokalizacja: Gdańsk

Jak wielka jest grecka flota handlowa?

Post autor: Edward Teach »

Witam,
Grecy słyną z wielkiej floty handlowej. Rzecz w tym, grecki armator kojarzy się wysłużonym statkiem, który lada chwila ma trafić do stoczni złomowej. Na takich statkach nie polscy marynarze nie bardzo chcą pływać. Dla przykładu. Wśród armatorów kontenerowców nie kojarzę ani jednego greckiego armatora. Czy ktoś ma informację na temat rzeczywistej wielkości greckiej floty handlowej?
Edward Teach www.pdf-model.pl
Awatar użytkownika
Gregski
Posty: 964
Rejestracja: 2006-01-27, 21:47
Lokalizacja: Na Kociewiu albo na morzu

Re: Jak wielka jest grecka flota handlowa?

Post autor: Gregski »

Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Awatar użytkownika
Edward Teach
Posty: 798
Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak wielka jest grecka flota handlowa?

Post autor: Edward Teach »

Dzieki.
Edward Teach www.pdf-model.pl
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Jak wielka jest grecka flota handlowa?

Post autor: polsteam »

Edward Teach pisze: 2021-04-24, 10:26 Witam,
Grecy słyną z wielkiej floty handlowej. Rzecz w tym, grecki armator kojarzy się wysłużonym statkiem, który lada chwila ma trafić do stoczni złomowej. Na takich statkach nie polscy marynarze nie bardzo chcą pływać. Dla przykładu. Wśród armatorów kontenerowców nie kojarzę ani jednego greckiego armatora. Czy ktoś ma informację na temat rzeczywistej wielkości greckiej floty handlowej?

od dawna znany jako taki (kontenerowy) jest m.in. Danaos

oczywiście ten stereotyp jest już w przytłaczającej większości przypadków nieaktualny

są także greccy armatorzy w awangardzie techniczno-rynkowej

np. pierwsze zbiornikowce w pełni podwójniposzyciowe były greckie - zbudowane dla armatora Eletson w Hitachi Zosen w Japonii

do lat 80-tych czy nawet 90-tych kierunek sprzedaży / kupna promów w Europie był jeden
z Europy Północnej do Grecji
może częściowo w latach 90-tych, a na pewno po roku 2000 zdarzają się już, nierzadko, ruchy promów z Morza Śródziemnego, głównie z Grecji i Włoch, na Bałtyk i Morze Północne.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Jak wielka jest grecka flota handlowa?

Post autor: polsteam »

trzeba dodać, że również w gazowcach Grecy są ostatnio coraz znaczniejszą siłą.
chodzi głównie o armatorów stricte / czysto greckich, jak i o grecki kapitał, który założył i posiada przedsiębiorstwa armatorskie w USA o/lub wprowadza je na giełdę w USA.
ODPOWIEDZ