Spadek pokładów
-
- Posty: 507
- Rejestracja: 2008-09-27, 17:58
Spadek pokładów
Czy może ktoś z forumowiczów zna konstrukcję spadku pokładów na okrętach brytyjskich w okresie międzywojennym, tzn w latach trzydziestych ubiegłego wieku. Pytam się dlatego, bo w dostępnej mi dokumentacji niszczyciela wygląda na to, że spadek na nadbudówkach był prawie dwukrotnie większy, niż na pokładzie głównym. Czy to błąd rysunkowy, czy może takie były zasady ?.
Re: Spadek pokładów
Witam,
Nie wiem na ile Ci pomogę i skąd znam tę zasadę, ale chodzi mi po głowie taka zależność, że pokłady nadbudówek projektowało się równolegle do pokładu głównego. Gdzieś to wyczytałem i jak sobie przypomnę gdzie, to nie omieszkam poinformować.
Pozdrawiam.
Nie wiem na ile Ci pomogę i skąd znam tę zasadę, ale chodzi mi po głowie taka zależność, że pokłady nadbudówek projektowało się równolegle do pokładu głównego. Gdzieś to wyczytałem i jak sobie przypomnę gdzie, to nie omieszkam poinformować.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 507
- Rejestracja: 2008-09-27, 17:58
Re: Spadek pokładów
Dzięki za odzew. Mój problem polega na tym, że kiedyś ( o ile dobrze zapamiętałem) wyczytałem gdzieś ( nie pamiętam gdzie), że pokłady nadbudówek miały inny kąt nachylenia. A ponieważ nie zgadza mi się rzut boczny z przekrojem , szukam przyczyny. Byś może wynika to z błędu powielenia ''ksero", obarczonego błędem zdeformowania starych rysunków, ale tak na wszelki wypadek szukam pomocy u specjalistów. Nie jest to wielki problem, ale chodzi mi o zasadę, dlatego zadałem to pytanie. Jeszcze raz dziękuję za chęć pomocy.
Re: Spadek pokładów
Linia spadku była przeważnie (chyba?) parabolą, więc jakieś różnice przy węższym pokładzie pewnie być musiały.
Tu przykład krzywizny pokładu "superstructure" z Canberry (rysunek z 1928 r. dość dokładny ze stoczni w Clydebank):
Tu przykład krzywizny pokładu "superstructure" z Canberry (rysunek z 1928 r. dość dokładny ze stoczni w Clydebank):