Nowe książki i czasopisma (2)
Nowe książki i czasopisma (2)
Przez zupełny przypadek natrafiłem na oto takiego cudaka: http://terrasanctapress.com/.
Muszę przyznać, że autor nie tylko oryginalnie się reklamuje (He is the most decorated officer from WWII in the Polish Navy), ale również prezentuje (More than 80 original never-before-published photographs, a wśród nich takie kwiatki jak te):
http://terrasanctapress.com/html/volunteer-sailors.html
http://terrasanctapress.com/html/cmdr-biskupski.html
Mimo tych błędów sądzę, że pozycja może być ciekawa. Czy ktokolwiek miał to w ręku i czytał?! Rysiu (to Twoje rewiry!)?!
Muszę przyznać, że autor nie tylko oryginalnie się reklamuje (He is the most decorated officer from WWII in the Polish Navy), ale również prezentuje (More than 80 original never-before-published photographs, a wśród nich takie kwiatki jak te):
http://terrasanctapress.com/html/volunteer-sailors.html
http://terrasanctapress.com/html/cmdr-biskupski.html
Mimo tych błędów sądzę, że pozycja może być ciekawa. Czy ktokolwiek miał to w ręku i czytał?! Rysiu (to Twoje rewiry!)?!
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
- pothkan
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
nowe Okręty Wojenne (nr 88)
Wojciech Łuczak, Jarosław Malinowski
Z życia flot
Dmitrij B. Jakimowicz, Aleksandr S. Aleksandrow
Francuski krążownik pancerny Dupuy-de-Lôme, część II
Maciej K. Franz
Wakamya Maru pierwszy japoński "lotniskowiec"
Nikołaj W. Mitiuckow
Wszechobecny Abdón Calderón
Radosław Opaliński
Koncepcje rozwoju PMW 1919-1939. W teorii, ...bez praktyki, część I
Jesús María Medel Soteras, Nikołaj W. Mitiuckow
Hiszpańskie "Tabakierki"
Grzegorz Nowak
Amerykańskie niszczyciele typu Porter, część II
Witalij W. Kostriczenko
Hiszpańskie liniowce pasażerskie w Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej
Rafał M. Kaczmarek
Wojna w porcie neutralnej Turcji
Michał Kopacz
Zatopienie niszczyciela Hatsuzuki
Jarosław Palasek
Amerykańskie krążowniki ciężkie typu Baltimore i Oregon City. Część II - Wojna i lata powojenne
Zvonimir Freivogel
Niemieckie fregaty typu Köln, część I
Andrzej Nitka
Zaopatrzeniowce floty typu Etna
Jarosław Malinowski
Nowości z Korei Północnej
Wojciech Łuczak, Jarosław Malinowski
Z życia flot
Dmitrij B. Jakimowicz, Aleksandr S. Aleksandrow
Francuski krążownik pancerny Dupuy-de-Lôme, część II
Maciej K. Franz
Wakamya Maru pierwszy japoński "lotniskowiec"
Nikołaj W. Mitiuckow
Wszechobecny Abdón Calderón
Radosław Opaliński
Koncepcje rozwoju PMW 1919-1939. W teorii, ...bez praktyki, część I
Jesús María Medel Soteras, Nikołaj W. Mitiuckow
Hiszpańskie "Tabakierki"
Grzegorz Nowak
Amerykańskie niszczyciele typu Porter, część II
Witalij W. Kostriczenko
Hiszpańskie liniowce pasażerskie w Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej
Rafał M. Kaczmarek
Wojna w porcie neutralnej Turcji
Michał Kopacz
Zatopienie niszczyciela Hatsuzuki
Jarosław Palasek
Amerykańskie krążowniki ciężkie typu Baltimore i Oregon City. Część II - Wojna i lata powojenne
Zvonimir Freivogel
Niemieckie fregaty typu Köln, część I
Andrzej Nitka
Zaopatrzeniowce floty typu Etna
Jarosław Malinowski
Nowości z Korei Północnej
- dessire_62
- Posty: 2026
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
- Jacek Bernacki
- Posty: 431
- Rejestracja: 2007-03-15, 13:32
- Lokalizacja: Siecień k/Płocka
Czy ja wiem, IMO bez rewelacji. Najciekawszy - o ironio - o produkcji polskich stoczni w 2007!Jacek Bernacki pisze:Jest, jest i to bardzo ciekawy. Polecam!
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
- Jacek Bernacki
- Posty: 431
- Rejestracja: 2007-03-15, 13:32
- Lokalizacja: Siecień k/Płocka
Z artykułu razem z RMK jesteśmy niezadowoleni - Redakcja MSiO po raz kolejny dokonała kastracji tekstu wyrzucając wiele ciekawych informacji. Zresztą i tak poziom zawartych tam informacji jest już deczko zdezaktualizowanyJacek Bernacki pisze:Skromniś
Dlatego podjęliśmy decyzję o wydaniu książkowym tego co już spisaliśmy, w postaci wspomnianego już w artykule 'Kalendarium OP'...
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Gratuluję decyzji i już awansem kupuję egzemplarzcrolick pisze: Dlatego podjęliśmy decyzję o wydaniu książkowym tego co już spisaliśmy, w postaci wspomnianego już w artykule 'Kalendarium OP'...
Najwyższa pora by ukazała się prawdziwa pozycja historyczna, na obecnym wydawniczym ugorze, zdominowanym przez Borowiakową mierność. Swoją drogą baaardzo podobał mi się akapit o niekomentowaniu "pewnego dzieła, pewnego autora" ;))
A ten artykuł to jak dla mnie kawał rzetelnej roboty, przed którą "czapki z głów" i choćby dla niej, ten numer należy mieć.
I jest jeszcze znakomita monografia holenderskich "Kojaków" autorstwa Jacka Krzewińskiego, ze znakomitymi rysunkami 3D autora, co jest kolejnym przykładem na to, że do MSiO "idzie nowe", przynajmniej jeśli idzie o rysunki ;)
Andrzej Olejko - Francuskie wodnosamoloty w lotnictwie polskim 1926-1937, książka wydana w serii "Biblioteczka Automobilisty" . Autor prezentuje informacje o tych samolotach opierając się prawie wyłącznie na materiałach źródłowych z Centralnego Archiwum Wojskowego, przedstawia szczegóły służby tych maszyn. Pozycja godna polecenia.
JB
JB
I jeszcze apel Autora zamieszczony na ostatniej stronie książki (pod którym z entuzjazmem podpisuję się): ... a może warto byłoby wrócić do tamtych czasów. Przecież w Pucku nadal istnieje dawny port MDLot - hangary, kanały portowe, nabrzeże. Może warto byłoby pomyśleć nad tym, by w ramach dotarcia do uczuć i wiedzy młodego pokolenia stworzyć fantomy - nieruchome, szkieletowe pomniki potężnych wodnosamolotów z tego okresu, otworzyć dla zwiedzających Wybrzeże turystów dawne obiekty jedynej jednostki polskiego lotnictwa morskiego, czy też uruchomić na Zatoce Puckiej - przy pomocy wodnosamolotów sportowych - loty widokowe. A odżyłaby historia morsko-lotniczego Pucka, ...
I dwa zdjęcia z przełomu lat 20. i 30.:
oraz fotografia satelitarna stanu obecnego tego terenu:
JB
I dwa zdjęcia z przełomu lat 20. i 30.:
oraz fotografia satelitarna stanu obecnego tego terenu:
JB
Ostatnio zmieniony 2008-04-14, 19:27 przez JB, łącznie zmieniany 2 razy.
Niestety ale to nie jest żadna nowość. Prawie identyczny tekst ukazał się Przeglądach Morskich nr 9 i 10 z 2005 roku. Do ściągnięcia legalnie i za darmo stąd: http://www.mw.mil.pl/index.php?akcja=przegladnumeryJB pisze:Andrzej Olejko - Francuskie wodnosamoloty w lotnictwie polskim 1926-1937, książka wydana w serii "Biblioteczka Automobilisty" . Autor prezentuje informacje o tych samolotach opierając się prawie wyłącznie na materiałach źródłowych z Centralnego Archiwum Wojskowego, przedstawia szczegóły służby tych maszyn. Pozycja godna polecenia.
JB
OLEJKO A.: Francuskie wodnosamoloty w polskim lotnictwie morskim (1). Przegląd Morski 2005 nr 9, s. 71-92, 26 poz. lit
Narodziny wodnosamolotu pływakowego we Francji oraz krótka charakterystyka francuskiego lotnictwa morskiego po I wojnie światowej. Szczegółowy opis taktyczno-techniczny różnych konstrukcji. Rozwój współpracy polsko-francuskiej w zakresie pozyskiwania przez Polskę wodnosamolotów. Dane taktyczno-techniczne łodzi latającej LeO H – 13 B, amfibii rozpoznawczo-bombowej LeO H – 135 B 3, oraz łodzi latającej Latam 43 HB 3.
OLEJKO A.: Francuskie wodnosamoloty w polskim lotnictwie morskim (2). Przegląd Morski nr 10, s. 75-91, 17 poz. lit.
Kontynuacja opracowania zamieszczonego w nr 9/2005 Przeglądu Morskiego. Detalicznie dokładna charakterystyka francuskich wodnosamolotów, które od 1923 r. zaczęły zasilać polskie lotnictwo morskie.
Dane obejmują:
1. szkolno-treningowo-wywiadowczy CAMS – 30 E;
2. szkolno-treningowo-łącznikowy wodnosamolot Schreck FBA – 17 HE 2
3. HMT 2.
Z tego co napisał Woj na forum dws.org.pl to:
A w byłej bazie MDLot. znajduje się obecnie prywatna firma powstała na bazie sprywatyzowanych Puckich Zakładów Mechanicznych. Firma dobrze sobie radzi i prowadzi działalność na dość dużą skalę. Nie zanosi się żeby jej tereny miały zostać przekształcone w muzeum...Woj pisze:Niestety - tekst nie został chyba zmieniony od czasu opublikowania przywołanych wyzej przez Zelinta artykułów. Te zaś - skądinąd ciekawe - zawierają nieco błędów, gdyż o ile autor wykazał się bardzo dobrą znajomością literatury (trudno zresztą się dziwić), o tyle najwyraźniej przeprowadzona przezeń kwerenda archiwalna była dość pobieżna.
Tak więc - jeśli ktoś zdecydowanie preferuje ksiażkę papierową, nie zaś wersję elektroniczną, lub też jeśli szczególnie zależy mu na dokumentacji fotograficznej - kupić. Jeśli interesuje go głównie treść tekstu - może sobie pewnie zakup darować.
- dessire_62
- Posty: 2026
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski