Strona 2 z 2

Re: Naval War of Pacific, 1879-1884: Saltpeter War (Maritime Series)

: 2020-11-17, 22:44
autor: AvM
W 1874 podpisano w Chile umowe miedzy rzadem a CSAV dotyczaca subwencji
Na statkach byli kapitanowie w randze Captan de fregata i capitan de corbeta
i mogly byc w razie potrzeby uzyte przez marynarke

W 1878 roku CSAV miala nastepujace parowce
AMAZONAS 1373
LOA 1010
LAUTARO 1121
ITATA
RIMAC



Castagneto* Lascano
"Buques de Guerra Chilenos 1850-1950"

ma rozdzial poswiecony parowcom uzbrojonym w czasie wojny

CAPIAPO 4x32pdr 1x101mm (4in)
LOA 2xx150mm (6in)
AMAZONAS 1x150mm
ANGAMOS 1x203mm (8in


Na zdjeciu AMAZONAS kolo 1900

Re: Naval War of Pacific, 1879-1884: Saltpeter War (Maritime Series)

: 2020-11-17, 23:24
autor: AvM

Re: Naval War of Pacific, 1879-1884: Saltpeter War (Maritime Series)

: 2020-11-17, 23:32
autor: AvM
TORO

Sold 1915 and registered at Santiago #926 to Sociedad Comercial Chile (HBPS) (118.81grt 75.86nrt) as a tug – cabotage vessel.

https://www.armada.cl/armada/tradicion- ... 03725.html

https://es.wikipedia.org/wiki/Vapor_Toro

Re: Naval War of Pacific, 1879-1884: Saltpeter War (Maritime Series)

: 2020-11-19, 12:28
autor: Napoleon
Autor kompletnie nie panuje nad transportowcami i zakupionymi jednostkami handlowymi
Nie do końca bym się z tym zgodził, aczkolwiek rzeczywiście "zapanować" nad tym jest dość trudno. Szczególnie nad żaglowcami, doraźnie czarterowanymi.

Co do większych jednostek zamówionych w okresie wojny. Przyjąłem założenie, że pomijam te okręty, które zostały zamówione w późniejszej fazie wojny. Działania morskie skończyły się w zasadzie na początku 1881 roku i na dobrą sprawę na tym zakończyło się przedstawianie wydarzeń w książce. Działania na lądzie przedstawione zostały w bardzo uproszczony sposób.

Błąd do którego się przyznaję to ten z Pampero. Mea culpa (sam nie wiem jak to się stało, bo wcześniej wielokrotnie pisałem o tym okręcie jak należy).
W 1874 podpisano w Chile umowe miedzy rzadem a CSAV dotyczaca subwencji
O tej umowie wspominam gdzieś na wstępie (drobna wzmianka, ale jest).

Re: Naval War of Pacific, 1879-1884: Saltpeter War (Maritime Series)

: 2020-11-19, 15:03
autor: AvM
BLANCO

Re: Naval War of Pacific, 1879-1884: Saltpeter War (Maritime Series)

: 2020-11-20, 01:31
autor: AvM
Troche o tlumaczeniach

Uzyrte przez tlumacza zwroty
proppeler steamer - powinno byc raczej screw steamer
sidewheel steamer - powinno byc raczej paddle steamer
proppeler steamer i proppeler steamer - sa zwrotami uzywanymi w XIX wieku w USA
W Anglii uzywano i uzywa sie screw steamer i paddle steamer

Takze zwrot aviso, byl w Anglii uzywany do opisu okrretow francuskich
W tlumaczeniu na angielski powinno byc despatch ship , ale
TOLTEN nie byl awizem, byl parowcem zbudowanym specialnie do sluzby w
na rzekach.

Boletín de las leyes i decretos del Gobierno,

Re: Naval War of Pacific, 1879-1884: Saltpeter War (Maritime Series)

: 2020-11-20, 01:36
autor: AvM
Przy okazjie
BLANCO ENCALADA nazywal sei poczatkowo VALPARAISO

Boletín de las leyes i decretos del Gobierno,

Re: Naval War of Pacific, 1879-1884: Saltpeter War (Maritime Series)

: 2020-11-20, 10:35
autor: AvM
ENGINEERING

Sa bardzo duze roznice w porownaniu do planow na str. 152
chodzi o kadlub.

Re: Naval War of Pacific, 1879-1884: Saltpeter War (Maritime Series)

: 2020-11-20, 20:35
autor: AvM
ALMIRANTE COCHRANE in 1879

Prosze zwrocic uwage na 3 zredukowane maszty