Strona 10 z 10

Re: Zdjęcia ...

: 2020-10-30, 07:47
autor: crolick
Paski na kominie jednoznacznie wskazują na IMOGEN

Re: Zdjęcia ...

: 2020-10-30, 08:46
autor: Wojciech Łabuć
1 czarny i 2 białe paski to 9th Destroyer Flotilla. HMS "Imogen" była w 3rd Destroyer Flotilla. Paski powinny być czerwone.W 1939 roku zmieniły się na czerwone z czarnych. A później po czerwonych nie było pasków wcale.

Obrazek

HMS "Highlander" dołaczył do 9 flotylli 11 kwietnia 1940 roku i to musi być on na zdjęciu.

May Under repair

19th On completion escorted HM Battlecruiser RENOWN from Tyne to Scapa Flow with

HM Destroyers BULLDOG and ASHANTI during passage to Scapa Flow

(Note: HMS RENOWN had been under repair).

24th Escorted HM Aircraft Carrier GLORIOUS from Scapa Flow with HM Destroyers ARROW

and WREN for passage to continue air operations off Norway.

Nie mam potwierdzenia tylko czy był liderem flotylli a to by oznaczał biały pasek na pierwszym kominie. Taką sytuację zdaje się potwierdzać:
12 Apr 1940

HMS Manchester (Capt. H.A. Packer, RN) and HMS Birmingham (Capt. A.C.G. Madden, RN) departed Scapa Flow to rendez-vous with convoy NP 1 at sea and to take the troopships Chrobry (11442, built 1939) and Empress of Australia (21560 GRT, built 1920) to Namsos together with AA cruiser HMS Cairo (Capt. P.V. McLaughlin, RN) and escorted by the destroyers HMS Vanoc (Lt.Cdr. J.G.W. Deneys, RN), HMS Whirlwind (Lt.Cdr. J.M. Rodgers, RN) and HMS Highlander (Cdr. W.A. Dallmeyer, RN)
Dowodził Cdr. W.A. Dallmeyer. W tym stopniu od 30 czerwca 1936 r. Dowódcy niszczycieli typów V i W to Lt. Cdr. To jest trochę pokręcone bo staruszki są z 11 flotylli. W kolejnym tygodniu nadal operował z tymi 2 niszczycielami.

https://www.naval-history.net/xGW-RNOrg ... 9-45.htm#2

Według tej stronki do 07.40 liderem flotylli był niszczyciel typu H / brazylijski. Nie ma wymienionego okrętu i tego typu jednostka miała być liderem od stycznia. Być może literówka albo zmieniła się jednostka bo początkowo wszystkie ex brazylijskie "H" były w 9 flotylli.

W późniejszym okresie też są powody aby zakładać, że ten pasek na pierwszym kominie nie jest przypadkiem:
13 Sep 1940
During the night of 13/14 September 1940 the destroyers HMS Highlander (Cdr. W.A. Dallmeyer, RN), HMS Harvester (Lt.Cdr. M. Thornton, RN), HMS Bulldog (Lt.Cdr. F.J.G. Hewitt, RN) and HMS Beagle (Lt.Cdr. R.H. Wright, RN) bombard Cherbourg in a sweep through the Seine Bay.
Jest jeszcze jedna przesłanka, że to HMS "Highlander"
Unlike their half-sisters, they were fitted with a combined rangefinder-director above the bridge.
To samo jest na HMS "Havant". Za "British Destroyers: From Earliest Days to the Second World War" Normana Friedmana str. 222:
Like other export destroyers, they had a commercial (probably Vickers) fire control system in which the rangefinder was integrated with the director control tower, rather than being separate.
HMS "Havant" dalmierz
HMS "Havant" dalmierz
HMS Havant rangefinder.jpg (283.15 KiB) Przejrzano 228 razy
A na oryginalnych brytyjskich "H" na przykładzie HMS "Glowworm":

Obrazek

P.S. Przepraszam za nieco zamieszania i zmiany ale nie wszystkie informacje były lekko pokręcone i chwilę mi zajęło ogarnięcie tego.