Albania

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

LRY 1938:
WHITE DIAMOND ec LAMPROIE 1918 Normand
408TM tons 147,8ftx25x9,9ft
Oil engine 6 Cyl 16"-22" by Normand
Baron Baeyenz, London

LRY 1934: all the same.

LRY 1952: - nie wymieniany

LRY 1954: - nie wymieniany
Ostatnio zmieniony 2008-07-16, 15:56 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4415
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

AvM pisze:
"Almanacco storico..."
Przepraszam , a co jest o nim w "Almanacco storico..."[
Cytat: Un'unità, classificata anch'essa cannoniera, sebbene si tratasse ancora di uno yacht, entrò nella Marina italiana dopo l'occupazione dell'Albania nel 1939. Si trattava dell' Illiria, acquistata nel 1938 dall'Italia per farne omaggio al Re Zog di Albania, dopo averla rimodernata e attrezzata per l'impiego di nave reale. Nell'aprile 1939, coll'annessione dell'Albania all'Italia, l'Illiria fu incorporata nella (lotta italiana e classificata cannoniera. Da allora e per tutto il periodo bellico svolse servizi vari e locali tra le varie basi adriatiche delle due sponde. Nel febbraio 1944 fu dislocata definitivamente a Taranto da cui non mosse più fino alla data della sua radiazione avvenuta il 1° giugno 1958.

Oraz opis:
Obrazek

Jak widać, Almanacco... podaje wariant ex-Lamproie. I moim zdaniem, należy do tej wersji wrócić, i się bliżej mu przyjrzeć.

1) Co o nim w Schellu?
2) Nie ma żadnego White Diamond w LRS 1930-38 - być może jest między jachtami? (edit: tutaj już widzę że wyprzedził pan pytanie)

***

Czyli pod jaką banderą pływał WHITE DIAMOND. Nazwa i London sugerują Red ensign, ale Baeyens był finansistą belgijskim...
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Przebudowa ciekwa,
powinna byc w jakims "Motor Ship" luc czsopismach jachtowyxch

Cz po II WS bylo we wladaniu floty, roczniki go nie wymieniaja ?

avm
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4415
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

AvM pisze:Cz po II WS bylo we wladaniu floty, roczniki go nie wymieniaja ?
Zdaniem Almanacco storico był, jest wyżej podana data wycofania 1.6.1958. Tylko że od ok. 1944 r. stał w Tarencie, chyba w rezerwie - stąd pewnie niezauważany przez roczniki. Chociaż np. w JFS 46/47 jest.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

pothkan pisze:
AvM pisze:Cz po II WS bylo we wladaniu floty, roczniki go nie wymieniaja ?
Zdaniem Almanacco storico był, jest wyżej podana data wycofania 1.6.1958. Tylko że od ok. 1944 r. stał w Tarencie, chyba w rezerwie - stąd pewnie niezauważany przez roczniki. Chociaż np. w JFS 46/47 jest.
W 1945/6 tez jest ex (Albanian Royal Yacht) ex Cite d'Athense ex Gardon
Ale juz w 47/48 go nie ma.
LFC 47 tezgo nie wymienia.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

1) zdjęcie Gardona - otrzymałem od pana Krzysztofa Gerlacha, ale skąd nie wiem (na pewno z jakiegoś francuskiego tytułu)
To zdjecie jest z ksiazki
"Les Navires de Guerre Francaise de 1850 a nos jours!" F.Dousset

Podpis
GARDON sluzyl jako jycht krolewski albanski, a potem od 1939 jako kanonierka wloska ILLIRIA.
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4415
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Zatem z jednej strony mamy dwa jachty - WHITE DIAMOND i CITE D'ATHENES, z jasnymi losami od początku do 1938 lub marca 1939 r.

Z drugiej strony albański jacht, a potem włoską kanonierkę, z jasnymi losami od 1939 r. (kwietnia najwcześniej) do końca w 1958 r.

Tylko... który z tych dwóch?
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

[table]
[mrow]Name [col]Shipyard[col]Sold [col]Company[col]New Name
[row]EQUILLE[col](Normand)[col]24.7.20[col] Compagnie de Navigation Oliver[col]CITE DE PATRAS
[row]GARDON[col](Normand)[col]24.7.20[col] Compagnie de Navigation Oliver[col]CITE D'ATHENS
[row]GOUJON[col](Normand)[col]4.5.1920[col]Lascaret & Dupois, Marseille[col]GOULJON [col] ENNIO
[row]LAMPROIE[col](Normand)[col] 4.5.1920[col]Lascaret & Dupois, Marseille[col]LAMPROIE
[row]MURENE[col](Normand)[col]24.7.20[col] Compagnie de Navigation Oliver[col]CITE DE SPARTE

[row]CIGALE II[col](Port de Bouc)[col]17.3.20[col] M.Creybesac, Bizerte[col]CIGALE[col]ELGUETTA-> MARI_BEGONA
[row]COCCINELLE[col](Port de Bouc)[col]26.2.1920[col]Guido d'Acqui, Italy[col] APE[col]F10-> HZ 11
[row]LIBELLULE[col](Port de Bouc)[col]26.2.1920[col]Guido d'Acqui, Italy[col] FORMICA[col]IGLESIAS


[row]CRIQUET[col](Le Trait) [col]26.2.1920[col]Guido d'Acqui, Italy[col]

[/table]
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Lascaret & Dupois, Marseille
Paul Bois
"Armements Marseilais (1831-1988)"
nie wymiania takiego armatora.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

GOUJON (Normand)
do 1927 ???
1927 converted to yacht by Wilton Fijenoorf (cos mi sie zdaje ze stocznnie polaczono w 1929?)
1927 TENAX Comptesse de Behagve, Toulon
1935 Michel Detroyet, Antibes
1938 converted to tanker
1938 ENNIO Davide Zolezzi, Genoa
+23.01.1943 stranded in the entrance to Zuara, while under enemy attack
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4415
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Zatem LAMPROIE stal sie w 1920 jednostka cywilna pod francuska bandera, o tej samej nazwie.

Przed 1934 (a jeszcze w 1938) byl zas brytyjskim jachtem WHITE DIAMOND.

I o ile nie ma innych przeslanek co do dalszych jego losow, w tym samym roku albanskim jachtem krolewskim.

Pozostaje jednak dwa pytania.

1) Losy jednostki pomiedzy 1920 a 1938 (w LRS 30-34 go nie ma, wiec najpewniej wczesniej "wyszedl" do rejestru jachtow; pytanie kiedy i czy bezposrednio LAMPROIE > WHITE DIAMOND, moze inne nazwy "po drodze"?)

2) Na wszelki wypadek nalezaloby ustalic dzieje CRIQUET (domyslnie, aby go wykluczyc z "wyliczanki"). W LRS 1930-32 pojawia sie, pod francuska bandera jako ETHIOPIE, ex FONTVIELLE, ex CRIQUET - ale potem znika...?
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

2) Na wszelki wypadek nalezaloby ustalic dzieje CRIQUET (domyslnie, aby go wykluczyc z "wyliczanki"). W LRS 1930-32 pojawia sie, pod francuska bandera jako ETHIOPIE, ex FONTVIELLE, ex CRIQUET - ale potem znika...?
Nie mam moich LLoydow, sa porzyczone.

Nie ma ETHIOPIE w spisie strat 1931-39 Lloyda.

Nie ma w spisach Schella/Starka 1917-18 (19 nie mam-nie wiem czy wyszedl).

Co znaczy znika ? W 32/33 go nie ma ?
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4415
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

AvM pisze:Nie ma w spisach Schella/Starka 1917-18 (19 nie mam-nie wiem czy wyszedl).

Co znaczy znika ? W 32/33 go nie ma ?
W 1932/33 jest. Ale w 1933/34 już nie.

Starke 1919 wyszedl w dwoch tomach:
http://worldshipsociety.org/5565.html
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

pothkan pisze:
AvM pisze:Nie ma w spisach Schella/Starka 1917-18 (19 nie mam-nie wiem czy wyszedl).
Co znaczy znika ? W 32/33 go nie ma ?
W 1932/33 jest. Ale w 1933/34 już nie.
Czy to sa te LRS online ?
pothkan pisze: Starke 1919 wyszedl w dwoch tomach:
http://worldshipsociety.org/5565.html
Ale by byl w Miramarze, a nie ma ?
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4415
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

AvM pisze:Czy to sa te LRS online ?
Tak, wyszukiwarka podaje go w LRS 1930-1932. Sprawdzilem "ręcznie" (część poprzerabiałem sobie w PDF na dysk) w 1933/34, i Ethiopie brak.
AvM pisze:Ale by byl w Miramarze, a nie ma ?
W Miramarze sa wszystkie, tylko przy LAMPROIE i CRIQUET nie ma losow:
http://www.miramarshipindex.org.nz/ship/show/176466
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

W Bibliotece PAN moze byc:
Uffico Storice della Marina Militare
La Marina Italiana nella seconda guerra mondiale

Vol, IX "La difesa del traffico con Albania, la Grecia e l'Egeo" ed 1965
Ostatnio zmieniony 2008-07-21, 14:34 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ