Argentyna

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Argentyna

Post autor: jareksk »

Pancerniki

Okręty liniowe

Rivadavia (USA; 1911)
27940 t; 181,3x30x8,5 m; 3 TPm Curtis, 18 k Babcock&Wilcom, 40000KM=22.5w; 11000Mm/11 w; 7000Mm/15 w; 12x305/50, 12x152/50, 8x102/50, 4x76AA, 2rt533, 1940 dod. 4x40 AA; pb 305, pag 305, pp 76, pgsd 305, pzsd 229; 1130 – 1215 l;

RIVADAVIA (25.5.10/28.6.11/10.12.14; mod. 24-25)
MORENO (9.7.10/23.9.11/21.3.15; mod. 24-25)

Pancerniki obrony wybrzeża

Libertad (WBr; 1890-91)
2595 t; 73,2x13,1x4 m; 2 MP, 4 k cyl. 3000KM=13 w; 3800Mm/10 w; 2x240/35, 4x120/40, 4x47, 2x40 AA; pb 203, pag 127, pp 51, sd 102; 196-215 l;

INDEPEDENCIA (2510 t) (..90/26.2.91/92)
LIBERTAD (..90/11.12.90/91)

Krążowniki

Garibaldi (Wł.; 1896-98)
7069 t;111,6x18,2x7,1 m; 2 MP, 8k; 13000KM=20w; 5500Mm/10 w; 2x254/40, 14x152/40, 4x76 AA, 4x47; pb 152, pag 76, pp 51, psd 152; 425 – 500 l;

GENERAL BELGRANO (../25.7.97/..; ex wł. „Varese”; zak. ..; mod. 27-30)
GENERAL PUYRREDON (../25.9.97/..; ex wł. „Giuseppe Garibaldi” )(jw lecz: bez 152, 2x76 AA, 4x57) (OS)

Almirante Brown (Wł.; 1929)
6800 t; 170,8x17,8x7,4 m; 85000KM=32w (116000 KM=33,5 w); 8000Mm/14 w; pb 58, pag 51, pp 25; 6x190/52, 12x100/47 AA, 6x40AA, 6rt533; pb 58, pag 51, pp 25, psd 60; 600 l;

VEINTICINCE DE MAYO (C 2) (../11.8.29/5.7.31)
ALMIRANTE BROWN (C 1) (../28.9.29/5.7.31)

La Argentina (WBr. 1937)
6500 t; 164,9x17,2x5 m; 4 TPm Parsons, 4 k Yarrow; 54000KM=30w; 6800Mm/12 w; 9x152/50, 4x102/45 AA, 8x40AA, 12x12,7 AA, 6rt533, 2 mbg (38), 2 wsam, 1kat; pb 76, pag 51, pp 51, gsd 76; 556 l + 60 kadetów - 663 l;;

LA ARGENTINA (../16.4.37/31.1.39)

Niszczyciele

Catamarca (Nm. 1911-12)
995 t; 88,1x8,2x5,2m; 2 TP AEG-Curtis, 5 k Schulz-Thornycroft; 25000 KM=27 w; 3000Mm/15 w; 4x102/50, 2x40 AA, 4rt533, 2 mbg; 150 l;

CATAMARCA (D 1) (Schichau .01.11/..11/13.4.12)
JUJUI (D 2) (..11/4.3.12/15.4.12)

La Plata (Nm. 1911-12)
875 t; 90x9x5 m; 2 TP AEG-Curtis, 5 k Schulz-Thornycroft; 28000KM=35w; 3000Mm/15 w; 4x102/50, 2x40 AA, 4rt533, 2 mbg;150 l;

LA PLATA (D 4) (../..11/30.3.12)
CORDOBA (D 3) (Schichau .10.10/..12/8.7.12)


Buenos Aires (WBr; 1937)
1375 t; 98,5x10,6x3.2 m; 2 TPm Parsons, 3 k Yarrow, 34000KM=35,5w, 4100Mm/14 w; 4x120/45, 8x40 AA, 8rt533, mbg; 130 -145 l;

BUENOS AIRES (E 6) (../21.9.37)
CORRIENTES (E 8) (../21.9.37 )(z+ 03.10.41 zderzenie z Almirante Brown)
ENTRE RIOS (E 7) (../21.9.37)
MISIONES (E 11) (../23.9.37)
SAN JUAN (../24.6.37)
SAN LUIS (E 10) (../23.8.37)
SANTA CRUZ (E 12) (../3.11.37)

Ex hiszp “Churucca” (Hiszp. 1925; 1927)
1536 t; 101,5x9.7x3.2 m; 2 TPm Parsons, 4 k Yarrow; 42000KM=36w; 4000Mm/14 w; 5x120/45, 1x76 AA,4x12,7 AA, 6rt533, 2 mbg; 160 l;

CERVANTES (E 1) (../26.6.25; ex hisz. „Churruca”; zak. 27)
JUAN DE GARRAY (E 2) (../2.11.25; ex hisz. „Alcala Galiano”)

Mendoza (1928-29)
1570 t; 102,1x9,7x3.8 m; 2 TPm Parsons, 4 k White; 42000KM=36w; 4500Mm/14 w; 5x120/45, 1x76AA, 2x40AA, 4x12,7 AA, 6rt533, 2 mbg; 160 l;

LA RIOJA (E 4) (../26.1.29/.9.29)
MENDOZA (E 3) (../13.7.28/.9.29)
TUCUMAN (E 5) (../10.10.28/.9.29)

Okręty podwodne

Santa Fe (Wł. 1931-32)
775/920 t; 69,2x6,7x5,1 m; 2 SD Tosi/ 2 SE, 3000/1400KM; 17.5/9w, 9000Mm/ - 80Mm/4 w; 1x102, 1x40 AA, 2x12,7 AA, 8rt533; 40 l;

SALTA SALTA (S 2) (17.1.32)
SANTA FE (S 1) (28.7.31)
SANTIAGO DEL ESTERO (S 3) (28.3.32)

Kanonierki

Rosario (WBr; 1908)
1055 t; 76,4x9,8x4,3 m; 2 MP, 2 k Yarrow, 1300KM=14.5w; 1000Mm/8 w; 2hb152/13, 6x76/50 ; 1940→ dod. 2x40AA; Pb 102, pp 38, pag 76, psd 76; 145 l;

ROSARIO (..08/27.7.08/7.8.09)
PARANA (..07/28.4.08/8.8.08)

King (1943-45)
900 t; 77x8,8x4 m; 2SD Werkspoor, 2500KM=18w, 6000Mm/12 w; ; 3x100, 4x40 AA, 5x12,7 AA, 4 mbg; 130 l;

KING
MURATURE

Trałowce

Ex nm „M 27”(1917)
480 t; 58,2x7,3x2,3 m; 2 MP, 2 k Marine;1800KM=16.5w, 2000Mm/14 w; 3x76, 30 min; 40 l;

BATHURST (ex M 48)
FOURNIER (ex M 51)
JORGE (ex M 52) (26.01.40 E CORMORAN)
KING (ex M 53)( .11.41 OS TIENIENTE DE LA SOTA)


Ex nm “M 57”(1918)
500 t; 59,3x7,4x2,3 m; 2 MP, 2 k Marine, 1850KM=16w, 2000Mm/14 w; 3x76, 30 min; 40 l;

MURATURE (ex M 74) (1940 okręt museum CORMORAN)
PINEDO (ex M 79)
THORNE (ex M 101)
GOLANDRINA (ex M 105) (1925 jacht państwowy)

Bouchard (1936-39)
450 t; 59x7.3x2,3 m; 2 SD MAN, 2000KM=16w; 2x100/47, 2x40AA, 2x12,7 AA, miny; 62 l;

BOUCHARD
DRUMMOND
FOURNIER
GRANVILLE
PARKER
PY
ROBINSON
SEAVER
SPIRO

Okręty pomocnicze


Okręt szkolny

Presidente Sarmiento (WBr.; 1897)
2733 t;76,7 x13,2x7,1 m; SD, 2800KM=15w; 3x120, 1x102, 2x57, 2x47; 294 l (40 kadetów);

PRESIDENTE SARMIENTO (OS)

Okręty hydrograficzne

Typy różne
I. (1927); 1 SD; 700 KM=12 w;

BAHIA BLANCA ex San Juan
COMMODORO RIVADAVIA (ex San Luis)

II. (1914)
780 t; 10 w;

ALFAREZ MACKINLEY

Transportowce

Typy różne
I. (1911)
1164 BRT; 45,5x7,6x4,2 m; 960KM=7 w;

CENTE FIDEL LOPEZ

II. (Ostsee Werft, Stettin; 1925)
1920 BRT; 60x9x2,2 m; 1800KM=9 w;

PATAGONIA

III. (Danziger Werft; Nm.1923)
3630 BRT; 79,2x11,5x5,9 m; 1750KM=12 w;

PAMPA

IV. (Danzinger Werft; Nm. 1923)
3650 BRT; 83,6x11,5x5 m; 1750KM=12 w;

CHACO

V. (1941)
1275 BRT; 70x10,2x2,8 m; 1200KM=12 w;

USHUAIA


Zbiornikowiec

Ezcurra (1914)
2600 BRT; 80,8x12,2x5,7 m; 1242 KM=7 w;

MINISTRO EZCURRA

Punta Alta (1937)
1600 t; 800KM=10 w;

PUNTA ALTA
Ostatnio zmieniony 2006-05-08, 15:23 przez jareksk, łącznie zmieniany 3 razy.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
Slaw
Posty: 929
Rejestracja: 2004-03-28, 12:01
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Slaw »

Tak sobie pomyślałem że warto podać te stocznie :

------------------------------------------
"Niszczyciele"

CATAMARCA (D 1) (..11/..11/13.4.12)
(Schichau , Jan 1911)
CORDOBA
(Schichau , Nov 1910)

"Transportowce"

PATAGONIA
(Ostsee Werft ,Stettin 1925)
CHACO ( ex- Rio Claro)
( Danziger Werft , Danzig 1923)
PAMPA ( ex- Rio Bueno)
(Danziger Werft. Danzig 1923)
Slaw
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

"Polskie" stocznie uwzględnione.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4479
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Uzupełnienia:
Niszczyciele

Catamarca (Nm. 1911-12)
995 t; 88,1x8,2x5,2m; 2 TP AEG-Curtis, 5 k Schulz-Thornycroft; 25000 KM=27 w; 3000Mm/15 w; 4x102/50, 2x40 AA, 4rt533, 2 mbg; 150 l;

CATAMARCA (D 1) (Schichau .01.11/..11/13.4.12)
JUJUI (D 2) (..11/4.3.12/15.4.12)
JUJUY, nie JUJUI
Buenos Aires (WBr; 1937)
1375 t; 98,5x10,6x3.2 m; 2 TPm Parsons, 3 k Yarrow, 34000KM=35,5w, 4100Mm/14 w; 4x120/45, 8x40 AA, 8rt533, mbg; 130 -145 l;

BUENOS AIRES (E 6) (../21.9.37)
CORRIENTES (E (../21.9.37 )(z+ 03.10.41 zderzenie z Almirante Brown)
ENTRE RIOS (E 7) (../21.9.37)
MISIONES (E 11) (../23.9.37)
SAN JUAN (../24.6.37)
SAN LUIS (E 10) (../23.8.37)
SANTA CRUZ (E 12) (../3.11.37)
Oznaczenia "E.#" wprowadzono w 1940, wcześniej te same cyfry poprzedzano literą "T". Corrientes miał 8, a San Juan 9.
Ex hiszp “Churucca” (Hiszp. 1925; 1927)
1536 t; 101,5x9.7x3.2 m; 2 TPm Parsons, 4 k Yarrow; 42000KM=36w; 4000Mm/14 w; 5x120/45, 1x76 AA,4x12,7 AA, 6rt533, 2 mbg; 160 l;

CERVANTES (E 1) (../26.6.25; ex hisz. „Churruca”; zak. 27)
JUAN DE GARRAY (E 2) (../2.11.25; ex hisz. „Alcala Galiano”)
Raczej JUAN DE GARAY. Przed 1940 oznaczenia T 1 i T 2.
Mendoza (1928-29)
1570 t; 102,1x9,7x3.8 m; 2 TPm Parsons, 4 k White; 42000KM=36w; 4500Mm/14 w; 5x120/45, 1x76AA, 2x40AA, 4x12,7 AA, 6rt533, 2 mbg; 160 l;

LA RIOJA (E 4) (../26.1.29/.9.29)
MENDOZA (E 3) (../13.7.28/.9.29)
TUCUMAN (E 5) (../10.10.28/.9.29)
Jw.: T 3-T 5
King (1943-45)
900 t; 77x8,8x4 m; 2SD Werkspoor, 2500KM=18w, 6000Mm/12 w; ; 3x100, 4x40 AA, 5x12,7 AA, 4 mbg; 130 l;

KING
MURATURE
Murature (07.1943/04.1945)
King (11.1943/07.1946)

Trałowce:

4] Minensuchboot 1915 (M 27) type
510 t, 58.2×7.3×2.3 m, 16 kt, 3x 88mm, 30 mines.
M.1 Bathurst (1916/10.1916, Neptun - Rostock, 1936 ex M.1, 1923 ex- Maria, 1921 ex- M 48; 12.1943 aviso A.2 Bathurst, § 1951)
M.2 Fournier (1916/10.1916, Seebeckwerft - Geestermünde, 1936 ex M.2, 1923 ex- Martha, 1921 ex- M 51; § 04.1937, hulk, # 1943)
M.3 Jorge (1916/11.1916, Seebeckwerft - Geestermünde, 1936 ex M.3, 1923 ex- Marga, 1921 ex- M 52; 01.1940 aviso Cormorán, § 08.1946, #)
M.4 King (1916/12.1916, Seebeckwerft - Geestermünde, 1936 ex M.4, 1923 ex- Minna, 1921 ex- M 53; § 07.1937, 11.1941 training ship Teniente de la Sota, § 12.1946, # 1948)

[6] Minensuchboot 1916 (M 57) type
c. 580 t, 59.3×7.3×2.2 m, 16 kt, 2x 88mm, 30 mines.
M.5 Murature (1917/06.1918, AG Vulcan - Bremen, 1938 ex M.5, 1923 ex- Meta, 1921 ex- M 74; 1940 museum ship)
M.6 Pinedo (1918/03.1919, Seebeckwerft - Geestermünde, 1936 ex M.6, 1923 ex- Melitta, 1921 ex- M 79; § 07.1951, #)
M.8 (1916/01.1918, Tecklenborg - Geestermünde, 1923 ex- Marianne, 1921 ex- M 90; 1934 salvage vessel Seguí , § 04.1950, # 1963)
M.9 Thorne (1917/06.1918, Atlaswerke - Bremen, 1938 ex M.9, 1923 ex- Margarita, 1921 ex- M 101; 02.1946 aviso Petrel, 1959 hulk, § 12.1966, not scrapped as in 1992)
M.10 (1918/10.1918, Reihersteigwerft - Hamburg, 1923 ex- Mecha, 1921 ex- M 105; 1925 state yacht A.10 Golondrina, § 10.1955, # 1958)

[9] "Bouchard" class
450/650 t, 59×7.3×2.3 m, 16 kt, 2x 100mm (1940s: 2x 40mm), 2x 40mm, 2x MG, 62 p.
M.2 Drummond (1937/1938, Base Naval Río Santiago, § 03.1964)
M.3 Robinson (08.1938, Hansen y Puccini - San Fernando, § 12.1967)
M.4 Granville (03.1937, Base Naval Río Santiago, § 12.1967)
M.5 Fournier (1937, Sánchez - San Fernando, † 09.1949)
M.7 Bouchard (03.1936/01.1937, Base Naval Río Santiago; 03.1964 M.1 Nanawa)
M.10 Comodoro Py (01.1937/07.1939, Base Naval Río Santiago, § 11.1967, 05.1968 M.3 Teniente Fariña)
M.11 Parker (1937-38, Sánchez - San Fernando, § 07.1963)
M.12 Seaver (08.1938/05.1939, Hansen y Puccini - San Fernando, § 11.1967, 05.1968 M.2 Capitán Meza, § 1990s)
M.13 Spiro (1938-39, Base Naval Río Santiago, 03.1962 moved to CG as GC.12 Spiro, § af. 1970)

Awizo:

[1] 290 t, 28×5.1×1.5 m.
Gaviota (1909, 1931 ex Jenner, § 1955)

Rzeczny jacht prezydencki:

1 "Tecuara" class
195 t, 38x6.8x1.6 m, 2+5 p.
Q.72 Tecuara (1936, nadal w służbie)

Okręty hydrograficzne:

[2] "San Juan" class
Hawthorn Leslie & Co. - Hepburn, 843/970 t, 63×10.1×3.4 m, 12.5 kt, 1x 76mm, 63 p.
Comodoro Rivadavia (1927/02.1928, 1937 ex San Juan; 1961 training ship Q.6 Madryn, § 1967)
Bahía Blanca (1927/1928, 1937 ex San Luís, § 1963/64)

[1] "Alférez MacKinlay" class
Smit & Zoom - Rotterdam, 783/1020 t, 58.8×8.6×4 m, 9.5 kt. Used as lighthouse inspection vessel.
Q.11 Alférez MacKinlay (1914, 1914 ex Balizador №1; § 03.1964, # 1966)

Zbiornikowce:

[1] "Ministro Ezcurra" class
Greenock & Co. - Grangemouth, 1510/4180 t, 2670 Grt, 80.5x12.2x5.7 m, 10.5 kt, 45 p.
Ministro Ezcurra (1914, ® 1949, § 1964)

[1] "Santa Cruz" class
Fairfield SB - Glasgow, 5700 Grt, 110.9x14.3x8.6 m, 12 kt.
Santa Cruz (1921, § 1948)

[1] "Belgrano" class
Base Naval Puerto Belgrano, 1600/1900 t (800 Dwt), 64x10.3x3.8 m, 8.5 kt, 40 p.
Punta Alta (1937/1938, § 1980s)

Holowniki:

[1] 180 t, 7 p.
Corvina (1912, § 1959)

[2] "Ona" class
J.I. Thornycroft & Co. - Woolston, 450/615 t (345 Grt), 41x9.1x3.4 m, 12 kt, 34 p.
Ona (1912/1913, § 1970)
Querandí (1912/1913, § 1971)

[1] "Azopardo" class
Bethlehem Co., 437 Grt, 50x8.4x4.3 m, 14 kt.
Azopardo (1919, 1922 ex- Barstow; § 1943)

[2] "Mataco" class
Hawthorn Leslie Ltd. - Hepburn, 450/600 t (339 Grt), 42.4x8.7x3.5 m, 12 kt, 34 p.
Mataco (01.1928/03.1928, § 1961)
Toba (12.1927/03.1928, § 1980)

[2] "Huarpe" class
Howaldstwerke AG - Kiel, 370 t, 9 kt.
Huarpe (1927, $ 1942, § 1979)
Puelche (1927, $ 1942, § 1950s)

Transportowce:

[1] "1o de Mayo" class
Dutruhsdorf, 700 t, 61.2×8.8×4.2 m, 12 kt, 50 p.
Primero de Mayo (1894, § 1945)

[1] "Vicente Fidel López"
Earles, 1164 t, 45.5×5.4×4.2 m, 7 kt.
Vicente Fidel López (1911, § 1949)

[2] "Pampa" class
Danziger Werft - Danzig, 3640 t (1100 Grt), 83.6x11.5x5.5 m, 11 kt.
Pampa (1923-25, c. 1932 ex Río Bueno, § 1950, merchant ship Ultramar)
Chaco (1923-25, c. 1932 ex Río Claro, § 1950, merchant ship Tajamar)

[1] "Patagonia" class
Ostseewerft - Stettin, 1350 Grt, 60x9x2.2 m, 9.5 kt.
Patagonia (1925, § 1952)

[1] "Ushuaia" class
Arsenal Naval - Río Santiago, 1275/1500 t, 64.39.6x3.5 m, 65 p.
Ushuaia (1937/1941, 1959 survey ship Q.10 Ushuaia, † 10.1973)[/b]

PS.
(Danziger Werft; Nm.1923)
Cósik mnie się zdaje, że w 1923 Danzig do Niemiec nie należał...
Obrazek
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re:

Post autor: AvM »

pothkan pisze:Uzupełnienia:

[9] "Bouchard" class
450/650 t, 59×7.3×2.3 m, 16 kt, 2x 100mm (1940s: 2x 40mm), 2x 40mm, 2x MG, 62 p.
pothkan pisze: M.2 Drummond (1937/1938, Base Naval Río Santiago, § 03.1964)
19.06.1936
pothkan pisze: M.3 Robinson (08.1938, Hansen y Puccini - San Fernando, § 12.1967)
18.08.1938/
pothkan pisze: M.4 Granville (03.1937, Base Naval Río Santiago, § 12.1967)
21.07.1937
pothkan pisze: M.5 Fournier (1937, Sánchez - San Fernando, † 09.1949)
5.08.1939/13.10.1940 „Astillero Sánchez y Cía.“
pothkan pisze: M.7 Bouchard (03.1936/01.1937, Base Naval Río Santiago; 03.1964 M.1 Nanawa)
20.03.1936/27.01.1937
pothkan pisze: M.10 Comodoro Py (01.1937/07.1939, Base Naval Río Santiago, § 11.1967, 05.1968 M.3 Teniente Fariña)
30.03.1938
pothkan pisze: M.11 Parker (1937-38, Sánchez - San Fernando, § 07.1963)
2.05.1937
pothkan pisze: M.12 Seaver (08.1938/05.1939, Hansen y Puccini - San Fernando, § 11.1967, 05.1968 M.2 Capitán Meza, § 1990s)
18.08.1938
pothkan pisze: M.13 Spiro (1938-39, Base Naval Río Santiago, 03.1962 moved to CG as GC.12 Spiro, § af. 1970)
7.06.1937
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re:

Post autor: AvM »

jareksk pisze:"Polskie" stocznie uwzględnione.
II. (1914)
780 t; 10 w;

ALFAREZ MACKINLEY
Az dwir literowki

ALFEREZ MACKINLAY

"Buque Balizador N° l"

http://www.histarmar.com.ar/Armada%20Ar ... kinlay.htm
ODPOWIEDZ