Brytyjska Wspólnota Narodów L-KRL

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Brytyjska Wspólnota Narodów L-KRL

Post autor: jareksk »

Okręty lotnicze

Lotniskowce

Argus (1917, 1938)
14555 t; 172,2x/21x6,4 m; 20000KM/20,2 w.; bez uzb., późn. 10x20 AA, 401 l;

ARGUS (OS; 1944 → JP)

Hermes (1919, 1924);
10 850 t; 182,3x21,4x5,7 m; 40000KM/25 w.;6x140, 4x102 AA(późn. dod. 4x40 AA, ?x20 AA); 1512 sam., 1 kat.; pb 76, pp 25, pag 25; 664 l;

HERMES (+9.4.42, na wsch. od Cejlonu, jap. sam. L ,,Hiryu”)

Eagle (1918, 1923) eks P
22 600 t; 203,3x29,3x7,3 m; 50000KM/24 w.; 9x152, 4x102 AA, 8x40 AA (późn. dod. 8x40 AA i 16x20 AA); 21 sam.; pb 178, pp 102, pag 25; 950 l;

EAGLE (+11.8.42, rej. Algier — Baleary, ,,U 73”)

Furious (1925, 1939) eks KL (1918);
22450 t; 239,7x27,7x7,3 m; 90000KM=30 w.,; 12x102 AA, 24x40 AA (późn. dod. 8x40 AA i 22x20 AA); 33—36 sam.; pb 76, pp 76; 1218 l;

FURIOUS (wyc. 26.5.45)

Courageous (1928—1930);eks KR (1917);
22 500 t; 239,6x30,5x7,3 m; 90000KM=30 w.; 16x120 AA,, 24x40 AA; 48 sam., 2 kat.; pb 76, pp 76; 1216 l;

COURAGEOUS (+17.9.39, na płd. zach. od Irlandii .,,,U 29”)
GLORIOUS (+8.6.40, na zach. od Lofotów, nm. KL ,,Scharnhorst” i ,,Gneisenau”)

Ark Royal (1938);
22 000 t; 243,9x29,3x6,9 m; 102000KM=31 w.; 16x114 AA, 48x40 AA, 32x13 AA8x20AA; 60—72 sam., 2 kat.; pb 114, pp 89;1580 l;

ARK ROYAL (+14.11.41, na wsch. od Gibraltaru, ,,U 81”)

Illustrious (1940—1941);
23 000 t; 226,7x29,2x7,3 m; 111000KM=30,5 w.:16x114 AA, 48x40 AA, 840x20 AA;36—54 sam., 1 kat.; pb 114, pp 76; 1229-1997 l;

FORMIDABLE
ILLUSTRIOUS
VICTORIOUS


jw., lecz 24680 t; dl. 229,9 m, zan. 7,6 m; 48 sam.; 1392-2100 l;

INDOMITABLE

Implacable (1944);
23450 t; 233,6x30,8x7,9 m; 148000KM=32 w.; 16x114 AA, 48x40 AA, 47x20 AA (późn.cz. —40 AA); 54 sam.1 kat.; pb 114, pp 76;1585-2300 l:

IMPLACABLE
INDEFATIGABLE (40x20 AA)

Unicorn (1943)
14750 t; 196,9x27,5/27,4x5,8 m;40000KM= 24 w.; 8x102 AA, 12x40 AA, 12x20 AA; 36 sam.,1 kat.; 1200 l:

UNICORN


Colossus
I.(1944—1945);
13 190 t; 211,9x24,5x7,1 m; 40000KM=25 w.; 45x40 AA; 37 sam., 1 kat.; 1300 l:

COLOSSUS
GLORY
OCEAN
VENERABLE
VENGEANCE

II. (1945)
12265 t; 211,7x24,5x7,1 m; 40000KM=25 w.; 16x40 AA, 12x20 AA; 1300 l:

PIONEER (7.44 eks ,,Mars”, 1942 eks ,,Ethalion”; 12 100 t)


Lotniskowce eskortowe


Audacity (1941) eks JMH (Nm., 1939);
11000 t (pelna); 142,x18,3x5,5 m; 5200KM=15 w.; 1x102 AA, 6x20 AA; 6 sam.

AUDACITY (eks m.s. ,,Empire Auda¬city”, eks nm. m.s. ,,Hannover” zd. 2.40; +21.12.41, na zach. od Portugalii ,.U 751”)

Archer (1941)
10220 t; 150x21,3x7 m; 8500KM=16,5 w.;3x102 AA i 15x20 AA; 16 sam.; 555 l:

ARCHER (eks am. BAVG 1, eks am. m.s. ,,Mormacland”)

Avenger (1942)
10366 t (Biter 12 850 t)150x21,2x7,7m; 8500KM=16,5w; 3x102AA, 19x20AA; 15 sam; 555 l;

AVENGER (eks am. BAVG 2, eks am. m.s. ,,Rio Hudson”; +15.11.42, na zach. od Gibraltaru, ,,U 155”)
BITER (eks am. BAVG 3, eks am. m.s.,,Rio Parana”; 9.4.45  fr. ,,Dixmude”)
DASHER (cks am. BAVG 5 eks am. m.s. ,,Rio de Janeiro”; k+ 27.3.43, Firth of Clyde, pożar benzyny, eks¬plozja)

Tracker (1942—1943).;
10200 t; 151,1x26,8x7,1 m; 8500KM=18,5w.; 2x102 AA, 8x40 AA, 10-35x20 AA; 18-24 sam., 1 kat.; 646 l;

ATTACKER (eks am. ,,Barnes”/AVG 7, eks am. s.s. ,,Steel Artisan”)
BATTLER (eks am. ,,Altam.aha”/AVG 6, eks am. s.s. ,,Mormacmail”2 )
CHASER (eks am. ,,Breton”/ACV 10, eks am. s.s. ,,Mormacgulf”)
FENCER (eks am. ,,Croatan”/ACV 14)
HUNTER (11.42 eks ,,Trailer”, eks am.,,Block Island”/ACV 8, eks am. s.s. ,,Mormacpenn”)
PURSUER (eks am. ,,St. George”/ACV 17, eks am. s.s. ,,Mormacland”)
RAVAGER (eks ,,Charger”, eks am. ACV 24)
SEARCHER (eks am. ACV 22)
STALKER (eks am. ,,Hamlin”/ACV 15)
STRIKER (eks am. ,,Pnince William”/ lACV 19)
TRACKER (eks am. BAVG 6, eks am. s.s. ,,Mormacmail” 1)

Ruler (1943—1944);
11 400 t; 150,8x26,8x7 m; 8500KM=18 w.; 2x127 AA, 16x40 AA, 27—35x20 AA; 18-24 sam., 1 kat.; 646 l;

AMEER (19.7.43 eks am. ,,Baffins”/ACV 35)
ARBITER (eks am. ,,St. Simon”/CVE51)
ATHELING (31.7.43 eks am. ,,Glacier”/ /CVE 33)
BEGUM (2.8.43 eks am. ,,Bolinas”/CVE36)
EMPEROR (6.8.43 eks am. ,,Pybus”/CVE34)
EMPRESS (12.8.43 eks am. ,,Carnegie /CVE 38)
KHEDIVE (eks am. ,,Cordova”/CVE 39)
NABOB (eks am. ,,Edisto”/CVE 41; =22.8.44, na zach. od Przyl. Północ¬nego, ,,U 354”; 16.3.45  USA)
PATROLLER (eks am. ,,Keweenaw/ /CVE 44)
PREMIER (eks am. ,,Estero”/CVE 42)
PUNCHER (eks am. ,,Willapa”/CVE 53)
QUEEN (eks am. ,,St. Andrews”/CVE49)
RAJAH (eks ,,Prmnce”, eks am. ,,McClu¬re”/CVE 45)
RANEE (eks am, ,,Niantic”/CVE 46)
REAPER (eks am. ,,Winjah”/CVE 54)
RULER (eks am. ,,St. Joseph”/CVE 50)
SHAH (eks am. ,,Jamaica”/CVE 43)
SLINGER (eks am. ,,Chatham”/CVE 32)
SMITER (eks am. ,,Vermillion”/CVE 52)
SPEAKER (eks am. ,,Delgada”/CVE40)
THANE (eks am. ,,Sunset”/CVE 48;=15.1.45, na zach. od ujścia Clyde, ,,U 482”)
TROUNCER (eks am. ,,Perdido”/CVE47)
TRUMPETER (eks ,,Lucifer”, eks am. ,,Bastian”/CVE 37)

Activity (1942)
11 800 t; 156,x20,3x7,9 m; 12000KM=18 w.; 2x102 AA, 20x20 AA; 15 sam.; 700 l:

ACTIVITY (eks m.s. ,,Empire Activi¬ty”, eks ,,Telemachus”)

Nairana (1943)
13 825 t; 160,1x20,8x6,4 m; 10700KM=16 w.; 2x102 AA, 16x40 AA, 16x20 AA; 18 sam., 1 kat.; 700-728 l;

NAIRANA
VINDEX (jw., lecz 13 445 t)

Campania (1944);
12450 t; 164,6x21,6x5,8 m; 10700KM=16 w., 2x102 AA, 16x40 AA, 16x20 AA; 15 sam. 1 kat.; 700 l:

CAMPANIA

Pretoria Castle (1943 LE-OS);
19650 t; 181,2x23,3x9 m; 16000KM=18 w.; 4x102 AA, 16x40 AA, 20x20 AA; 15 sam., 1 kat.;

PRETORIA CASTLE (10.39—7.42: KRp; po przebudowie od 9.4.43: LE/OS)


Transportowce wodnosamolotów

Ark Royal (1914)
7080 t; 111,6x15,5x5,5 m; 3000KM=11 w; 4x76, 2 MG; 5 wsam; 180 l;

PEGASUS (1934ex Ark Royal)

Albatross (1928)
4800 t; 135,3x23,7x5,3 m; 12000KM=21 w; 4x120, 4x40AA, 4x47, 9 wdsm; 450 l;

ALBATROSS (1943OW uzbr. 4x120, 8x40 AA, 6x20 AA) (= 11.08.44 torp.)


Transportowce samolotów

Athene (1940-1941)
10890 t; 18,6x19,2x6,2 m; 8300KM=17 w; 1x120, 1x102AA, 4x40AA(późń. dod 7-10x20AA); 16-40 sam.;

ENGADINE (10650 t;)
ATHENE


Pancerniki

Okręty liniowe

Queen Elizabeth (1915—1916, , 1933—1936);
31100 t; 195—196,1x31,7x9,5 m;56000KM/24 w.; 8x381, 12x152, 8x102 AA, 16x40 AA, 8—16x13 AA; 3 wsam., 1 kat.; pb 330, pp 102, pag 330; 951 l;

BARHAM (także 2 rt 533, tylko 1 wsam.; późn. 16x13 AA→20x20 AA; +25.11.41, rej. Sollum, ,,U 331”)
MALAYA (31 465 t; 1943: 8x381, 8x152, 12x102 AA, 32x40 AA, 31x20 AA, bez wl)

jw., lecz (modern. 1937); 30600 t (późn. — 32 468 t); 8x381, 8x152, 8x102 AA, 32—40x40 AA, 16x13 AA→15x20 AA; od 1944 bez wl; pp 178

WARSPITE

jw., lecz (modern. 1939—1941); 31585 t (późn.32646 t); 8x381, 20x114 AA, 32x40 AA, 16x13 AA→52x20 p1; od 1943—1944 bez wl; pp 178

QUEEN ELIZABETH
VALIANT (k=8.8.44, Trincomalee; na¬prawa w WBr. do końca wojny)

Royal Sovereign (1916—1917, 1931—1937);
29 150 t; 189,1x(30,9—31,2)x8,7 m; 40000KM/21,9 w.; 8x381, 12x152, 8x102 AA, 16x40 AA, 8x13 AA; pb 330, pp 139, pag 330; 997 l;

ROYAL OAK (także 1 wsam., 1 kat.; +14.10.39, Scapa Flow, ,,U 47”) jw.,lecz późn. dod. 8—12x40 AA 12—16x20 AA
RAMILLIES (1943: 12→ 8x152, 1944: 32x40 AA, 17x20 AA; 5.45JP)
RESOLUTION (także 1 wsam., 1 kat., od 1943 bez wl; 1945  JP)
REVENGE (także 2 rt 533; 1945 -JP)
ROYAL SOVEREIGN (1943: 12 →8x152, 1944:→32x20 AA; 30.5.44  ros. ,,Archangielsk”)


Nelson (1927); 33950 t; 216,4x32,3x9,1 m; 45000KM=23 w.; 9x406, 12x152, 6x120 AA, 32x40 AA; 16x13 AA, 2 rt 622; 2 wsam., 1 kat.
(tylka ,,Rodney.”); pb 356, pp 159, pag 406; 1940—1941: rt zdj. 16x13 AA zdj., dod.:2—4 wrpl 170 (nast. zdj.), 8x40 AA, 12 x20 AA; od 1943:  48x40 AA, 61-65x20 AA, bez wl; 1314-1361 l;

NELSON (pocz. 1 wsam.; 1945: dod. 16x40 AA)
RODNEY (33 900 t; 1944: 6x120 AA8x102 AA)

King George V (1940—1942); 36 727 t; 227,1x31,4x8,8 —9,7m; 110000KM=28 w.; 10x356, 16x133 AA, 32—40x40 AA, późn. dad.: 24- 48x40 AA,16—40x20 AA (nast. cz. zdj.); 3 wsam.,1 kat. (1943: wl zdj.); pb 381, pp 152,pag 406; 1422 l;

ANSON (2.40 eks ,,Jellicoe”)
DUKE OF YORK
HOWE (2.40 eks ,,Beatty”)
KING GEORGE V (1941 przejściowo:4 wrpl 170)
PRINCE OF WALES (32x40 AA; 1941 przejściowo: 4 wrpl 170; +10.12.41, rej. płd. wsch. wybrz. Płw. Malajskiego, jap. sam.)


Krążowniki liniowe

Renown(1916, 1936)
32 000 t; 242,1x31,3x9,2 m; 112000KM/29 w.; 6x381, 9x102, 8x102 AA, 24x40 AA, 8→16x13 AA (późn. dod. 15x20 AA), 8 rt 457; 4 wsam., 1 kat.; pb 229 pp 102, pag 279;

REPULSE (+10.12.41, rej. płd. wsch. wybrz. Płw. Malajskiego, jap. sam.)

jw., lecz (modern. 1939); 31988 t; szer. 31,3 m; 6x381, 20x114 AA, 16x13 AA, 8 rt 457; pp 127; dod. 6 64x20 AA (późn. 4x20 AA→ 4x40 AA),wl zdj.; 1945: 20→ 8x114 AA

RENOWN

Hood (22.08.18);
42100 t; 262,2x32,1x8,7 m; 144000KM/31 w.; 8x381, 12→6→0x140, 8→14xl102AA, 24x40 AA, 20x13 pAA→22x13-20 AA (1940: 5 wrpl 170), 4 rt 533; pb 305, pp 95, pag 381; 1477 l;

HOOD (+24.5.41, na wsch. od Gren¬landii, nm. P ,,Bismarck”)


Monitory

Marshal (1915);
6400 t; 109,7x27,5x3,1 m; 1500KM/6,5 w.; 2x381, 8x102, 3x76 AA; pb 152, pp 127, pag 330; 187 l;

MARSHAL SOULT (OS; 1940→JP →hulk)

Erebus (1916);
7 200 t; 123,4x26,9x3,4 m; 6000KM/12 w.; 2x381, 8x102, 3x76 AA; pb 152, pp 127, pag 330.; 204 l;

EREBUS (późn. 8x102 i 3x76 AA →6x102 AA, 8x40 AA i x20 AA)
TERROR (+24.2.41, Derna, Cyrenajka, wł. sam.)

Roberts (1941—1943);
7973 t; 113,8x27,4x3,4 m; 4800KM=12,5 w.;2x381, 8x102 AA, 16x40 AA, 16x20 AA—6x40 AA; pb 152, pp 102, pag 330; 442-460 l;

ABERCROMBIE (8536 t)
ROBERTS

Krążowniki

Krążowniki ciężkie

Hawkins (1919—1924);
9 800 t; 184x19,8x5,3 m; 60000KM/30,5 w; 7x190, 4x102 AA (późn. też 8x40 AA i10x20 AA), 4 rt 533; pb 76, pp 38, pag 63; 712l;

FROBISHER - 20.03.20 (9 860 t: 5/190, 5x102 AA, 16x40 AA, 7x20 AA itd.; 1945→OS: 4x190 itd.)
HAWKINS - 01.10.17 (1944—1945: OS)

County
I.(1928, 1938—1939);
10570 t; 192x(21)x5 m; 80000KM=31,5 w.; 8x203, 8x102 AA, 8x40 A, 8x13 AA—4-6x20 AA ; 1 wsam., 1 kat.(późn. wl. zdj.); pb 140, pp 102, pag 51; 685-710 l:

AUSTRALIA (au.; 1945: 6x203, 8x102 AA, 20x40 AA)
CANBERRA (au.; +9.8.42, kolo Savo, Wyspy Salomona, jap. KRC ,,Aoba’, ,,Chokai”, ,,Furutaka”, ,,Kako”, ,,Kinugasa’, KRL ,,Tenryu” i ,,Yubari”)
KENT
BERWICK jw., lecz (modern. 1937—1938); 10 900 t; 3 wsam. (późn. wl zdj.)
CORNWALL (+5.4.42, na płd. zach. od Cejlonu, sam. jap. L ,,Zuikaku”)
CUMBERLAND (10 800 t)
SUFFOLK (10 800 t)

II. 10575 t;
192,9x20,1x5,2 m; 80000KM=32,3 w.; 8x203, 8x102 AA, 8x40 AA, 8 rt 533; 1 wsam., 1 kat.; pb 25, pp 102, pag 51; 1940—1942: dod. 16x40 AA, 8—10x20 AA; 1943—1945:  ok. 10 900 t; wl zdj., uzb. jn.; 700 l;

DEVONSHIRE (1945: 6x203, 8x102 AA, 32x40 AA, 28x20 AA, 8 rt)
SHROPSHIRE (pocz. 9830 t; 1945:10889 t; 8x203, 8x102 AA, 30x40 AA;1943  au.)
SUSSEX (9 830 t; późn. jak ,,Devon¬shire”, bez rt)
LONDON jw. lecz (modern. 1939—1941); 10500 t; 8x203, 8x102 AA, 16  20x40AA, 8x13 AA  20x20 AA, 8 rt 533; 3 wsam., 1 kat. (późn. zdj.); pb 140, pp 102, pag 51

III.(1930);
10900 t; 192.9x21x5,2 m; 80000KM=32,3 w.;8x203, 8x102 AA, 16x40 AA, 8x13 AA—8x20 AA, 8 rt 533; 1 wsam., 1 kat.;
pb 25, pp 102, pag 51; 710 l;

DORSETSHIRE (9 975 t; +5.4.42, na płd. zach. od Ceylonu, sam. jap. L ,,Zui¬kaku”)
NORFOLK (1940 przejściowo 2 wrpl; 1940—1942: dod. 6—8x20 AA1944: 6x203, 8x102 AA, 20x40 AA, bez rt, bez wl)


York (1930);
8250 t; 175,3x17,4x5,2 m; 80000KM=32 w.; 6x203, 4x102 AA, 2x40 AA, (późn. dod.2x20 AA), 6 rt 533; 1 wsam., 1 kat.; pb 76, pp 51, .pag 51; 623 l;

YORK (=27.3.41, zat. Suda, Kreta, wł; =22.5.41, nm. sam., wrak porzucony)

Exeter (1931);
8390 t; 175,3x17,7x5,2 m; jak York lecz 2 wsam.; późn.: 6x203, 8x102 AA, 8x40 AA, 2x20 AA, 8x13 AA, 6 rt itd.; 653 l;

EXETER (+1.3.42, M. Jawajskie, jap. KRC ,,Ashigara”, ,,Myoko” i N ,,Ina¬zuma”)


Krążowniki lekkie



,,C”
I.(1917);
4180 t; 137,2x13x4,3 m; 40000KM/29 w.; 5x152, 2x76 AA, 2x40 AA (późn. dod.: 5x20 AA), 8 rt 533; ph 76, pp 25, pag 25; 400-437l;

CALYPSO (+12.6.40, na płd. od Krety, wl. OP ,,Axum”)
CARADOC
CALEDON (jw., lecz (modern. 1943) 6x102 AA, 4x40 AA, 12x20 AA, bez rt )

II.(1917—1918)
4290 t; 137,6x13,3x4,3 m; jak I.

CARDIFF (dod. 6x20 AA; 1940→OS)
CERES (dod. 1x40 AA, 8x20 AA, rt zdj.; 1944→ JP)
COVENTRY (1940: 8x102 AA, dod. 2x20 AA i 4x13 AA; +14.9.42, rej. To¬bruku, n.sam.)
CURLEW (10x102 AA, 16x40 AA (+26.5.40, rej. Narviku, nm.sam.)
CURACOA (jw., lecz (modern. 1939) 8x102 AA, 4x40 AA, 8x13 AA—4x20 AA (z+ 2.10.42, na płn, od Irl., br. s.s. ,,Queen Mary”)

IV.(1918—1922)
4200 t; 137,6x13,3x4,3 in; jak I.

CAPETOWN (1944→JP)

jw., lecz (modern. 1939) 8x102 AA, 4x40 AA, 8x13 AA→ 8—14x20 AA, bez rt

CAIRO (+12.8.42, rej. Bizerty, wł. OP ,,Axum”)
CALCUTTA (+1.6.41, na płd. wsch. od Krety, nm. sam.)
CARLISLE (=9.10.43, M. Śr., sam.; 3.44  JP)
COLOMBO (modern. 1943: 6x102 AA, 8x40 AA, 16x20 AA


,,D”

I. (1918)
4850 t; 143,6x14,2x4,4 m; 40000KM/29 w.; 6x152, 3x102 AA, 2x40 AA, 12 rt 533, późn. dod. 6—8x20 AA (cz. zdj. 2x40 AA); pb 76, pp 25, pag 25; 450-469l;

DANAE (1943: 5x152, 12x40 AA, 8x20 AA, bez rt; późn.: 5x152, 2x102 AA, 8x40 AA, 16x20 AA; 4.10.44→ORP ,,Conrad”)
DAUNTLESS (1942: 1x 102 AA4x40 AA2x20AA)
DRAGON (1943: 5x152, 1x102 AA, 8x40 AA, 8x20 AA; 15.1.43→ORP ,,Dragon”)

II. (1919—1922) jw. lecz dl. 144m

DELHI (1942: 5x127 AA, 8x40 AA, 10x20 AA)
DESPATCH (1944:→JP, bez 6x152, bez rt, dod. 6x40 AA)
DIOMEDE (1944: bez rt, dod. 4x40 AA)
DUNEDIN (+24.11.41, na płn. wsch. od Recife, Brazylia, ,,U 124”)
DURBAN (s+9.6.44, jaka część falochronu sztucznego portu w Arromanches, płn. Fr.)

Adelaide (Au., 1922)
5 100 t; 141x15,2x4,8 m; 25000KM=25 w.; 8x152, 3x102 AA; pb 76, pp 51, pag 25; 480 l;

ADELAIDE (au.)

Hawkins” zmodern. (1925, 1938)
9550 t; 184,1x19,8x5,3 m; 60000KM/30 w.; 9x152, 8x102 AA, 8x40 AA, 12x13 AA, 4 rt 533; 1 wsam.; ph 76, pp 51, pag 63; 712 l;

EFFINGHAM (b=18.5.40, fiord Vest, st 21.5.40)

,,E” (1926)
7 550 t; 173,7x16,7x5,1 m; 80000KM/33 w.; 7x152, 3x102 AA, 2x40 AA, 16 rt 533; 1 wsam., 1 kat.; pb 76, pp 25, pag 25 późn. dod. 4x40 AA, 8—12x20 AA, 8 rt zdj.; przejściowo 5—6x152; 450l;

EMERALD
ENTERPRISE (7580 t)

Leander (1933—1935)
6 985—7 270 t: 169x16,8—17 x4,7—4,9 m: 72000KM=32,5 w.; 8x152, 8x102 AA, 12x13 AA—8x40 AA i 5—7x20 AA, 8 rt 533; 1 wsam., 1 kat. (późn. wl zdj.); pb 102, pp 51, pag 25; 1945: 6*-8**x152, 8x102 AA, 20—40 AA jn., 8 rt 533; 570 l:

ACHILLES (7030 t; do 1943 nz; *12x40 AA, 11x20 AA)
AJAX (6985 t; **8x40 AA, 13x20 AA)
LEANDER (7270 t; *7x40 AA, 4x20 AA)
NEPTUNE (7 175 t; +19.12.41, rej. Try¬polisu, Libia, miny)
ORION (7215 t; **8x40 AA, 7x20 AA)

Perth (1935—1936)
6 830—7 105 t; 169,2x17,3x4,8 in; pocz. jak ,,Leander”

HOBART (au.; 7105 t; późn. dod.: 8x40 AA, 8x20 AA; wl zdj.)
PERTH (au.; 6 980 t; +1.3.42, cieśn. Sunda, jap. KRC ,,Mikuma” I Mogami”)
SYDNEY (au.; 6830 t; tylko 4x102 AA; +19.11.41, na zach. od Australii, KRp ,,Kommoran”)

Arethusa” (1935—1937)
5220 t; 154,2x15,5x4,2 m; 64000KM=32,2 w.; 6x152, 8x102 AA, 8x40 AA, 8x13 AA6—9x20 AA(1943 dod. 8x40 AA), 6 rt 533; 1 wsam., 1 kat. (1941—1942 zdj.); pb 70, pp 51, pag 25; 500 l;

ARETHUSA
AURORA (5270 t; bez wsam.)
GALATEA (+14.12.41, rej. Aleksandrii, ,,U 557”)
PENELOPE (5 270 t; +18.2.44, na zach. od Anzio, Wł., ,,U 410”)


„Towns”

I. (1937)
9 100 t; 180,3x18,8x5,2 in;75000KM= 32 w.; 12x152, 8x102 AA, 8x40 AA, 8x13 AA ---+ 6—9x20 AA, 6 rt 533; 2 wsam., 1 kat.; pb 114, pp 51, pag 51; 1945: 9/152, 8/102 p1, 20—40 p1 jn., 6 rt 533; bez wl; 748 l;

BIRMINGHAM (24x40 AA, 12x20 AA)
GLASGOW (26x40 AA, 17x20 AA)
NEWCASTLE (16x40 AA, 18x20 AA)
SHEFFIELD (24x40 AA, 11x20 AA)
SOUTHAMPTON (=10.1.41, na wsch. od Malty, nm. sam., s+ 11.1.41, br. KRL ,,Orion”)

II. (1938—1939)
9400 t; 180,3x19x5,3 m;800 l; jak I.

GLOUCESTER (+22.5.41, na płd. zach. ad Krety, nm. sam.)
LIVERPOOL (późn.: 9x152, 8x102 AA, 28x40 AA, 19x20 AA, 6 rt 533)
MANCHESTER (+13.8.42, rej. przyl. Bon, Tunezja, wl. KT ,,MS 16” i ,,MS 22”)

III. (1939)
10260 t; 187x19,3x5,3 m; 32 w.; 12x152, 12x102 AA, 16x40 AA, 8x13 AA,,6 rt 533; 3 wsam., 1 kat.; pb 114, pp 51, pag 63; 850 l;

EDINBURGH (dod. 6x20 AA; =30.4.42,M.Barentsa, ,,U 456”, =2.5.42, nm. N ,,Z 24” 1 ,,Z 25”, s+ 2.5.42)
BELFAST (jw. lecz późn.: 11150 t, sz. (21 m); 12x152, 8x102 AA, 41x40 AA, 6x20 AA,6rt 533 itd.)

“Dido”
I.(1940—1942)
5600 t; 156,1x15,4x4,3 m;62000KM= 33 w.; 10x133 AA, 8x40 AA, 8x13 AA—6x20 AA, 6 rt 533; pb 76, pp 51, pag 38;
1945:  ok. 5900 t; 8*-10**x 133 AA,20-40 AA jn., 6 rt 533; 480-530 l;

ARGONAUT (*17x40 AA, 2x20 AA)
BONAVENTURE (8x133 AA; +31.3.41, na płd. od Krety, wł. OP ,,Ambra”)
CLEOPATRA (*12x40 AA, 14x20 AA)
DIDO (**8x40 AA, 12x20 AA)
EURYALUS (**jak ,,Dido”)
HERMIONE (+16.6.42, na płd. od Krety, ,,U 205”)
NAIAD (+ll.3.42, na płn, od wybrz. Egiptu, ,,U 565”)
PHOEBE (*12x40 AA, 16x20 AA)
SIRIUS (**13x40 AA)

jw., lecz (1941—1942) 8x114 AA, 8x40 AA, 8x20 AA, 6 rt 533 itd.

CHARYBDIS (+23.10.43, La Manche, nm. N ,,T 23” i ,,T 27”)
SCYLLA (1945: 8x133 AA, 12x40 AA, 8x20 AA, 6 rt 533)

II. (1943—1944)
5770 t; 156,1x15,4x4,5 m; 33 w.; 8x133 AA, 12x40 AA, 12x20 AA, 6 rt 533; iak I.

BELLONA
BLACK PRINCE
DIADEM
ROYALIST
SPARTAN (+29.1.44, kolo Anzio, nm. sam.)


“Fiji”
I. (1940—1942)
8526 t; 169,3x18,9x5 m; 72500KM=31,5 w.; 12x152, 8x102 AA, 8x40 AA, 8—10x20 AA lub 2—4x20 AA i 8—16x13 AA, 6 rt 533; 2 wsam., 1 kat.; pb 89, pp 51, pag 51; 1945: ok. 9200*-9400** t; 9*-12**xl52, 8x102 AA, 20—40 AA in., 6 rt 533, bez wl; 730-920 l;

BERMUDA (*24x40 AA, 8x20 AA)
GAMBIA (1943 -+ nz; **8x40 AA, 18x20 AA)
JAMAICA (*20x40 AA, 18x20 AA)
KENYA (*18x40 AA)
MAURITIUS (*20x40 AA, 20x20 AA)
NIGERIA (**8x40 AA, 18x20 AA)
TRINIDAD (=30.4.42, M. Barentsa, nm. sam., s+ 15.5.42, br. N)

II. (1942—1943)
8875 t; 169,3x18,9x5,3 m; 33 w.; 9x152, 8x102 AA, 16x40 AA, 20x20 AA, 6 rt 533,bez wl; jak I.

CEYLON
NEW FOUNDLAND
UGANDA

III. (1944—1945)
8800 t; 169,3x19,2x5,3 in; 32,5 w.; 9x152, 10x102 AA, 24x40 AA; 855-960l; jak II.

ONTARIO (kan.; 7.44 eks br. ,,Mino¬taur”)
SWIFTSURE
Fax et tuba
ODPOWIEDZ