Dania
: 2006-04-12, 11:44
Pancerniki obrony wybrzeża
„Peder Skram” (1908)
3500 t, 3735 tp; 87,4x15,7x5 m; 2 MP, 6 k Thornycroftm 5400KM=16 w; 2x240/43, 4x150/50, 8x75/55, 2x37AA,4x20AA,1940: dod. 2x40 AA; 4rt457; pb 195, pag 190, pp 75; 275 l;
PEDER SKRAM (..05/2.5.08/..09; mod. 34s+ 29.8.43 Holmen; nm. OS Adler, + .4.45 Kilonia bl. Am. Sam.)
„Niels Iuel” (1918)
3800 t; 90x16,3x5 m; 2 MP, 4 k Yarrow, 5800KM=16 w, 5800 Mm/10 w;; 10x149/45 Bofors, 2x57/30 AA, 2x40/60 AA, 10x20 AA, 2 rt 457; pb 195, pag 50, pp 55; 310/369 l;
NIELS IUEL (21.9.14/3.7.18/23.5.23, =s=b rej Nykoping; nm. Nordland, +3.5.45 Eckernforde, bl. Am. Sam.)
Torpedowce
„Hvalrosen”(1913)
182 t; 45,2x5,2x2,1 m; 2 MP, 3500KM=26,3 w; 700 Mm/14 w;1x75/30, 4rt457; 30 l;
HVALROSEN (s+ 29.08.43)
„Springeren“ (1916-17)
108 t; 38,5x4,3x2,7 m; 1 MP; 2000KM=24.6 w; 425Mm/14 w; 2x75/30, 2 rt457(TR bez rt) ; 24 l;
SPRINGEREN → TR
STOREN → TR(wyc. 1940)
SOLOVEN → TR(wyc. 1940)
SOHUNDEN → TR(wyc. 1940)
HAVHESTEN → TR(s+ 29.08.43)
NARHVALEN → TR
MAKRELEN → D(s+ 29.08.43)
NORDKAPEREN → D ( j.w.)
HAVKATTEN → D (29.8.43)→Szwecja
SAELEN → D (s+ 29.08.43)
„Dragen“ (1929-30)
290 t; 61x6x2,3 m; 2 TP, 2 k Thornycroft; 6000KM=27,5w; 2x75/40, 2x20AA, 2MG, 8rt457, 2 mbg, miny; 51 l;
DRAGEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 3”; +14.5.45, zat. Gelting, miny)
HVALEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 5”; k‡14.6.45, Flensburg, ekspl. amunicji na OB „Donau”; 45: duń)
LAXEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 6”; k‡14.6.45, Flensburg, ekspl. amunicji na OB „Donau”; 45: duń.)
„Glenten“ (1933-34)
290 t; 61x6x2,3 m; 2 TP, 2 k Thornycroft; 6000KM=27,5 w; 2x87/50, 2x20AA, 2MG, 6rt457, 2 mbg, miny; 51 l;
GLENTEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 4”; k‡14.6.45, Flensburg, ekspl. amunicji na OB „Donau”; †7.45, Flensburg)
HOGEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 1”; k‡14.6.45, Flensburg, ekspl. amunicji na OB „Donau”; 45: duń.)
ORNEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 2”; k‡14.6.45, Flensburg, ekspl. amunicji na OB „Donau”; 45: duń)
Okręty podwodne
„Aegir“ (1915-16)
185/235 t; 40,6x3,7x2,4 m; 2 SD Burmeister&Wain/2 SE, 450/340 KM; 13,5/9,8 w; 1x57/30 AA; 4 rt457; 14 l;
RAN (wyc. 1940)
TRITON (j.w.)
GALATHEA (j.w.)
„Rota” (1918-20)
301/369 t; 47,5x4,4.x2,7 m; 2 SD Burmeister&Wain/2 SE ; 900/640 KM; 14,5/10,5 w; 1x57/30 AA, 4rt457; 24 l;
ROTA (s+ 29.08.43 Kopenhaga)
BELLONA ( j.w.)
FLORA (j.w.) mógł stawiać miny
„Daphne”(1925-26)
308/381t; 59x5.2x2.5m; 2 SD6 Burmeister & Wain/2 SE Titan;1200/400KM; 13,4/6,8w; 1x75/35, 1x20AA, 6rt457; 25 l;
DAPHNE (s= 29.08.43 Kopenhaga)
DRVADEN (s+ 29.08.43)
„Havmanden“ (1937-40)
320/402t; 48x4,7x2,8 m; 2 SD6 Burmeister & Wain/2 SE Brown-Boveri ; 1200/450KM; 15/8w; 2x40AA, 2MG, 5rt457; 20 l;
HAVMANDEN (s+ 29.08.43 Kopenhaga)
HAVFRUEN (j.w.)
HAVKALEN (j.w.)
HAVHESTEN (j.w.)
Okręty eskortowe i dozorowe
Kanonierki
„Beskytteren“ (1900)
415t; 43.4x7,5x3,8m; 620KM/11w; 1x57/44, 2 MG AA; 47 l;
BESKYTTEREN (1943Nm)
“Islands Falk” (1906)
720t; 55,9x8,9x5,1m; 1100KM/13w; 2x75/55, 2x47/44; 52 l;
ISLANDS FALK
„Hvidbjornen“ (1928 )
1050 t; 60x9,8x4 m; 1 MP, 1 k Thornycroft, 1 k Babcock&Wilcox, 1800KM=14,5 w, 330Mm/12 w; 2x87/40, 2x12,7AA, 1wdsm; 61 l;
HVIDBJORNEN (s+ 29.08.43; zd. NmD)
„Ingolf“(1933)
1180 t; 68,9x10,8x4,9m; 1MP, 2 k Thornycroft, 2950KM=16,5 w; 5300Mm/12 w; 2x120/55, 2x57/44 AA, 2x20AA, 2MG, 1wdsm; 66 l;
INGOLF (s+ 29.08.43; zd. NmD)
„Hejmdal“(1935)
705 t; 53,34x9,14x3,66m;1 MP, 2 k; 800KM=13w, 4000Mm/12 w; 2x75/55, 2x40AA, 2MG; 40 l;
HEIMDAL(s+ 29.08.43; zd. Nm)
Dozorowce
„Maagen” (1930)
110 t; 21,8x5x2,9 m; 1 SD Tuxham, 108KM=8w; 1x37/38; 11 l;
MAAGEN Grenlandia
„Ternen“ (1937)
82 t; 20,9x5x3 m; 1 SD; 110KM=8 w; 1x37; 11 l;
TERNEN
„Freja”(1938)
322 t; 53,5x7,7x2,2 m; 1 MP, 1 k;300KM=10,5w; 2x75, 2x20AA; 40 l;
FREJA (s+ 29.08.43; zd. Nm)
Patrolowce
„P” – byłe kutry rybackie
P 1=STERNA - 1940; 48 BRT; 19,4x5,5x2,3 m; 120 KM (.8.1943→Nm)
P 2=KUSEJWO - 1942; 37 BRT; 17,3x5x2,2 m; 120 KM (jw.)
P 3=BRETAGNE - 1940; 37 BRT; 17,1x5,1x2,2 m; 110KM (jw)
P 4=FLATSTRAND - 1932; 35 BRT; 17,3x5x2 m; 120 KM (jw)
P 5=KIS - 1903; 37 BRT; 18,5x5,2x2,5m; 70 KM; (jw)
P 6=BENT - 1939; 35 BRT; 75 KM (jw)
P 7=MELITTY - 1938; 37 BRT; 16,3x4,9x2,2 m; 115 KM; (jw)
P 8=VENDYSSEL III – 1929; 35 BRT; 17,9x5,1x2,2 m; 85 KM (jw)
P 9=NAUTIK - 1940; 30 BRT; 15,6x5x2,1 m; 80 KM; (jw)
P 10=KAJ PRUSZ - 1926; 36 BRT; 16x4,9x2,3 m; 120 KM (jw.)
P 11 (brak danych) - 12.10.43→nm SSp „Arbeitsboot 29”
P 12=F.WORMSTRUP – 1935; 23 BRT; 70 KM; (jw)
P 13=SOFUS NIPPER – 1941; (jw.)
P 14=F.WINTHER - 1936; 36 BRT; 17,6x5,3x2,2 m; 120 KM; (jw)
P 15=ENA - 1912; 38 BRT; 45 kM (jw)
P 16 ?
P 17=ELSA MARGRETHE – 1926, 36 BRT; 80 KM; (jw)
P 18 – P 20 ?
P 21=MARY - 1938; 28 BRT, 14,8x4,8x2 m; 65 KM (jw; + 11.12.44 Sund)
P 22=RITA - 1935; 28 BRT; 14,8x4,7x2 m; 75 KM (jw)
P 23=NORDSOEN - 1931; 30 BRT; 15x4,7x1,9 m; 1 SD, 93 KM, 12.10.43→nm SSp “Arbeitsboot 30”
P 24 - 1929; 28 BRT; 15,3x4,6x2 m; 1 SD, 68 KM; 29.8.43 Horsens→ nm. SSp “Arbeitsboot 31
P 25=DEN DANSKE EG – 1887; 38 BRT; 18x4,9x1,8 m; 55 Km (jw)
P 26=DAGNY VIOLA – 1936; 27 BRT; 14,7x4,8x2 m; 65 KM; (jw)
P 27=J.V.NICOLAISEN – 1941; (jw)
P 28=GERTRUD - 1937; 28BRT; 14,8x4,7x2 m; 75 KM (jw; + 15.12.44)
P 29=LIANE - 1939; 35 BRT; 14,4x4,5x2 m; 75 KM; (jw.)
P 30=BELLONA - 1942; 31 BRT; 15,8x4,7x2,1 m; 90 KM; (jw)
P 31=GERDA - 1922; 18 BRT; 12,9x4,4x2 m; (jw)
P 32=FADERS MINDE – 16 BRT; 11,9x x2,2 m; (jw)
P 33=JONNA - 1929; 31 BRT; 15,x4,9x2 m; 1 SD, 71 KM=9 w; 29.8.43 Koge→nm SSp “Arbeitsboot 32”
P 34=SCANDIA - 1938; 13,2x x2,2 m; (jw)
P 35=C.A.RONN - 1942; 32 BRT; 16,3x4,9x2,2 m; 120 KM (jw)
P 36=JUST BRUUN - 1931; 26 BRT; 15,3x4,5x1,9 m; 1 SD, 113 KM=7 w; 29.8.43, Kopenhaga→ nm. SSp „Arbeitsboot 33”
P 37=FINN - 1925; 27 BRT; 14,8x5,2x2,2 m; 75 KM; (jw)
P 38=HELENE - 1939; 27 BRT; 18,1x5x2,3 m; 1 SD, 87 KM=7 w; zd. 29.8.43, Kopenhaga→ nm. SSp „Arbeitsboot 34”;
„K” – byłe kutry rybackie
K 1 - (1943→ Nm)
K 2 - 20 BRT, jw.
K 4 - 1937, 28 BRT, 14,3x4,7x2,2 m; 90 KM; (jw)
K 5 - 1941, 30 BRT; 15,1x4,9x2,1 m; 76 KM; (jw)
K 7 - 37 BRT, 16,6x5x2,2 m; 90 KM; (jw)
K 9 - 1933; 13,3x x1,9 m; (jw.)
K 14 - 1925; 33 BRT; 15,5x4,7x2,3 m; 70 KM; (jw.)
K 16 - 1942; 27 BRT; 14,1x4,6x2,3 m; 100 KM (jw.)
K 18 - 1940; 57 BRT; 20,4x5,3x2,4 m; 120 KM (jw.)
K 3, K 6, K 10 – K 13, K 15, K 17 – bliższych danych brak
Stawiacze min
„Lossen” (1910)
628 t; 48,55x8,6x2,9 m; 1 MP, Orlogsvaerftet, 2 k, 900KM=13 w; 2x75/55, 2 M?G, 180 min; 53 l;
LOSSEN ((5.1.10/5.10.10/13.7.11; s+29.8.43, Kopenhaga; → 43: nm. D bzn; nie napr )
„Kvintus“ (1917-18)
186 t; 26,9x6,2x2 m; 2 SD Bergsund, 290KM=9.5 w; 2x37/38, 60 min; 53 l;
KVINTUS (s+ 29.08.43)
SIXTUS (j.w.)
„Lindormen” (1940)
614 t; 53x8,8x2,4 m; 2 MP, 2 k Thornycroft, 1200KM=14w; 2x75, 3x20AA, 150 min; 58 l;
LINDORMEN (s+29.08.43; zd. Nm D „VS 1401”)
„Laaland”( 1941)
350t; 34x6,6x2m; MP; 10 w; 2x20AA
LAALAND (s+ 1943)
LOUGEN (s+ jw.)
Trałowce
„Sobjornen” (1938-1942)
270 t; 54x6,3x2 m; 1 TP Atlas, 1 k Thornycroft, 2200KM=19 w, 1000Mm/15 w; 2x75, 2x20AA,4MG, 30 min; 48 l;
SOLOVEN (29.8.43 zd. Nm. „MA 1“)
SOBJORNEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 2“)
SOULVEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm “MA 3”)
SORIDDEREN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 4“)
SOHESTEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 5“)
SOHUNDEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 6“)
Wszystkie (s+ 29.08.43)
„MS“ (1941)
70 t; 24,6x4,6x1,5m; 1 SD, 200KM=10,5 w, 1100Mm/10 w; 1x20AA, 2MG; 9-10 l;
MS 1 (29.8.43→Szw)
MS 2 (29.8.43 Kalundborg→nm bzn, 20.1.44→ „Vs 1211“)
MS 3 (29.8.43 zat. Koge→ nm „Vs 119“)
MS 4 (+s 29.8.43)
MS 5 (29.8.43 Nyborg→nm bzn, 1944→“Vs 1212“)
MS 6 (29.8.43 Nyborg→m bzn, 20.1.44→“Vs 1213“)
MS 7 (29.8.43→Szw)
MS 8 (+ s 29.8.43, podn. Nm. Bzn)
MS 9 (29.8.43→Szw)
MS 10 (+s 29.8.43 Holmen, podn. Napr. Nm. Bzn)
Okręty pomocnicze
Dannenborg (1931)
1130 t; 75x10,4x3,6 m; 2 SD Burmeister & Wain Ralpha, 1800KM=14 w; 2x37; 57 l;
DANNENBORG (jacht królewski)
Henrik Gerner (1927)
463 t; 48,8x8,2x2,4 m; 2 SD Burmeister&Wain, 900 KM=13 w; 2x75/55, 2 MG, 80 min; 45 l;
HENRIK GERNER (OW/SM) (29.8.43→nm bzn OS, = 1945 Zalew Szczeciński)
Hekla (1890)
1322 t;
HEKLA (OBOP)
Fyen (1882)
2737 t;
FYEN (OB)
Gronsund (1883; 1906)
247 t; 36,2x6,1x2,5 m; 260KM=11,6 w; 2MG; 49 l;
GRONSUND (OB) (1942→VARMEBAD 1, 1943→Nm)
Sleipner (1882)
110 t; 22,7x4,6x1,8 m; 110KM=8,5 w; 2MG;
SLEIPNER (WT)
Den Lille Havfrue (1935)
88 t; 45,1x5,8x2,5 m;
DEN LILLE HAVFRUE
KIRSTEN PIIL
„Peder Skram” (1908)
3500 t, 3735 tp; 87,4x15,7x5 m; 2 MP, 6 k Thornycroftm 5400KM=16 w; 2x240/43, 4x150/50, 8x75/55, 2x37AA,4x20AA,1940: dod. 2x40 AA; 4rt457; pb 195, pag 190, pp 75; 275 l;
PEDER SKRAM (..05/2.5.08/..09; mod. 34s+ 29.8.43 Holmen; nm. OS Adler, + .4.45 Kilonia bl. Am. Sam.)
„Niels Iuel” (1918)
3800 t; 90x16,3x5 m; 2 MP, 4 k Yarrow, 5800KM=16 w, 5800 Mm/10 w;; 10x149/45 Bofors, 2x57/30 AA, 2x40/60 AA, 10x20 AA, 2 rt 457; pb 195, pag 50, pp 55; 310/369 l;
NIELS IUEL (21.9.14/3.7.18/23.5.23, =s=b rej Nykoping; nm. Nordland, +3.5.45 Eckernforde, bl. Am. Sam.)
Torpedowce
„Hvalrosen”(1913)
182 t; 45,2x5,2x2,1 m; 2 MP, 3500KM=26,3 w; 700 Mm/14 w;1x75/30, 4rt457; 30 l;
HVALROSEN (s+ 29.08.43)
„Springeren“ (1916-17)
108 t; 38,5x4,3x2,7 m; 1 MP; 2000KM=24.6 w; 425Mm/14 w; 2x75/30, 2 rt457(TR bez rt) ; 24 l;
SPRINGEREN → TR
STOREN → TR(wyc. 1940)
SOLOVEN → TR(wyc. 1940)
SOHUNDEN → TR(wyc. 1940)
HAVHESTEN → TR(s+ 29.08.43)
NARHVALEN → TR
MAKRELEN → D(s+ 29.08.43)
NORDKAPEREN → D ( j.w.)
HAVKATTEN → D (29.8.43)→Szwecja
SAELEN → D (s+ 29.08.43)
„Dragen“ (1929-30)
290 t; 61x6x2,3 m; 2 TP, 2 k Thornycroft; 6000KM=27,5w; 2x75/40, 2x20AA, 2MG, 8rt457, 2 mbg, miny; 51 l;
DRAGEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 3”; +14.5.45, zat. Gelting, miny)
HVALEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 5”; k‡14.6.45, Flensburg, ekspl. amunicji na OB „Donau”; 45: duń)
LAXEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 6”; k‡14.6.45, Flensburg, ekspl. amunicji na OB „Donau”; 45: duń.)
„Glenten“ (1933-34)
290 t; 61x6x2,3 m; 2 TP, 2 k Thornycroft; 6000KM=27,5 w; 2x87/50, 2x20AA, 2MG, 6rt457, 2 mbg, miny; 51 l;
GLENTEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 4”; k‡14.6.45, Flensburg, ekspl. amunicji na OB „Donau”; †7.45, Flensburg)
HOGEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 1”; k‡14.6.45, Flensburg, ekspl. amunicji na OB „Donau”; 45: duń.)
ORNEN (zd. 5.2.41: nm.; 42: „TFA 2”; k‡14.6.45, Flensburg, ekspl. amunicji na OB „Donau”; 45: duń)
Okręty podwodne
„Aegir“ (1915-16)
185/235 t; 40,6x3,7x2,4 m; 2 SD Burmeister&Wain/2 SE, 450/340 KM; 13,5/9,8 w; 1x57/30 AA; 4 rt457; 14 l;
RAN (wyc. 1940)
TRITON (j.w.)
GALATHEA (j.w.)
„Rota” (1918-20)
301/369 t; 47,5x4,4.x2,7 m; 2 SD Burmeister&Wain/2 SE ; 900/640 KM; 14,5/10,5 w; 1x57/30 AA, 4rt457; 24 l;
ROTA (s+ 29.08.43 Kopenhaga)
BELLONA ( j.w.)
FLORA (j.w.) mógł stawiać miny
„Daphne”(1925-26)
308/381t; 59x5.2x2.5m; 2 SD6 Burmeister & Wain/2 SE Titan;1200/400KM; 13,4/6,8w; 1x75/35, 1x20AA, 6rt457; 25 l;
DAPHNE (s= 29.08.43 Kopenhaga)
DRVADEN (s+ 29.08.43)
„Havmanden“ (1937-40)
320/402t; 48x4,7x2,8 m; 2 SD6 Burmeister & Wain/2 SE Brown-Boveri ; 1200/450KM; 15/8w; 2x40AA, 2MG, 5rt457; 20 l;
HAVMANDEN (s+ 29.08.43 Kopenhaga)
HAVFRUEN (j.w.)
HAVKALEN (j.w.)
HAVHESTEN (j.w.)
Okręty eskortowe i dozorowe
Kanonierki
„Beskytteren“ (1900)
415t; 43.4x7,5x3,8m; 620KM/11w; 1x57/44, 2 MG AA; 47 l;
BESKYTTEREN (1943Nm)
“Islands Falk” (1906)
720t; 55,9x8,9x5,1m; 1100KM/13w; 2x75/55, 2x47/44; 52 l;
ISLANDS FALK
„Hvidbjornen“ (1928 )
1050 t; 60x9,8x4 m; 1 MP, 1 k Thornycroft, 1 k Babcock&Wilcox, 1800KM=14,5 w, 330Mm/12 w; 2x87/40, 2x12,7AA, 1wdsm; 61 l;
HVIDBJORNEN (s+ 29.08.43; zd. NmD)
„Ingolf“(1933)
1180 t; 68,9x10,8x4,9m; 1MP, 2 k Thornycroft, 2950KM=16,5 w; 5300Mm/12 w; 2x120/55, 2x57/44 AA, 2x20AA, 2MG, 1wdsm; 66 l;
INGOLF (s+ 29.08.43; zd. NmD)
„Hejmdal“(1935)
705 t; 53,34x9,14x3,66m;1 MP, 2 k; 800KM=13w, 4000Mm/12 w; 2x75/55, 2x40AA, 2MG; 40 l;
HEIMDAL(s+ 29.08.43; zd. Nm)
Dozorowce
„Maagen” (1930)
110 t; 21,8x5x2,9 m; 1 SD Tuxham, 108KM=8w; 1x37/38; 11 l;
MAAGEN Grenlandia
„Ternen“ (1937)
82 t; 20,9x5x3 m; 1 SD; 110KM=8 w; 1x37; 11 l;
TERNEN
„Freja”(1938)
322 t; 53,5x7,7x2,2 m; 1 MP, 1 k;300KM=10,5w; 2x75, 2x20AA; 40 l;
FREJA (s+ 29.08.43; zd. Nm)
Patrolowce
„P” – byłe kutry rybackie
P 1=STERNA - 1940; 48 BRT; 19,4x5,5x2,3 m; 120 KM (.8.1943→Nm)
P 2=KUSEJWO - 1942; 37 BRT; 17,3x5x2,2 m; 120 KM (jw.)
P 3=BRETAGNE - 1940; 37 BRT; 17,1x5,1x2,2 m; 110KM (jw)
P 4=FLATSTRAND - 1932; 35 BRT; 17,3x5x2 m; 120 KM (jw)
P 5=KIS - 1903; 37 BRT; 18,5x5,2x2,5m; 70 KM; (jw)
P 6=BENT - 1939; 35 BRT; 75 KM (jw)
P 7=MELITTY - 1938; 37 BRT; 16,3x4,9x2,2 m; 115 KM; (jw)
P 8=VENDYSSEL III – 1929; 35 BRT; 17,9x5,1x2,2 m; 85 KM (jw)
P 9=NAUTIK - 1940; 30 BRT; 15,6x5x2,1 m; 80 KM; (jw)
P 10=KAJ PRUSZ - 1926; 36 BRT; 16x4,9x2,3 m; 120 KM (jw.)
P 11 (brak danych) - 12.10.43→nm SSp „Arbeitsboot 29”
P 12=F.WORMSTRUP – 1935; 23 BRT; 70 KM; (jw)
P 13=SOFUS NIPPER – 1941; (jw.)
P 14=F.WINTHER - 1936; 36 BRT; 17,6x5,3x2,2 m; 120 KM; (jw)
P 15=ENA - 1912; 38 BRT; 45 kM (jw)
P 16 ?
P 17=ELSA MARGRETHE – 1926, 36 BRT; 80 KM; (jw)
P 18 – P 20 ?
P 21=MARY - 1938; 28 BRT, 14,8x4,8x2 m; 65 KM (jw; + 11.12.44 Sund)
P 22=RITA - 1935; 28 BRT; 14,8x4,7x2 m; 75 KM (jw)
P 23=NORDSOEN - 1931; 30 BRT; 15x4,7x1,9 m; 1 SD, 93 KM, 12.10.43→nm SSp “Arbeitsboot 30”
P 24 - 1929; 28 BRT; 15,3x4,6x2 m; 1 SD, 68 KM; 29.8.43 Horsens→ nm. SSp “Arbeitsboot 31
P 25=DEN DANSKE EG – 1887; 38 BRT; 18x4,9x1,8 m; 55 Km (jw)
P 26=DAGNY VIOLA – 1936; 27 BRT; 14,7x4,8x2 m; 65 KM; (jw)
P 27=J.V.NICOLAISEN – 1941; (jw)
P 28=GERTRUD - 1937; 28BRT; 14,8x4,7x2 m; 75 KM (jw; + 15.12.44)
P 29=LIANE - 1939; 35 BRT; 14,4x4,5x2 m; 75 KM; (jw.)
P 30=BELLONA - 1942; 31 BRT; 15,8x4,7x2,1 m; 90 KM; (jw)
P 31=GERDA - 1922; 18 BRT; 12,9x4,4x2 m; (jw)
P 32=FADERS MINDE – 16 BRT; 11,9x x2,2 m; (jw)
P 33=JONNA - 1929; 31 BRT; 15,x4,9x2 m; 1 SD, 71 KM=9 w; 29.8.43 Koge→nm SSp “Arbeitsboot 32”
P 34=SCANDIA - 1938; 13,2x x2,2 m; (jw)
P 35=C.A.RONN - 1942; 32 BRT; 16,3x4,9x2,2 m; 120 KM (jw)
P 36=JUST BRUUN - 1931; 26 BRT; 15,3x4,5x1,9 m; 1 SD, 113 KM=7 w; 29.8.43, Kopenhaga→ nm. SSp „Arbeitsboot 33”
P 37=FINN - 1925; 27 BRT; 14,8x5,2x2,2 m; 75 KM; (jw)
P 38=HELENE - 1939; 27 BRT; 18,1x5x2,3 m; 1 SD, 87 KM=7 w; zd. 29.8.43, Kopenhaga→ nm. SSp „Arbeitsboot 34”;
„K” – byłe kutry rybackie
K 1 - (1943→ Nm)
K 2 - 20 BRT, jw.
K 4 - 1937, 28 BRT, 14,3x4,7x2,2 m; 90 KM; (jw)
K 5 - 1941, 30 BRT; 15,1x4,9x2,1 m; 76 KM; (jw)
K 7 - 37 BRT, 16,6x5x2,2 m; 90 KM; (jw)
K 9 - 1933; 13,3x x1,9 m; (jw.)
K 14 - 1925; 33 BRT; 15,5x4,7x2,3 m; 70 KM; (jw.)
K 16 - 1942; 27 BRT; 14,1x4,6x2,3 m; 100 KM (jw.)
K 18 - 1940; 57 BRT; 20,4x5,3x2,4 m; 120 KM (jw.)
K 3, K 6, K 10 – K 13, K 15, K 17 – bliższych danych brak
Stawiacze min
„Lossen” (1910)
628 t; 48,55x8,6x2,9 m; 1 MP, Orlogsvaerftet, 2 k, 900KM=13 w; 2x75/55, 2 M?G, 180 min; 53 l;
LOSSEN ((5.1.10/5.10.10/13.7.11; s+29.8.43, Kopenhaga; → 43: nm. D bzn; nie napr )
„Kvintus“ (1917-18)
186 t; 26,9x6,2x2 m; 2 SD Bergsund, 290KM=9.5 w; 2x37/38, 60 min; 53 l;
KVINTUS (s+ 29.08.43)
SIXTUS (j.w.)
„Lindormen” (1940)
614 t; 53x8,8x2,4 m; 2 MP, 2 k Thornycroft, 1200KM=14w; 2x75, 3x20AA, 150 min; 58 l;
LINDORMEN (s+29.08.43; zd. Nm D „VS 1401”)
„Laaland”( 1941)
350t; 34x6,6x2m; MP; 10 w; 2x20AA
LAALAND (s+ 1943)
LOUGEN (s+ jw.)
Trałowce
„Sobjornen” (1938-1942)
270 t; 54x6,3x2 m; 1 TP Atlas, 1 k Thornycroft, 2200KM=19 w, 1000Mm/15 w; 2x75, 2x20AA,4MG, 30 min; 48 l;
SOLOVEN (29.8.43 zd. Nm. „MA 1“)
SOBJORNEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 2“)
SOULVEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm “MA 3”)
SORIDDEREN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 4“)
SOHESTEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 5“)
SOHUNDEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 6“)
Wszystkie (s+ 29.08.43)
„MS“ (1941)
70 t; 24,6x4,6x1,5m; 1 SD, 200KM=10,5 w, 1100Mm/10 w; 1x20AA, 2MG; 9-10 l;
MS 1 (29.8.43→Szw)
MS 2 (29.8.43 Kalundborg→nm bzn, 20.1.44→ „Vs 1211“)
MS 3 (29.8.43 zat. Koge→ nm „Vs 119“)
MS 4 (+s 29.8.43)
MS 5 (29.8.43 Nyborg→nm bzn, 1944→“Vs 1212“)
MS 6 (29.8.43 Nyborg→m bzn, 20.1.44→“Vs 1213“)
MS 7 (29.8.43→Szw)
MS 8 (+ s 29.8.43, podn. Nm. Bzn)
MS 9 (29.8.43→Szw)
MS 10 (+s 29.8.43 Holmen, podn. Napr. Nm. Bzn)
Okręty pomocnicze
Dannenborg (1931)
1130 t; 75x10,4x3,6 m; 2 SD Burmeister & Wain Ralpha, 1800KM=14 w; 2x37; 57 l;
DANNENBORG (jacht królewski)
Henrik Gerner (1927)
463 t; 48,8x8,2x2,4 m; 2 SD Burmeister&Wain, 900 KM=13 w; 2x75/55, 2 MG, 80 min; 45 l;
HENRIK GERNER (OW/SM) (29.8.43→nm bzn OS, = 1945 Zalew Szczeciński)
Hekla (1890)
1322 t;
HEKLA (OBOP)
Fyen (1882)
2737 t;
FYEN (OB)
Gronsund (1883; 1906)
247 t; 36,2x6,1x2,5 m; 260KM=11,6 w; 2MG; 49 l;
GRONSUND (OB) (1942→VARMEBAD 1, 1943→Nm)
Sleipner (1882)
110 t; 22,7x4,6x1,8 m; 110KM=8,5 w; 2MG;
SLEIPNER (WT)
Den Lille Havfrue (1935)
88 t; 45,1x5,8x2,5 m;
DEN LILLE HAVFRUE
KIRSTEN PIIL