Estonia

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1677
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Estonia

Post autor: jareksk »

(P- jednostka stacjonowałana jeziorze Pejpus)


Okręty podwodne

Kalev (W. Br. 1936 – 1937)
665/853 t; 59,5x7.5x3.5 m; 2 SD Vickers/ 2 SE; 1200/900KM; 13.5/8.5w; 2600Mm/9w-80Mm/4 w; mz 90 m; 1x40AA Bofors, 1MG AA, 4rt533 (8), 20 min; 38-40 l;

KALEV (1.7.35/7.7.36/12.3.37; 13.8.40:→ros. bzn; +11.41, na S od Hanko miny)
LEMBIT (1.7.35/7.7.36/1.7.37; 13.8.40: ros. bzn)

Dozorowce

Pikkeri (1939)
500t; 57x7,35x2,6 m; 2 SF; 1900KM=18w; 2x75, 2 MG; 43 l;

PIKKERI (13.8.40→ros. bzn; 2.12.41→”Kijew”, 15.3.42→”Ługa”

Ex n T „A 32” (1916; 1924)
227t; 50x5,3x2,9 m; 1 TP SChichau, 1 k Marine; 3500KM=24w; 2x75, 10 min; 35 l;

SULEV (13.8.40→ros. D „Amietist”)

Typy różne ex ros

I. (1912; 1918)
211 t; 39,3x6.1x1,8m; 1 MP, 1 k; 500KM=12w; 1x57; 20-25 l

LAINE (ex nm. „Lauterbach”, 2.18→ex ros „Sputnik”, 1.8.40→ros „T 49”; +2.12.41 rej. Hanko, miny)

II.
200t, 37,8x6,2x1,9 m; 406KM=10w; 2x45; 31 l;

PRESIDENT (P) (13.8.40→ros. „Issa”, +s 24.6.41)

III. (1908)
115 t; 27.5 х 5 х 1.8 m; 200KM= 10 w; 2x76; 24 l;

AHTI (P) (+s .9.41)

IV.
110 t; 39.2 х 5.3 х 0.8 m. 120 KM=11 w;.2x76; 20 l;

TARTU (P) (.8.40→ros. „Narwa”, +s .9.41)


V.
90 t; 30,6x7,1x2,4 m; 225KM=11 w; 1x76; 25 l;
MARDUS

VI.
ok. 100 t; 12 w; 3x76;

TAARA (P)

VII.
ok. 100 t; 9 w; 1x76;

UKU (P)

VIII.
150t; 36.6 х 5.8 х 1.6 м. 200 KM=8 w, 2x76; 24 l;


ILAMTAR (P)

Typy różne

MP 2 - 1919; 16 t; 10 w; 1 MG;
MP 5 - 1909; 19 t; 17x3,9x1,8 m; 50KM=9 w; 8 l;
ERILANE – 1915; 25 t; 18x3,4x1,7 m; 50KM=10 w; 1 MG;


Kou (1928)
100t; 29,6x6x2,8 m; 350KM=12w; 1x57, 2MG; 18 l;

KOU

Stawiacze min

Typ ex ros (1906; 1918)
500 t; 58(mp)x15,2x2 m; 1 MP, 1 k; 725 KM = 13 w, błok.; 1x75, 1x40 AA, 175 min; 36-40 l;

RISTNA (499t; 13.5w;) (13.8.40→ros. bzn.)
SUUROP (501 t; 13 w; ) (jw., =.8.41 Bałtyk, nm.sam.; wyc. 1941)

Trałowce

Typ ros “tiepłochod” (1914; 1918)
80 t; 22x4.6x1.2 m; 2 SN Bolinder, 80KM=9w; 1x47, 80 min; 10 l;

VAINDLO (13.8.40→ros bzn; 25.7.41→”KTSzcz 1501”, 7.9.41→”Vaindlo”)
KERI (13.8.40→ros. bzn, 25.7.41→ „KTSzcz 1502”, s+ 28.8.41 Tallin, 1941→nm. JP, .8.42→ D „156”)


Tahkona (1919)
50t; 19,5x3,6x m; 150KM=12 w; 1x47; 8 l;

TAHKONA

Okręty pomocnicze

Okręty hydrograficzne

LOOD - 1906; 265 t; 9,5 w; b.uzbr.
KOMPAS - 1919; 300 t; 48,6x7,1x4 m; 220KM=9 w; 20 l;
SEKSTANT – j.w.
MEREPOEG – 1939; 90 t;

Lodołamacze

SUUR TOLL – (Nm.1914) 3620 t; 75x17,5x5,3 m; 5800KM=13,5 w; 43 l;
TASUJA - 900 t; 13 w; 1.8.40→ros; +1.1.41 Kronsztad, nm.sam.; 1942 napr.
JURI VILMS – 200 t; 10 w; 13.8.40→ros; + )
JAAN POSKA – 250 t; 34,4x7,1x3,1 m; 600KM=11 w; 15 l; 13.8.40→ros. „Parnu”

Holowniki

TALLIN
MARIKARU
HEINO
LEIGER

Transportowce

KALEWI POEG – (800 t; 12 w; 1x47)
KAJAK – ( 5100 t; 9 w)

Tendry

Typ „MP” (1909)
24 t; 18x4,4x2,2 m; 55KM=9 w; 6 l;

MP 8
MP 10
MP 14
MP 23
Typy różne

SAKALA - 40 t; 21,1x3,7x2,2 m; 40 KM=8 w; 6 l;
DELTA
TALLIN - 120 t; 10 w;
Fax et tuba
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Kou (1928)
100t; 29,6x6x2,8 m; 350KM=12w; 1x57, 2MG; 18 l;

KOU
«КОУ»(Kou) was built by Vosper , Portsmouth in 1890
as IZABELLA for the Revel Harbour
1890 Maksimovich, Libau #96
101,11grt/40,96nrt 87,08x17.46ftx10,40 75nhp
c 1892 Ministerstvo Putey Soobsheniya, Revel Harbour Authorities
In 1903 323ihp =8,5kts Revel Harbour Authorities
In 1923 register still under merchant vessels
ISABELLA (HBWP) Estonian Goverment,
130grt 220ihp=
In 1926 register still under merchant vessels
ISABELLA (HBWP) Estonian Goverment, Tallin #729
99,48grt/11,91nrt
1928 repaired and renamed KÖU
...
27.8.1941 left by Soviets in Tallin under fire
29.08.41 burned found by German forces
???
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3062
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Estonia

Post autor: JB »

jareksk pisze:...Dozorowce...
Typy różne ex ros
I. (1912; 1918)
211 t; 39,3x6.1x1,8m; 1 MP, 1 k; 500KM=12w; 1x57; 20-25 l

LAINE (ex nm. „Lauterbach”, 2.18→ex ros „Sputnik”, 1.8.40→ros „T 49”; +2.12.41 rej. Hanko, miny)
Według danych polskiego wywiadu: bud. 1915, 400 t, 40,1x6,0x3,4 m, m.p. 350 KM, 12 w, IIx75 mm, 25 ludzi.
jareksk pisze:...Lodołamacze
SUUR TOLL – (Nm.1914) 3620 t; 75x17,5x5,3 m; 5800KM=13,5 w; 43 l;
TASUJA - 900 t; 13 w; 1.8.40→ros; +1.1.41 Kronsztad, nm.sam.; 1942 napr...
Wedle tego samego źródła, SUUR TOLL to ex Wołyniec, a TASUJA - ex Herkules. Mozna to potwierdzić w "sprawoczniku" Gomma.
JB
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Troche do tych list

zastanawiam sie, a II WS jest na marginesie moich badan
czy tu cos jest do poprawiania,
bo w zasadzie trzeby by wszystko napisac od nowa.

AvM
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1677
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

No i sie pisze. :-D Ale wolno idzie i niestety rozrasta się niemożliwie. W styczniu zacznę niektóre spisy wrzucać.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

jareksk pisze:No i sie pisze. :-D Ale wolno idzie i niestety rozrasta się niemożliwie. W styczniu zacznę niektóre spisy wrzucać.
I bardzo dobrze.

Nawet w II WS jest tyle rzcéczy nawet prostych nieodkrytch
ktore dopiero za ktoryms razem wychodza jak sie za to porzadnie zabierze.

AvM
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4415
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

AvM pisze:Nawet w II WS jest tyle rzcéczy nawet prostych nieodkrytch
ktore dopiero za ktoryms razem wychodza jak sie za to porzadnie zabierze.
Oj, tak :)
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5696
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Estonia

Post autor: AvM »

Kutry torpedowe

1 w budowie w stoczni Thornycroft

Z warsailors

Estonia ordered 1 boat from Thornycroft (which possibly was already started as a private venture in 1938).
So far, I have not seen any evidence that Latvia actually ordered a boat from Thornycroft, although in many (secondary) sources this is suggested.
The boat ordered by Estonia (contracted 24 January 1939, yard number 2422) was taken over by Eire in September 1939.
Because it was completed earlier than the boats from the initial order, it became M1.
ODPOWIEDZ