Francja L-OP

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Francja L-OP

Post autor: jareksk »

Okręty lotnicze

Lotniskowce

,,Béarn” (1927)
22 146 t; 182,6x27,1/35,2x9,3 m; 15000KM=21,5 w.; 8x155, 6x75 AA, 8x37 AA, 4 rt 550; 40 sam.; pb 83, pp 95, pag 70; 875 l;

BEARN (6.40Antyle, wyc. do 1944; 4x127 AA, 24x40 AA, 26x20 AA)


ex am LE ,,Charger” (USA 1942; 1945)
12 850 t; 150x21,2x7,7 m; 8500KM=16,5 w.;3x102 AA, 19x20 AA, 15 sam; 555 l;

DIXMUDE (9.4.45 eks br. ,,Biter”)

Okręt – baza wodnosamolotów

„Commandante Teste” (1929)
10000 t; 167x27x6,9 m; 21000KM=20,5 w; 12x100AA, 8x37AA, 12x13AA, 26 wsam; 686 l;

COMMANDANTE TESTE( s+ 27.11.42 Tulon )


Pancerniki

,,Courbet” (1913—1914, 1928—1929)
22 189 t; 168x27,9x9m; 28000KM=20w .12x305, 22x138. 7x75 AA, 2x47, 5 rt 450; pb 270, pp 150, pag 320; 1068-1069 l;

COURBET (OS; 7.40 WBr., późn.®WFr.: OOPL/OS; sb+10.6.44, Arromanches, Normandia, jako cz. falochronu sztucznego portu)
PARIS (OS; 7.40 WBr.: JP; 1945®Fr.)

,,Bretagne” (1915, 1935)
23230 t; 166x26,9x9,8 m; 43000KM=21 w; 10x340, 14x138, 8x75 AA, 12x13 AA; pb; pb 270, pp 150, pag 340-400; 1133 l (1190 jako O Dow));

BRETAGNE (+3.7.40, Mers el-Kébir, br. P ,,Hood”, ,,Valiant”, ,,Resolution”)
PROVENCE (=3.7.40, jw.; 11.40 do Tubonu; s+27.11.42, tamże)

jw., lecz (1916, 1935)
8x340, 14x138, 8x100 AA, 8x37 AA, 12x13 AA; 4 wsam., 1 kat.;

LORRAINE (od 7.40 intern. w Aleksandrii, 31.5.43®WFr.: zamiast 37 AA i 13 AA®14x40 AA i 25x20 AA, bez wl)

,,Dunkerque” (1937—1938)
26500 t; 214,5x31x8,7 m; 105300KM=29,5 w.; 8x330, 16x130 AA, 8x37 AA, 32x13 AA; 2 wsam., 1 kat.; pb 225 (S: 283), pp 180, pag 330; 1431 l;

DUNKERQUE (s+27.11.42, Tulon)
STRASBOURG (s+27.11.42, Tulon; 1943 podn. przez Wł.; +18.8.44, Tulon, am. sam.)

,,Richelieu” (1940)
40270 t; 248x33x9,6 m; 137160KM=30,38 w.; 8x380, 9x152, 12x100 AA, 16x37 AA, 8x13 AA; 3 wsam., 2 kat.; pb 348, pp 220, pag 420; 1670 l;

RICHELIEU (1943 modern. w USA: 42875 t; zamiast 37 AA i 13 AA®56x40 AA. i 48x20 AA, bez wl)


1w., lecz (1940)
jw. lecz : 165000KM=32w; 2134 l;

JEAN BART (nie got.: tylko 4x380, 4x90 AA, x37 AA i x13 AA; =8.11.42, Casablanca, am. P ,,Massachusetts” i sam.; uk. w 1949)


Krążowniki

Krążowniki ciężkie

,,Duquesne” (1928)
10 000 t; 191x19x6,3 m; 120000KM=33,7 w.; 8x203, 8x75 AA, 8x37 AA, 12x13 AA, 12 rt 550; 2 wsam., 1 kat.; pp 25, pag 25; 1943: rt i wl zdj., dod. 8x40 AA i 16x20 AA; 605 l;

DUQUESNE (7.40—1943 intern. w Alek¬sandrii)
TOURVILLE (jw.)

,,Suffren”

I. (1923)
9938 t; 194x19,1x6,3 m; 90000KM=31 w.; 8x203, 8x75 AA, 8x37 AA, 12x13 AA, 12 rt 550; 2 wsam., 2 kat.; pb 50, pp 50, pag 30; 1943: 6 rt i wl zdj., dod. 8x40 AA i 20x20 AA; 602-773 l;

SUFFREN (7.40— 1943 intern. w Alek¬sandrii)

II. (1929—1931)
jak I., lecz.; 8x203, 8x90 AA itd.; 3 wsam., 2 kat.; pb 60, pp 50, pag 30; 1941/1942: dod. 8x37 AA, 20x13 AA; 605-752 l;

COLBERT (1941/1942 jw., lecz 6x37 AA; s+ 27.11.42, Tulon)
DUPLEIX (pp 60; s+27.11.42, jw.)
FOCH (s+27.11.42, jw.)

,,Algérie” (1934)
10 000 t; 186,2x20x6,1 m; 84000KM=31 w.; 8x203, 12x100 AA, 8x37 AA, 6 rt 550; 3 wsam., 2 kat.; pb 110, pp 80, pag 100; 1940/1941; wl zdj., dod. 8x37 AA, 20x13 AA; 748 l;

ALGERIE (s+27.11.42, Tubon)

Krążowniki lekkie

,,Duguay Trouin” (1926)
7249 t; 181,6x17,2x5,2 m; 100000KM=33 w.; 8x155, 4x75 AA, 12 rt 550; 2 wsam., 1 kat.; pp 20, pag 25; 578 l;

DUGUAY TROUIN (7.40 — 1943 intern. w Aleksandrii; 1943: rt zdj., dod. 15x20 AA i 6x13 AA1945: 6x40 AA i 20x20 AA)
LAMOTTE PICQUET (~ 1942; +12.1A5, koło Sajgonu, am. sam. TF 38)
PRIMAUGUET (1942: dod. 2x25 AA, 16x13 AA; +8.11.42, koło Casablanki, am. KRC ,,Augusta”, KRL ,,Brook¬lyn” i sam. L ,,Ranger”)


„Jeanne d’Arc”(1931)
6496 t; 170x17,7x6,4 m; 32500KM=25 :; 8x155, 4x75 AA, 4x37 AA, 12x13 AA. 2rt 550; 2 wsam.; pb 20; 1943: 8x155, 4x75 AA, 6x40 AA, 20x20 AA, bez rt i wsam.; 505-648 (jako OS dod. 20 oficerów i 156 uczniów)

JEANNE D’ARC (6.40Antyle, wyc. do 7.43)

„Pluton“(1931)
4773 t; 152,2x15,6x5,2 m; 57000KM=30 w.; 4x138, 4x75 AA, 2x37 AA, 12x13 AA, 290 min; 424 l;

PLUTON (OS); k+ 13.9.39, Casablanca, eksplozja własnych min)

,,EmiIe Bertin” (1934)
5886 t; 177x16x6,6 m; 102000KM=34 w.; 9x152, 4x90 AA, 8x37 AA, 8x13 AA, 6 rt 550; 2 wsam., 1 kat.; ph —, pp 20, pag.; 1945: 9x152, 8x90 AA, 16x40 AA, 20x20 AA, bez rt i wl; 567-711 l;

EMILE BERTIN (6.40Antyle, wyc. do 7.43)

,,La Gallssonniere” (1934—1937)
7600 t; 179,5x17,5x5,3 m; 84000KM=31 w.; 9x152, 8x90 AA, 8x37 AA, 12x13 AA, 4 rt 550; 4 wsam., 1 kat.; pb 105, pp 38, pag 100; 540-764 l;

GEORGES LEYGUES (1941: dod. 1x37 AA, 2x25 AA, 4x13 AA; 1943: 9x152, 8x90 AA, 24x40 AA, 20x20 AA, 4 rt, bez wl)
GLOIRE (1941i 1943 jw.)
JEAN DE VIENNE (1941 jw.; S+ 27.11. 4.2, Tulon; późn. zd. wł.: ,,FR 11”)
LA GALISSONNIERE (1941 jw.; S+ 27.11.42, 1w.; lecz zd. wł.: ,,FR 12”)
MARSEILLAISE (s+ 27.11.42, Tubon)
MONTCALM (1943 jak ,,Georges Ley¬gues”)

Niszczyciele i torpedowce

Duże niszczyciele

,,Jaguar” (1925—1927)
2126 t; 126,8x11,3x4,1 m; 50000KM=35 w.; 4x130, 8x13 AA, 6 rt 550, 4 mbg, 2 wbg; 195 l;

CHACAL (+24.5.40, koło Boulogne, nm. sam.)
JAGUAR (+23.5.40, koło Dunkierki, nm. KT ,,S 21” i ,,S 23”)
LEOPARD (7.40 WBr.WFr., 1941 modern.: 30 w.; 4x130, 10x37 AA, 7x20 AA, 4x13 AA itd.; b+ 27.5.43, koło Tobruku)
LYNX (s+ 27.11.42, Tubon)
PANTHERE (s +27.11.42, poźn. zd. wł.,,FR 22”)
TIGRE (jw., wl.: ,,FR 23”; 28.10.43 Fr., modern. 4x130, 2x40 AA, 10x20 AA, 3 rt itd.)

,,Guépard” (1929—1931)
2436 t; 130,2x11,8x4,7 m; 64000KM=35,5 w.; 5x138, 4x37 AA, 4x13 AA (1940 dod.: 1x25 AA), 6 rt 550, 4 mbg; 230 l;

BISON (+3.5.40, na płn. zach. od Tron¬dheim, nm. sam.)
GUEPARD (S+ 27.11.42, Tulon)
LION (s= 27.11.42, Tulon, późn. zd. wł:,,FR 21”)-
VALMY (S+ 27.11.42, Tulon, późn. zd. wl.: ,,FR 24”)
VAUBAN (S+ 27.11.42, Tulon)
VERDUN (jw.)

“Aigle”(1931—1932)
2441 t; 128,5x11,8x5 m; 64000KM=36 w.; 5x138, 4x37 AA, 4x13 AA (1940 jw.), 6 rt 550, 2 wbg, 50 min; 230 l;

AIGLE (S+ 27.11.42)
ALBATROS (=8.11.42, Casablanca, am. TF 34; późn. napr. .-+ OS: 24,5 w.; 3x138, 2x75 AA, 1x40 AA)
GERFAUT (1940 dod. 2x37 AA, 6x13 AA; s+ 27.11.42 Tulon)
VAUTOUR (s+ 27.11.42, Tulon)

Jw. lecz (1934)
2441 t; 129,3x11,8x5 m; 68000KM=36 w.; , 7 rt 550, 4 mbg;

EPERVIER (=9.11.42, koło Oranu, br. KRL ,,Aurora” i ,,Jamaica”, b+)
MILAN (=8.11.42, koło Casablanki, am.KRC ,,Augusta”, KRL ,,Brooklyn” i N, b+)

„Vauquelin” (1933—1934)
jak „Aigle”., lecz; 2 wbg, 50 mm

CASSARD (1940 dod. 4x37 AA; s+ 27.11.42. Tulon)
CHEVALIER PAUL (+16.6.41, na wsch. od Cypru, br. Sam.)
KERSAINT (s+ 27.11.42, Tubon)
MAILLE-BREZE (k+ 30.4.40, Greenock,ekspbozja)
TARTU (s+ 27.11.42, Tulon)
VAUQUELIN (jw.)

,,Le Malin” (19 35—1936)
2589 t; 132,4x12,2x5 m; 74000KM=37 w.;5x138, 4x37 AA, 9 rt 550, 2 wbg, 50 min ;od 1943—1944: 5x138, 12x40 AA, 10x20AA, 6 rt itd.; 210 l;

L’AUDACIEUX (=23.9.40, koło Daka¬ru, au. KRC ,,Australia”; cz. napr.; +7.5.43, Bizerta, am. lub br. sam.)
LB FANTASQUE
L’INDOMPTABLE (s+ 27.11.42, Tubon)
LE MALIN
LE TERRIBLE
LB TRIOMPHANT (7.40 WBrWFr.)


„Volta“(1938)
2884 t; 137,5x12,7x4,6 m; 92000KM=39 w.; 8x138, 4x37 AA, 4x13 AA, 10 rt 550, 2 wbg, 40 min; 264 (jako OF 284)

MOGADOR (1942: 6x138, 8x37 AA, 12x13 AA itd.; s+ 27.11.42, Tulon)
VOLTA (1942: 8x138, 2x37 AA, 2x20 AA, 8x13 AA itd.; s+ 27.11.42, Tubon)


Średnie niszczyciele

,,Simoun” (1926—1928)
1319 t; 105,8x9,6x4,3 m; 33000KM=33 w.; 4x130, 2x37 AA, 2x13 AA, 6 rt 550, 2 mbg, 2 wbg; 1939: cz. 43X130; 1941: cz. dod. 1x25 AA, 2x13 AA, 3 rt zdj.; od 1943: 3x130, 1x40 AA, 3x20 AA, 3 rt 550, 2 mbg, 2 wbg; 142 l;

BOURRASQUE (+30.5.40, koło Dunkier¬ki, miny i nm. art. nadb.)
CYCLONE (=30.5.40, koło Dunkierki, nm. KT ,,S 24”; s+ 18.6.40, Brest)
MISTRAL (7.40 WBr., późn.: 4x102 AA, 1x76 AA, 3x20 AA, 3 rt itd.; 26.8.45Fr.)
ORAGE (+23.5.40, na zach. od Boulogne, nm. Sam.)
OURAGAN (7.40 WBr., 18.7.40—30.4.41 w PMW bzn; 9.43Fr.)
SIMOUN (od 1943 bez rt)
SIROCCO (+31.5.40 rej. Dunkierki, nm.:KT ,,S 23” i ,,S 26”)
TEMPETE
TORNADE (=8.11.42, koło Oranu, br. KRL ,,Aurora” i N ,,Calpe”, b+)
TRAMONTANE (=8.11.42, jw., b+)
TROMBE (s= 27.11.42, Tulon; zd. Wł.:,,FR 31”; 28.10.43Fr.)
TYPHON (s+ 9. 11.42, Oran)

“L’Adroid” (1927—1931)
jw. lecz :1378 t; 107,2x9,8x4,3 m itd.,

BASQUE (7.401943 intern. w Alek¬sandrii)
BORDELAZS (s+ 27.11.42, Tulon)
BOULONNAIS (+8.11.42, koło Casablan¬ki, am. KR ,,Brooklyn”)
BRESTOIS (+8.11.42, koło Casablanki. am. TF 34 .— w tym sam L ,,Ran¬ger”)
FORBIN (7.401943 intern. w Aleksandrii)
FOUDROYANT (+1.6.40, koło Dunkier¬ki, nm. sam.)
FOUGEUX (+8.11.42, koło Casablanki, am. P ,,Massachusetts” i KRC ,,Tus¬caboosa”)
FRONDEUR (+8.11.42, koło Casablanki, am. KRC ,,Wichita” I ,,Tuscaboosa”)
L’ADROIT (+21.5.40, koło Dunkierki, nm. sam.)
L’ALCYON
LA PALME (s+ 27.11.42, Tubon)
LA RAILLEUSE (k+ 24.3.40, Casablan¬ca, eksplozja wewn.)
LE FORTUNE
LE MARS (s+ 27.11.42, Tubon)

,,Le Hardi” (1940)
1772 t; 117,2x11,1x4,2 m;58000KM=37 w.; 6x130, 2x37 AA, 4x13 AA ,7 rt 550, 1 wbg; 187 l;

CASQUE (s+ 27.11.42, Tulon)
EPEE 194L’ADROIT (jw., późn. zd.wł.: ,,FR 33”)
FLEURET 1941FOUDROYANT (jw., późn. zd. wł,: ,,FR 36”)
LANSQUENET (jw., późn. zd. wł.:,,FR 34”)
LB CORSAIRE 1941SIROCCO (jw., późn. zd. wł.: ,,FR 32”)
LE FLIBUSTIER 1941BISON (jw.,późn. zd. wł.: ,,FR 35”)
LE HARDI (jw., późn. zd. wł.: ,,FR 37”)
MAMELUK (s+ 27.11.42, Tubon)

NE ex br. ,,Hunt” III (WBr.1942)
1050 t; 85,3x9,6x2,4 m; 19000KM=27 w.; 4x102 AA, 5x40 AA, 6x20 AA, 2 rt 533, 4 mbg, wbg; 168 l;

LA COMBATTANTE (WFr., 15.12.42 eks br. ,,Haldon”; +23.2.45, rej. ujścia Humber, miny)


Torpedowce


,,La MeIpomene” (1936—1938)
680 t: 80,7x8x3 m; 22000KM=34,5 w.; 2x100, 4x13 AA, 2 rt 550, 1 wbg; 105 l;

BALISTE (s+ 27.11.42, Tubon, późn. zd. wł.: ,,FR 45”)
BOMBARDE (8.12.42, Bizerta, zd. wl.: ,,FR 41”)
BOUCLIER (7.40 WBr., 1945Fr.)
BRANLEBAS (7.40 WBr., b+ 14.12.40)
LA BAYONNAISE (S+ 27.11.42, Tulon; 4.43 podn. przez Wł.: ,,FR 44”)
LA CORDELI~RE (7.40 WBr., 1945 Fr.)
LA FLOR’E (jw.)
L’INCOMPRISE (jw.)
L’IPHIGENIE (8.12.42, Bizerta, zd. wł.: FR 43)

LAMELPOMENE (7.40 WBr.WFr.;1942 -+WBr., od 11.42: 1x100, 1x76AA, 2x40 AA, 2x13 AA, bez rt; 1945Fr)
LA POMONE (8.12.42, Bizerta, zd. wł.:,,FR 42”)
LA POURSUIVANTE (s+ 27.11.42, Tu¬lon)

Okręty podwodne

Krążownik podwodny

,,Surcouf” (1934)
2880/4304 t; 110x9x7,2 m; 7600/3400KM; 18,5/10 w; 2x203, 2x37 AA, 4x13 AA, 8 rt 550, 4 rt 400; 1 wsam. ; 118 l;

SURCOUF (7.40 WFr.; z+ 18.2.42, M Karaibskie, s.s. ,,Thomson Lykes”)

Duże okręty podwodne

,,Requin” (1926—1927)
974/1441 t; 78,2x6,8x5,1 m; 2900/1800KM; 15/9 w.; 7000 Mm—9 w./105 Mm—5 w.; 1x100,10 rt 550; 51 l;

CAIMAN (s+ 27.11.42, Tubon)
DAUPHIN (§ 1941/1942; 8.12.42, Bizer¬ta, zd. nm.wł.: ,,FR 115”)
ESPADON (jw., lecz ,,FR 114”)
MARSOUIN
MORSE (+16.6.40, rej. Sfaxu, Tunezja, miny)
NARVAL (7.40 WFr.; +15.12.40, rej. Kerkennah, Tunezja, miny)
PHOQUE ( wyc. 1941/1942; 8.12.42, Bizerta, zd. nm.wł. ,,FR 111”)
REQUIN (jw., lecz ,,FR 113”)
SOUFFLEUR (+25.6.41, rej. Belrutu, br.OP ,,Parthian”)

,,Redoutable” (1931-1935)
1384/2080 t; 92,3x8,2x4,7 m; 6000/2000KM; 19,5/10 w.;10 000 Mm—10 w./100 Mm—5 w.; 1x100,2x13 AA, 9 rt 550, 2 rt 400; 61 l;

REDOUTABLE (s+ 27.11.42, Tubon)
VENGEUR (jw.)
ARCHIMEDE
FRESNEL (s+ 27.11.42, Tubon)
ACHERON (s+ 27.11.42, Tubon)
ACHILLE (s+ 18.6.40, Brest)
ACTEON (+8.11.42, koło Oranu, br. N ,,Westcott”)
AJAX (+24.9.40, koło Dakaru, br. N ,,Fortune”)
ARGO
HENRI POINCARE (jw., późn. podn. przez Wł.)
MONGE (+8.5.42, rej. Diego Suarez, Ma¬dagaskar, br. N ,,Active”)
PASCAL (s+ 27.11.42, Tubon)
PASTEUR (s+ 18.6.40, Brest)
PEGASE (wyc.9.41, Indochiny)
PERSEE (+23.9.40, koło Dakaru, br. KRL ,,Dragon”, N ,,Foreaight” i ,,In¬gbefield”)
PONCELET (=8.11.40, rej. Port Gentil,Gabon, br. E ,,Milford” s+)
PROTEE (+ 12.43, rej. Marsylii, nm.D)

jw., lecz (1931—1935)
7200/2000KM; 19/10 w.

LE CENTAURE
LE CONQUERANT (+13.11.42, kolo Villa Cisneros, Rio de Oro, am. sam.)
L’ESPOIR (s+ 27.11.42, Tubon)
LE GLORIEUX
LE HEROS (+7.5.42, rej. Diego Suarez, Madagaskar, sam. br. L ,,Illustrious”)
LE TONNANT (= 11.42, kolo Casa¬blanki, am. TF 34, s+ 15.11.42, kolo Kadyksu)

jw., lecz (1935—1939)
8000/2000KM; 20/10 w.

AGOSTA (s+ 18.6.40, Brest)
BEVEZIERS (+5.5.42, kolo Diego Suarez, br. sam. L ,,Illustrioua”)
CASABlANCA
OUESSANT (s+l8.6.40, Breat)
SFAX (+19.12.40, u wyhrz. Maroka, ,,U 37” pomyłka)
SIDI-FERRUCH (+11.11.42, rej. Casa¬blanki, am. sam. LE ,,Suwannee”)


Średnie okręty podwodne

,,Siręne” (1927)
609/757 t; 64x5,2x4,3 w.; 1300/1000KM; 14/7,5 w.;3500 Mm—9 w./75 Mm—5 w.; 1x75, 7 rt550; 41 l;

GALATEE (s+ 27.11.42, Tubon)
NAIADE (jw.)
SIRENE (jw.)

,,Ariane” (1928—1929)
626/787 t; 66x6,2x4,1 m; 1250/1000KM; jak „Sirene”.

ARIANE (§ 1941/1942; s+ 9.11.42, Oran)
DANAE (jw.)
EURYDICE (s+ 27.11.42)

,,Circé” (1929—1930)
615/776 t; 62,5x6,2x4 m; jak „Sirene”

CALYPSO (§ 1941/1942; 8.12.42, Bizerta, zd. wł.: ,,FR ...“ +)
CIRCE (jw., lecz zd. wł. ,,FR 117”)
DORIS (+9.5.40, u wybrz. hol., .,U 9”)
THETIS (s+ 27.11.42, Tulon)

,,Diane” (1932—1934)
571/809 t; 64,4x6,2x4,3 m; 1400/1000KM; 14/9 w. 4000 Mm—lU w./82 Mm—5 w.; 1x75, 6 rt 550, 2 rt 400; 41 l;

AMAZONE
AMPHITRITE (+8.11.42, Casablanca, am. sam. L ,,Ranger”)
ANTIOPE
DIANE (s+ 9.11.42, Oran)
LA PSYCHE (+8.11.42, jak ,,Amphit¬rite”)
LA SIBYLLE (+8.11.42, rej. Casablan¬ki, przyczyna nieustalona)
MEDUSE (= 10.11.42, rej. Mazaganu, am. N, b+ Cap Blanc, Maroko)
OREADE (+8.11.42, jak ,,Amphitrite”)
ORPHEE

„Orione“(1932—1933)
558/787 t; 66,7(mp)x6,2x4,4 m; ; jak „Diane“

ONDINE (7.40 WBr., wyc.,)
ORION (jw.)

„Argonaute“(1932—1935)
630/798 t; 63,4x6,4x4,2 m; 1300/1000KM; 14/9 w.; jak „Diane“

ARETHUSE
ARGONAUTE (+8.11.42, koło Oranu, hr. N ,,Achates” i ,,Westcott”)
ATALANTE
LA SULTANE
LA VESTALE

,,Minerve” (1936—1939)
662/856 t; 68,1x5,6x4 m; 1800/1230KM; 14,2/9 w.; 1x75, 2x13 AA, 6 rt 550, 3 rt 400; 42 l;

CERES (s+ 9.11.42, Oran)
IRIS (30.11.42, intern. w Kartagenie)
JUNON (7.40 WFr.)
MINERVE (7.40 WFr.)
PALLAS (s+ 9.11.42)
VENUS (s+ 27.11.42, Tulon)

SM ,,Saphir” (1930—1937)
761/925 t; 65,9x7,2x4,3 m; 1300/1000KM; 12/9 w.; 7000 Mm—7,5 w./80 Mm—4 w.; 1x75, 3 rt 550, 2 rt 400, 32 miny; 42l;

DIAMANT (s+27.11.42, Tubon)
NAUTILUS (~ 1941/1942; 8.12.42, Bizerta, zd. wł.)
PERLE (+8.7.44, Atl. Pin., br. sam. pomyłkowo)
RUBIS (7.40 WFr.)
SAPHIR (~ 1941/1942; 8.12.42, Bizerta, zd. wl.: ,,FR 112” +)
TURQUOISE (jw., lecz ,,FR 116” +)

,,L’Aurore” (1940)
893/1170 t; 73,5x6,5x4,2 m; 3000/1400KM; 14,5/9 w.; 5600 Mm—10 w./85 Mm—5 w.; 1/ 100, 2x13 AA, 9 rt 550; 44 l;

L’AURORE (S+ 27.11.42, Tubon)

Ex br.
I (,,U”) (WBr1943)
540/732 t; 60x4,9x3,9 m; 615/825 KM; 11,2/10 w.; 4500 Mm—l0 w./ . ; 1x76 AA, 4 rt 533; 33 l;

CURIE (22.4.43 eks hr. ,,Vox”, eks ,,P 67”; WFr.)

II. (,,V” (WBr.1944)
545/740 t; 62,3x4,9x3,9 m; 615/825KM; 11,2/10 w.; 4700 Mm—l0 w./30 Mm—9 w.; jw.

DORIS (30.6.44 eks br. ,,Vineyard”)
MORSE (29.10.44 eks. br. ,,Vortex”)

Ex wł – przekazany przez WBr. (Wł. 1942; 1944)
697/850 t; 60,2x6,4x4,7 m; 1400/800KM; 14/7,7 w.; 5000 Mm—8, w./80 Mm—3 w.; 1x75 AA, 2x20 AA, 6 rt 533; 45l;

NARVAL (25.1.44 eks br. ,,P 714”, eks wł. ,,Bronzo”)
Fax et tuba
ODPOWIEDZ