Jugosławia
: 2006-04-13, 11:32
Okręt baza wodnosamolotów
Zmaj (Nm.; 1930)
1870 t; 83x13 x4 m; 2 SD MAN; 3260KM=15 w; 4000Mm; 2x84/55AA M1929, 4x40/67 AA, 100 min; 1 wdsm; 145 l;
ZMAJ (28/22.6.29/20.8.30; zd. 17.4.41, Split; 7.8.41→ nm. ORL „Drache”=„Schiff 50“; 26.11.42→SM; +22.12.44, Zat. Vahti, Samos, br. sam., bl)
Niszczyciele i torpedowce
Niszczyciele
„Dubrovnik” (WBr.; 1931)
1880 t; 113,2x10,67x4,1m; 3 TP Parsons, 3 k Yarrow, 48000KM=37w (póżniej 30 w), 7000Mm/15 w, 1700/20 w; 4x140/56, 2x84/55 AA M1929, 6x40AA, 2x15AA, 6rt533, 2 wbg, 2 mbg,miny; 220-240 l;
DUBROVNIK (zd. Wł „Premuda”1943 nm „TA 32”; +s 24.04.45 Genua)
„Beograd“(1937-38)
1210 t; 98x9,45x3,18m; 2 TP Parsons, 3 k Yarrow; 40000KM=38w, 1200Mm/16 w; 4x120/46, 4x40/39 AA, 2x15 AA, 6rt550, 1 wbg, 30 min; 145 l;
BEOGRAD (B) (17.4.41→ wł. „Sebenico”, 11.9.43 Wenecja→nm. „TA 43”,+ 30.04.45 Triest, jug. Art. ląd)
LJUBLJANA (L) (+k 24.1.40 koło Szybeniku, napr.; 17.4.41→ wł.“Lubiana“, +b 01.04.43 koło przyl. Bon)
ZAGREB (s+ 17.04.41 Kotor)
Torpedowce
Ex A-W „74 T” (1913-16; 1920)
241 t; 57,8x5,8x1,5m; 2 TP Parsons, 2 k Yarrow, 5700KM=21w, 1000Mm/16 w; ; 2x66/30 AA, 2x15 AA, 2rt450; 38-41 l;
T 1 (ex 76T) (zd. 17.4.41, Split→ wł. bzn; 7.12.43→ jug)
T 2 (ex 77 T) (wyc.1939)
T 3 (ex 78 T) (. 17.4.41, Kotor→ wł. bzn; 16.9.43→ nm. „TA 48”; 15.8.44→ chorw. bzn; 13.12.44→ nm. bzn; †20.2.45, Triest, sam., bl)
Ex A-W „82 F“ (1915-16)
241 t; 57,4x5,7x1,5m; 5000KM=21w; 2x66AA, 2x15AA, 4rt450; 41l;
T 5 (ex 87 F) (zd. 17.4.41, Split→ wł. bzn; 7.12.43→ jug)
T 6 (ex 93 F) (zd. 17.4.41, Split→ wł. bzn; s+ 11.09.43)
T 7 (ex 96 F) (zd. 21.4.41, Divulje→ wł. bzn; 8.9.43→ nm. „TA 34”; 17.6.44→ chorw. „T 7”;+ 25.06.44 br KT)
T 8 (ex 97 F) (zd. 17.4.41, Kotor→ wł. bzn; +10.9.43, na NW od Dubrownika, nm. sam.)
Okręty podwodne
„Hrabri” (WBr.; 1927)
975/1164t; 72,05x7,32x3,96m; 2 SD Vickers/2 SE, 2400/1600KM; 15,7/10w, 5000Mm/9 w; mz 70; 21x102/40 Mk XII, 1x12,7 AA, 6rt533 (12); 47l;
HRABRI ( zd. 17.4.41, Kotor: wł. „N 3”; wyc. 1941)
NEBOJSA
„Osvetnik” (Fr.; 1928-29)
630/809t; 66,5x5,4x3,8 m; 2 SD MAN/2 SE Nancy,1480/1000KM; 14,5/9,2w; 5000Mm/9 w, 700Mm/14,5 w;/100Mm/4,5 w; mz 80, 1x100/35 Skoda, 1x40/67 AA SKoda2x13AA; 6rt550 (12); 44-45 l;
OSVETNIK zd. 17.4.41, Kotor→ wł. „Francesco Rismondo”; zd. 14.9.43, Bonifacio→ nm.; +s18.9.43)
SMELI (zd. 17.4.41, Kotor→ wł. „Antonio Bajamonti”; +s 9.09.43 Spezia)
Kanonierka
Ex nm KR „ Niobe” (1899; 1925)
2360 t; 104,4x11,8x5,2 m; 2 MP, 8 k Schulz-Thornycroft; 8000KM=16 w; 4000Mm/11 w; pp 50, psd 80; 6x84/55 AA, 4x47, 2x15 AA; 268 – 327 l;
DALMACIJA ( .8.98/18.7.99; ex nm. „Niobe”; zak. 26.6.25; zd. 17.4.41, Kotor→ wł. „Cattaro”; zd. 11.9.43, Pola→ nm.; 6.12.43: „Niobe”; =b19.12.43, w. Silba; +22.12.43, tamże, br. KT „MTB 276” i „MTB 298”, 2 t;
Korwety
„Bieli Orao” (Wł; 1939)
567 t; 65x8,08x2,84 m; 2 SD Sulzer, 1900KM=18w; 2x40AA, 2x12,7 AA; ?
BELI ORAO (zd. 17.4.41, Kotor→ wł. „Alba”; „Zagabria”; 7.12.43→ jug)
Ex Br „Flower” (1941;1944)
925 t; 63,5x10,11x4,8 m; 1 MP, 2 k; 2750KM=16w; 1x102/45 Mk XVI, 1x40 AA, 6x20AA, 2wbg, 4mbg (72) ; 85-109l;
NADA (ex Mallow)
Trałowce
Ex A-W T „78 T, Kibitz“ (1887,1920)
78 t; 39,9x4,8x2,1 m; 1 MP, 2 k Yarrow, 1000KM=13w, 1200Mm/10 w; 2x37/23 Hotchkiss, 2 rt 350; 16-18 l;
D 2 (ex a.w. „36”, ex „Uhu”; zd. 4.41→ wł. „D 10”; 9.43→ nm.; +1944, rej. Kumbor)
Ex nm „ M 100“ (1918-19; 1921)
330 t; 59,3x7,4x2,3m; 2 MP, 2 k Marine, 1850KM=16w, 2000Mm; 2x84 AA, 30min; 40-71 l;
GALEB (GL) (ex nm. „M 100”; zd. 17.4.41, Split→ wł.; 22.5.41: „Selve”; +6.11.42, Benghazi, br. sam)
JASTREB (JS) (ex nm. „M 112”; zd. 17.4.41, Kotor→ wł.; 20.5.41: „Zirona”; =25.11.41, Benghazi, br. sam; +s28.11.41)
KOBAC (KC) (ex nm. „M 121”;zd. 17.4.41, Kotor; 30.11.41→ wł. „Unie”; +30.1.43, Bizerta, br. sam)
GAVRAN (GV) (ex nm. „M 106”;zd. 17.4.41, Split→ wł.; 29.5.41: „Zuri”; 1.6.42→ „Oriole”; +10.7.43, Augusta, Sycylia,sam)
ORAO (AO) (ex nm. „M 97”; zd. 17.4.41, Split→ wł. „Vergada”; 7.12.43→ jug.)
SOKOL (SK) (ex nm. „M 144”;zd. 17.4.41, Split; 1.2.42→ wł. „Eso”; +19.1.43, koło w. Djerba, sam., 1 t)
„Malinska” (1917, 1931)
125 t; 31,8x6,7x1,6 m; 2 MP, 1 k Yarrow, 280KM=9 w; 1x47/44; 30 l;
MALINSKA (MN) (ex a.w. „MT 133”, ex „MT XXXII”; +s13.4.41, Obrovac;.41→ wł. „Arbe”; 9.43→ nm.; +s)
MARJAN (ex a.w. „MT 134”, ex „MT XXXIII”; zd. 4.41, Sibenik→ wł. „Ugliano”; zd. 9.43→ nm.)
MELINJE (ME) (ex a.w. „MT 135”, ex „MT XXXIV”; zd. 4.41, Kotor→ wł. „Solta”; 7.12.43→ jug)
MLJET (MT) (ex a.w. „MT 136”, ex „MT XXXV”; zd. 4.41, Kotor→ wł. „Meleda”; 7.12.43→ jug.)
MOSOR (ex a.w. „MT 137”, ex „MT XXXVI”; zd. 22.4.41, Szybenik→ wł. „Pasman”; zd. 20.9.43→ nm.,+b31.12.43, zat. Kozja Draga, w. Ist, mgła; wyc. 13.1.44)
Kutry torpedowe
Ex Br „MTB” (WBr., 1927)
15 t; 16,77x3,35x1,3m; 2 SG Thornycroft, 750KM=37w; 2 MG Lewis, , 2rt457; 5 l;
CETNIK (1)(zd. 4.41→ wł. „MAS 2D”; 7.42→ „MS 47”; wyc. 1.9.43→ „ME 43”)
USKOK (2) (zd. 4.41→ wł. „MAS 1D”; +b 19.4.42, w. Mljet)
„Lurssen“ (Nm.; 1937-38)
61,7 t; 28x4,3x1,5 m; 3 SG Daimler Benz+1 SG Maybach, 3300+100 KM=38/7 w, 950Mm/7 w, 350 Mm/30 w; 1x40AA Bofors, 1x15AA Zbrojowka, 2rt550 (4); 16 l;
ORJEN (zd. 4.41, Tivat→ wł. „MAS 3D”; 7.42→ „MS 41”; +s 9.9.43, Monfalcone; 11.9.43→ nm.; napr. 12.43→ wł.; 4.3.44→ nm.; =27.9.44, koło Cervia, 1 mina; +k 28.9.44, ujście Montone, sztorm, 7+)
DURMITOR ( .4.41→ Aleksandria)
SUVOBOR (zd. 4.41, Kotor→ wł. „MAS 7D”; 7.42→ „MS 45”; +s18.9.43, Cattolica)
KAJMAKCALAN (.4.41: Aleksandria)
VELEBIT (zd. 4.41, Kotor→ wł.„MAS 4D”;7.42→ „MS 42“;zd. 9.9.43→ nm. „S 601”; wyc.18.9.44; +.10.44, Saloniki, sam., 1 t)
DINAIRA (zd. 4.41, Kotor→ wł. „MAS 5D”; 7.42→ „MS 43”; zd. 9.9.43→ nm. „S 602”; wyc. 18.9.44; +s10.44, Saloniki)
RUDNIK (zd. 4.41, Kotor→ wł. „MAS 8D”; 7.42→ „MS 46”; zd. 9.9.43→ nm. „S 604”; wyc. 18.9.44; +s 10.44, Saloniki)
TRIGLAV (zd. 4.41, Kotor→ wł. „MAS 6D”; 7.42→ „MS 44”; zd. 9.9.43→ nm. „S 603”; =k 14.3.44, pożar; nie napr.; wyc. 18.9.44; +s 10.44, Saloniki)
Ex am „PT 71“(„Higgins“) (USA 1942-43; 17.10.44)
46 t; 23,8x6,1x1,8 m; 3 SG Packard, 4050KM=39w, 500Mm/20 w; 1x20 AA Oerlikon, 2x12,7 AA, 4 torp. 533, 2 bg; 17 l;
MT 1 (eks br. „MGB 181”; 1944 eks am. „PT 201”)
MT 2 (jw. „MGB 182”; jw. „PT 204”)
MT 3 (jw. „MGB 183”; jw. „PT 207”)
MT 4 (jw. „MGB 184”; jw. „PT 208”)
MT 5 (jw. „MGB 185”; jw. „PT 209”)
MT 6 (jw. „MGB 186”; jw. „PT 211”)
MT 7 (jw. „MGB 187”; jw. „PT 213”)
MT 8 (jw. „MGB 188”; jw. „PT 217”)
Okręty rzeczne
Monitory
Ex A-W „Szamos” (A-W 1892, 1919)
390 t; 54x9x1,2 m; 2 MP, 2 k Yarrow, 1200KM=9,7 w; 1000Mm/9 w; 2x100/35, 1x66, 1x40 AA, 4 MG; Pb 50, pp 20, pag 75, psd 75; 75 l;
MORAVA (30.3.91/5.2.92; 10.9.19 ex a.w. „Körös”, 19.11.91 ex „Theiss”; +s 1941.; 1994→ chorw. „Bosna”; +7.44, miny)
Ex A-W “Temes” (A-W 1904, 1919)
380 t; 56x9,5x1,2 m; 2 MP, 2 k Yarrow, 1400KM=13 w; 485 Mm; 2x100/35, 1x66 AA, 1x40AA, 5 MG; pb 40, pp 25, pag 75, psd 40; 78 l;
SAVA (ex a.w. „Bodrog”; +s 1941.; 1944.→ chorw. „Sava”; +s 9.9.44, → jug.)
Ex A-W “Bosna” (A-W; 1912, 1919)
541 t; 62x10,5x1,5 m; 2 MP, 2 k Yarrow, 1500 KM=12,9 w; 690 Mm; 2x120/45 Skoda, 2x66/50 AA, 7 MG; pb 40, pp 25, pag 50, psd 40; 96 l;
VARDAR (ex a-w “Bosna”, ex “Temes”; +s 1941)
Ex A-W “Enns” (A-W, 1914, 1918-19)
541 t; 61x10,3x1,5 m; 2 MP, 2 k Yarrow; 1500KM=13,5 wl 750 Mm; 2x120/34 Skoda, 2hb120/10, 2x66AA, 2x40AA, 8MG; pb 40, pp 25, pag 50, psd 40; 100 l;
DRAVA (ex a-w “Enns”, + .4.41 Dunaj, nm.sam. Ju-87)
Patrolowce
Graniczar (Nm.; 1929-30)
30 t; 18,2x3x1 m; 120KM=11 w; 1 MG AA;
GRANICZAR (1944→bułg)
STRAZ (1944→ bułg)
Holowniki rzeczne
DRAGOR - (1928); 250 t; 50x8x1,1 m; 480 KM=10 w;
SABAK – (1914) ; 90t; 31x7x1,4 m; 360KM=8 w;
SISAK – (1915); 90 t; 36x5,8x1,8 m; 350KM=11 w; 2 MG;
CER - (1909); 256 t; 52x8x0,9 m; 400KM=15 w;
Okręty pomocnicze
Okręty - bazy
Hvar (1896; 1927)
2650 t; 97,1x11,9x4 m; 1100KM=12 w;
HVAR (OBOP) (zd.→ wł. „Quarnerolo”)
Sitnica (1891; 1929)
400 t; 48x7x2 m; 500KM=9 w; 2x47;
SITNICA (zd.→ wł. „Curzona)
Okręt skolny
Jadran (1932)
720 t; 58x8,8x4,2 m; 375KM=8 w; 150 uczniów
JADRAN
Okręt ratowniczy
Spasilac (Nm; 1929)
750 t; 53,1x5x4 m; 2000KM=15 w;
SPASILAC
Holowniki
Typy stare A-W
I. (A-W; 1898,1919)
130 t; 300KM=12 w; 2x47;
MARLJIVI (ex a-a „Vermac”)
II. (A-W, 1917,1919)
160 t; 250KM=9 w;
USTRAJNI (ex a-w „162”, 1940→wł „Duraturo”)
III. (A-W, 1917,1919)
100 t; 300 KM=10 w;
SNAZNI (ex a-a „105”, 1940→wł „Resistante”)
IV. (A-W, 1914, 1919)
200 t; 12 w; 2x47
SILNI (ex a-w „200”)
V. (A-W; 1915, 1919)
370 t; 15 w;
JAKI
Ex A-W SM „MT 130” (1913)
113 t; 31,8x6,6x m, 2 MP 1 k Yarrow, 560KM=9 w;
MR 101
MR 102
MR 103
MR 104
R 1, 9, 10, 13-16, 91
Jacht królewski
Vila (1896)
260 t; 325KM=12 w;
VILA (ex a-w „Dalmat“)
Okręty szkolne
I. (Nm. 1932)
720 t; 58x8,9x4,3 m; 850m2, 1 SD LHB, 375 KM=8 w; 20+100 l;
JADRAN (zd. 40→ wł. „Marco Polo”; 45→ jug.)
II.
VILA VELIBITA
Inne okręty pomocnicze
I. (Belg; 1939);
4500 t; 95x13,9x6,1 m; 2 SD; 1250KM=10 w; 4x40AA, 2x15AA; 100 l;
PERUN (ZB) (+ 17.3.43)
II. (1932)
561 t; 33,9x7,8x4,3 m; 300KM=11 w; 20 l;
LOVCEN (ZB wody) (wyc. 1945)
III. różne
KOZJAK
TROGIR
Zmaj (Nm.; 1930)
1870 t; 83x13 x4 m; 2 SD MAN; 3260KM=15 w; 4000Mm; 2x84/55AA M1929, 4x40/67 AA, 100 min; 1 wdsm; 145 l;
ZMAJ (28/22.6.29/20.8.30; zd. 17.4.41, Split; 7.8.41→ nm. ORL „Drache”=„Schiff 50“; 26.11.42→SM; +22.12.44, Zat. Vahti, Samos, br. sam., bl)
Niszczyciele i torpedowce
Niszczyciele
„Dubrovnik” (WBr.; 1931)
1880 t; 113,2x10,67x4,1m; 3 TP Parsons, 3 k Yarrow, 48000KM=37w (póżniej 30 w), 7000Mm/15 w, 1700/20 w; 4x140/56, 2x84/55 AA M1929, 6x40AA, 2x15AA, 6rt533, 2 wbg, 2 mbg,miny; 220-240 l;
DUBROVNIK (zd. Wł „Premuda”1943 nm „TA 32”; +s 24.04.45 Genua)
„Beograd“(1937-38)
1210 t; 98x9,45x3,18m; 2 TP Parsons, 3 k Yarrow; 40000KM=38w, 1200Mm/16 w; 4x120/46, 4x40/39 AA, 2x15 AA, 6rt550, 1 wbg, 30 min; 145 l;
BEOGRAD (B) (17.4.41→ wł. „Sebenico”, 11.9.43 Wenecja→nm. „TA 43”,+ 30.04.45 Triest, jug. Art. ląd)
LJUBLJANA (L) (+k 24.1.40 koło Szybeniku, napr.; 17.4.41→ wł.“Lubiana“, +b 01.04.43 koło przyl. Bon)
ZAGREB (s+ 17.04.41 Kotor)
Torpedowce
Ex A-W „74 T” (1913-16; 1920)
241 t; 57,8x5,8x1,5m; 2 TP Parsons, 2 k Yarrow, 5700KM=21w, 1000Mm/16 w; ; 2x66/30 AA, 2x15 AA, 2rt450; 38-41 l;
T 1 (ex 76T) (zd. 17.4.41, Split→ wł. bzn; 7.12.43→ jug)
T 2 (ex 77 T) (wyc.1939)
T 3 (ex 78 T) (. 17.4.41, Kotor→ wł. bzn; 16.9.43→ nm. „TA 48”; 15.8.44→ chorw. bzn; 13.12.44→ nm. bzn; †20.2.45, Triest, sam., bl)
Ex A-W „82 F“ (1915-16)
241 t; 57,4x5,7x1,5m; 5000KM=21w; 2x66AA, 2x15AA, 4rt450; 41l;
T 5 (ex 87 F) (zd. 17.4.41, Split→ wł. bzn; 7.12.43→ jug)
T 6 (ex 93 F) (zd. 17.4.41, Split→ wł. bzn; s+ 11.09.43)
T 7 (ex 96 F) (zd. 21.4.41, Divulje→ wł. bzn; 8.9.43→ nm. „TA 34”; 17.6.44→ chorw. „T 7”;+ 25.06.44 br KT)
T 8 (ex 97 F) (zd. 17.4.41, Kotor→ wł. bzn; +10.9.43, na NW od Dubrownika, nm. sam.)
Okręty podwodne
„Hrabri” (WBr.; 1927)
975/1164t; 72,05x7,32x3,96m; 2 SD Vickers/2 SE, 2400/1600KM; 15,7/10w, 5000Mm/9 w; mz 70; 21x102/40 Mk XII, 1x12,7 AA, 6rt533 (12); 47l;
HRABRI ( zd. 17.4.41, Kotor: wł. „N 3”; wyc. 1941)
NEBOJSA
„Osvetnik” (Fr.; 1928-29)
630/809t; 66,5x5,4x3,8 m; 2 SD MAN/2 SE Nancy,1480/1000KM; 14,5/9,2w; 5000Mm/9 w, 700Mm/14,5 w;/100Mm/4,5 w; mz 80, 1x100/35 Skoda, 1x40/67 AA SKoda2x13AA; 6rt550 (12); 44-45 l;
OSVETNIK zd. 17.4.41, Kotor→ wł. „Francesco Rismondo”; zd. 14.9.43, Bonifacio→ nm.; +s18.9.43)
SMELI (zd. 17.4.41, Kotor→ wł. „Antonio Bajamonti”; +s 9.09.43 Spezia)
Kanonierka
Ex nm KR „ Niobe” (1899; 1925)
2360 t; 104,4x11,8x5,2 m; 2 MP, 8 k Schulz-Thornycroft; 8000KM=16 w; 4000Mm/11 w; pp 50, psd 80; 6x84/55 AA, 4x47, 2x15 AA; 268 – 327 l;
DALMACIJA ( .8.98/18.7.99; ex nm. „Niobe”; zak. 26.6.25; zd. 17.4.41, Kotor→ wł. „Cattaro”; zd. 11.9.43, Pola→ nm.; 6.12.43: „Niobe”; =b19.12.43, w. Silba; +22.12.43, tamże, br. KT „MTB 276” i „MTB 298”, 2 t;
Korwety
„Bieli Orao” (Wł; 1939)
567 t; 65x8,08x2,84 m; 2 SD Sulzer, 1900KM=18w; 2x40AA, 2x12,7 AA; ?
BELI ORAO (zd. 17.4.41, Kotor→ wł. „Alba”; „Zagabria”; 7.12.43→ jug)
Ex Br „Flower” (1941;1944)
925 t; 63,5x10,11x4,8 m; 1 MP, 2 k; 2750KM=16w; 1x102/45 Mk XVI, 1x40 AA, 6x20AA, 2wbg, 4mbg (72) ; 85-109l;
NADA (ex Mallow)
Trałowce
Ex A-W T „78 T, Kibitz“ (1887,1920)
78 t; 39,9x4,8x2,1 m; 1 MP, 2 k Yarrow, 1000KM=13w, 1200Mm/10 w; 2x37/23 Hotchkiss, 2 rt 350; 16-18 l;
D 2 (ex a.w. „36”, ex „Uhu”; zd. 4.41→ wł. „D 10”; 9.43→ nm.; +1944, rej. Kumbor)
Ex nm „ M 100“ (1918-19; 1921)
330 t; 59,3x7,4x2,3m; 2 MP, 2 k Marine, 1850KM=16w, 2000Mm; 2x84 AA, 30min; 40-71 l;
GALEB (GL) (ex nm. „M 100”; zd. 17.4.41, Split→ wł.; 22.5.41: „Selve”; +6.11.42, Benghazi, br. sam)
JASTREB (JS) (ex nm. „M 112”; zd. 17.4.41, Kotor→ wł.; 20.5.41: „Zirona”; =25.11.41, Benghazi, br. sam; +s28.11.41)
KOBAC (KC) (ex nm. „M 121”;zd. 17.4.41, Kotor; 30.11.41→ wł. „Unie”; +30.1.43, Bizerta, br. sam)
GAVRAN (GV) (ex nm. „M 106”;zd. 17.4.41, Split→ wł.; 29.5.41: „Zuri”; 1.6.42→ „Oriole”; +10.7.43, Augusta, Sycylia,sam)
ORAO (AO) (ex nm. „M 97”; zd. 17.4.41, Split→ wł. „Vergada”; 7.12.43→ jug.)
SOKOL (SK) (ex nm. „M 144”;zd. 17.4.41, Split; 1.2.42→ wł. „Eso”; +19.1.43, koło w. Djerba, sam., 1 t)
„Malinska” (1917, 1931)
125 t; 31,8x6,7x1,6 m; 2 MP, 1 k Yarrow, 280KM=9 w; 1x47/44; 30 l;
MALINSKA (MN) (ex a.w. „MT 133”, ex „MT XXXII”; +s13.4.41, Obrovac;.41→ wł. „Arbe”; 9.43→ nm.; +s)
MARJAN (ex a.w. „MT 134”, ex „MT XXXIII”; zd. 4.41, Sibenik→ wł. „Ugliano”; zd. 9.43→ nm.)
MELINJE (ME) (ex a.w. „MT 135”, ex „MT XXXIV”; zd. 4.41, Kotor→ wł. „Solta”; 7.12.43→ jug)
MLJET (MT) (ex a.w. „MT 136”, ex „MT XXXV”; zd. 4.41, Kotor→ wł. „Meleda”; 7.12.43→ jug.)
MOSOR (ex a.w. „MT 137”, ex „MT XXXVI”; zd. 22.4.41, Szybenik→ wł. „Pasman”; zd. 20.9.43→ nm.,+b31.12.43, zat. Kozja Draga, w. Ist, mgła; wyc. 13.1.44)
Kutry torpedowe
Ex Br „MTB” (WBr., 1927)
15 t; 16,77x3,35x1,3m; 2 SG Thornycroft, 750KM=37w; 2 MG Lewis, , 2rt457; 5 l;
CETNIK (1)(zd. 4.41→ wł. „MAS 2D”; 7.42→ „MS 47”; wyc. 1.9.43→ „ME 43”)
USKOK (2) (zd. 4.41→ wł. „MAS 1D”; +b 19.4.42, w. Mljet)
„Lurssen“ (Nm.; 1937-38)
61,7 t; 28x4,3x1,5 m; 3 SG Daimler Benz+1 SG Maybach, 3300+100 KM=38/7 w, 950Mm/7 w, 350 Mm/30 w; 1x40AA Bofors, 1x15AA Zbrojowka, 2rt550 (4); 16 l;
ORJEN (zd. 4.41, Tivat→ wł. „MAS 3D”; 7.42→ „MS 41”; +s 9.9.43, Monfalcone; 11.9.43→ nm.; napr. 12.43→ wł.; 4.3.44→ nm.; =27.9.44, koło Cervia, 1 mina; +k 28.9.44, ujście Montone, sztorm, 7+)
DURMITOR ( .4.41→ Aleksandria)
SUVOBOR (zd. 4.41, Kotor→ wł. „MAS 7D”; 7.42→ „MS 45”; +s18.9.43, Cattolica)
KAJMAKCALAN (.4.41: Aleksandria)
VELEBIT (zd. 4.41, Kotor→ wł.„MAS 4D”;7.42→ „MS 42“;zd. 9.9.43→ nm. „S 601”; wyc.18.9.44; +.10.44, Saloniki, sam., 1 t)
DINAIRA (zd. 4.41, Kotor→ wł. „MAS 5D”; 7.42→ „MS 43”; zd. 9.9.43→ nm. „S 602”; wyc. 18.9.44; +s10.44, Saloniki)
RUDNIK (zd. 4.41, Kotor→ wł. „MAS 8D”; 7.42→ „MS 46”; zd. 9.9.43→ nm. „S 604”; wyc. 18.9.44; +s 10.44, Saloniki)
TRIGLAV (zd. 4.41, Kotor→ wł. „MAS 6D”; 7.42→ „MS 44”; zd. 9.9.43→ nm. „S 603”; =k 14.3.44, pożar; nie napr.; wyc. 18.9.44; +s 10.44, Saloniki)
Ex am „PT 71“(„Higgins“) (USA 1942-43; 17.10.44)
46 t; 23,8x6,1x1,8 m; 3 SG Packard, 4050KM=39w, 500Mm/20 w; 1x20 AA Oerlikon, 2x12,7 AA, 4 torp. 533, 2 bg; 17 l;
MT 1 (eks br. „MGB 181”; 1944 eks am. „PT 201”)
MT 2 (jw. „MGB 182”; jw. „PT 204”)
MT 3 (jw. „MGB 183”; jw. „PT 207”)
MT 4 (jw. „MGB 184”; jw. „PT 208”)
MT 5 (jw. „MGB 185”; jw. „PT 209”)
MT 6 (jw. „MGB 186”; jw. „PT 211”)
MT 7 (jw. „MGB 187”; jw. „PT 213”)
MT 8 (jw. „MGB 188”; jw. „PT 217”)
Okręty rzeczne
Monitory
Ex A-W „Szamos” (A-W 1892, 1919)
390 t; 54x9x1,2 m; 2 MP, 2 k Yarrow, 1200KM=9,7 w; 1000Mm/9 w; 2x100/35, 1x66, 1x40 AA, 4 MG; Pb 50, pp 20, pag 75, psd 75; 75 l;
MORAVA (30.3.91/5.2.92; 10.9.19 ex a.w. „Körös”, 19.11.91 ex „Theiss”; +s 1941.; 1994→ chorw. „Bosna”; +7.44, miny)
Ex A-W “Temes” (A-W 1904, 1919)
380 t; 56x9,5x1,2 m; 2 MP, 2 k Yarrow, 1400KM=13 w; 485 Mm; 2x100/35, 1x66 AA, 1x40AA, 5 MG; pb 40, pp 25, pag 75, psd 40; 78 l;
SAVA (ex a.w. „Bodrog”; +s 1941.; 1944.→ chorw. „Sava”; +s 9.9.44, → jug.)
Ex A-W “Bosna” (A-W; 1912, 1919)
541 t; 62x10,5x1,5 m; 2 MP, 2 k Yarrow, 1500 KM=12,9 w; 690 Mm; 2x120/45 Skoda, 2x66/50 AA, 7 MG; pb 40, pp 25, pag 50, psd 40; 96 l;
VARDAR (ex a-w “Bosna”, ex “Temes”; +s 1941)
Ex A-W “Enns” (A-W, 1914, 1918-19)
541 t; 61x10,3x1,5 m; 2 MP, 2 k Yarrow; 1500KM=13,5 wl 750 Mm; 2x120/34 Skoda, 2hb120/10, 2x66AA, 2x40AA, 8MG; pb 40, pp 25, pag 50, psd 40; 100 l;
DRAVA (ex a-w “Enns”, + .4.41 Dunaj, nm.sam. Ju-87)
Patrolowce
Graniczar (Nm.; 1929-30)
30 t; 18,2x3x1 m; 120KM=11 w; 1 MG AA;
GRANICZAR (1944→bułg)
STRAZ (1944→ bułg)
Holowniki rzeczne
DRAGOR - (1928); 250 t; 50x8x1,1 m; 480 KM=10 w;
SABAK – (1914) ; 90t; 31x7x1,4 m; 360KM=8 w;
SISAK – (1915); 90 t; 36x5,8x1,8 m; 350KM=11 w; 2 MG;
CER - (1909); 256 t; 52x8x0,9 m; 400KM=15 w;
Okręty pomocnicze
Okręty - bazy
Hvar (1896; 1927)
2650 t; 97,1x11,9x4 m; 1100KM=12 w;
HVAR (OBOP) (zd.→ wł. „Quarnerolo”)
Sitnica (1891; 1929)
400 t; 48x7x2 m; 500KM=9 w; 2x47;
SITNICA (zd.→ wł. „Curzona)
Okręt skolny
Jadran (1932)
720 t; 58x8,8x4,2 m; 375KM=8 w; 150 uczniów
JADRAN
Okręt ratowniczy
Spasilac (Nm; 1929)
750 t; 53,1x5x4 m; 2000KM=15 w;
SPASILAC
Holowniki
Typy stare A-W
I. (A-W; 1898,1919)
130 t; 300KM=12 w; 2x47;
MARLJIVI (ex a-a „Vermac”)
II. (A-W, 1917,1919)
160 t; 250KM=9 w;
USTRAJNI (ex a-w „162”, 1940→wł „Duraturo”)
III. (A-W, 1917,1919)
100 t; 300 KM=10 w;
SNAZNI (ex a-a „105”, 1940→wł „Resistante”)
IV. (A-W, 1914, 1919)
200 t; 12 w; 2x47
SILNI (ex a-w „200”)
V. (A-W; 1915, 1919)
370 t; 15 w;
JAKI
Ex A-W SM „MT 130” (1913)
113 t; 31,8x6,6x m, 2 MP 1 k Yarrow, 560KM=9 w;
MR 101
MR 102
MR 103
MR 104
R 1, 9, 10, 13-16, 91
Jacht królewski
Vila (1896)
260 t; 325KM=12 w;
VILA (ex a-w „Dalmat“)
Okręty szkolne
I. (Nm. 1932)
720 t; 58x8,9x4,3 m; 850m2, 1 SD LHB, 375 KM=8 w; 20+100 l;
JADRAN (zd. 40→ wł. „Marco Polo”; 45→ jug.)
II.
VILA VELIBITA
Inne okręty pomocnicze
I. (Belg; 1939);
4500 t; 95x13,9x6,1 m; 2 SD; 1250KM=10 w; 4x40AA, 2x15AA; 100 l;
PERUN (ZB) (+ 17.3.43)
II. (1932)
561 t; 33,9x7,8x4,3 m; 300KM=11 w; 20 l;
LOVCEN (ZB wody) (wyc. 1945)
III. różne
KOZJAK
TROGIR