Niemcy SC-JP

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Niemcy SC-JP

Post autor: jareksk »

Ścigacze

Kutry torpedowe

“S 6” (1933-34)
80 t; 32,4x4,9x1,2 m; 3960KM=35 w; 1x20AA, 2 rt533; 21 l;

S 6 – S 9

„S 10” (1934-35)
78 t; jak „S 6”

S 10 – S 13

„S 14” (1936-38)
92,5 t; 34,6x5,1x1,4 m; 6150KM=37,5 w; 1x20AA, 2rt533; 21 l;

S 14 – S 17

„S 18” (1938-39)
jak „S 14” lecz 6000KM=39,5 w;

S 18 – S 25

„S 26” (1940)
92,5 t; 34,9x5,1x1,5 m; 6000KM=39,5 w; 1x20AA, 2rt533; 21 l;

S 26 – S 29

„S 30” (1939-41)
81-82 t; 32,8x4,9x1,2 m; 3960KM=36 w; 2x20AA, 2rt533; 16 l;

S 30 – S 37
S 54 – S 61

„S 38” (1939-43)
92,5t; 34,9x5,1x1,5 m; 6000KM=39,5w; 2x20AA, 2rt533 późn  1x37-40AA, 3-4x20 AA, 2 rt 533; 21 l;

S 38 – S 53
S 62 – S 99
S 101 - S 135
S 137 - S 138

„S 100” (1943-45)
100 – 107 t; 34,9x5,x1,x1,5 m; 7500-9000KM=42-45 w; 1x40AA, 1x20AA, 2rt 533; 21 l;

S 100
S 136
S 139 – S 144
S 145  1943 Hiszp.
S 146 - S 150
S 167 – S 228
S 301 – S 307

Typy różne – zdobyte

I. ex br ML

RA 9 ex ML 306

II. ex br MTB

RA 10 ex MTB 314
III. ex bułg

S 1 ex F 5
IV.ex hol.

S 501 – S 512 ex MAS 566-570, 574, 575, 525, 549, 551, 557, 553
S 601 – S 603 ex MAS 423, 430, 431
S 621 – S 629 ex MAS 561,550,554,424,437,502,504,505,558
SA 1 – SA 7 ex MS 16,34, 36, 51, 63, 71, 76
V. ex jug.
S 2 ex Velebit
S 3 ex Dinara
S 4 ex Triglav
S 5 ex Rudnik

„LS 1“ (1942-45)
11,5 t; 12,6x3,3x0,8 m; 850KM; 1x20AA, 2rt450; 6 l;

LS 1 – LS 4

„KS“ (1941)
13 t; 13,3x3,5x0,8 m; 1500KM=33 w; 2rt533; 6 l;

KS 201 – KS 202
KS 212 – KS 213
KS 215
KS 219 – KS 220



Okręty desantowe

„MFP”(1940-45)
I. „A”
47x6,5x1,3 m; 300KM=10 w; 1x75, 1-2x20AA, 150 t ładunku; 12 l;

II. „D”
49,8x6,6x1,4 m; 300KM=10 w; 1x88, 1-2x37AA, 2-6x20AA, 150 t ładunku; 12 l;

III. „AF”
Jak „D” lecz 2x88, 1x37AA, 8x20AA, bez ładunku

ok. 1000 jednostek

„MAL”
I. (1942-43)
140 t; 34,2x7,7x0,9 m; 260KM=8,5 w; 2x88, 2x20AA, 80 t ładunku; 21 l;
MAL 1 (s+ 29.10.43 M.Azowskie)
MAL 2 (s+ 26.8.44 koło Warny)
MAL 3 (s+ 29.10.43 M.Azowskie)
MAL 4 (s+ .8.44 koło Warny)
MAL 5 (+ 1943 zaginął M. Egejskie)
MAL 6 (s+ 19.10.44 rejin Doli koło Dubrovnika)
MAL 7 (+20.10.44 na płn od Dubrovnika, br KT)
MAL 8 (k+ 1.9.43 M.Azowskie)
MAL 9 (s+ 29.10.43 M.Azowskie)
MAL 10 (s+ 29.10.43 M.Azowskie)
MAL 11 (s+ 29.10.43 M.Azowskie)
MAL 12

II. (1943-44)
146 t; 34,3x7,7x0,8 m; 260KM=8 w; 2x88, 1x37AA, 2x20AA, 80 t ładunku; 28 l;

MAL 13 – MAL 36
MAL 13 (+ 27.7.44 ros.sam)
MAL 14 (s+ 19.9.44)
MAL 15 (+ 19.7.44 ros.sam.)
MAL 16 (+ 2.8.44 ros.sam)
MAL 17 (+ 19.7.44 ros.sam.)
MAL 18 (+ 30.8.44 ros.sam)
MAL 19 (+ 19.7.44 ros.sam.)
MAL 20 (+ 17.8.44 ros.sam)
MAL 21 (+s 19.9.44)
MAL 22 (b+ 16.8.44)
MAL 23 (+ 31.8.44 ros.sam)
MAL 24 (+ 30.08.44 ros.sam)
MAL 25 (+ 9.11.44 art.nm.)
MAL 26 (jw)
MAL 27 – MAL 30
MAL 31 – MAL 34  .06.44 Fin.
MAL 35 – MAL 36

III. (1944-45)
185 t; 35,5x8,6x1,2 m; 250KM=8w; 2x75 lub 2x88 lub 2x105, 2x37AA, 2x20AA, 120 t ładunku; 28 l;

MAL 37 (+ 6/7/.345 sam,.br)
MAL 38 – MAL 47

„MNL“ (1943-44)
216 t; 38x5x1,3 m; 250KM=10 w; 1x37AA, 4x20AA;

„Siebel”
3x20AA;



Bojowe okręty pomocnicze

Krążowniki pomocnicze

Typy różne (ex JMH)

I. (1930; 1939)
15700t; 148x18,6x8,2 m; 6200KM=13,5 w; 6x150, 1x75, 4x37AA, 4x20AA, 6 rt 533, 228 min, 1 wsam; 376 l;

ORION = HSK 1 = Schiff 36 (br. Raider “A”) ex Kurmark
(używał nazw “TS Beemsterdijk”, “ss Soviet”, “ss Maebasi Maru”)
zatopił 5 statków (33340 BRT) od 1942 okręt naprawczy, 12.1.44 OSHECTOR, 03.45 ORION; = 4.5.45 br. sam. na płn. od Swinemunde

II.(1937; 1939)
17600 t; 155x18,7x8,7 m; 7600KM=16w; 6x150, 1x75, 2x37AA, 4x20AA, 4 rt 533, 92 miny, 2 wsam; 351 l;

ATLANTIS = HSK 2 = Schiff 16 (br. Raider C) ex ms Goldenfels
(używał nazw „ms Knute Nelson“, „ms Kim“, „ms Kasii Maru“, „ms Abbekerk“)
zatopił 22 jednostki (145968 BRT) (+ 23.11.41 br. KRC Dorsetshire)

III. (1929; 1939)
16800 t; 152x18,2x8,3 m; 6200KM=14 w; 6x150, 1x75, 4x37AA, 4x20AA, 4 rt 533, 2 wsam; 364 l;

WIDDER = HSK 3 = Schiff 21 (br. Raider D) ex Neumark (1929, 12.9.39)
(jako „ss Narvik”, „ss Neptune”)
zatopił 10 jednostek (58644t) 1941-1945 okręt remontowy,  1945 WBr.

IV.
9200t; 122x16,7x7,1 m; 6500KM=18 w; 6x150, 1x37AA, 4x20AA, 4 rt533, 1 wsam; 345 l;

THOR = HSK 4 = Schiff 10 (br. Raider E) ex Santa Cruz
(jako “ss Vir”)
zatopił i zdobył 10 jednostek (55587 BRT) (k+ 30.11.42 Yokohama)

V. (1936; 1940)
17600t; 155x18,7x8,7 m; 7600KM=16 w; 6x150, 1x75, 1x37AA, 4x20AA, 4 rt 533, 300min, 2 wsam; 401 l;

PINGUIN = HSK 5 = Schiff 33 (br. Raider F) ex Kandelfels
(jako „ss Pechora“, „ms Knossos“, „Ms Tamerlane”)
zatopił 26 jednostek (136642 BRT) (+ 8.5.41 Oc. Indyjski , br. KRC Devonshire)

VI. (1936; 1942)
11000 t; 134x17,3x7,2 m; 3750KM=14 w; 6x150, 2x37AA, 4x20AA, 2 rt 533, 2 wsam; 324 l;

STIER = HSK 6 = Schiff 23 (br. Raider J) ex Cairo
zatopił 4 jednostki (30728 BRT) (+ 27.9.42 płd. Atlantyk; ss Stephen Hopkins)

VII. (1937; 1940)
7500t; 115x15,3x6,5 m; 3900KM=14,8 w; 6x150, 1x60, 2x37AA, 4x20AA, 6 rt 533, 1 MTB, 2 wsam; 269 l;

KOMET = HSK 7 = Schiff 45 ex Ems
(jako “ms Tokyo Maru”, ss Denev”, “ms Sao Thome”)
zatopił 10 jednostek (21378 BRT) (+ 14.10.42 La Manche, br. MTB 236)

VIII. (1939; 1941)
10900 t; 132x16,8x7,4 m; 6650KM=16 w; 6x150, 1x105AA, 4x37AA, 4x20AA, 6rt533, 1MTB, 2 wsam; 406 l;

MICHEL = HSK 9 = Schiff 28 (br. Raider H) ex Bielsko
zatopił 18 jednostek (127000 BRT) (+ 17.10.43 płn. Pacyfi, am. OP Tarpon)

IX. (1938; 1940)
19900 t; 164x20,2x8,5 m; 16000KM=18 w; 6x150, 4x37AA, 5x20AA, 6 rt 533, 360 min, 1 MTB, 2 wsam; 400 l;

KORMORAN = HSK 8 = Schiff 41 (br. Raider G) ex Steiemark
(jako „tp Viaczeslav Molotov”, „ms Sakito Maru”, „ms Kinka Maru”)
zatopił i zdobył 11 jednostek (68274 BRT) (+ 11.11.41 zat. Schark, zach. Australia, KR Sydney)

X. (1938; 1942)
12700 t; 134x17,9x7,9 m; 5100KM=16w; 6x150, 6x40AA, 8x20AA, 3 wsam; 350l;

CORONEL = Schiff 14 ex Togo
= 7.2.43 Dunkierka, br. sam.  okręt naprowadzania samolotów

Okręty obrony przeciwlotniczej

Gazelle (1900-02)
2380 t; 108,7x12,2x m; 8000KM=20 w; pp 50;

MEDUSA (1942OOPL; 5x105 AA, 2x37AA, 4x20AA; +s 3.5.45)
ARCONA (1942OOPL; jw; +s 3.5.45)
AMAZONE (hulk)

Ex hol POW (1903-08)
4445-4560 t; 14 w; 6x105AA, 4x40AA, 4x37AA, 16x20AA;

ARIADNE (ex VLIEREEDE) (OOPL)
UNDINE (ex IJMUIDEN) (OOPL)

Ex hol KR (1900)
3512 t; 95x14,8x5,4 m; 16 w; 8x105AA, 4x40AA,16x20AA;pp 57,

NIOBE (ex Gelderland) (OOPL; +)

Ex nor POW (1898)
3380 t; 92,7x14,8x5 m; 14 w; 7x105AA, 2x40AA, 9x20AA;

THETIS (ex Harald Haarfagre) (OOPL)
NYMPHE (ex Tordenskjold) (OOPL)

Castor (1940)
5150 t; 90x21x6,8 m; 9600KM=15 w; 1x105, 4x37AA, 16x20AA; 390 l;

CASTOR (LŁ-OSOPL) (+ 15.3.45 Bałtyk, miny)

Inne okręty pomocnicze

Okręty – bazy

Saar (1934)
2710 t; 101x13,5x4,6 m; 4800KM=18,3 w; 3x105, 8x20AA; 228+253 l;

SAAR (OBOP) (19443x105, 4x40AA, 16x20AA)

Wilhelm Bauer (1940)
4700 t; 133x16x4,8 m; 12000KM=20 w; 4x105, 1x40AA, 2x37AA, 12x20AA; 310+440 l;

WILHELM BAUER (OBOP)(= 8.4.45 bomb. Travemunde)
WALDEMAR KOPHAMEL (OBOP)

Otto Wunche (1943)
5000 t; 139x16x4,8 m; 13800KM=21,5 w; 2x105, 1x40AA, 2x37AA, 12x20AA; 310+440 l;

OTTO WUNCHE (OBOP)

Ex TR – typy różne (OBOP)

I. (1921)
4620 t; 4x37AA, 4x20AA; 135 l;

DONAU (ex Nicea) (statek amunicyjny FLENSBURG; k+ 14.6.45 ekspl.wew.)

II. (1923)
5200 t; 1x88AA, 4x37AA; 135 l;

WEICHSEL (ex Syra)

III. (1930)
4560 t; 1x88AA, 4x37AA, 10x20AA

ISAR (ex Puma)
LECH (ex Panther)

IV. (1938)
6080 t; 4x37AA, 6x20AA

ERWIN WASSNER (ex Gran Canaria) (+ 24.7.44 Kilonia, bomby)

Tsingtau (1939)
1980 t; 94,5x13,5x4 m; 4100KM=17,5 w; 24x88AA, 8x20AA; 149+251 l;

TSINGTAU (OBKT)

Tanga (1939)
2190 t; 96x13,5x4,1 m; 4100KM=17,5 w; 2x100, 2x30?AA, 4x20AA; 225 l;

TANGA (OBKT)

Adolf Luderitz (1940)
2900 t; 114x14,5x4,3 m; 12400KM=23 w; 2x105, 6x37AA (19414x105, 1x40AA, 6x37AA, 8x20AA); 225 l;

ADOLF LUDERITZ (OBKT)
CARL PETERS (OBKT) (+ 14.5.45 miny)

Gustav Nachtingel (1943-44)
3100 t; 114x14,7x6 m; 3800KM=17 w; 3x105, 6x37AA, 10x20AA; ? l;

GUSTAV NACHTINGEL (OBKT)
HERMANN VON WISSMANN (OBKT) (+15.6.44 torp.)

Hela (1940)
2113 t; 99,8x12,7x4 m; 8360KM=21 w; 2x105, 1x37AA, 2x20AA; 224 l;

HELA (OB)

Mosel (1921)
796 t; 9 w; 2x20AA; 34 l;

MOSEL (OBOP)

Warnow (1906)
726 t; 62,8x12,6x m; 600KM=13 w;

WARNOW (OBOP)

Typy różne
I. (1902; 1936)
1643 t; 71,7x10,2x3,5 m; 800KM=10 w; 35 l;

STRAHL

II. (1914; 1923)
830 t; 53,6x9,4x3,6 m; 1680KM=12 w; 46 l;

NORDSEE

III. (1936)
460 t; 50,3x7,6x3,2 m; 800KM=12,5 w; 30 l;

PAUL BENEKE

IV. (1936)
475 t; 56,7x8x4 m;

DAHME

V. (1914)
108 t; 29,5x5x1,7 m; 200KM=13 w; 13 l;

NIXE

„MT 1“ (1917)
550 t; 50x9,3x2,6 m; 375KM=10 w; 1 MG; 47 l;

MT 1 – MT 2 (OBkTR)

„C 21“ (1935-37)
120 t; 9 w;

C 21 – C 24

Orkan (1927)
470 t; 36,6x7,3x3,7 m; 400KM=10 w; 22 l;

ORKAN

Taucher (1934)
195 t; 27x6,8x1,9 m; 60KM=6,5 w; 17 l;

TAUCHER (OB nurków)



Okręty szkolne

Gorsch Fock (1932)
1354 t; 82x12x5,2 m; 8,5 w; 265-289 l;

GORSCH FOCK

Horst Wessel (1936)
1634 t; 89,6x12x5,2 n; 10 w; 2 MG; 289 l;

HORST WESSEL
ALBERT LEO SCHLAGETER

Ex dun POW Peder Skram
3735 t; 87.4x15.7x5 m; 5400KM/16 w; pb 195, pag 190, pp 75; 2x240, 4x150, 8x57,2x37AA,4x20AA,; 4rt457; 258 l;

ADLER (OS; +)

Ex dun POW Niels Iuel
3800 t; 90x16.3x5 m; 5800KM/16 w; pb 195, pag 50, pp 55; 10x150, 2x57, 10x20 AA; 369 l;

NORDLAND (OS; +)

Okręty-bazy warsztatowe wodnosamolotów

Sperber (1938)
1086 t; 70,3x14,6x1,6 m; 640KM=8 w;

SPERBER

Bussard (1942)
2040 t; 98,3x14x2,2 m; 1800KM=12 w;

BUSSARD
FALKE

Krischan (1934)
196 t; 38,2x6,7x2,5 m; 750KM=15 w;

KRISCHAN (+ 7.1.44 Kilonia, br sam)

Gunter Pluschow (1935)
375 t; 53,8x8,3x2,7 m; 3200KM=19 w;

GUNTER PLUSCHOW

Bernard von Tschirschki (1935)
880 t; 77x11x3 m; 4800KM=18,4 w;

BERNARD VON TSCHIRSCHKI (+ 7.1.44 Kilonia, br. Sam)

Hans Rolshoven (1938)
985 t; 76,2x10,8x3,5 m; 8800KM=19,5 w;

HANS ROLSHOVEN (+ .10.44 miny)

Karl Meyer (1940-42)
1157 t; 78x10,8x3,7 m; 8800KM=18,5 w; 3 wsam

BOELCKE (+8.4.45 ros.sam)
IMELMANN
KARL MEYER (+ .9.44 br.sam)
MAX STINSKY

Hans Albrecht Wedel (1941)
1215 t; 83,8x11x3,4 m; 8800KM=16 w; 3 wsam;

HANS ALBRECHT WEDEL (+ 8.4.45 ros.sam)

Greif (1937)

GREIF

Friesenland (1939)
5434 BRT; 138,7x16,5x6 m; 5800KM=16 w; 2 wsam;

FRIESENLAND

Ostmark (1939)
1281 BRT; 74,8x11,3x4,7 m; 1800KM=14 w;

OSTMARK (+14.9.40 br OP Tuna)

Schwabenland (1939)
8188 BRT; 142,6x18,5x8,4 m; 3600KM=12 w; 2 wsam;

SCHWABENLAND (= 24.3.44 br OP Terrapin)

Westfalen (1940)
5365 BRT; 124,6x16,1x m; 2200KM=11,5 w; 2 wsam;

WESTFALEN (+ 7.9.44 mina)

Okręty - cele

Wittelsbach (1901; 1928)
11800 t; 120x20,8x7,6 m; 5000KM=13 w; 104 l;

ZAHRINGEN (1927OC)

Braunschweig (1903)
14167 t; 127,7x25,6 m; 16000KM=18 w; pb 225, pp 40;

HESSEN (OC)

Hulki

Bremen (1903)
2970 t; 113,8x13,3x m; 22 w; pp 35;

HAMBURG (1935hulk)
BERLIN (1935hulk)


Okrety naprowadzania mysliwców

Typy różne
I. ex Fr TR

ODYSSEUS (ex St. Odette) (+ 28.12.42 br OP Ursula)

II. ex Fr TR

KRETA (ex Ile de Beauty) (+ 21.9.43 br OP Unseen)

Zbiornikowce

Altmarck (1938-43)
6958 t; 178,3x22x9,3 m; 22000-24000KM=20,9-21,1 w; bu, 19403x150, 2x37AA, 4x20AA; 94-208 l;

ALTMARCK (1940UCKEMARCK) (k+ 30.11.42 Yokohama, eksplozja)
DITHMARSCHEN
FRANKEN (19446x37AA, 16x20AA) (+ 8.4.45 na wsch. od Helu, ros.lotn)
ERMLAND (=23.9.43 Nantes, sam; s+ 11.8.44 tamże)
WESTERWALD (.11.39NORDMARK)



Donauflottille została powołana przez adm Raedera rozkazem dziennym z 23 marca 1938 roku. Powstała ona na bazie przejętego sprzętu austriackiego: kanonierka Birago (wyporność 60 ton, 1 x 70 mm i 4 ckm, prędkość 20 km/h), 6 kutrów uzbrojonych i statek-baza Gazelle. Sprzęt był w kiepskim stanie więc niezwłocznie zamówiono nowy sprzęt w stoczni rzecznej w Linzu i zmobilizowano 6 pomocniczych trałowców rzecznych.
12 trałowców rzecznych wybudowanych w Linzu weszło do służby do końca września 1939 roku (wyporność 21 t, 1 x 20 mm plot, prędkość 24 km/h). W Linzu ulokowano również bazę główna flotylli rzecznej.
Kolejnymi zamówionymi jednostkami były 3 eskortowce typu Kriemhild ( 535 t, 4 x 37 mm plot, 20 km/h) oraz 6 kutrów opancerzonych typu FS 1 (91,5 t, 2 x 37 mm, 2x20 mm).
Od kwietnia 1939 roku dowódca flotylli został kmdr Hans Butow.

Poza jednostkami ex-austriackimi i niemieckimi włączono też 18 kwietnia 1939 r przejęte okręty czeskie: kanonierkę Bechelaren (ex-President Masaryk, 230 t, 4x66 mm, 4 ckm, 10 min, 31 km/h) oraz 2 trałowce rzeczne FM 1 i FM 2 (ex OMm 35 i OMm 36, 60 t, 2 ckm i 22 miny, 37 km/h).
Ostatnio zmieniony 2006-05-08, 15:25 przez jareksk, łącznie zmieniany 1 raz.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
Baltic
Posty: 561
Rejestracja: 2006-01-04, 10:26
Lokalizacja: Toruń

Re: Niemcy SC-JP

Post autor: Baltic »

jareksk pisze: Bremen (1903)
2970 t; 113,8x13,3x m; 22 w; pp 35;

HAMBURG (1935hulk)
BERLIN (1935hulk)
Hamburg przekształcono w hulk w roku 1931. Został zatopiony w 1944 r. w porcie w Hamburgu w wyniku nalotu. Podaję za bieżącym numerem MSiO.
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Hamburg w Hamburgu już jest.
Fax et tuba
ODPOWIEDZ