Rumunia

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Rumunia

Post autor: jareksk »

Niszczyciele

„Marasti” (1917-18)
1391 t; 94.4.x9.5x3,5 m; 31w; w 1944 - 4x120, 4x37AA, 4x20AA, 2x13,2AA, 4rt533, 2wbg, 50 min; 139 l;

MARASTI
MARASESTI

„Regele Ferdinand“ (1928-29)
1400 t; 101.9x9.6x3.5 m; 48000KM/37w; w 1944 - 4x120, 1x88AA, 1x76, 2x37AA, 4x20AA, 2x13AA, 6rt533; 50 min; 211 l;

REGELE FERDINAND
REGINA MARIA

Okrety podwodne

„Delfinul“ (1930)
650/900 t; 68x5.9x3. 6m; 800/800KM; 14/9w; 1x102, 2MG, 8rt533; 40 l;

DELFINUL

„Marsuinul“ (1941)
620/? t; 58x5.6x3.6 m; 1840/?KM; 16/9w; 1x88AA, 1x20AA, 6rt533; 45 l;

MARSUINUL

„Requinul“(1941)
585/? t; 66x5.9x3.6 m; 1840/?KM; 17/9w; 1x88AA, 1x20AA, 4rt533, 20 min; 45 l;

REQUINUL

Ex wł “CB”
36/45 t; 15x3x2.1 m; 90/60KM; 7.5/7w; 2 torp 450; 3 l;

CB 1 – CB 6

Dozorowce

Ex Fr „Friponne” (1920)
350 t; 69x6.9x2.5 m; 900KM/15w; od 1944 1x88, 1x37AA, 1x20AA 2 wbg; 50 l;

LOCOTONENT LEPRI REMUS (+11.01.41 Dunaj miny)
LOCOTONENT-COMANDOR STIHI EUGEN
CAPITAN DUMITRESCU
SUBLOCOTONENT GHICULESCU ION

Ex A-W „Sborul” (1914)
266 t; 58,8x5.8x1.5 m; 24w; 2x76AA, 1x37AA, 1x20AA, 2 rt450; 45 l;

SBORUL

Ex A-W „Naluca” (1914)
266 t; 58,8x5.8x1.5 m; 24w; 2x76AA, 1x37AA, 1x20AA, 45 l;

NALUCA (+ 20.08.44)
SMEUL
Patrolowce

Ex nm „ KFK”
12w; 1x37, 1x20AA, 2wbg;

VS Nr 1
VS Nr 2
VS Nr 3

Stawiacze min

„Amiral Murgescu“ (1934)
812 t; 77x9.1x2.5m; 2200KM/16w; 2x102AA,2x37AA, 2x20AA, 135 min; 79-135 l;

AMIRAL MURGESCU

Różne

I. (1898)
3600 t; 106.7x10,4x5 m; 6500 KM=18 w; 2x105, 2x20AA, 200min; 80 l;

REGELE CAROL I (+.10.41 mina)

II. (1907)
4515 t; 108,3x12,8x5 m; 18 w; 3x105, 2x20AA, 200min;

DACIA (.8.1944Ros; 10.10.44 mina)

III. (1909)
273 t; 49,1x7,9x2,2 m; 20 w; 2x13AA, 40 min;

AURORA (+15.7.41 bomb.11 SB, Sulina)

IV. (1911)
1410 t; 66,2x10,4x6.5 m; 7.4 w;

DUROSTOR (+12.05.44)

Kutry trałowe
Ex nm
1x20AA, 2 wbg

A, B ,D, F

„Remorcher“
1x20AA

REMORCHER
BESARABIA


Kutry torpedowe

„Vosper“ (1939)
28 t; 23.3x6.4x0.9m; 3600KM/43w; 2 MG, 2rt533, 4 bg; 14 l;

VIFORUL (+ 09.11.41 miny)
VIJELIA (+ 09.11.41 miny)
VISCOLUL

Ex hol „TM 52” (1940)
57 t; 28x7.6x1.2m; 2850KM/35 (faktycznie 25)w; 2x20 AA, 2rt533; 14 l;

VANTUL
VARTEJUL
VEDENIA
VULCANUL


Okręty rzeczne

Monitory

Ion C. Bratianu (1907)
680 t; 63,5x10,3x1,6 m; 1800KM=13 w; 3x120, 1x76AA, 2x47, 2MG; pb 75, pp 75, pag 75; 110 l;

ION C. BRATIANU
LASCAR CATARGIU (+24.8.44 ros. Sam)
MICHAIL KOGALNICEANU (jw)
ALEXANDRU LAHOVARI

Ex A-W “Temes” (1903)
650 t; 59x9,5x1,6 m; 1400KM=10 w; 3x120, 4x37AA, 4x20AA; 3 MG; pb 40, pp 25; 129 l;

ARDEA

Ex A-W “Sava” (1914)
550 t; 62,2x10,5x1,7 m; 1700KM=12 w; 4x120, 5x37AA, 2x20AA, 4x13AA, 6MG;

BUCOVINA

Ex A-W”Inn” (1913)
770 t; 62x10,5x1,8 m; 1600KM=12 w; 4x120, 5x37AA, 2x20AA, 4x13AA, 1 MG;

BESARABIA

Patrolowce

Capitan Nicolae Lascar Bogdan (1906-07)
45 t; 30x4x0,8 m; 550KM=18 w; 1x47, 1Mg; 16-20 l;

MAJOR ENE CONSTANTIN (1 MG)
CAPITAN NICOLAE LASCAR BOGDAN (1 MG)
CAPITAN ROMANO MICHAIL
MAJOR GIURASCU DIMITRIE
MAJOR SONTU GHEORGE
MAJOR GRIGORE IOAN (1 MG)
LOCOTONENT CALINESCU DIMITRIE

Ex Cz OMm 35 (1939)
60 t; 32x4x1 m; 900KM=19,5 w; 2 MG, 22 miny; ? l;

OMm 35
OMm 36

Okręt dowodzenia

Macin

MACIN

Okręty pomocnicze

Constanta (1931)
1350 t; 77,3x11,3x4,1 m; 1000KM=13 w; 2x76AA, 2x20AA, 2x13AA; 136 l;

CONSTANTA (OBOP)

Mircea (1938)
1604 t; 73x12x5 m; 500KM=9,5 w; 83 + 140 uczniów;

MIRCEA (OS - żaglowiec)

Luceafarul (1930; 1937)
2050 t; 90,3x10,9x m; 4000KM=17,5 w;

LUCEAFARUL (jacht królewski)

Taifun (1938)
34 t; 16,4x3,8x0,9 m;

TAIFUN (jacht królewski)
Fax et tuba
shigure
Posty: 1242
Rejestracja: 2004-01-04, 21:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: shigure »

swego czasu trafiłem jeszcze na coś takiego
uzbrojone holowniki 250 t. 1x20,1x2x13,2
Locotenent Stoicescu zat.wiosną 1943 r.
Sublocotenent Vârtosu
holowniki
Inginer Cazimir
Inginer Pâsla
Istria
I.G.Duca
Ovidiu
Negoiul
Dor de Mare
Basarab
Gherdap
Amurgul
Motru
Haralambos M 3
Machis M 2
Motor Transport Pontoons
P.T.A. Nr.1
P.T.A. Nr.2
P.T.A. Nr.3
Maritime Transport Tugs
Elena zat.11.1942 r.
Oltul zat.10.1942 r.
Mure?ul
Arlon
Ardealul zat.1944 r.
Amarilis zat.1944 r.
inne
Alba Iulia
Danubius
Câmpina
MGB nr. 1
Armoured MGB nr.5
łodzie motorowe
nr.31
nr.32
nr,33
nr.34
lodołamacz
Mantuirea
oraz
29 holowników
3 tankowce
3 barki motorowe
169 barek bez własnego napędu
20 comandeered dredging barges
Security Fluvial MGB
2 zat.pomiędzy 24.8-27.12.1944
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 zat.pomiędzy 24.8-27.12.1944
13
14 zat.pomiędzy 24.8-27.12.1944
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Obrazek

Warto sprawdzic czy to prawda ?

AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

III. (1909)
273 t; 49,1x7,9x2,2 m; 20 w; 2x13AA, 40 min;

AURORA (+15.7.41 bomb.11 SB, Sulina)
http://www.worldwar2.ro/forum/index.php?showtopic=3438

Ale hjak tam napisalem:
BASILISK according to all sources was built
by MARCO U. MARTINOLICH, LUSSINPICCOLO,
(now Lissiy Nos, Kroatia)
Laid down: 1901
Launched: 28.11.02
Completed: 21.2.03
314t 46x7,9x1,5m
! set Triple Expansion 1 Cylindrical Boiler 550ihp=111kts
In Austrian service 2-47mm/44 2-.8mmMG 145 mines crew:40

AvM
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Chwilunia - Basiliska dostała Francja do złomowania
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Wedlug danych rumunskich zostal sprzedany Rumunii w 1922r
Byl we Francji jako AURORE . Jest o nim artykul w Modelar

AvM
ODPOWIEDZ