Syjam

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1677
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Syjam

Post autor: jareksk »

Pancerniki obrony wybrzeża

Pancerniki obrony wybrzeża

„Sri Ayuthia“ (Jap.; 1937-38)
2265 t; 76,5x14,43x4,17 m; 2 SD MAN; 5200KM=15,5w; 5800Mm/12 w; 4x203/50, 4x76AA, 4x40 AA; pb 63, pag 102, pp 38, psd 102; 155 l;

SRI AYUTHIA (= 17.01.41 b. Ko-Chang, art. Fr. KRL „Lamotte Picquet”)
DHONBURI (+ 17.01.41 b. Ko-Chang, art. Fr. KRL „Lamotte Picquet”)

Niszczyciel

Ex br “R”(WBr.; 1916, 1920)
1035 t; 83,6x8,3x2,7 m; 2 TP Brown-Curtiss, 3 k Yarrow; 27000KM=36w; 3500Mm/15 w; 3x102/45 Mk IV, 1x76 AA, 2x20 AA, 4 rt 533; 90-98 l;

PHRA RUANG (../25.11.16; 21.6.20 ex br. „Radiant”; zak. 9.20 od f-my Thornycroft; 24.8.44 † am. OP „Harder” (50%)

Torpedowce

„Puket” (Wł.; 1935-37)
318 t; 68x6,4x2,13 m; 2 TP Parsons, 2 k Yarrow; 9000KM=31w; 1700Mm/15 w; 3x76AA, 2x20AA, 6rt457→po 1941 3x76AA, 1x40AA, 2x20AA, 4rt457; ; 70 l;

CHANDRABURI
CHONBURI (+ 17.01.41 b. Koh-Chang; †17.1.41, tamże, fr. KRL „Lamotte-Picquet”, KN „Amiral Charner”, „Dumont d'Urville”, E „Marne” i „Tahure”)
CHUNPHORN
PATANI
PUKET
RAVONG
SONGHLI (+ 17.01.41 b. Koh-Chang; †17.1.41, tamże, fr. KRL „Lamotte-Picquet”, KN „Amiral Charner”, „Dumont d'Urville”, E „Marne” i „Tahure”)
SURASDRA
TRAD (+ 17.01.41; b. Koh-Chang; †17.1.41, tamże, fr. KRL „Lamotte-Picquet”, KN „Amiral Charner”, „Dumont d'Urville”, E „Marne” i „Tahure”)

„Kantan“ (Jap.; 1937)
110 t; 42x4,59x1,52 m; 2 TP,2 k; 1000KM=19w; 1x76AA, 2x20AA, 2rt457; 31 l;

KANTAN
KHLONGYAI
TAKBAI


Okręty podwodne

„Sinsamudar“ (Jap.; 1936-38)
370/430t; 51x4,11x,.65m; 2 SD/2 SE; 1000/540KM; 14.5/8w; 3000Mm/10 w; 1x76 AA, 5 rt 533; 24 l;

BLAJUNBOL
MACHANU
SINSAMUDAR
VILUN

Kanonierki

Ex br „Hunt” (WBr.; 1918,1923)
680 t; 70,4x8,7x2,3 m; 2 MP, 2200KM=16 w, 1500Mm/16 w; 2x57, 1x20AA; 65-74 l;

CHAO PHYA (ex br. Havant)

„Ratanakosindra“ (WBr.; 1925-29)
886t; 53,04x11,3x3,28m; 2 MP Hawthorn_Leslie, 2 k Yarrow; 850KM=12w, 2000Mm/10 w; 2x152/50, 4x76AA→późn. dod. 2x40AA, 2x20AA; pb 63, pag 63, pp 45, psd 121; 103-108 l;

RATANAKOSINDRA (29.9.24/21.4.25/10.8.25)
SUKHOTAI (.12.28/19.11.29/.12.30)

„Tachin” (Jap.; 1936)
1400 t; 82x10,36x3,14m; 2 MP, 2 k; 2500KM=17w; 4x120, 2x20 AA, 4 r t457, 20 min; 1 wsam; 145 l;

TACHIN (=1.6.45 bl. Sam. Am. Lub Br.)
MEKLONG

Dozorowce

„Sarasindhu“ (1936)
50 t; 21,94x4x1,1 m; SD, 150KM=9w; 1x37

SARASINDHU
THIEW UTHOCK
TRAVANE VARI


Stawiacze min

„Bangrachan” (Wł.; 1936)
368 t; 50x7,69x2,2 m; 2 SD Burmeister & Wain, 540KM=13w, 2700Mm/10 w; 2x76 AA, 2x20 AA, 142 miny; 55 l;

BANGRACHAN
NHONGARBAI

Kutry torpedowe

Br „Thornycroft 55 ft” (Thornycroft; WBr.; 1924)
I. 16 t ; 16,76x3,35x0,91 m; 950KM=40w; 2 MG, 2 torp 457, 2bg; 5 l;

“1”

II. jw. Lecz (Bangkok)

„2”

III. jw lecz (Thornycroft, WBr; 1931)

„3“ – „5“

IV. jw lecz (1935)

„6“ – „9“


Okręty pomocnicze

Okręt – baza

Maha Chakri(1918)
2500 t; 102.1x12.2x7.6m; 3400KM=14.5w; dz.salutacyjne; 200l;

ANGTHONG ex Maha Chakri - OBOP

Transportowce

Pagan (1937)
650 t;

PAGAN
SECHAUN

Chang (1904)
850 t; 56,1x8,3x3,2 m; 450 KM=10 w; 3x57;

CHANG ex Vides Kiche

Thale (Hong Kong; zak. 22.7.1917 ?)
450 t; 8 w; 1x57;

BANG PAKONG (1903) 455 BRT→ HAN THALE -→KUT
CHANTA BOON (1908) 421 BRT → ? -→ JMH Jai Jerng Kha
MENAM (1906) 464BRT → THON THALE → JMH Tung On

Cuong (Bangkok; 1903)
200 t; 300KM=10 w;

CUONG ex Phra Yom

Zbiornikowiec

Sumul (1936)
1854 t; 2150 KM; 40 l;

SUMUI

Holownik

Samat (Hongkong1908)
165 t; 220KM=9,5 w;

PI SUA NAM ex Samet ex Cyclop
Ostatnio zmieniony 2006-04-27, 13:04 przez jareksk, łącznie zmieniany 2 razy.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
Baltic
Posty: 560
Rejestracja: 2006-01-04, 10:26
Lokalizacja: Toruń

Re: Syjam

Post autor: Baltic »

jareksk pisze:Kutry torpedowe

Br „CMB” (WBr.; 1935)
16t ; 16,76m; 950KM=40w; 2 MG 2 torp. 2bg

“7” – “12”
Dokładnie był to typ Thornycroft 55 feet.

Nie posiadały one numerów 7-12, ale 6-11. Trzy pierwsze zostały wykonane w WB w 1935 r, a nr 9-11 w roku 1941 na licencji w Bangkoku.

Używały duńskich 456 mm torped, a załoga liczyła 5 ludzi.

Wszystko za "Ko Chang 1941" Dyskanta.
Awatar użytkownika
Slaw
Posty: 928
Rejestracja: 2004-03-28, 12:01
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Slaw »

CHOW PHRAYA (ex br. Havant) --- mam podaną nazwę CHAO PHYA
Marek S.
Posty: 657
Rejestracja: 2004-07-06, 15:21
Lokalizacja: Węgierska Górka k/Żywca

Post autor: Marek S. »

Wymiary kutrów torpedowych - 16.76 x 3.35 x 0.91 m
Awatar użytkownika
Baltic
Posty: 560
Rejestracja: 2006-01-04, 10:26
Lokalizacja: Toruń

Re: Syjam

Post autor: Baltic »

jareksk pisze:„Tachin” (Jap.; 1936)
1400 t; 82x10,36x3,14m; 2 MP, 2 k; 2500KM=17w; 4x120, 2x20 AA, 4 r t457, 1 wsam; 145l;

TACHIN (=1.6.45 bl. Sam. Am. Lub Br.)
MEKLONG
Jarku- mogły one też zabierać 20 min. Dyskant nic nie pisze o wsam. Zostały zbudowane w Japonii w stoczni Uraga.
„Kantan“ (Jap.; 1937)
110 t; 42x4,59x1,52 m; 2 TP,2 k; 1000KM=19w; 1x76AA, 2x20AA, 2rt457; 31 l;
Zbudowane w Japonii- stocznia Ishikawajima.
Sinsamudar“ (Jap.; 1936-38)
370/430t; 51x4,11x,.65m; 2 SD/2 SE; 1000/540KM; 14.5/8w; 3000Mm/10 w; 1x76 AA, 5 rt 533; 24 l;
Stocznia Mitsubishi w Kobe. Posiadały jeszcze nkm.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5697
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »


Dale (?)
450 t; 8 w; 1x57;

KHRAM ex Chen Dale
KUT ex Han Dale
PHAI ex Lin dale
byly to parowe barki NDL zaaresztttowane w Bangkoku w sierpniu 1914 r . i zakupione njprawdopodobniej 22 lipca 1917r

Wszystjkie zbudowane Hong Kong & Whampoa Dock Co., Hong Kong

BANG PAKONG (1903) 455 BRT-> HAN THALE -< KUT
CHANTA BOON (1908) 421 BRT -> ? -> statek handlowy Jai Jerng Kha
MENAM (1906) 464BRT -> THON THALE -> statek handlowy Tung On
PATRIU (1903) 455 BRT -> LEU THALE -> PHAI
TACHEEN (1901 400 BRT CHEN THALE -> -> KHRAM

AvM
Ostatnio zmieniony 2006-04-20, 11:07 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1677
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Baltic - kanonierki "Tachin" ZABIERAŁY wodnosamolot. Na tene temat była dyskusja na forum i ustaliliśmy to bez żadnych wątpliwości wraz z jego typem.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5697
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

jareksk pisze: Samat (?)
165 t; 9,5 w;

SAMAT ex Phi Sua Nam
PI SUA NAM ex SAMED ex CYCLOP
zbud 1908 Honkong & Whampoa DY #435
w liscie stoczni jako CYKLOP 135BRT 220KM
skreslony 20.12.1960
jareksk pisze:Chang (1902)
860 t; 10 w; 3x57;

CHANG ex Vides Kiche
CHANG ex VIDES KICHAR ex LYCIDAS
JANE: Chang ex Vides Kichar ex Buk ex Lycidas
LRS: Chang ex Vides Kichar ex Buk ex Chamroen ex Lycidas
zbud 1902 Ritson & Co., Maryport #85
zakupiony 1904
->BUK
Jeszcze w 80-tych plywaj jako "AROON-SIN"

Na ile ten ostatni sie zgadza ?
Thailandzkie dane ktore poiadam
BUK Ex CHAMROEN No.2 (1904)
850t 184x27.17x10.5ft 450hp=10kts 54 men

AvM
Ostatnio zmieniony 2006-04-20, 12:43 przez AvM, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5697
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Syjam

Post autor: AvM »

Baltic pisze:
jareksk pisze:Kutry torpedowe

Br „CMB” (WBr.; 1935)
16t ; 16,76m; 950KM=40w; 2 MG 2 torp. 2bg

“7” – “12”
Dokładnie był to typ Thornycroft 55 feet.

Nie posiadały one numerów 7-12, ale 6-11. Trzy pierwsze zostały wykonane w WB w 1935 r, a nr 9-11 w roku 1941 na licencji w Bangkoku.

Używały duńskich 456 mm torped, a załoga liczyła 5 ludzi.

Wszystko za "Ko Chang 1941" Dyskanta.
I zle :-)

Thornycroft podaje nastepujace CMB dla Thailandii
#1873 (1923) 55ft RY/12. 2-375hp=40.97kts
#2213-5 (1930) 55ft RY/12 375ho + RA/5-35hp = 38,875kts
#2292-4 (1935) 55ft RY/12 2-475hp+RA/4-35hp=41,104kts
Nie byly wiec wykonana w Bangkoku tylko ewentualnie tam wykonczone.

AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5697
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Cuong (?)
200 t; 10 w;

CUONG ex Phra Yom
Mam statek PHRA YOM
zbud 1903 Bangkok Dock Co.Ltd, Bangkok
300KM Composite = ramy metalowe, poszycie drewniane

AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5697
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Roberts w "Warship International"
wymienia jeszcze 3 okrety ochrony rybolostwa zbud oklo 1937 r.
wg Jane (1936) Bangkok wg planow Wloskich 50t 72x13x3,5ft 150bhp=9kts
1-37mm 5t oleju jest planik w Jane 46/7
SARASINDHU
THIOW UTHOK
TRAWEN WALI (TRAVANE VARI)

Ponadtko okret pomocniczy (trzeba sprawdzic)
BANCHU (ex SS BEAGLE)

AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5697
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Zeby bylo smieszniej
Kafka & Papperburg
"warship of the World. Victory edition"

podaja
No.1 (1924( Thornycroft
No2 (11928) Bangkok
No 3-5 (1931) Thornycroft
No.6-9 (1935) Thornycroft

AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 5697
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

jareksk pisze:Baltic - kanonierki "Tachin" ZABIERAŁY wodnosamolot. Na tene temat była dyskusja na forum i ustaliliśmy to bez żadnych wątpliwości wraz z jego typem.
Obrazek

AvM
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1677
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Poprawiłem. Pozostało parę watpliwości. Tych nie ruszałem.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2221
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Zastanawiam się, czy okręty typu Sri Ayuthia można klasyfikować jako POW? Z pancerzem 63mm to chyba nie bardzo. Prędzej może jako kanonierki?
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1677
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

W spisie TWYP figuruja jako kanonierki pancerne wespół z typem Ratanakosindra. Sęk w tym, że charakterystyka blizsza jest jednak POW tak jak Ratanakosindry zwykłym kanonierkom. Kaliber artylerii głównej - prawie jak Norge. Wyporność i owszem marna. Opancerzenie jednak jak na kanonierki spore( na POW symboliczne). Ogólnie - jednostki trudne klasyfikacyjnie. Ja przychylam sie do POW, gdyż nie chcę utrzymywać dla jednego typu istnienia "kanonierek pancernych".
Fax et tuba
ODPOWIEDZ