Re: Niszczyciel min - Kormoran II
: 2021-09-09, 14:26
Na MSPO pokazano model docelowej konfiguracji "trzydziestkipiątki" m.in. dla Kormoranów
Ale to nie są płyty ryflowane. One są zdeformowane podczas spawania.
jak ktoś przepala kontrasty to tak się dzieje proponuję iść i zobaczyć okręt. Ja na szczęście miałem niedawno okazję i nie jest tak jak "przepalony" obrazek pokazuje nawet nie jest blisko tego. Mam czasem wrażenie, że wróg wcale nie potrzebuje black PR, ma w drugim obozie masę chętnych, którzy świadomie lub mniej świadomie to zrobią
Obawiam się, że żale do wrogów źle skierowane. Jak napisałem zdjęcie jest kadrem z filmu promocyjnego Polskiej Grupy Zbrojeniowej o sztandarowych polskich produktach. Jeśli w PSG są ci dywersanci od "przepalania", to w takim razie mogę tylko rozłożyć ręce.Grulgor pisze: ↑2021-09-10, 23:40
jak ktoś przepala kontrasty to tak się dzieje proponuję iść i zobaczyć okręt. Ja na szczęście miałem niedawno okazję i nie jest tak jak "przepalony" obrazek pokazuje nawet nie jest blisko tego. Mam czasem wrażenie, że wróg wcale nie potrzebuje black PR, ma w drugim obozie masę chętnych, którzy świadomie lub mniej świadomie to zrobią
dla mniej spostrzegawczych: zdjęcie tego okrętu ma zaj...e białe tło
I jeszcze post Polsteama z 10 str. tego wątku, bo jak widać pamięć ludzka jest zawodna:Spawanie, a zwłaszcza spawanie łukowe, które za sprawą wynalazku inżyniera Stanisława Olszewskiego z 1882 roku, współautora patentu spawania łukowego, stosowane jest na całym świecie, mimo wielu lat stosowania i wielu prób opisania procesu spawania, nadal powoduje często trudne do przewidzenia odkształcenia spawalnicze, które wymykają się teoretycznym wzorom matematycznym, czy wzorom empirycznym. Dotyczy to zwłaszcza większych i zarazem dokładnych konstrukcji spawanych, takich jak konstrukcje mostowe lub spawane konstrukcje taboru szynowego, gdzie trudno przewidywalne odkształcenia spawalnicze powodują poważne problemy techniczne w przeciwdziałaniu ich powstawania lub, gdy już powstaną, w ich usunięciu.
W większości odkształcenia spawalnicze sprowadzają się do tzw. skurczu spawalniczego i wyzwalanych w związku z tym dużych naprężeń. Mechanizm powstawania odkształceń wiąże się z tym, że sam proces spawania wymaga miejscowego doprowadzania dużych ilości ciepła. Ciepło płomienia gazowego lub łuku elektrycznego podgrzewa miejscowo spawane elementy metalowe i stapia ich brzegi na wąskiej przestrzeni, powodując nierównomierny rozkład temperatur w łączonych elementach. Wzrost temperatury powoduje zwiększenie wymiarów elementów spawanych. Po czym, na skutek stygnięcia następuje skurcz liniowy i objętościowy metalu. Skurcz spawalniczy jest znacznie większy od rozszerzalności materiału łączonych elementów. Złącze spawane zmniejsza się, a więc następuje skrócenie spawanych elementów. Zmniejsza się też podłużny i poprzeczny przekrój spoiny. Sama spoina łącznie ze strefą nagrzanego materiału kurczy się zarówno w kierunku podłużnym jak i poprzecznym, a także w kierunku grubości materiału. W skrócie – najpierw podczas podgrzewania materiał spawany rozszerza się, a później, podczas stygnięcia, kurczy znacznie bardziej niż początkowo się rozszerzył.
polsteam pisze: ↑2016-05-22, 02:09Piotr S. pisze:Nie mogę tego zrozumieć niemieckie niszczyciele min typu Frankenthal zbudowane z tej samej stali co nasz Kormoran nie mają tak pofałdowanego poszycia jak nasz okręt, po niżej na paru zdjęciach widać okręty niemieckie których poszycie zdecydowanie lepiej wygląda niż na naszym okręcie
http://www.3fo.mw.mil.pl/index.php?akcj ... hs=&id=731
RFA Mounts Bay na obu zdjęciach...
równo?... równo.
a teraz?...