Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
Może Remontowa nie chce słuchać hejtu pod swoim adresem? Albo nie chcą się użerać z mundurowymi, którzy zawsze lepiej wiedzą?
Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
Na portalu morskim pojawiła się ankieta z zapytaniemAdrianM pisze:Te 100 baniek z UE daje nadzieje, że tego już nikt nie uwali.
Czy mimo znacznie wyższej ceny za patrolowca dla MOSG, jednostkę powinny budować polskie stocznie, czy francuska firma, która jest dużo „tańsza”?
https://www.portalmorski.pl/ankiety/ank ... c-dla-mosg
Dziwne to dzieją się rzeczy ,że polskie stocznie przegrywają w zamówieniach na jednostki dla MOSG ostatnie lata to dowiodły po mimo ,że potencjalnych stoczni do budowy chociaż by tych małych jednostek jest dużo nawet biorąc nawet te które budują jachty motorowe .
Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
Tak działa wolny rynek. Jednostki dla MOSG powstawały w Estonii.
Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
Patrolowce typu Patrouilleurs Légers Guyanais mogą być bazą dla opracowania oferty dla MOSG z racji swej charakterystyki wyglądającej następująco: długość 60,8 m., szerokość 9,55 m., wyporność 750 ton, zanurzenie 3,2 m., prędkość maksymalną 21 węzłów, prędkość patrolowa 7,5 węzła osiągana na silnikach elektrycznych, zasięg 3500 mil morskich przy prędkości 12 węzłów, autonomiczność 12 dni, załoga 24 osoby plus możliwość zaokrętowania 14 osób dodatkowych. Ponadto PAG posiada miejsce dla 38osób na pokładzie, dwie łodzie motorowe typu RHIB opuszczane ze slipu na rufie i jedną łódź roboczą.
Takie sugestie padły na portalu stoczniowym https://portalstoczniowy.pl/wiadomosci/ ... morskiego/ W rzutach bocznych na stronie francuskiej jest tutaj https://breizheagle.jimdo.com/forces-na ... confiance/ zdjęcie https://twitter.com/marinenationale/sta ... 8189489152
Takie sugestie padły na portalu stoczniowym https://portalstoczniowy.pl/wiadomosci/ ... morskiego/ W rzutach bocznych na stronie francuskiej jest tutaj https://breizheagle.jimdo.com/forces-na ... confiance/ zdjęcie https://twitter.com/marinenationale/sta ... 8189489152
Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
to nie jest takie dziwne.Piotr S. pisze:AdrianM pisze: Dziwne to dzieją się rzeczy ,że polskie stocznie przegrywają w zamówieniach na jednostki dla MOSG ostatnie lata to dowiodły po mimo ,że potencjalnych stoczni do budowy chociaż by tych małych jednostek jest dużo nawet biorąc nawet te które budują jachty motorowe .
jeżeli stocznia "z biegu" (budując w niedalekiej przyszłości i obecnie podobnego rodzaju jednostki) bierze udział w przetargu, mając też doświadczenie w projektowaniu jednostek TEGO typu, być może ma też gotowe projekty (które musi jedynie trochę dostosować pod nowego klienta i jego wymogi. a nie ma potrzeby projektować od zera), to MOŻE zaoferować konkurencyjną cenę.
poza tym warto zauważyć (na co Portal Morski zwracał niejednokrotnie uwagę przy statkach handlowych) - stocznie zachodnioeuropejskie poprawiają sobie konkurencyjność zlecaniem produkcji sekcji i kadłubów częściowo wyposażonych w krajach o niższych kosztach (w Polce, państwach bałtyckich, Rumunii, etc.)
również Socarenam korzystał z kadłubów budowanych w Polsce, o czym poinformował jako jedyny Portal Morski.
trudno nazwać dokończenie, wymęczone, po długich latach budowy, jednego okrętu "doświadczeniem" i udziałem PGZ SW w rynku "z biegu"...
Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
https://www.portalmorski.pl/stocznie-st ... trzygnietyMorski Oddział Straży Granicznej, poinformował o rezultatach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę pełnomorskiej jednostki patrolowej (OPV). W praktyce oznacza to wybór stoczni, która zbuduje i przekaże tę jednostkę polskiej formacji. Wybrano stocznię z Francji.
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
No i tak w kwestii wspierania rodzimego przemysłu... oferta francuska przebiła polską w każdym kryterium i łącznie zwyciężyła ponad dwudziestoma punktami.
Po prostu nie wystarczy budować w kraju. Trzeba jeszcze móc konkurować. Inna sprawa, że podobno wymagania cokolwiek były ciekawe
.
Drzwi z pewnością nie wywarzali wiec będzie jakaś wariacja OPV 600.

Czyli to odmienna filozofia niż u Szwedów i Norwegów, która - nie ukrywam - wydaje się bardzo interesująca. My jednak mamy dużo pieniędzy, więc będzie osobno patrolowiec i osobno ETV, bo przypadkowe zazębienie się tych funkcji w naszym kraju to mógłby być grzech śmiertelny.
Po prostu nie wystarczy budować w kraju. Trzeba jeszcze móc konkurować. Inna sprawa, że podobno wymagania cokolwiek były ciekawe
Drzwi z pewnością nie wywarzali wiec będzie jakaś wariacja OPV 600.

Czyli to odmienna filozofia niż u Szwedów i Norwegów, która - nie ukrywam - wydaje się bardzo interesująca. My jednak mamy dużo pieniędzy, więc będzie osobno patrolowiec i osobno ETV, bo przypadkowe zazębienie się tych funkcji w naszym kraju to mógłby być grzech śmiertelny.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
Nie chcę się wyzłośliwiać, ale jak mamy budować w kraju większe okręty, skoro przegrywamy "głupimi" patrolowcami ?Marmik pisze:No i tak w kwestii wspierania rodzimego przemysłu...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
Podpisano umowę ze stocznią francuską na budowę patrolowca dla MOSG https://www.portalmorski.pl/m-bezpiecze ... a-dla-mosg
Zastanawia mnie czy w tym linku gdzie pokazano zdjęcie jest ostateczna wizja tego projektu ? wygląda to na mało bojową jednostkę choćby z tą jaką
wcześniej przedstawił Marmik gdzie na dziobie jest jakieś uzbrojenie .
Zastanawia mnie czy w tym linku gdzie pokazano zdjęcie jest ostateczna wizja tego projektu ? wygląda to na mało bojową jednostkę choćby z tą jaką
wcześniej przedstawił Marmik gdzie na dziobie jest jakieś uzbrojenie .
Re: Nowe patrolowce dla MOSG z Estonii
Na statkach rządowych innych niż Marynarki Wojennej nie montuje się u nas stałego uzbrojenia. Dlaczego i czy to dobrze, czy źle to już nie mi oceniać. Zresztą podobnie wygląda to w zasadzie we wszystkich krajach UE (o ile coast guard nie jest częścią sił zbrojnych).
Stąd zapewne skończy się na 1-2 wkmach. W sumie w "normalnych warunkach" to wystarczy, ale warto jednak pamiętać, że jednym z zadań jest też przeciwdziałanie przestępczości zorganizowanej i terroryzmowi, a w takiej sytuacji może się okazać, że potencjalny przeciwnik jest zdecydowanie lepiej uzbrojony niż statek rządowy.
Stąd zapewne skończy się na 1-2 wkmach. W sumie w "normalnych warunkach" to wystarczy, ale warto jednak pamiętać, że jednym z zadań jest też przeciwdziałanie przestępczości zorganizowanej i terroryzmowi, a w takiej sytuacji może się okazać, że potencjalny przeciwnik jest zdecydowanie lepiej uzbrojony niż statek rządowy.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.