Straż graniczna kupuje samoloty od Czechów.

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Edward Teach
Posty: 802
Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
Lokalizacja: Gdańsk

Straż graniczna kupuje samoloty od Czechów.

Post autor: Edward Teach »

https://menway.interia.pl/militaria/new ... Id,2809998

Nie bardzo orientuję się w tematyce lotniczej ale nie bardzo rozumiem w czym jest aż taka przewaga w udźwigu czeskiego samolotu. Bryzy są używane przez MW. Wspólna baza remontowo-logistyczna pozwoliłaby na duże oszczędności. Co o tym sądzicie. :-D
Edward Teach www.pdf-model.pl
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6401
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Straż graniczna kupuje samoloty od Czechów.

Post autor: Peperon »

Wychodzi na to, że "polskie zakłady lotnicze" nie są w stanie dostarczyć MW "polskich samolotów"...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Adam
Posty: 1739
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Straż graniczna kupuje samoloty od Czechów.

Post autor: Adam »

Trzeba jednak pamiętać, że Turbolet jest konstrukcją znaną na polskim niebie, a nad Bałtykiem takim, od lat 80. lata Urząd Morski w Gdyni.
Zakup był z przetargu i to oprotestowanym, więc za bardzo nie można było "wybrać" Bryzy.
Tym niemniej jest to spora, przynajmniej prestiżowo, porażka Mielca.
Waldek K
Posty: 2028
Rejestracja: 2004-01-30, 10:16
Lokalizacja: Szałsza

Re: Straż graniczna kupuje samoloty od Czechów.

Post autor: Waldek K »

Chyba dobrze się złożyło, że podpisanie umowy na Letovy zbiegło się w czasie z zamówieniem Black Hawków :roll:
Letov został kupiony w normalnym przetargu, całkowicie transparentnym i zgodnym z zasadami uczciwej konkurencji - efekt: mamy to czego nie używamy i być może nawet nie chcemy.
S70i - kupiono w sposób "nietransparentny", niektórzy twierdzą, że wręcz nielegalny - efekt: mamy to czego potrzebujemy.
Oczywiście duże uproszczenie, ale pokazuje patologię systemu zamówień publicznych. Warto jeszcze przypomnieć "słynne VIP-owskie B-737. Boeningów używa LOT, na Okęciu jest punkt serwisowy, ale wielu krzyczy, że nie było transparentnego postępowania i Airbus nie miał szans :o Oczywiście to przykład. Nie wypowiadam się tutaj na temat sensowności zakupu tych maszyn i ani ich liczby.
„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
Awatar użytkownika
Boruta
Posty: 702
Rejestracja: 2004-06-13, 22:09
Lokalizacja: Cosmopolis Sopot, Sarmatia
Kontakt:

Re: Straż graniczna kupuje samoloty od Czechów.

Post autor: Boruta »

Waldek K pisze: Letov został kupiony w normalnym przetargu, całkowicie transparentnym i zgodnym z zasadami uczciwej konkurencji - efekt: mamy to czego nie używamy i być może nawet nie chcemy.
Nie chcemy samolotu, który spełnia wymagane warunki?
S70i - kupiono w sposób "nietransparentny", niektórzy twierdzą, że wręcz nielegalny - efekt: mamy to czego potrzebujemy.
Potrzebujemy cywilnego golasa w wojsku? Do tego dla formacji wymagajacych najbardziej zaawansowanych wersji wojskowych?

Warto jeszcze przypomnieć "słynne VIP-owskie B-737. Boeningów używa LOT, na Okęciu jest punkt serwisowy,
Natomiast nie używa wojsko, nie ma dla nich ani wyszkolonej obsługi (naziemnej też nie), ani punktu serwisowego. I dlatego "mamy", ale nie latamy.

Oczywiście duże uproszczenie, ale pokazuje patologię systemu zamówień publicznych.
Tak, "to", czyli próba przepchnięcia maszyn nie spełniajacych wymogów dla SG, wciśnięcie WS maszyn cywilnych i ekspresowy zakup "ucieczkolotów" dla władzuchny, przy braku zabezpieczania obsługi ewidentnie pokazuje patologię.
"Dobro i zło nie istnieją, tak jak życie i śmierć. Jest tylko działanie. Walka"
- baron von Ungern-Sternberg, d-ca Azjatyckiej Dywizji Konnej
szafran
Posty: 2195
Rejestracja: 2007-05-25, 19:27
Lokalizacja: Sopot

Re: Straż graniczna kupuje samoloty od Czechów.

Post autor: szafran »

Zobaczcie jak wygląda sprawa naszego lotnictwa morskiego
Anakondy - serwis i użytkowanie zależne od Leonardo
Bryzy - serwis i użytkowanie zależne od PZL Sikorsky
SH-2G - serwis i użytkowanie zależne od tego co uda się znaleźć za wielką wodą bo producent już nie zapewnia wsparcia
Mi-14 - serwis i użytkowanie zależne od tego co uda się wyklepać w WZL i znaleźć poprzez 23 pośredników na Wschodzie

Super...
Waldek K
Posty: 2028
Rejestracja: 2004-01-30, 10:16
Lokalizacja: Szałsza

Re: Straż graniczna kupuje samoloty od Czechów.

Post autor: Waldek K »

Boruta pisze:
Waldek K pisze: Letov został kupiony w normalnym przetargu, całkowicie transparentnym i zgodnym z zasadami uczciwej konkurencji - efekt: mamy to czego nie używamy i być może nawet nie chcemy.
Nie chcemy samolotu, który spełnia wymagane warunki?
BYĆ MOŻE. Jak organizujesz otwarty przetarg to nie możesz zawęzić wymagań, tak żeby spełniał je tylko jeden wykonawca. W efekcie musisz się godzić, że wygra maszyna, której nie znasz i nie potrafisz obsługiwać
Boruta pisze:
Waldek K pisze:S70i - kupiono w sposób "nietransparentny", niektórzy twierdzą, że wręcz nielegalny - efekt: mamy to czego potrzebujemy.
Potrzebujemy cywilnego golasa w wojsku? Do tego dla formacji wymagajacych najbardziej zaawansowanych wersji wojskowych?
Hmmm, no popatrz, a taki np. T. Dmitruk próbuje dociec jakież to wyposażenie dodatkowe kosztuje w tych maszynach 383 mln zł. Zadzwoń do niego i powedz mu, że tam nie będzie żadnego wyposażenia, a ta kasa to za nic zostanie wydana.

Boruta pisze:
Waldek K pisze:Warto jeszcze przypomnieć "słynne VIP-owskie B-737. Boeningów używa LOT, na Okęciu jest punkt serwisowy,
Natomiast nie używa wojsko, nie ma dla nich ani wyszkolonej obsługi (naziemnej też nie), ani punktu serwisowego. I dlatego "mamy", ale nie latamy.

Oczywiście duże uproszczenie, ale pokazuje patologię systemu zamówień publicznych.
Tak, "to", czyli próba przepchnięcia maszyn nie spełniajacych wymogów dla SG, wciśnięcie WS maszyn cywilnych i ekspresowy zakup "ucieczkolotów" dla władzuchny, przy braku zabezpieczania obsługi ewidentnie pokazuje patologię.
No to by rzeczywiście była patologia: mieć maszyny, a nie móc nimi uciec :lol: Tylko dokąd uciec, przed kim i przede wszystkim DLACZEGO?
Ale Ty wiesz, że ja w ogóle nie o tym pisałem? :shock: :D
„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Re: Straż graniczna kupuje samoloty od Czechów.

Post autor: AdrianM »

Waldek dyskusja jest od dłuższego czasu o tym, że jak nie HH/MH/SB to nie jest wersja najlepsza ergo CYWILNA. Ja już sobie to wbiłem w moją pustą pałę.

Wisła II gorsze rakiety niż top amerykański i nie daj Boże na Jelczach - wersja CYWILNA!

Harpia to nie F-22 Raptor ergo wersja...?
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 4953
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Re: Straż graniczna kupuje samoloty od Czechów.

Post autor: Marmik »

Adam pisze:Zakup był z przetargu i to oprotestowanym, więc za bardzo nie można było "wybrać" Bryzy.
Tym niemniej jest to spora, przynajmniej prestiżowo, porażka Mielca.
Długotrwałość lotu 5,5+0,5 godz. Z takim wyposażeniem jak opisują, to Bryza dałaby radę tylko jakby ktoś wysiadł i popchał. Chyba, że dodanoby dodatkowy zbiornik na tę prawie godzinę lotu.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
ODPOWIEDZ