Strona 4 z 12

Re: Z życia MW

: 2020-01-17, 14:21
autor: szafran
No dobra zatem Kormoran będzie jeszcze długo wprowadzany. Zatem przez najbliższe lata stan niszczycieli min będzie skurczony do dwóch sztuk. Natomiast jak już Kormoran stanie się jednostką operacyjną to trzeba będzie zamontować na nim potężną 35 mm armatę i ujednolicić standard z 602 i 603.

Re: Z życia MW

: 2020-01-17, 16:08
autor: Orlik
No cóż, historia budowy niszczycieli min pk. Kormoran ma już ponad 20 lat. Modernizacja trałowców pr. 206F miała umożliwić pozyskanie doświadczenia i właśnie zabezpieczyć okres przejściowy. I tak jest dobrze, że uda się zachować doświadczone załogi z tych trzech okrętów, bo z podwodnymi może się nie udać...

Re: Z życia MW

: 2020-01-17, 18:45
autor: Waldek K
Marmik, a co ja pisałem robiąc to zamieszanie?
Jeśli dane z AIS są prawdziwe
Ok, nie są, dzięki za info. Nie miałem pełnej wiedzy. Okręty wychodzą, tylko Ślązak na razie stoi. Czyli wszystko jest w porządku. Odszczekuję - mój błąd. Nie mam problemu z przyznaniem się do tego.

Re: Z życia MW

: 2020-01-17, 20:32
autor: Marmik
Waldek K pisze:
Jeśli dane z AIS są prawdziwe.
Ok, nie są, dzięki za info. Nie miałem pełnej wiedzy. Okręty wychodzą, tylko Ślązak na razie stoi. Czyli wszystko jest w porządku. Odszczekuję - mój błąd. Nie mam problemu z przyznaniem się do tego.
Jest zupełnie inaczej. Dane z AIS jak najbardziej są prawdziwe. Jeśli jest pokazane że miesiąc temu dany okręt stał przy nabrzeżu to znaczy, że stał (dane historyczne, wcale nie oznacza, że nadal stoi). Jeśli okręt emituje sygnał, że teraz stoi przy nabrzeżu to z całą pewnością stoi. Te dane są prawdziwe i wbrew tezie Oskara, wcale nie "podszywają się" pod cywilne. Czasami emitują sygnał bez danych identyfikacyjnych np. "NATO WARSHIP", "GOV VESSEL" albo "WARSHIP" i 2-3 cyfrowy numer. AIS to system mający zwiększać bezpieczeństwo żeglugi. Nic więcej.

Re: Z życia MW

: 2020-01-17, 20:52
autor: Waldek K
A jeśli wyświetla: "W porcie od 43 dni"?

Re: Z życia MW

: 2020-01-17, 21:49
autor: Orlik
To czytaj dokładnie albo zmień źródło. Dostawca informacji z AIS powinien informować o pozycji i czasie ostatniego raportu, który został odebrany z transpondera jednostki. Tylko tyle.

Re: Z życia MW

: 2020-01-18, 01:57
autor: oskarm
Marmik, Orlik, jao najbardziej sie podszywaja. W czasie pokoju czesto w rejonach o duzym ruchu, gdzie sygnal o obecnosci powinien byc nadawany dla ostrzegania innych jednostek, ale nie chce sie ulatwiac zadania terrorystom itp.

Re: Z życia MW

: 2020-01-18, 12:35
autor: Marmik
Waldek, tak jak napisał Orlik, to może nie być problem AISa tylko aplikacji jaką używasz, która całkowicie błędnie interpretuje otrzymywany sygnał.
Zmień aplikację.
Oczywiście może się zdarzyć, że jakiś obiekt od 43 dni stoi w porcie i cały czas emituje sygnał. Wtedy taki zapis będzie prawidłowy, ale najczęściej będziesz miał przy tym informację typu "Timelate ..." albo "Last position received... minutes ago".
Jak to mówi stare powiedzenie "Statystyki nie kłamią... kłamią statystycy, którzy je przygotowują lub ludzie, którzy je cytują" ;).


Oskar, bardzo proszę o jakikolwiek dowód na taką hipotezę.
Jeśli prowadzi się operację specjalną przeciwko terrorystom do działają zupełnie inne zasady (usankcjonowane np. odpowiednią rezolucją). W przeciwnym wypadku jest to naruszenie prawa i tyle. Ja wiem, że są państwa na świecie, które czasami w głębokim poważaniu mają przepisy prawa międzynarodowego, ale pisanie, że okręty często podszywają się pod statki jest nieprawdą, a w przypadku Bałtyku to nawet bzdurą.

Re: Z życia MW

: 2020-01-18, 14:30
autor: szafran
Marmiku był przypadek, że jakaś duża jednostka NATO była na AIS jako brytyjski niszczyciel min.

Re: Z życia MW

: 2020-01-18, 15:13
autor: Marmik
Nie słyszałem. Jest to gdzieś wspomniane? Pomijając, że to nie statek. Warto przy tym zauważyć, że np. amerykańskie okręty podają numer, który nie jestem numerem burtowym, tylko numerem kolejnym w im tylko znanej liście. Wiadomo jedynie, że to okręt (czasem podana jest też długość, co w pewnym sensie ułatwia identyfikację).

Re: Z życia MW

: 2020-01-24, 12:50
autor: szafran
Śmigało jakoś na FB i niestety nie zapisałem zrzutu z MT.

Re: Z życia MW

: 2020-01-30, 10:44
autor: Waldek K
Trwa naprawa peryskopów na Orle oraz ogłoszono przetarg na naprawę sonaru.
http://www.polska-zbrojna.pl/home/artic ... o-naprawy#

Czy oferta PGZ i Naval Group na modernizację Orła, o której pisał ostatnio M. Dura na D24, to w odpowiedzi na jakieś zapytanie MW/KPW/IU, czy taka sobie luźna propozycja rzucona na zasadzie "a nuż się uda"?

Re: Z życia MW

: 2020-01-30, 13:39
autor: Waldek K
... a i jeszcze jedno: ponieważ ostatnio pomstowałem, że Ślązak trzyma się nabrzeża, jak dziecko maminej spódnicy, to śpieszę donieść, że właśnie kręci się po Zatoce. Nie wiem, czy to pierwsze wyjście, ani czy to oznacza, że pozdawali już potrzebne egzaminy, ale odnotowuję fakt, żeby nie było... 8)
Na FB podali.
Obrazek
Obrazek

Re: Z życia MW

: 2020-01-31, 15:35
autor: szafran
ORP Orzeł też chodzi po Zatoce Gdańskiej ;) A jak czytamy bieżące przetargi KPW Gdynia to raczej nie nadaje się jako sprzęt bojowy.

Re: Z życia MW

: 2020-02-03, 12:50
autor: Waldek K
Może Orzeł chodził peryskopy sprawdzać? :roll:
Jeszcze co do tego okrętu i oferty na jego modernizację, to mamy chyba ciekawe podsumowanie:
https://twitter.com/Lobster296/status/1 ... 2949519360
https://twitter.com/Lobster296/status/1 ... 60/photo/1
Czyli jak tam ktoś zasugerował chodzić może wyłącznie u storpedowanie leasingu/zakupu A17. NG (ciekawe z jakim faktycznym udziałem PGZ) próbuje pozostać w grze o "Orkę", a że za wszelką cenę, to nic nowego.

Re: Z życia MW

: 2020-02-03, 13:38
autor: Krzysztof Kucharski
Waldek K pisze: [...]
chodzić może wyłącznie u storpedowanie leasingu/zakupu A17.
[...]
Zdziwiłbym sie, gdyby zasadniczy powód był odmienny ;->