Kutry wojsk inzynieryjnych

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: AvM »

Czy moze ktos jest w stanie zidentyfikowac kutry inzynieryjskie wspomagajace most pontonowa w Warszawie?

Przy okazji, jakich mostow uzywa dzis WP?

Obrazek
ptasznik
Posty: 389
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: ptasznik »

Zdaje się, że to nieśmiertelna Wstęga. Kilka numerów nTW wstecz było coś o próbie zamówienia następcy, ale nie ma w kraju podmiotu który byłby w stanie takie pontony zaprojektować i wykonać. Z rana poszukam jak to tam było dokładniej napisane.
Wojciech Łabuć
Posty: 572
Rejestracja: 2020-04-15, 12:17

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: Wojciech Łabuć »

Kutry KH-200. Most to PP-64 Wstęga.
ptasznik
Posty: 389
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: ptasznik »

AvM pisze:Przy okazji, jakich mostow uzywa dzis WP?
PP-64 Wstęga.

Znalazłem tekst. Parę numerów wstecz okazało się numerem ze stycznia (ale ten czas leci).
''Podjęta w 2012 roku próba zlecenia pracy rozwojowej nad opracowaniem przez krajowy przemysł następcy parków pontonowych PP-64 Wstęga zakończyła się porażką.''

O park pontonowy się rozchodzi, a co niektórym się marzą krajowe fregaty czy okręty podwodne. Te ostatnie to chyba już najprędzej. Stacjonarne.
Wojciech Łabuć
Posty: 572
Rejestracja: 2020-04-15, 12:17

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: Wojciech Łabuć »

Wbrew pozorom o te ostatnie będzie najłatwiej. Wystarczy nie remontować jakiegokolwiek okrętu i nie zastępować nową jednostką.
oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: oskarm »

ptasznik pisze:
AvM pisze: ''Podjęta w 2012 roku próba zlecenia pracy rozwojowej nad opracowaniem przez krajowy przemysł następcy parków pontonowych PP-64 Wstęga zakończyła się porażką.''

O park pontonowy się rozchodzi, a co niektórym się marzą krajowe fregaty czy okręty podwodne. Te ostatnie to chyba już najprędzej. Stacjonarne.
Pytanie jakie wymagania postawilo wojsko. Byc moze takie, ze masa miala byc nie wieksza niz X, nosnosc co najmniej niz Y, czasy ustawienia nie dluzsze niz Z itd., Moze sie okazalo, ze by je spelnic, cena bylaby x razy wieksza niz zamawiajacy moglby zaplacic.

Wydaje mi sie, ze MW nie bedzie chciala Zumwaltow?
Awatar użytkownika
m_k
Posty: 365
Rejestracja: 2018-08-01, 10:21
Kontakt:

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: m_k »

oskarm pisze:
ptasznik pisze:
Pytanie jakie wymagania postawilo wojsko. Byc moze takie, ze masa miala byc nie wieksza niz X, nosnosc co najmniej niz Y, czasy ustawienia nie dluzsze niz Z itd., Moze sie okazalo, ze by je spelnic, cena bylaby x razy wieksza niz zamawiajacy moglby zaplacic.

Wydaje mi sie, ze MW nie bedzie chciala Zumwaltow?
Co do mostu na ścieki w Warszawie i zadań jakie postanowiono wojsku, to pytanie raczej brzmi: że masa polityczna musiała być nie większa niż X, nośność polityczna musiała spaść w wypadku Y, czas ustawienia i pokazania się z dobrej strony nie dłuższy niż Z, itd i dobrze wiedzieli, że cena x (ta finansowa) była dużo większa niż zamawiający mógłby zapłacić bo zapłaci politycznie.

Ja już nie mam złudzeń. Nawet gdyby rządziła obecna opozycja w lustrzanym odbiciu byłoby podobnie. Należałoby zacząć od wymiany elit politycznych.

Spokojnie Zumwalty nam nie grożą - może tym razem jakaś 18 lat budowana motorówka patrolowa?

:bije:
„Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien szacunku, teraźniejszości ani prawa do przyszłości.” Marszałek Józef Piłsudski

https://patronite.pl/Flota
Awatar użytkownika
Marek-1969
Posty: 429
Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
Lokalizacja: Bytom

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: Marek-1969 »

Dla przypomnienia : rzeczywisty czas budowy POV Ślązak to ok 5,5 roku. Na tym forum to powinno być oczywiste.
Awatar użytkownika
m_k
Posty: 365
Rejestracja: 2018-08-01, 10:21
Kontakt:

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: m_k »

Marek-1969 pisze:Dla przypomnienia : rzeczywisty czas budowy POV Ślązak to ok 5,5 roku. Na tym forum to powinno być oczywiste.
Rzeczywisty czas budowy? Pewnie to ważne dla stoczniowców, którzy nie czują się winni i mają rację. To niby ile upłynęło czasu od stępki do wejścia do służby? Tu nie jest winny rzeczywisty czas budowy a efekt końcowy za który odpowiadają decydenci.

:cisza:
„Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien szacunku, teraźniejszości ani prawa do przyszłości.” Marszałek Józef Piłsudski

https://patronite.pl/Flota
Waldek K
Posty: 2028
Rejestracja: 2004-01-30, 10:16
Lokalizacja: Szałsza

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: Waldek K »

Marek-1969, liczy się przekaz: jak chcesz dowalić, piszesz 18 lat, jak pochwalić - 5,5 roku :D
Dziennikarze są jeszcze lepsi, piszą/mówią np. "prawie pół tysiąca", aby zrobić wrażenie, że to bardzo dużo, albo niecałe 500, aby wywołać odwrotne wrażenie.
Nie bierzcie sobie moich wtrętów do siebie, po prostu mi się nasunęło :wink:

Co do mostów, to już przy ostatniej awarii Czajki pisano, że ściągano te pontony z kilku jednostek oraz, że to na tyle przestarzała konstrukcja, że następca powinien być wzorowany na rozwiązaniach zachodnich. Chodzi więc zapewne nie tyle o pontony, co pojazdy amfibijne z rozkładanym "bieżniami", które same będą wjeżdżać do wody, łączyć się ze sobą, a po przeprawie i rozłączeniu wyjeżdżać o własnych siłach z drugiej strony. Samodzielnie zaś taki pojazd mógłby pełnić rolę promu. Gdyby rzeczywiście chodziło o takie rozwiązanie, powstaje pytanie, "czy dla tych kilku sztuk, których nikt inny nie kupi, warto się w to bawić samemu?" Jak wszyscy wiemy, takie pytania padają zawsze, gdy chodzi o prace badawczo-rozwojowe i produkcję czegokolwiek w niewielkiej liczbie. Patrz chociażby Tryton :x
„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
ptasznik
Posty: 389
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: ptasznik »

Pytanie jakie wymagania postawilo wojsko.
Park pontonowy Daglezja -P. MLC 70/96, długość nie mniejsza niż 100 m, nośnik krajowy. Realizacja - konsorcjum WAT, WZInż, OBRUM, WITInż, WITPiS.
Prace przerwano w 2014. W 2018 ogłoszono przetarg na te same wymagania, zerwany w 2019. W styczniu 2020 nowy przetarg przy tych samych wymaganiach.
ptasznik
Posty: 389
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: ptasznik »

Waldek K pisze:
Co do mostów, to już przy ostatniej awarii Czajki pisano, że ściągano te pontony z kilku jednostek
Pojedynczy park umożliwia budowę mostu 100 m, a Wisła ma w rzeczonym miejscu ponoć metrów 650. Nie wiem w ilu jednostkach mają po ile parków, ale żeby nie rozbrajać jednostki. Myślę że tu się kryje to ściąganie z kilku.
Park ma podobno 48 pontonów po 1,85 metra szerokości co przy widocznym na zdjęciu ułożeniu umożliwia zbudowanie mostu o długośc 66,6 metra. Rzeczony most pod dwie nitki g-ciągu zaangażował prawdopodobnie 10 parków pontonowych z podobno 26 jakimi dysponuje WP.
ptasznik
Posty: 389
Rejestracja: 2015-06-15, 23:05

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: ptasznik »

Nie doczytuję nic o wynikach tego lutowego postępowania. Ciekawe czy ewentualnie wśród ofert jest park IRB (MLC 80/110) używany przez Amerykanów i Niemców, a możliwy do przewożenia na Jelczu.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Kutry wojsk inzynieryjnych

Post autor: karol »

Marek-1969 pisze:Dla przypomnienia : rzeczywisty czas budowy OPV Ślązak to ok 5,5 roku. Na tym forum to powinno być oczywiste.
Przesadzasz, nie więcej, jak cztery lata i jakby doliczyć fazę stoczniową prób w normalnym reżimie, to dodaj pół roku.
edit. oczywiście zrobienie z korwety wielozadaniowej wielkiego show politycznego kosztowało dodatkowe piętnaście lat tkwienia w stoczni ;) Ogólnie z floty robi się show polityczno-kabaretowe? :D Zupełnie mnie nie dziwią głosy o wymianie elit politycznych w Polsce, bo doprawdy, po-pis już nie ma czym się pochwalić, patrząc na takie specjalistyczne rzeczy, jak gospodarka morska, którą kolejny raz "zlikwidowali", czy modernizacje infrastruktury tylko do poziomu aktualnego, a potem buum, no jak pociągi do DCT nie mogą dojechać, przecież robiono modernizację (tylko dla wymogów 5 krotnie niższego ruchu :) ) Wyobraźnią to niezbyt grzeszy, a coraz częstsze gierki tańców rytualnych, że to "poprzednicy" sknocili, przestały działać, bo każdy widzi już, jak to z nimi jest ;)
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
ODPOWIEDZ